Ulldekken med god passform til labrador

21 innlegg i emnet

Har en labbetass av eldre årgang som trenger litt "ulltøy" til innebruk  da BOT nettingdekken ikke er et alternativ for han. Trenger noe som er komfortabelt, ligger stabilt og ikke glir til siden, samt dekker bakparten godt. Mulig beinsnører eller stropp bak er påkrevet.

Har også en yngre utgave av rasen som kryper samnen og ser ut som hun virkelig fryser når gradestokken kryper ned på minussiden, da hun er noe tynnpelset. Til henne er det aktuelt med et tykkere ulldekken. Helst et med minst mulig sømmer og spenner i front, slik at det kan brukes under sele.

Har vurdert Canelana og Out n out. Noen som vet om norske forhandlere av disse? Kunne vært greit å ta dem i nærmere øyesyn  før en handler. Har også sett på Lanulva. 

Bruker nå en hestedekken variant. Den er veldig god, men ligger ikke så bra på hunden.

Noen som har erfaringer å dele?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har god erfaring med Canelana sitt med softshell utenpå. De er lett tilgjengelige for spørsmål, men jeg har aldri sett de i butikk

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oversikt over forhandlere av Canelana finner du her http://www.canelana.no/forhandlere/

Jeg har Canelana dekken til kelpietispen vår og er veldig fornøyd. Det sitter godt på kroppen, også når hun er i bevegelse. Det er ikke blandt de tykkeste dekkene, men gir veldig god varme. Også har det gode justeringsmuligheter :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ambassador fra Canelana til min golden, det sitter kjempefint på. :) Veldig fornøyd med det, godt og varmt. :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til innebruk kan jeg si at jeg har bare gode erfaringer med ullgenseren til Lanullva. Min hund mislikte dekken og dresser, men elsket å få på seg ullgenseren. Jeg tok den ofte på etter tur eller når han var fuktig eller kald, han kom med en gang og puttet hodet inn i åpningen selv om jeg holdt den frem. Vi hadde også dekken fra Lanullva som han likte like godt, vi brukte det litt mindre fordi strikkene rundt bakbena ofte ga ham floker på innsiden av bena (pelshund i pelsskiftealder).

20170906_130814.jpg

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Kanskje denne kan være et alternativ? Vi har solgt den til flere som har labrador og kun fått positive tilbakemeldinger. Bare mål skikkelig først, for får du en som er for stor så mister den litt av varmeeffekten. Målene står i det siste bildet.

https://houseofdogs.no/collections/gensere-og-undertoy/products/hachiko-jumper-exclusive

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kan strikke så kan du strikke en selv i godt ullgarn :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Canelana (flere ulike modeller) str L sitter som er skudd på vår labrador tispe!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har canelana ambassadør dekkenet. Hun er en skikkelig frysepinne, og jeg er super fornøyd med dette dekkenet i hvertfall :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Canelana sitter bra på min! Har et som er for kort til ham, som jeg skal selge, i tilfelle du er interessert :) 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Bjornal skrev:

Kanskje denne kan være et alternativ? Vi har solgt den til flere som har labrador og kun fått positive tilbakemeldinger. Bare mål skikkelig først, for får du en som er for stor så mister den litt av varmeeffekten. Målene står i det siste bildet.

https://houseofdogs.no/collections/gensere-og-undertoy/products/hachiko-jumper-exclusive

Problemet med den der er jo at den ikke dekker hverken hofter eller noe særlig på frembeina. Sikkert greit til veldig frosne hunder når det er litt småkjølig, men kan ikke sammenlignes med dekken fra Canelana og Out n out. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Problemet med den der er jo at den ikke dekker hverken hofter eller noe særlig på frembeina. Sikkert greit til veldig frosne hunder når det er litt småkjølig, men kan ikke sammenlignes med dekken fra Canelana og Out n out. 
Da blir det evt Kevin. Den dekker dog nedover halen, så en labrador kan fort klare å løfte den opp, men normalt sett så detter den ned på plass igjen.

https://houseofdogs.no/products/kevin-jumper-exclusive

Alternativt Marty, den går nedover forbeina og varmer også rompa og hoftene.

https://houseofdogs.no/collections/gensere-og-undertoy/products/marty-jumper?variant=6191549677596

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Bjornal skrev:

Da blir det evt Kevin. Den dekker dog nedover halen, så en labrador kan fort klare å løfte den opp, men normalt sett så detter den ned på plass igjen.

https://houseofdogs.no/products/kevin-jumper-exclusive

Alternativt Marty, den går nedover forbeina og varmer også rompa og hoftene.

https://houseofdogs.no/collections/gensere-og-undertoy/products/marty-jumper?variant=6191549677596

Men er de i ull?

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Men er de i ull?
Kevin og Hachiko exclusive er i 50% ull og 50% fleece for å bevare elastisitet. Marty er i fleece.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Canelana, hvis vi ser bort ifra at det er altfor stort rundt brystet på borderen Men en labrador er nok grovere bygd, så tipper den passer bra

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ønsker et godt og varmt ulldekken, anbefaler jeg deg canelana sine. De har ulike tykkelser på ulldekken ( ambassadør ( tykkest), aurora ( tynnere), også har du thermodekkenet som er vann og vindavstøtende.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forrige hunden min var blanding av labrador og gordon setter,hadde fasongen til labrador ❤️Jeg var veldig fornøyd med dekkenet til Lanullva 👌Beste passformen av alle klærene hun hadde. Så er det jo veldig gode produkter bruker de selv også.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Canelana ambassadør fungerer veldig godt på frysepinner av typen whippet hvert fall :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye for alle innspill. Ser jo at mange har god erfaring med Canelana. 

Noen som har sett om de har inne Canelana dekken hos Holmestrand hund og kart? Er nærmeste forhandler for meg, selv om det jo er en dagstur.

Siden jeg skal ha ganske dyre dekken til to hunder, har jeg ikke lyst til å begå bomkjøp, så da får man helker dra og se først.

Syntes kanskje  det kan virke som det blir i meste laget med tøy noen steder på Canelanadeknene. Og så er jeg nok litt skeptisk til plastklips når dekkenet skal brukes over lengre tid, eller sammen med annet utstyr.  Har en liten mistanke om at denne gamle Hodinien min kan komme seg ut av canelana-dekkenet i et uoppmerksomt øyeblikk. Mulig jeg burde strikket ullbody med knepping bak, noe liknende av disse sykedraktene.

Genserne ser jo veldig tiltalende ut, men litt mer risky med tanke på passform. Og selvagt litt avhengig av hva som skal dekkes. Fordelen er at de kan fungere under annet dekken.  Hachiko iser ut til å ivareta bevegeligheten, noe som er spesielt viktig for den yngste her.

Mulig Lanullva er tryggeste valg mht. passform.

Det forventes liksom at labradoren skal greie seg uten klær, så ikke mye som passer hund som er ganske rund (ikke tykk) framme, men nokså smal bak.

Hmmm. Fikk litt mer å tenke på, og blir ikke helt enig med meg selv. Flere erfaringer og synspunkter mottas med takk.

Noen som har kjennskap til out n out? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Ruska skrev:

Takker så mye for alle innspill. Ser jo at mange har god erfaring med Canelana. 

Noen som har sett om de har inne Canelana dekken hos Holmestrand hund og kart? Er nærmeste forhandler for meg, selv om det jo er en dagstur.

Siden jeg skal ha ganske dyre dekken til to hunder, har jeg ikke lyst til å begå bomkjøp, så da får man helker dra og se først.

Syntes kanskje  det kan virke som det blir i meste laget med tøy noen steder på Canelanadeknene. Og så er jeg nok litt skeptisk til plastklips når dekkenet skal brukes over lengre tid, eller sammen med annet utstyr.  Har en liten mistanke om at denne gamle Hodinien min kan komme seg ut av canelana-dekkenet i et uoppmerksomt øyeblikk. Mulig jeg burde strikket ullbody med knepping bak, noe liknende av disse sykedraktene.

Genserne ser jo veldig tiltalende ut, men litt mer risky med tanke på passform. Og selvagt litt avhengig av hva som skal dekkes. Fordelen er at de kan fungere under annet dekken.  Hachiko iser ut til å ivareta bevegeligheten, noe som er spesielt viktig for den yngste her.

Mulig Lanullva er tryggeste valg mht. passform.

Det forventes liksom at labradoren skal greie seg uten klær, så ikke mye som passer hund som er ganske rund (ikke tykk) framme, men nokså smal bak.

Hmmm. Fikk litt mer å tenke på, og blir ikke helt enig med meg selv. Flere erfaringer og synspunkter mottas med takk.

Noen som har kjennskap til out n out? 

Du kan jo evt. ta kontakt med Holmestrand hund og katt og høre? Jeg har large til min jaktgolden på 26 kg og det passer veldig fint (bestilte først XL, det var digert). De er fleste med flere stropper og klips så jeg tror det skal litt til å bryte seg ut av de. :)

Vi tok inn Out n out i dyrebutikken jeg jobber i fjor, og fine dekken det også! Men det ble så dyrt å importere så vi har ikke fortsatt med det. Tror ikke de har noen forhandlere i Norge så da må man nok bestille fra Sverige selv og betale toll. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er utbryterkonge. Måtte ty til webmaster sele til slutt. Hun har aldri kommet seg ut av canelana dekkenet. Det er stropp rundt bryst/mage og en stropp ganske langt bak på buken i tillegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er 24 og venter mitt andre barn med en som er 38(ja, 14 år eldre). Vi har det veldig fint til tross for aldersforskjellen, selv om det nok er mange som synes det ene og det andre  Så lenge hun ikke brukte sin politiske posisjon på en uriktig måte, så synes jeg ikke at vi andre trenger å bry oss så hardt med det. Det var tross alt frivillig for begge to 
    • Da er jeg med. Nei, summen er ikke bekreftet, men det er uansett ikke god presseskikk å betale slike summer. Det er påpekt i Vær varsom-plakaten med betalingsordninger som frister til å utgi personsensitiv informasjon. Jeg synes det er snodig av 26-åringen i det hele tatt gå ut med det, all den tid TSG ikke har sagt noe offentlig om ham eller saken. Men men..   Nå skal jeg imidlertid finne sengen!
    • Nettopp dette jeg mener med at det er lett å bli innhabil. Man ser det man ser og tolker det utifra det.  Mine kaniner har forøvrig tilgang til mat 24/7. Så de kommer ikke til meg fordi de sulterihjel om ikke, men klart, de får ikke kraftfor og snacks 24/7. Og endel av dem setter pris på oppmerksomhet og kos, andre er mer tilbaketrukne.   Yep, er ren egoisme at jeg avler og slakter kaniner. Det nekter jeg ikke for, på samme måte som det er egoistiske interesser at jeg har hunder, katter, hester og høns/ender, som @QUEST sier så burde jo ingen dyr holdes i fangenskap.  Men jeg lever ganske godt med den egoismen, og gjør mitt for at de skal ha det bra, jeg har slutta å selge kaniner til familier, for jeg er ikke fornøyd med måten 99% av de holdes. Da syns jeg de har det bedre hos meg, selv om de ender opp i frysern før eller siden.  Men selv om de ikke tilfører samfunnet noe i prinsipp, så gjør det at jeg, som har ganske dårlig råd, ikke trenger å kjøpe billigkylling fra gudeneveithvor for å få magert kjøtt i kosten, foreksempel. Så da er det en mindre forbruker som støtter den typen industri. Jeg tilbyr også skinn fra dyr som har blitt slaktet for mat, ikke for skinn, og bruker dermed "hele" dyret. Et definitivt bedre alternativ enn kaninskinn fra kina til 50kr stk... Tør ikke tenke på hvordan de kaninene har det... 
    • Jeg har og hatt venninner med daddyissues, så jeg er litt usikker på hvorfor du føler behov for å forklare meg at noen ganger faller småjenter for dobbelt så gamle menn?  Det er fortsatt snakk om en voksen på 36 år, en ungdom på 17, og alkohol. Det er ikke greit, syns jeg. Og jeg legger ansvaret på den voksne, uavhengig av kjønn, fordi de burde VITE bedre. Enten det er å ikke drikke seg idiot full, eller å ikke ligge med tenåringer.  Hvordan forklarer dere dette i forhold til Giske, f.eks? *venter spent* 
    • Raser jeg synes er mindre pene er de som havner i den ekstreme delen av skalaen hva utseende angår. De uten nese omtrent havner der. I tillegg til raser med masse rynker, hudfolder eller lignende. Masse pels, sånn som noen av de mer ekstreme langhårs colliene synes jeg heller ikke er noe pene.  Ellers er de fleste hunderaser litt sånn...meeeh...ift. utseende. Det er ikke mange raser jeg tenker "wow! sånn skulle jeg hatt!". Av mindre pene "normale" hunder, så liker jeg ikke mange utstillingsmaller...som ligner på korthåra terver. Langhårsbelger er litt så som så. Noen er pene, andre ser så spinkle og skjøre ut. Spesielt i ansiktet. Collie, begge hårlag, tiltaler meg ikke så veldig. Flere av de større mynderasene synes jeg ikke heller er veldig pene. Mastiffer og andre store og tunge hunder topper ikke lista mi heller. Jeg liker i utgangspunktet heller ikke krøllete hunder eller strihårshunder. Men, som med alle andre raser, selv om jeg i utgangspunktet ikke liker rasen så kan jeg falle veldig for enkelte individer.  Siberian husky er så klart en av rasen på min "pene hunder"-liste. Som aldri kommer i mitt eie . Ellers så er det lite som slår en skikkelig pen bruksschäfer. Akkurat nå lider jeg av bruksschäferabstinenser og kaster meg over alt jeg treffer omtrent om dagene  Mange spisshundraser synes jeg er pene. Liker det bamsete utseende med masse fluffy pels  Tsjekkoslovakisk ulvehund er også utrolig vakre. Saarloosen også forsåvidt, men da bare på bilder tatt ute i skogen med bare hund og eier, for ser man dem i RL så er de så redde at man nesten ikke kan si de er pene. 
  • Nylig opprettede emner