Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp 3 mnd alene hjemmetrening


Ingvildmn
 Share

Recommended Posts

Hei! 

Vår valp har nå blitt 13 uker, og denne alenehjemme treningen tar snart knekken på meg. Han har buret tilgjengelig hele tiden med døren åpen, men velger likevel å sove hvor som helst annet enn i buret. 

Vi har begynt med hjemmealenetrening hvor vi gir han en frossen kong med leverpostei i når vi går. Da er han opptatt med denne i ca. 30 minutter før pipingen starter og varer i 10 nye minutter (dette er det lengte jeg har latt det gå, da han roer seg ned i noen sekunder og da går jeg inn til han). Spørsmålet da er skal vi la han finne roen skikkelig før vi kommer inn? Ser for meg at dette kan ta lang tid. Eller hva burde vi gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min metode, gå en lang god tur, lek eller en god treningsøkt, så valpen er sliten rett før jeg skal forlate den. I starten blir det jo da uansett bare små turer ut, inn på et annet rom e.l. men uansett en fordel at hunden er sliten og legger seg til for å sove. Om det blir piping så bruker jeg å overse det så fremt det ikke eskalerer veldig og hunden ikke virker redd eller stresset i sånn grad at jeg føler treningen bør avbrytes. Alle mine har lagt seg til ro etter kort tid med piping, om det har vært piping i det hele tatt og er rolige etter det. 

 

Jeg bruker som regel lang tid før jeg drar fra hunden hjemme over lengre tid, som regel er de med i bilen også blir det bare småting her hjemme om jeg skal fikse ute, legge barnet eller noe at de blir litt alene. Men når behovet kommer så har de alle taklet det med stor ro ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...