Spesiallaget bilbur - hvem anbefales?

32 innlegg i emnet

Vi må kjøpe spesiallaget bur til bilen? Hvem er best? Har tittet på Aliconsult, Kela og Trønderbur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle de er vel bra, kommer nok litt an på smak og lokasjon tenker jeg.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som lager for KK import, skreddersyr også. Fantastisk gode bur, men ikke akkurat billig... Møtte en hundekjører som hadde fått skreddersydd innredning derfra til en hel bil. Råflott, og sikkert svindyrt :P

https://www.kkimport.no/transportbur.html (bilde på forsiden)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Alu-consult. :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har erfaring med kela og alu-consult. 

Jeg synes ofte burene fra  alu-Consult blir litt slappe i dørene etterhvert, slik at du må "løfte" de opp for å få stengt de. Kela er jeg veldig fornøyd med.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Vi har nettopp bestilt kela hundebur, enn så lenge fornøyd med servicen. Så spent på når buret kommer, fikk beskjed om at det sendes om en uke og syntes det var veldig raskt!

Prøvde å få et prisoverslag fra trønderburet, men de har ikke svart oss verken på mail eller Facebook. Så da droppet vi dem.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kela har super service, priser og kvalitet! Ulempen er at burene er blytunge. Men om man ikke må ha buret ut og inn av bilen, så er det helt topp!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Kela her også.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Pringlen skrev:

De som lager for KK import, skreddersyr også. Fantastisk gode bur, men ikke akkurat billig... Møtte en hundekjører som hadde fått skreddersydd innredning derfra til en hel bil. Råflott, og sikkert svindyrt :P

https://www.kkimport.no/transportbur.html (bilde på forsiden)

Omg... bur nr tre på den listen er samme str som jeg har i min bil - jeg betalte 2200 kr for det hos Kela - dvs at KK import skal ha ca 3 ganger mer for samme buret :o 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt Kelabur siden mai ‘17 og er veldig fornøyd med det. Mye mer fornøyd enn jeg var med Variocage
Men har ikke krasjet med det, så vet jo ikke hvordan det vil holde der. Men det føles og ser solid ut.

Buret mitt er et dobbeltbur med uttakbar skillevegg i ca 115x92x62 cm, og jeg betalte vel 3600 kr for det.

2fc52b408519f4c8eb0f287811883083.jpg

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet om veldig mange som er fornøyd med kela (og mange av dem finner du vel her på forumet).

Ellers så er jo Schmidt kollisjonstestede bur som også lages på mål. De er svindyre, da:P

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bur fra Aluconsult og er veldig fonøyd med det!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.1.2018 at 8:03 PM, Pringlen skrev:

Kela har super service, priser og kvalitet! Ulempen er at burene er blytunge. Men om man ikke må ha buret ut og inn av bilen, så er det helt topp!

Har kontaktet de, men får ikke svar. Vet du om de er vanskelige å få tak i? Har sendt mail og ringt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Maries skrev:

Har kontaktet de, men får ikke svar. Vet du om de er vanskelige å få tak i? Har sendt mail og ringt. 

Lenge siden jeg handlet der. Da svarte han raskt på mail. Men hører det er litt opp og ned, og at det er lurest å ringe (igjen :P )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Lenge siden jeg handlet der. Da svarte han raskt på mail. Men hører det er litt opp og ned, og at det er lurest å ringe (igjen :P )

Takk for tilbakemelding:) Jeg har ringt 3 ganger både på mobil og fasttelefon...  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sendte bare mail da jeg bestilte mitt i april, fikk svar veldig kjapt.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Maries skrev:

Vi kontaktet de i forje uke, og fikk veldig raskt svar på mail og telefon. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Vi kontaktet de i forje uke, og fikk veldig raskt svar på mail og telefon. 

De var ikke så veldig interessert i å lage bur til bilen vår, har avskrevet kela buret. Håper noen andre kan hjelpe oss med bur...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Maries skrev:

De var ikke så veldig interessert i å lage bur til bilen vår, har avskrevet kela buret. Håper noen andre kan hjelpe oss med bur...

Kjedelig. Håper dere finner noen andre. Vi hadde samme opplevelsen med trønderburet. Virker nesten så man må ha litt flaks.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Kjedelig. Håper dere finner noen andre. Vi hadde samme opplevelsen med trønderburet. Virker nesten så man må ha litt flaks.

Tror jeg har kontaktet alle som lager bur så håper det løser seg... Jeg er bare ikke så tålmodig, skulle helst hatt buret i går 😝

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.1.2018 at 10:56 PM, tonjek skrev:

Hatt Kelabur siden mai ‘17 og er veldig fornøyd med det. Mye mer fornøyd enn jeg var med Variocage emoji14.png
Men har ikke krasjet med det, så vet jo ikke hvordan det vil holde der. Men det føles og ser solid ut.

Spørsmålet er vel hva som skjer med oss om man krasjer med en bil som har tunge helsveisete bur i bagasjerommet. Hvor flate blir vi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Garp said:

Spørsmålet er vel hva som skjer med oss om man krasjer med en bil som har tunge helsveisete bur i bagasjerommet. Hvor flate blir vi?

Ingen bur bør stå løse i bagasjerom, men sikres med lastestropper. Skikkelige lastestropper tåler normalt ganske mye, så sjansen bør være god nok for å overlege. Pluss at det nok er mer normalt med ulykker der bilen får sleng i en eller annen retning enn en rett-på kollisjon.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, Maries skrev:

Tror jeg har kontaktet alle som lager bur så håper det løser seg... Jeg er bare ikke så tålmodig, skulle helst hatt buret i går 😝

Har ikke så mye tålmodighet jeg heller :P men vi har en veldig utradisjonell hundebil, så eneste måten å få begge hundene i bur på er å få noen til å lage :P så da må man liksom vente:innocent:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du tak i han? Hvorfor ville han ikke lage til bilen deres?

Buret mitt står inntil skilleveggen i en grønnskiltet varebil, stroppet fast i bilens originale festepunkter i gulvet. Det BØR bli stående akkurat der det er

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, tonjek skrev:

Buret mitt står inntil skilleveggen i en grønnskiltet varebil, stroppet fast i bilens originale festepunkter i gulvet. Det BØR bli stående akkurat der det er emoji14.png

Digresjon kanskje, men de skilleveggene tåler ikke noe vekt. De er bare en skille. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da er jeg med. Nei, summen er ikke bekreftet, men det er uansett ikke god presseskikk å betale slike summer. Det er påpekt i Vær varsom-plakaten med betalingsordninger som frister til å utgi personsensitiv informasjon. Jeg synes det er snodig av 26-åringen i det hele tatt gå ut med det, all den tid TSG ikke har sagt noe offentlig om ham eller saken. Men men..   Nå skal jeg imidlertid finne sengen!
    • Nettopp dette jeg mener med at det er lett å bli innhabil. Man ser det man ser og tolker det utifra det.  Mine kaniner har forøvrig tilgang til mat 24/7. Så de kommer ikke til meg fordi de sulterihjel om ikke, men klart, de får ikke kraftfor og snacks 24/7. Og endel av dem setter pris på oppmerksomhet og kos, andre er mer tilbaketrukne.   Yep, er ren egoisme at jeg avler og slakter kaniner. Det nekter jeg ikke for, på samme måte som det er egoistiske interesser at jeg har hunder, katter, hester og høns/ender, som @QUEST sier så burde jo ingen dyr holdes i fangenskap.  Men jeg lever ganske godt med den egoismen, og gjør mitt for at de skal ha det bra, jeg har slutta å selge kaniner til familier, for jeg er ikke fornøyd med måten 99% av de holdes. Da syns jeg de har det bedre hos meg, selv om de ender opp i frysern før eller siden.  Men selv om de ikke tilfører samfunnet noe i prinsipp, så gjør det at jeg, som har ganske dårlig råd, ikke trenger å kjøpe billigkylling fra gudeneveithvor for å få magert kjøtt i kosten, foreksempel. Så da er det en mindre forbruker som støtter den typen industri. Jeg tilbyr også skinn fra dyr som har blitt slaktet for mat, ikke for skinn, og bruker dermed "hele" dyret. Et definitivt bedre alternativ enn kaninskinn fra kina til 50kr stk... Tør ikke tenke på hvordan de kaninene har det... 
    • Jeg har og hatt venninner med daddyissues, så jeg er litt usikker på hvorfor du føler behov for å forklare meg at noen ganger faller småjenter for dobbelt så gamle menn?  Det er fortsatt snakk om en voksen på 36 år, en ungdom på 17, og alkohol. Det er ikke greit, syns jeg. Og jeg legger ansvaret på den voksne, uavhengig av kjønn, fordi de burde VITE bedre. Enten det er å ikke drikke seg idiot full, eller å ikke ligge med tenåringer.  Hvordan forklarer dere dette i forhold til Giske, f.eks? *venter spent* 
    • Raser jeg synes er mindre pene er de som havner i den ekstreme delen av skalaen hva utseende angår. De uten nese omtrent havner der. I tillegg til raser med masse rynker, hudfolder eller lignende. Masse pels, sånn som noen av de mer ekstreme langhårs colliene synes jeg heller ikke er noe pene.  Ellers er de fleste hunderaser litt sånn...meeeh...ift. utseende. Det er ikke mange raser jeg tenker "wow! sånn skulle jeg hatt!". Av mindre pene "normale" hunder, så liker jeg ikke mange utstillingsmaller...som ligner på korthåra terver. Langhårsbelger er litt så som så. Noen er pene, andre ser så spinkle og skjøre ut. Spesielt i ansiktet. Collie, begge hårlag, tiltaler meg ikke så veldig. Flere av de større mynderasene synes jeg ikke heller er veldig pene. Mastiffer og andre store og tunge hunder topper ikke lista mi heller. Jeg liker i utgangspunktet heller ikke krøllete hunder eller strihårshunder. Men, som med alle andre raser, selv om jeg i utgangspunktet ikke liker rasen så kan jeg falle veldig for enkelte individer.  Siberian husky er så klart en av rasen på min "pene hunder"-liste. Som aldri kommer i mitt eie . Ellers så er det lite som slår en skikkelig pen bruksschäfer. Akkurat nå lider jeg av bruksschäferabstinenser og kaster meg over alt jeg treffer omtrent om dagene  Mange spisshundraser synes jeg er pene. Liker det bamsete utseende med masse fluffy pels  Tsjekkoslovakisk ulvehund er også utrolig vakre. Saarloosen også forsåvidt, men da bare på bilder tatt ute i skogen med bare hund og eier, for ser man dem i RL så er de så redde at man nesten ikke kan si de er pene. 
    • Det har jeg fått med meg. Men jeg sitter fortsatt i vantro   For å bli veldig personlig; Jeg har vært der.
      Ung, dum, 16 år, og trodde jeg var forelska og alt det der. Hadde "skjønt alt". Han var 30... 
      I ettertid føler jeg meg ikke misbrukt eller utnyttet eller noe. Men som voksen ser jeg at det ikke var riktig fra hans side. Og at det antakelig var snakk om en fetisj av noe slag fra hans side. 
      Men jeg føler meg definitivt ikke misbrukt, eller utnyttet. For jeg sa ja, til tross for at jeg ikke hadde voksenbrillene på. Det er ikke dermed sagt at jeg ville synes det føltes greit at min datter på nå 8 år havner i samme situasjon om 8 år...  Så lenge det ikke er et maktspill og en måte å utøve makt på for å indirekte love noen goder i form av fremtidige karrierer så er det en privatsak. Idiotiske valg, gode eksempler på elendig dømmekraft der og da; helt klart.  Ting er ikke svart/hvitt. Når det kommer til hva som er privat eller i media så bør man se på situasjonen. TSG har ikke brukt sin politiske situasjon for å utnytte andre, og det skiller henne klart fra andre saker. Om det var et lurt valg å ha seg en runde med en unggutt i kornåkeren? Nei, det var det nok ikke. Men han var over lavalderen, de ville det begge to, og da går det under et dumt valg basert på hva som har kommet frem.   
  • Nylig opprettede emner