Gå til innhold
Hundesonen.no

Kampfisk og reker?


Anni
 Share

Recommended Posts

Har en kampfisk og en del neontetra og kardinal tetra + 1 ansitrius. Men for 2 dager siden falt jeg for fristelsen av å kjøpe 3 stk kirsebærreker da hun i dyrebutikken sa at de går fint med kampfisk så lenge de har gjemmesteder. Jeg har 1 rot og masse planter Og steiner de kan gjemme seg i. Men virka som at kampfisken jakter på dem og det vil jeg ikke ? 

Akkurat nå finner jeg bare 2 av rekene, men håper at nr 3 bare gjemmer seg godt. 

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Vil ikke at de skal bli spist ? 

Og jeg har virkelig lyst til å ha reker... om det er sånn at kirsebærrekene blir spist, er det noen som vet om reker som kampfisken ikke vil spise? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha veldig mye vegetasjon som feks mose hvis du skal ha reker sammen med kampfisk og tetraer. Og da kan du ikke forvente å se dem noe særlig desverre ? Anbefaler å evt starte opp et eget rekekar om du vil ha reker. Evt sjekke ut om dvergkreps kan takle kampfisk og tetra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Lunatic skrev:

Både kampfisk og neontetra er notoriske rekejegere, dessverre.. ville nok revurdert reker, eventuelt kjøpt et eget lite kar hvis du vil ha flere.

Har ikke sett at neontetraene har vist noe interesse? Jeg har ett når til men i det er det mange platy, og jeg tror de hadde kommet til å spise dem.

2 av rekene mine lever enda, håper jo at de kan leve lenge. Jeg har en del planter + 1 rot og steiner så er litt å gjemme seg i. Men er det ingen reker som kampfisk/tetra ikke klarer å spise? 

Eventuelt hvilke fisker går sammen med reker? 

Kjøpe mose kan jeg nok klare, har noen algeballer også. 

22 timer siden, Shlush skrev:

Du må ha veldig mye vegetasjon som feks mose hvis du skal ha reker sammen med kampfisk og tetraer. Og da kan du ikke forvente å se dem noe særlig desverre ? Anbefaler å evt starte opp et eget rekekar om du vil ha reker. Evt sjekke ut om dvergkreps kan takle kampfisk og tetra

Jeg tror selv jeg har en del de kan gjemme seg i da. Planter/steiner/algeballer. 

Vet du om det er noen reker som er litt større slik at kampfisk/tetra ikke klarer å spise dem? Noen fisk som går sammen med reker? Jeg har ikke plass til ett akvariet til nå, har 2 alt. 

Aldri hørt om dvergkreps, vet du noe mer om dem? Er ca 25°C i vannet mitt. Vil ikke at tetraene skal bli drept til mat heller ... 

Jeg har alt 2 reker og vil ikke at de skal bli spist. Tenker å evt skaffe mose til dem så får de enda mer å gjemme seg i 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...