Gå til innhold
Hundesonen.no

Helseteste i utlandet?


Recommended Posts

http://web2.nkk.no/no/tjenester/helse/rontgenbilder/

Er det noen som vet om jeg kan få min hannhund helsetestet i Budapest når jeg studerer og bor her mesteparten av året? Ser for meg at det koster en brøkdel her i forhold til hjemme og vi har veldig flinke veterinærer på skolen (samme type opplegg som Norges Veterinærhøyskole vil jeg tro) Går det an for meg å få han f.eks. HD-røntget, patellasjekket, hjerteundersøkt osv her nede og likevel få registrert det i NKK? Hunden er hentet fra Norge og registrert i NKK. Klarte ikke helt å tolke det jeg fant da jeg prøvde å sjekke om det sto noe det på NKK sin hjemmeside :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Lerkefuglen skrev:

http://web2.nkk.no/no/tjenester/helse/rontgenbilder/

Er det noen som vet om jeg kan få min hannhund helsetestet i Budapest når jeg studerer og bor her mesteparten av året? Ser for meg at det koster en brøkdel her i forhold til hjemme og vi har veldig flinke veterinærer på skolen (samme type opplegg som Norges Veterinærhøyskole vil jeg tro) Går det an for meg å få han f.eks. HD-røntget, patellasjekket, hjerteundersøkt osv her nede og likevel få registrert det i NKK? Hunden er hentet fra Norge og registrert i NKK. Klarte ikke helt å tolke det jeg fant da jeg prøvde å sjekke om det sto noe det på NKK sin hjemmeside :)

NKK registrerer ikke avlesninger fra andre land. Men det kan godt hende de vil lese av (og så registrere) bilder som er tatt i utlandet. Stigen gjør i hvertfall det med ryggrøntgen tatt i andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bilder tatt i Sverige av norskeide hunder avleses - noen bor så nærme grensen at det er bedre å bruke svensk veterinær.