Sklisikre tepper/matter

7 innlegg i emnet

Noen som har tips til tepper/matter som er godt egnet til sklisikring av glatte tre/laminatgulv?

De må ha antisklibelegg under og bør være tynne og små nok til at de kan vaskes i vaskemaskin, samt lette å fjerne hundehår fra. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flosset ull har jeg funnet ut at er best i forhold til møkk og hår. Men noe som blir liggende på den plassen jeg la det. Nei det har jeg ikke funnet selv det største gulvteppet jeg har flytter på seg.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
55 minutter siden, lijenta skrev:

Flosset ull har jeg funnet ut at er best i forhold til møkk og hår. Men noe som blir liggende på den plassen jeg la det. Nei det har jeg ikke funnet selv det største gulvteppet jeg har flytter på seg.

Takk:-) Flosset ulle høres genialt ut ialle fall. Hvor har du kjøpt?

Kan selvsagt forsøke legge noe antisklimateriale under.

De fleste av teppene som har antiskli er i syntetiske materialblandinger og suger jo hår og møkk som det aldri vil gi slipp på igjen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk:-) Flosset ulle høres genialt ut ialle fall. Hvor har du kjøpt?
Kan selvsagt forsøke legge noe antisklimateriale under.
De fleste av teppene som har antiskli er i syntetiske materialblandinger og suger jo hår og møkk som det aldri vil gi slipp på igjen. 

Det må jo renses/vaskes en gang i mellom så jeg endte opp med å kjøpe to store tepper på bruktbutikk. Det var en gammel dame på 95 som hadde hatt dem alt endte på 500 kr. Det finnes også ryer i ull men bør da helst ha de med flossing. Men det finnes tepper som er syntetiske i samme mønster så les bakpå.

Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• I dag våknet jeg med vondt i hodet og hele kroppen. Så jeg sovnet igjen og våknet for kanskje 45 minutter siden.  Hodet er fortsatt vondt, kroppen stiv og støl, og jeg fryser.  Nå får jeg vel få bestilt en ny forsyning mat til Sjef. Satser på at jeg får hentet det på fredag.
      Og så satser jeg på at jeg får kommet meg ut på tur i dag, og hentet pakke på posten uten større problemer. Snøen er på vei til å smelte. Det er 3 grader her nå, og det kommer regn i løpet av dagen... 
    • Den forstår jeg veldig godt! Hjelper på morroa når man klarer å utføre en oppgave uten å vri seg i smerter eller ha problemer med å i det heletatt gjøre oppgaven Tenkte jeg skal kjøpe kondomdresstoff neste gang jeg er på stoffbutikken, og sy dress til mini med det Fleecen var litt tager hva man haver Men merker godt at ikke fleecen er god på puddelpels, den gjør at pelsen blir veldig rar   Jeg krysser bare fingrene for at oppdretteren har rett om pelsen til Melvin  ikke ta fra meg håpet        
    • Jepp.  Jeg ville vært forsiktig med å sette avlssperre på 6-8 uker gamle valper jeg da, men det er meg. Man kan godt være politisk korrekt og mene at man kan se det når de er så små at de ikke vil egne seg i avl, men for det første - det kan man ikke vite, og for det andre - det kan skje ting senere som tilsier at disse hundene bør brukes i avl, og da er det skrekkelig tåpelig å ha gjort noe som i følge NKK ikke kan reverseres.  Nå er - uheldigvis - ikke avl som furrypaws (et spill med avl og konkurranser med hund), der man har full DNA-profil og derfor oversikt over alle syke gener som finnes. Det er heller ikke sånn som i furrypaws at gener aldri muterer. Da ville avl vært enkelt - jeg (ja, jeg spiller.. En liten pause nå, men jeg spiller) har f.eks på 5 generasjoner gått fra hunder med flere sykdomsgener, til hunder som ikke har en eneste sykdom. Alle er friske. Jeg innavler over en lav sko, og ingen blir syke.  Så ja, som oppdretter og valpekjøper skulle jeg gjerne hatt en genetisk gjennomfrisk hund, men de bor dessverre sammen med enhjørninger i eventyrland, så det får jeg ikke fått. Så da gjør jeg det beste ut av det, jeg leiter i timesvis etter hannhunder, info om søsken og foreldre og foreldres søsken, prøver å finne ut alt det er verdt å vite noe om og har ingen som helst illusjoner om at det ikke kan komme en overraskelse eller tre - fordi vi snakker om levende vesner.  Dere som ønsker dere "friske hunder", hvor flinke er dere til å screene for sykdommer selv? Sjekking av mentalitet? Oppgir dere sykdom til oppdretter? For alle ønsker seg friske hunder, men det er få som skjønner sammenhengen med helsesjekking o.l. og avl, selv når avl ikke gjøres på det individet.  Soniser er ikke valpekjøpere jeg ønsker meg, særlig ikke etter tråder som denne, og jeg anser meg som svært seriøs og kunnskapsrik. Noen ganger fremstår dere som urealistisk kravstore. 
    • Jepp, i alle lommer rundt omkring..og i vaskemaskinen..  For de som ikke allerede vet det, så kan jeg opplyse om at vanlige svarte bæsjeposer, tåler vask helt utmerket..
    • Øverste skuffen i kommoden i gangen - og alle lommer mm... Jeg er sikkert miljøsvin, men orker ikke bioposer - de er så tynne at jeg er redd de skal gå istykker hele tiden. Og jeg kan si at jeg var sabla glad jeg hadde tykke poser her i forrige uke hvor jeg tryna så lang jeg var med bæsjepose i hånda. Moste knyttneven ned i bæsjeposen... heldigvis holdt den  
  • Nylig opprettede emner