Hjelp!! Å bryte oppsigelsestiden med gode grunner?

27 innlegg i emnet

På 1/12/2018 at 5:29 PM, Ia skrev:

Lønning skal i følge kontrakten være mellom 10. og 15. Sendte melding og spurte om jeg skulle belage meg på å vente til over helgen, fikk et kort svar om at lønningen kommer på tirsdag. Altså 16. Dette slutter liksom aldri, haha!

Tuuusen takk for alle svar. Skal prøve forening og hvis det blir nødvendig gratis rettshjelp. Skulle ønske det var et raskt og enkelt svar som gjorde at jeg, helst uten noen form for ubehagelig konfrontasjon, kunne slippe å dra tilbake, men skjønner at dette er kompliserte greier...

Hvordan går det Ia? Har du fått lønn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 12.1.2018 at 9:48 AM, Ia skrev:

Jeg er organisert i skuespillerforbundet, men de har nok ingen ting å si da dette er et helt annet felt...

Kona mi var tidligere medlem av Tekna (nå teknisk fagforening, eller noe sånt), fordi hun er utdannet siv. ing.. Hun jobbet et år på ungdomsskole, og plutselig en dag kalte rektor henne inn til møtet, uten varsel, og ba henne si opp. Yeah, right. Hun kontaktet sitt fagforbund, som jo egentlig ikke har noe med skoler å gjøre, og de stilte med advokat og masse hjelp. Så hvilket forbund du er medlem av skal ikke spille noen rolle, arbeidsrett er arbeidsrett, samme regler over hele fjøla ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Trym synes det var på tide at fredagen kom etter en slitsom arbeidsuke! 
    • Det skal ikke være mulig å ha sånn uflaks som du har nå altså! 
      Og det er lov å være sur når alt går til h****, og da er det faktisk kun vin som funker. Det funker alltid. Uten unntak     Ja, det synes jeg definivt! Mulig du får besøk langveis fra for litt... (jeg velger å ikke tenke videre på hva det kan kalles) for disse også    Gubben ble kjørt nesten til døra, så plutselig kom han inn, hengte av seg jakka, sukket tungt og tok en stor sjokoladeplate ut av skapet. Så da startet vi altså helga der.  Snart middag på gang, og jeg er spent på hvordan det smaker! Det ble noe som heter Shakshuka som jeg fikk opp på reklame fra Coop. Men uten halvferdige egg da. Det er jo bare ekkelt.  
      Slengte oppi en boks bønner i stedet, og skal ha et alt fort stort lass med ost oppå. Det lukter i hvert fall veldig godt  
    • Haha syns hele stedet var behagelig og hjemmekoselig. De spilte dog litt høy musikk, men det gjorde meg ingenting siden jeg fikk komme med sangønsker
    • Ja, godt  ha med seg støttekontakt på 2 kg liksom   Vel, uhell kan visst skje overalt, så hvorfor ikke i Grønsvebakken?  Klart vi må ha oppstillingsbilder! Hvordan skal vi ellers se hvem av dem som er den kommende stjernegrisen, liksom? Tsk   I håp om å kurere forkjølelse, eller bare fordi det er digg?   Det kan nesten virke sånn da, ja   Jeg foretrekker å ta toget inn til Oslo i hvert fall. Fikk sitte på fra Kjelsås og ned til sentrum i dag, og var glad jeg ikke kjører rundt i Oslo sjøl på fast basis  Og for meg som har honnørbillett, er det langt billigere å reise med tog enn bil også  
    • Skulle jeg hatt mine katter på pensjonat ville jeg også tatt et testdøgn før selve turen dere skal på, da får dere litt inntrykk av stedet også.  
  • Nylig opprettede emner