Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp!! Å bryte oppsigelsestiden med gode grunner?


Ia
 Share

Recommended Posts

Hei, kjære, elskede SONEN!!!

Jeg har ikke vært her på noen år - koselig å være tilbake! Tinka og Scilos har det fint, mamma har det fint, hei igjen til de som husker oss, og hei til dere andre!

Nå er jeg her for noe ikke-hunderelatert, og jeg håper noen har gode råd <3 Jeg er smålig desperat etter hjelp fra andre enn arbeidstilsynet, da de selvsagt ikke kan oppfordre meg til annet enn å følge kontrakten min - selv om jeg mener at jeg har mine grunner.

For en måned siden fant jeg meg selv i en liten økonomisk krise, og jeg så meg nødt til å ta det første jobbtilbudet jeg fikk. Rett før eksamener og juletider (jeg er i tillegg fulltids student) regnet det ikke inn med muligheter for en travel ungjente, men jeg fikk et tilbud hos en noe sketchy arbeidsgiver. Jeg velger å ikke gå inn på hva jobben går ut på konkret, da jeg er redd arbeidsgiver vil snuble over innlegget før jeg er ute av jobben. Men dette er provisjonsbasert arbeid.

Jeg ble i utgangspunktet garantert (dette er dessverre muntlige avtaler) at jeg ville tjene minst beløpet jeg trengte i måneden på det antallet vakter jeg ønsket. Det er selvsagt en vanskelig garanti å gi ved provisjonsbasert arbeid, men det ble fremlagt slik at dette ikke ville være noe problem. Dermed tok jeg jobben. Jeg ble gitt en times opplæring og var på egenhånd derifra. I en perm jeg fikk utdelt lå det en kontrakt - en kontrakt jeg valgte å ikke signere med det første, fordi jeg først skulle gjennom tre prøvevakter. Ingen har noen gang bedt om å få en signert kontrakt i retur, eller i det hele tatt nevnt dette, så denne ligger nå hjemme hos meg, med kun arbeidsgiver signaturs. Om det var lurt eller gjør noen forskjell vet jeg ikke. 

Jeg jobbet livet av meg i adventstiden. Da det nærmet seg julaften fikk jeg en SMS, hvor de ba folk sette seg opp på vakter 1. Juledag og Nyttårsaften. Jeg hadde allerede første dag gitt uttrykk for at dette var noe jeg helst ville unngå - men ble nå lovet en fastlønn for dette. At jeg skulle kompenseres har jeg skriftlig, men hvor mye ble med en muntlig avtale. Jeg takket derfor ja til å jobbe disse dagene. 1. Juledag jobbet jeg forrykende tre vakter på rad (dette vil si fra 8 om morgenen til 22 om kvelden), og to vakter på nyttårsaften. Jeg ble lovet kompensasjon per vakt, og dette skulle sammenlagt vært på 5000 kroner. Dette var lokkende, da første lønning naturligvis blir lav i en jobb hvor lønnen ikke kommer før kundene betaler. På nyttårsaften snakket jeg kjapt med hun som tok over etter meg på ettermiddagen. Jeg sa smidig: "Du får iallefall fastlønn for dette, da!" som en kommentar til hennes kjipe arbeidstid. Hun sa: "Vi får se på det."

Her begynte jeg å virkelig skjønne at noe skurret.

Etter jul kom en av damene som har jobbet lengst i firmaet tilbake på jobb. Hun mente at nivået på "salgene" i julen overhodet ikke hadde vært høye nok, og her begynte hun å snakke om "trekk". Det viser seg at dette firmaet opererer slik at dersom man ikke når kravene for ønsket "salg" TREKKES man i lønn. Da jeg sa at dette IKKE står i min kontrakt, sa hun at jeg måtte få en ny kontrakt. Det kan da umulig være lov for dem å trekke meg i lønn uten at dette er presisert i kontrakt? Jeg mintes også da at teamleder (som lovet fastlønn og garanterte inntekten min) sendte ut en melding før jul om at det ikke var noen "krav" i julen. Jeg la ikke så mye i dette, da jeg var fullstendig ny og ikke var informert om de økonomiske trekkene. 

Hun uttrykket også sterk mistro til at det kunne rå noen som helst slags fastlønn for første juledag og nyttårsaften, og mente at dette var noe teamleder i så fall måtte betale av egen lomme.

Arbeidet i seg selv er heller ikke det det ble fremlagt som for meg. Jeg har nå vært her i en måned, og det er virkelig ødeleggende. Jeg blir bedt om å manipulere kunder, blant annet, og mistrives sterkt. 

Jeg har vært i kontakt med arbeidstilsynet, som tipset om at jeg kunne etterkreve penger dersom de trekker meg i lønn mot kontraktens vilkår.

Problemet er at jeg på dette tidspunktet ikke klarer tanken på å skulle krangle og kjekle med disse menneskene. Det jeg ønsker er å få utbetalt lønningen for desember, inkludert fastlønnen jeg ble lovet, da jeg som de fleste andre er avhengig av å betale husleie, og så slippe å dra tilbake igjen. Noen gang. Det er en kynisk bransje, virker det som, og jeg tror ikke de har lyst til å gi med en krone mer enn de må. Jeg er inneforstått med at hvis jeg går på dagen vil jeg ikke få utbetalt noe av det jeg har tjent så langt i januar, men det får så være. Jeg har fått et nytt jobbtilbud, og har et intervju til i ettermiddag, så får jeg heller bare låne penger av venner i mellomtiden. 

Men vil det være noen rettslige følger for meg dersom jeg bare går? Jeg venter selvsagt til jeg har fått denne første lønnen (jeg aner ikke hvor mye den blir på eller om det venter fastlønn eller trekk), fordi den er jeg virkelig avhengig av, men deretter?

Det er vel ingen ting av det de har gjort så langt som er imot loven - selv ikke de doble og triple vaktene jeg blir satt opp på her og der - da det vel i så fall skulle vært stemplet med kontrakt.

Hva kontrakten gjelder: Arbeidstilsynet mener at min signatur ikke har noe å si verken frem eller tilbake, da mitt engasjement der vil si at jeg har godtatt "arbeidsvilkårene". Er det noen som vet mer om dette enn meg?

Arbeidstilsynet mener også at jeg burde bli ut oppsigelsestiden - som vil si nesten to måneder til dersom jeg leverer en formell oppsigelse nå. Det kan jeg bare ikke se for meg.

Ikke bare gruer jeg meg til jobb - jeg står av og til ulønnet, av og til med trusler om trekk og jobber grusomt lange vakter. Det går ikke lenger, og ja, jeg trenger åpenbart råd. Det vil iallefall være ekstremt vanskelig ved siden av den nye deltidsjobben - som jeg jo er nødt til å takke ja til, og i tillegg virkelig vil ha.

Jeg vil til slutt nevne at jeg har gjort en god jobb for firmaet, jeg har vært høflig og respektfull, selv om jeg har stilt spørsmål. Teamleder lover det samme gullet og de samme skogene, men jeg vet ikke hva som er sant og ikke, da hun later til å være den eneste. Men de vet ikke at jeg ønsker å gå på dagen.

Hjelp?

 

(Send gjerne PM hvis du vil ha mer info!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

JEG ER FRIIIIIII!!!  

GODE NYHETER! På grunn av en filmrolle som skal gjøres på vestlandet kan jeg ikke jobbe i Februar uansett plutselig - sendte en melding til teamleder, og det var null sure miner fra teamleder på

Takk for masse svar! Flere gode nyheter: Jeg fikk den andre jobben!!! Det var den mest "stabile" av de to, så kombinert skal de nok klare å dekke husleien, haha.  Det med fagforeningen er ko

Hvis du velger å gå på dagen, så sørg for å få med i oppsigelsen hvorfor.
Ta vare på kontrakten, selv om du ikke har signert den, og blir det etterspill av noe slag, så kan du dokumentere at forholdene ikke var som lovet. Det vil jo særlig gjenspeiles om du trekkes i lønn, eller ikke får den fastlønnen du har blitt lovet. 

Trasig når det blir sånn.
Lykke til i ny jobb! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Shokata skrev:

Hvis du velger å gå på dagen, så sørg for å få med i oppsigelsen hvorfor.
Ta vare på kontrakten, selv om du ikke har signert den, og blir det etterspill av noe slag, så kan du dokumentere at forholdene ikke var som lovet. Det vil jo særlig gjenspeiles om du trekkes i lønn, eller ikke får den fastlønnen du har blitt lovet. 

Trasig når det blir sånn.
Lykke til i ny jobb! 

Det skal jeg gjøre! Takk!

 

Akkurat nå, Anette skrev:

Har du ikke noe prøvetid i denne kontrakten? For i prøvetid er oppsigelsestiden kortere. 

 

For en kjip greie IA :hug:

Prøvetiden var på tre vakter - og det var lite som kom frem på den tiden, i tillegg til at jeg ikke hadde annet jobbtilbud og dermed ikke råd til å slutte. Takk, ja, det er kjipt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagorganisering, sier jeg bare. Noen fagorganisasjoner tilbyr også hjelp i slike situasjoner selv om de oppstod før du ble medlem. Jeg regner med dette går inn under Handel og kontor, men om det finnes en fagforening som passer mer for ditt fagfelt (husker ikke hva du studerer?) så kan de også helt sikkert hjelpe deg. Det er vanligvis ganske billig for studenter. Meld deg inn med en gang!

Som Anette nevner så er det vanlig med prøvetid og kort oppsigelsestid i prøvetiden. Du bør nok få noen som har litt greie på arbeidsrett til å se på kontrakten din (det er bla dette fagorganisasjoner ser på).

Om du skal i jobbintervju nå så regner de nok også med at du kan ha oppsigelsestid fra før, så det er nok ingen krise om du ikke kan starte med en gang.

Ikke så mye hjelp herfra, men lykke til!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Fagorganisering, sier jeg bare. Noen fagorganisasjoner tilbyr også hjelp i slike situasjoner selv om de oppstod før du ble medlem. Jeg regner med dette går inn under Handel og kontor, men om det finnes en fagforening som passer mer for ditt fagfelt (husker ikke hva du studerer?) så kan de også helt sikkert hjelpe deg. Det er vanligvis ganske billig for studenter. Meld deg inn med en gang!

Som Anette nevner så er det vanlig med prøvetid og kort oppsigelsestid i prøvetiden. Du bør nok få noen som har litt greie på arbeidsrett til å se på kontrakten din (det er bla dette fagorganisasjoner ser på).

Om du skal i jobbintervju nå så regner de nok også med at du kan ha oppsigelsestid fra før, så det er nok ingen krise om du ikke kan starte med en gang.

Ikke så mye hjelp herfra, men lykke til!

Jeg er organisert i skuespillerforbundet, men de har nok ingen ting å si da dette er et helt annet felt...

De regner helt sikkert med min oppsigelsestid - men med plutselige trekk og disse arbeidsforholdene har jeg dessverre ikke råd til å beholde dette som jobb alene. Ei heller har jeg mental kapasitet til det, men det er en annen sak, hehe.

Takk for lykkeønskninger! All hjelp er god hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ia skrev:

Jeg er organisert i skuespillerforbundet, men de har nok ingen ting å si da dette er et helt annet felt...

Selv om skuespillerforbundet ikke har noe å gjøre direkte med det du jobber med i dag, så kan de kanskje hjelpe deg mht den juridiske holdbarheten i kontrakten og arbeidsforholdene? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Selv om skuespillerforbundet ikke har noe å gjøre direkte med det du jobber med i dag, så kan de kanskje hjelpe deg mht den juridiske holdbarheten i kontrakten og arbeidsforholdene? 

Jeg kan alltids høre med dem! Men vet ikke helt hva mer de kan fortelle meg enn arbeidstilsynet...

 

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Jeg veit at det ikke er helt etisk - men sykemelding fikser biffen.
Da slipper du å gå på jobb, og du har samtidig KRAV på grunnlønn

Hadde det ikke vært for at jeg er nødt til å starte i min nye deltidsjobb for å betale husleien... Men skal ringe fastlegen etterpå og høre, hun er en sympatisk dame! Og dette er ikke sunt.

Noen grunnlønn tror jeg dessverre jeg kan se langt etter, heh...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ia skrev:

Jeg kan alltids høre med dem! Men vet ikke helt hva mer de kan fortelle meg enn arbeidstilsynet...

 

Hadde det ikke vært for at jeg er nødt til å starte i min nye deltidsjobb for å betale husleien... Men skal ringe fastlegen etterpå og høre, hun er en sympatisk dame! Og dette er ikke sunt.

Noen grunnlønn tror jeg dessverre jeg kan se langt etter, heh...

Men kan man ikke være sykemeldt for en ting og jobbe med noe annet? Om forhold på arbeidsplassen gjør at du ikke trives der og fungerer i hverdagen kan jo ny jobb være et positivt innslag for deg?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Siri said:

Selv om skuespillerforbundet ikke har noe å gjøre direkte med det du jobber med i dag, så kan de kanskje hjelpe deg mht den juridiske holdbarheten i kontrakten og arbeidsforholdene? 

Ja, det var min tanke også. Hør med dem! Skuespillerforbundet burde også kunne et og annet om dårlige kontrakter...

Ellers høres det såppas sketchy ut at det er lite sannsynlig at de vil lage noe styr av at du går, det vil bare koste dem tid og penger de ikke har.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fagforeninger har vel en viss basisk kunnskap om ansettelseskontrakter, om jeg så var medlem av "Snegleoppdretter-assistentenes Landsforbund", ville jeg forventet at de kan hjelpe med juss rundt de fleste typer arbeidskontrakter. Kontraktlovene er tross alt de samme for stortsett alle bransjer. Du selger din arbeidskapasitet, arbeidsgiver kjøper den, sånn er det i bunn og grunn uansett. Kontrakten styrer hvordan det forholdet skal være, og det er generelle lover for slikt.  Fagforeninger pleier å ha super-greie på slike ting. Så prøv fagforeningen din aller først!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke, om den klubben du er medlem av er underlagt LO (som jo har alle områder ca) så vil jeg tro du kan få kyndig hjelp selv om du pr nå betaler til "feil" avdeling. 

En annen tanke, en tur til, evt en trussel om tur til media kan muligens endre tonen deres ganske drastisk. 

og noe jeg har gjort selv i en jobb hvor ting absolutt ikke var som skissert, etter flere samtaler med sjefen og ingen bedring/endring så gtroppet jeg opp på kontoret og sa at viss jeg ikke fikk gå på dagen (uten noe om å men) så kom jeg til å sykenmelde meg. Det løste egentlig saken med en gang. Det var ny sjef akkurat da, men han viste vell om hvordan ting hadde vært og skjønte kanskje at jeg ikke gadd noen flere lovnader selv om det var fra en ny person. Ang ny jobb så kommer det vell litt an på hvorfor man er sykemeldt osv og. Det kan jo kanskje ha noe å si for utbetalinger osv, men det er jo helt legitimt å være borte fra en jobb som man ikke klarer av div årsaker, men fortsatt gjøre den andre jobben som man har andre forutsetninger for å greie. Så det er godt mulig du kan få til i pose og sekk ifht å slippe å jobbe oppsigelsestiden. Men som sagt så betaler antagelig ikke nav sykepenger for den jobben, om du løser det selv med å bytte jobb. Om du får ny jobb innen den tid. 

Edit: Og fra nå av, sørg for å få alt skriftlig. Alt. Ta vare på alt. Å vær også nøye på at det du sier kommer skriftlig sånn at du kan vise til at du har sagt fra, du har påpekt feil osv. Det løser seg nok uansett, og du skal uansett ha betaling for den jobben du har gjort. Akkurat hvordan det blir er kanskje litt vanskelig å si, men om det ikke står noe om trekk osv i kontrakten din så er det nok ikke noe du skal bekymre deg for, samme hva som er praksis i firmaet..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Malamuten said:

En tanke, om den klubben du er medlem av er underlagt LO (som jo har alle områder ca) så vil jeg tro du kan få kyndig hjelp selv om du pr nå betaler til "feil" avdeling. 

En annen tanke, en tur til, evt en trussel om tur til media kan muligens endre tonen deres ganske drastisk. 

og noe jeg har gjort selv i en jobb hvor ting absolutt ikke var som skissert, etter flere samtaler med sjefen og ingen bedring/endring så gtroppet jeg opp på kontoret og sa at viss jeg ikke fikk gå på dagen (uten noe om å men) så kom jeg til å sykenmelde meg. Det løste egentlig saken med en gang. Det var ny sjef akkurat da, men han viste vell om hvordan ting hadde vært og skjønte kanskje at jeg ikke gadd noen flere lovnader selv om det var fra en ny person. Ang ny jobb så kommer det vell litt an på hvorfor man er sykemeldt osv og. Det kan jo kanskje ha noe å si for utbetalinger osv, men det er jo helt legitimt å være borte fra en jobb som man ikke klarer av div årsaker, men fortsatt gjøre den andre jobben som man har andre forutsetninger for å greie. Så det er godt mulig du kan få til i pose og sekk ifht å slippe å jobbe oppsigelsestiden. Men som sagt så betaler antagelig ikke nav sykepenger for den jobben, om du løser det selv med å bytte jobb. Om du får ny jobb innen den tid. 

Edit: Og fra nå av, sørg for å få alt skriftlig. Alt. Ta vare på alt. Å vær også nøye på at det du sier kommer skriftlig sånn at du kan vise til at du har sagt fra, du har påpekt feil osv. Det løser seg nok uansett, og du skal uansett ha betaling for den jobben du har gjort. Akkurat hvordan det blir er kanskje litt vanskelig å si, men om det ikke står noe om trekk osv i kontrakten din så er det nok ikke noe du skal bekymre deg for, samme hva som er praksis i firmaet..

jeg er for rettferdig behandling av arbeidstakere, men jeg er absolutt ikke for "trussel om sykemelding"!!!  Altså, enten er man syk, eller så er man ikke, og det er legen som skal sykemelde deg, og ikke du!

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Meg skrev:

jeg er for rettferdig behandling av arbeidstakere, men jeg er absolutt ikke for "trussel om sykemelding"!!!  Altså, enten er man syk, eller så er man ikke, og det er legen som skal sykemelde deg, og ikke du!

 

Om vedkommende ville blitt psykisk syk (stress, utbrent, angst, etc) av å fortsette i jobben ser jeg ikke helt problemet med å si dette? Eller ville det riktige da bare vært å sykemelde seg uansett ut oppsigelsestiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Elisabeth00 said:

Om vedkommende ville blitt psykisk syk (stress, utbrent, angst, etc) av å fortsette i jobben ser jeg ikke helt problemet med å si dette? Eller ville det riktige da bare vært å sykemelde seg uansett ut oppsigelsestiden?

jeg liker virkelig ikke begrepet "sykemelde seg". Det er legen som skal skrive ut sykemelding.

Har man det skikkelig dårlig på jobb, og blir syk av det, så  er det likevel ikke greit å bruke det som en trussel. Koble heller inn fagforening og tillitsvalgte. 

Litt OT: Jeg har en kronisk sykdom selv, og blir faktisk litt provosert over begrepet "sykemelde seg". Spesielt om det brukes som trussel.

 

 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Om vedkommende ville blitt psykisk syk (stress, utbrent, angst, etc) av å fortsette i jobben ser jeg ikke helt problemet med å si dette? Eller ville det riktige da bare vært å sykemelde seg uansett ut oppsigelsestiden?

 

Akkurat nå, Meg skrev:

jeg liker virkelig ikke begrepet "sykemelde seg". Det er legen som skal skrive ut sykemelding.

 

Litt OT: Jeg har en kronisk sykdom selv, og blir faktisk litt provosert over begrepet "sykemelde seg". Spesielt om det brukes som trussel.

 

Skjønner deg godt, Meg. Hvis det hjelper har jeg en ganske god angstdiagnose, så det hadde ikke vært "tull" eller "med vilje" hvis jeg (legen) sykemeldte meg. Ikke fordi jeg ikke gidder - det tærer virkelig på den psykiske helsen, og jeg har det så lite bra i situasjonen at jeg begynner å bli ganske desperat.

Det er veldig ulikt meg, som vanligvis er utrolig glad i å jobbe og aaaldri er borte. 

Jeg kommer nok til å kontakte legen før jeg kontakter arbeidsgiver, da jeg er usikker på dette med å fortsette i en jobb mens man sykemelder seg fra en annen dersom det er arbeidsforholdene som forårsaker sykemeldingen.

 

EDIT: Ordet "god" i forbindelse med angst er selvfølgelig ironisk og ment som en lettbent måte å si "fojæ**ig". Og dette er også litt OT, da.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Meg skrev:

jeg liker virkelig ikke begrepet "sykemelde seg". Det er legen som skal skrive ut sykemelding.

Har man det skikkelig dårlig på jobb, og blir syk av det, så  er det likevel ikke greit å bruke det som en trussel. Koble heller inn fagforening og tillitsvalgte. 

Litt OT: Jeg har en kronisk sykdom selv, og blir faktisk litt provosert over begrepet "sykemelde seg". Spesielt om det brukes som trussel.

Jeg ser poenget ditt, og er vel i grunn enig i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kristiin skrev:

Når kommer første lønningen din? Situasjonen høres kjip ut, men ville sett hva lønnsslippen sier først. 

Det er vell på høy tid med lønn for desember nå vell?

Lønning skal i følge kontrakten være mellom 10. og 15. Sendte melding og spurte om jeg skulle belage meg på å vente til over helgen, fikk et kort svar om at lønningen kommer på tirsdag. Altså 16. Dette slutter liksom aldri, haha!

 

Tuuusen takk for alle svar. Skal prøve forening og hvis det blir nødvendig gratis rettshjelp. Skulle ønske det var et raskt og enkelt svar som gjorde at jeg, helst uten noen form for ubehagelig konfrontasjon, kunne slippe å dra tilbake, men skjønner at dette er kompliserte greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kontaktet en advokat evnt jussbuss og spurt om de ville se på saken. Jeg kan ikke forstå annet enn at det er flere lovbrudd som begås her, og egentlig er det litt underlig at ikke Arbeidstilsynet kan være til mer hjelp. Men en advokat med erfaring innen arbeidsrett, det er mitt råd. Og etter hva jeg kan forstå, har du krav på fri rettshjelp. Lykke til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være studiestedet ditt også er knyttet til noe jusshjelp? Det er mange av de som er :)

Har selv hatt litt shady kontrakter og sjefer som ikke holder hva de lover, men ikke fullt så ille som det du har opplevd her. Dog frustrerende nok i massevis! 
Jeg tror neppe de kommer og "tar deg" om du går på dagen, men helt korrekt utført er det jo heller ikke. De fleste arbeidsgivere har ikke sånn veldig stor interesse av å tvinge folk på jobb når de absolutt ikke vil. Spørsmålet jeg hadde vært litt mer skeptisk til er hvorvidt dette vil gå utover fremtidige arbeidsforhold? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Meg said:

jeg er for rettferdig behandling av arbeidstakere, men jeg er absolutt ikke for "trussel om sykemelding"!!!  Altså, enten er man syk, eller så er man ikke, og det er legen som skal sykemelde deg, og ikke du!

 

Jeg var syk. Grensen var nådd. Men årsaken var arbeidssituasjon og omstendighetene rundt. Jeg hadde også prøvd å fikse ting på andre måter, fått falske lovnader osv og til slutt så sto jeg der på randen av sammenbrudd når jeg fortsatt hadde flere mnd igjen om jeg skulle ha fulgt oppsigelsestiden. Bedre for alle parter om vi heller kunne annulere kontrakten. Ingen tomme eller ubegrunnet trussel. Så jeg ser ikke poenget ditt faktisk. Det er også fult mulig å snakke med lege/få sykmelding før man tar denne praten. Men fortsatt gi dem en sjanse til å fikse opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...