Gå til innhold
Hundesonen.no

kompisen min knakk kloen sin


Guest beagle 86
 Share

Recommended Posts

Guest beagle 86

Hei. hunden min knakk kloen på en sånn trapp med rister hang seg opp. litt av kloen kan eg se så er ikke helt inn. går helt normalt. Om klokapsel er brutt er vel dette inni tåen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest beagle 86
26 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Det var ikke helt greit å forstå situasjonen ut i fra det du har skrevet, kan du poste et bilde?

poten er pakket inn så den må være sånn. 

Kloen er knekt litt utfor roten om du et med ? utenfor poten. 

Vil seff følge med om han halter eller andre symtomer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, beagle 86 skrev:

poten er pakket inn så den må være sånn. 

Kloen er knekt litt utfor roten om du et med ? utenfor poten. 

Vil seff følge med om han halter eller andre symtomer

Da bør du oppsøke veterinær. Antageligvis må han sederes og resten av kloen fjernes, det bør bandasjeres og han bør få smertestillende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest beagle 86
10 timer siden, Vilje skrev:

Da bør du oppsøke veterinær. Antageligvis må han sederes og resten av kloen fjernes, det bør bandasjeres og han bør få smertestillende. 

Har vært hos vætrinær i dag tidli, måtte bedøve han og rense skikkelig. hele klokapsel var knekt av. smertstillende og antibiotika. Lett betennelse var der blitt allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Det er forskjellige behandlinger. Min Vorsteh brak kloa tvers av ved huden/rota og det silblødde. Jeg bare bandasjerte og etter et par dager så brukte vi potesokk 

Klokapselen ligger langt ut i kloa og ser ut som vi har hatt noe lignende brudd. Når nærven er åpen så er det fare for smerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dagene går. Litt for mye ramp fremdeles, elsker å bite og hoppe høyt. Har vært på et kurs som ble ferdig for et par uker siden, og begynner på et nytt kurs på mandag.
    • Her går det i vom og hundemat, rett og slett fordi oppdretter begynte med det. Latte er nå 4 mnd. Synes det både er lettvint og greit, virker som hunden trives med maten, og det blir mindre avføring enn med tørrfôr. Har ikke regnet på om det lønner seg da. Vi har kjøpt 9 kgs esker med puppy easy pack.
    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...