Gå til innhold
Hundesonen.no

Redd for andre hunder


Ellieogmaja
 Share

Recommended Posts

Hei! 

Min lille Shih tzu, Ellie, på 4 måneder blir redd i møte med ukjente hunder. Syns selvfølgelig dette er veldig dumt siden jeg vil at hun skal ha et positivt syn på møte med nye hunder. Vår andre hund, Maja, er ikke redd andre hunder og hilser på dem vi møter, og viser på ingen måte for valpen at andre hunder er skumle. Ellie har heller aldri opplevd at noen hunder har gjort noe mot henne da vi kun har hilst på snille og vennlige hunder. Allikevel så piper hun og bjeffer, og gjemmer seg bak meg når vi møter andre hunder på tur.

Noen som vet hva vi kan gjøre for å at Ellie skal bli trygg på å møte ukjente hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minst belastende er å ikke måtte forholde seg til dem. Observere på avstand. Altså ikke hilse. Vil du trene på å bli trygg rundt andre hunder så ville jeg lagt vekt på å gå tur sammen med flest mulig nye hunder. Uten att hun må hilse på dem, men at him kan observere og bli trygg på situasjonen, litt på avstand. 

Når du merker bedring så kan du evt begynne å inkludere hilsing og/eller lek osv, men da helst etter å ha gått litt sammen først for å unngå den ekstra belastningen det kan være å gå rett i en hilsesituasjon med en gang man møtes, hunder er oppspilt osv. Til sist kan man selvsagt droppe alt dette , når (/om) hunden er tryggere og kjenner godt sine kompiser

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...