Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk
3 timer siden, Caroline skrev:

Jeg har en gammel modell/prototyp av det der, men med vanlig krok. Bruker det når jeg løper. Jeg synes det er behagelig å ha det litt høyt oppe, men det er sikkert ikke like behagelig om hundene virkelig trekker, innbiller jeg meg. Bruker strikkforlenger jeg, da, ettersom det ikke er strikk i selve beltet, og det funker fint for min del. 

Jeg har hunder som trekker skikkelig, og har brukt det på snørekjøring med opptil tre hunder. Jeg syns det er det beste beltet jeg har hatt. Og det tåler mye mer enn f.eks. Baggen. Jeg bruker ikke sånn krok da. Fester hundene direkte i beltet med en karabinkrok. Det er en stor fordel at kroken er "flytende" på dette. Men å ha det litt høyt tør jeg ikke. Det tør jeg ikke med noen belter. Det er jo som å be om ryggproblemer når du får et skikkelig rykk :o Mitt belte er også en litt eldre modell av dette da, men jeg regner med at det ikke har blitt mye dårligere :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Snusmumrikk skrev:

Men å ha det litt høyt tør jeg ikke. Det tør jeg ikke med noen belter. Det er jo som å be om ryggproblemer når du får et skikkelig rykk :o 

Hvorfor er det å be om ryggproblemer , hvorfor er det værre med høyere opp enn nede rundt det mest utsatte området? Sitter det rundt hoftene får du jo alle rykkene der , i korsryggen?  Non stop canicross beltet med alle reimene ser bra ut for det må ligge ganske stabilt og fordele trykket bra. Så lavt nede som det skal sitte er eneste stedet det går å spenne Baggen også, rundt rompa. Men rundt hoftene kan jeg ikke se at kan være bra for noen rygg i noe tilfelle? Men forklar gjerne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 hours ago, Snusmumrikk said:

Jeg har hunder som trekker skikkelig, og har brukt det på snørekjøring med opptil tre hunder. Jeg syns det er det beste beltet jeg har hatt. Og det tåler mye mer enn f.eks. Baggen. Jeg bruker ikke sånn krok da. Fester hundene direkte i beltet med en karabinkrok. Det er en stor fordel at kroken er "flytende" på dette. Men å ha det litt høyt tør jeg ikke. Det tør jeg ikke med noen belter. Det er jo som å be om ryggproblemer når du får et skikkelig rykk :o Mitt belte er også en litt eldre modell av dette da, men jeg regner med at det ikke har blitt mye dårligere :) 

Jeg får ikke mitt til å bli sittende lenger ned enn rett på oversiden av hoftene, men jeg har heller ikke sånne stropper (vet ikke om det finnes?). Mine trekker ikke nok til å få noen rykk, i grunn, så jeg har ikke merket noe til det. Hvis de ser noe de blir ekstra gira på (katt e.l.), så blir det mer til at de siger fram og trekker. Jeg har bremsa dem mye, da, for jeg synes det er ubehagelig når de trekker for mye når jeg løper, jeg løper langdistanse og ikke sprint, så jeg har igrunn ingen interesse av å holde 20 km/t :P Ja, jeg har vanlig løs krok på som sklir langs den snora liksom, så en sånn med strikk og hanefot nederst. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Folks holdninger kommer ikke til å endre seg, så lenge det finnes en overflod av vill/hjemløse katter. Heller tvert om. En voldsom mengde frittgående katter enten de er hjemmehørende et sted eller er 'ville' øker bare presset på smådyr/fuglfauanen og ikke minst fører det til ergrelse/forbannelse hos de som blir utstt for nedpissede/nedskitte hus/garasjer/uthus /hager. Husker jeg ikke feil ble det anslått at det bare i Stavangerområdet befant seg 10 000!! forvillede katter! Et voldsomt antall og hvilken skade disse gjør og hvilke lidelser de selv blir utsatt for, kan man jo bare tenke seg.  Igjen, det er direkte feil å påstå at alle hjemløse katter har hatt et hjem, det finnes massevis av eksempler på at 'villkatter' formerer seg ute, gjennom flere generasjoner, også i vårt land. Ikke minst godt hjulpet av diverse 'god'hjerta kattedamer som driver å forer på disse kattene. At de således bare forsterker og opprettholder problemet, gir de enten fullstendig  beng i, eller har ikke såpass fattevene at de forstår det selv. Svært få om noen katter steriliseres. Det er STOR forskjell på inngrepene sterilisering og kastrering.. Bare prøv å overtale en partner til kastrering istedenfor sterilisering for å unngå flere barn hjemme...   Selvsagt er det et menneskeskapt problem, ingen har vel påstått noe annet?  Du svarer fremdeles ikke på hva man skal gjøre med de utallige tusen uønskede kattene som allerede finnes? 
    • Først og fremst må det jobbes med folks holdninger til kattehold tenker jeg. Påbudt registrering OG sterilisering kunne vært en begynnelse, for akkurat nå tyter det katter. Gaupen er den eneste villkatten vi har i Norge. Disse "villkattene" kommer som regel fra et hjem. Ved å kalle dem "villkatter" føler jeg man fraskriver seg menneskenes rolle i problemstillingen, for det er et menneskeskapt problem. 
    • Sorry men det finnes flere og mange eksempler på katter som har gått ute i årevis og produsert nye påløpende bånd..Så det er en sannhet med store modifikasjoner at katter ikke tåler norsk vinter. Som forøvrig er svært variabel , avhengig av geografi. Påbudt kastrering for alle katter hadde vært en begynnelse men hvor mange ville fulgt opp her?  Og hva mener du man skal gjøre med de mange tusen vill/hjemløse kattene som allerede finnes? Det er udiskutabelt at det ikke på langt nok finnes brukbare/interesserte nye hjem til alle disse og da snakker jeg ikke om kattehoarders, som på død og liv skal redde ALT av katter.
    • Det finnes ikke "villkatter" i Norge. De tåler ikke norsk klima på vinterstid, så de kattene man snakker om her er som regel et resultat av uansvarlige katteeiere som lar kattene formere seg i ett sett. Hjemløse katter vil være mer passende. Hadde vært mye mer nyttig i disse feriedager hvor katter dumpes som avfall, og jobbe for at nye katter ikke blir født, enn at man skal oppfordre til avlivning. Hva med å innføre krav om kastrering/sterilisering?     
  • Nylig opprettede emner