Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Baggen dreper ryggen min :/  Så da leter jeg etter et nytt belte som er bedre for akkurat meg..  Det bør være bredt men tynt , uten strikk og med en festemekanisme som tåler mye. Helst uten lommer. Jeg kunne nesten tenkt meg noe som satt høyere opp også om det bare er bredt nok...Om det kanskje vil passe bedre når hundene har litt høyde og er sterke.. Det finnes jo et utall varianter så jeg ønsker erfaringer , fordeler og ulemper, gjerne med bilder :)  

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løping med mye krefter foran og høye hunder. Nonstop beltene har veldig dumt feste for kobbel. det tradisjonelle ser jo ellers bra ut men tykt? Jeg mistenker at noe av problemet med Baggen sitt er at det sitter så lavt. Hofter/korsrygg/bekken får så mye juling .. Og da er vel Non stop ganske likt. Uten strikk da, det er jo et pluss selvsagt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest lijenta

Jeg har bare en vorsteh og må dessverre gå men har brukt både baggen og det vanlige til non-stop og er mest glad i det til non-stop. Jeg er ikke mer enn 158 høy og bikkja er 64 høy på manken av de to når det gjelder trekk så foretrekker jeg non-stop sitt. Men det kommer også an på din egen anatomi ikke bare trekkraften til hundene men størrelsen rundt hofte og rumpe om hvordan de sitter. Så jeg ville ha prøvd de forskjellige hvis du har mulighet da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, yurij skrev:

Løping med mye krefter foran og høye hunder. Nonstop beltene har veldig dumt feste for kobbel. det tradisjonelle ser jo ellers bra ut men tykt? Jeg mistenker at noe av problemet med Baggen sitt er at det sitter så lavt. Hofter/korsrygg/bekken får så mye juling .. Og da er vel Non stop ganske likt. Uten strikk da, det er jo et pluss selvsagt. 

Du kan vel justere det enkelt? Jeg bruker å ha mitt Baggenbelte festet i midja og det er jo ikke noe problem å få til? Jeg bruker ikke beinstropper.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
2 minutter siden, Siri skrev:

Du kan vel justere det enkelt? Jeg bruker å ha mitt Baggenbelte festet i midja og det er jo ikke noe problem å få til? Jeg bruker ikke beinstropper..

Bruker du det rundt livet? Beveger det seg ikke veldig mye når selve beltet er så tykt da? Skulle gjerne hatt et som sitter rundt livet men som er bredere og samtidig så tynt at det følger kroppsfasongen når man strammer det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 minutter siden, yurij skrev:

Bruker du det rundt livet? Beveger det seg ikke veldig mye når selve beltet er så tykt da? Skulle gjerne hatt et som sitter rundt livet men som er bredere og samtidig så tynt at det følger kroppsfasongen når man strammer det.

Ja, jeg har det rundt livet og strammer til så langt inn som mulig. Da sitter det som støpt. Har aldri opplevd at det har beveget seg :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, yurij skrev:

Kunne tenkt meg noe sånt som dette I litt bredere bare : https://www.snowpawstore.com/canicross-belt-dog-running.html  Men det er kanskje Non stop sitt som likner mest? Hvordan er festet til kobbel på løpebeltet med alle remmene til Non stop?

Lignet på canicrossbeltet til nonstop, men verken dette eller nonstop sitt er noe høyere opp. Tvert i mot, trekkpunktet lavere ned.

Anbefaler å se denne filmen, den går igjennom 4 belter :)

Edit

"The back strap takes all the pulling force and is designed to sit very low." for de skal jo sitte på rumpa de nærmest :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Kristiin skrev:

Lignet på canicrossbeltet til nonstop, men verken dette eller nonstop sitt er noe høyere opp. Tvert i mot, trekkpunktet lavere ned.

Anbefaler å se denne filmen, den går igjennom 4 belter :)

Edit

"The back strap takes all the pulling force and is designed to sit very low." for de skal jo sitte på rumpa de nærmest :P

Det ironiske er jo at de som er mest lik Baggen anbefaler hun ikke :)  Det gir ihvertfall mye bedre støtte , sitter bedre og er uten strikk det canicross beltet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 timer siden, Kristiin skrev:

Hva skal du bruke det til? 

Veldig fornøyd med nonstop sine :) Jeg har denne. Mange i omgangskretsen min har dette og er veldig fornøyd, skulle jeg oppgradert min hadde det blitt denne.  Til slutt det litt mer tradisjonelle

Kan comfortbeltet justeres så smått som til små barn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, tmp skrev:

Kan comfortbeltet justeres så smått som til små barn?

Nah.. Hvor gammelt?

Det tror jeg egentlig ikke. Jeg er vell ganske gjennomsnittelig, og har ikke så veldig mye å gå på, på sidene når jeg har stramma ordentlig inn. :)

10 timer siden, yurij skrev:

Det ironiske er jo at de som er mest lik Baggen anbefaler hun ikke :)  Det gir ihvertfall mye bedre støtte , sitter bedre og er uten strikk det canicross beltet. 

Hun vet iværtfall hva hun snakker om, kjørt mye ski og løpt canicross - og konkurrerer med svære vorsthere. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke mulig å få tak i Gresshoppa lenger, de har en strikkholder/fester med hurtigutløser som jeg liker veldig godt. Jeg liker ikke Non- sport sin i det hele tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Kristiin skrev:

Hun vet iværtfall hva hun snakker om, kjørt mye ski og løpt canicross - og konkurrerer med svære vorsthere. :P

Det er det jeg mener. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker kennel sitt belte med strikk og refleks når jeg får tur med mine 2 Huskyer. Synes strikk er veldig greit til mitt bruk.

Hva er grunnen til du ikke vil ha strikk/elastisitet? Bare nysgjerrig, finnes sikkert en god begrunnelse

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg bruker kennel sitt belte med strikk og refleks når jeg får tur med mine 2 Huskyer. Synes strikk er veldig greit til mitt bruk.

Hva er grunnen til du ikke vil ha strikk/elastisitet? Bare nysgjerrig, finnes sikkert en god begrunnelse

Kennel trekkbelte e834cabadb67c75032187bc3143c3015.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg syns strikk forsterker rykk mer enn det reduserer så jeg vil ikke ha det på beltet.
Kan egentlig skjønne den... er både fordeler og ulemper med det. Sett om non-stop har uten strikk? Mye bra erfaringer med utstyret demmes!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, Kristiin skrev:

Nah.. Hvor gammelt?

Det tror jeg egentlig ikke. Jeg er vell ganske gjennomsnittelig, og har ikke så veldig mye å gå på, på sidene når jeg har stramma ordentlig inn. :)

10 år men de er små og mer str 8 ish. Det står på beskrivelsen at den passer alle størrelser, men da mener de vel alle «voksne» str...?Er det noen som vet om belte som passer så små barn? Nå bruker de mitt baggen, men det er litt upraktisk når det er alt for stort. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
42 minutter siden, tmp skrev:

10 år men de er små og mer str 8 ish. Det står på beskrivelsen at den passer alle størrelser, men da mener de vel alle «voksne» str...?Er det noen som vet om belte som passer så små barn? Nå bruker de mitt baggen, men det er litt upraktisk når det er alt for stort. 

Jeg vet av barn som har brukt klatresele som turbelte, da har det passet godt til dem. Kjenner forøvrig voksne også som sverger til klatresele.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Belgerpia

Har "Non-Stop" trusa (veldig veldig veldig sært utstyr ) som er helt ok, det har ikke strikk - jeg synes det er ok, men jeg kjøpte dette beltet: http://www.nkkbutikken.no/butikk/aktiviteter-med-hund/magebelte/ -

Og liker det veldig godt - ja, det er strikk på det, men jeg opplever ikke det som noe problem - jeg bruker strikkline også, så alt blir dempa. Bruker heller dette enn Non-Stop trusa.
Finnes i to størrelser, avhengig av hvor sterk bikkja er - jeg må nok kjøpe største størrelsen etterhvert, for poden drar lett ut strikken - men beltet er behagelig å ha på i alle fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 02/01/2018 at 5:37 PM, Snusmumrikk said:

Jeg har en gammel modell/prototyp av det der, men med vanlig krok. Bruker det når jeg løper. Jeg synes det er behagelig å ha det litt høyt oppe, men det er sikkert ikke like behagelig om hundene virkelig trekker, innbiller jeg meg. Bruker strikkforlenger jeg, da, ettersom det ikke er strikk i selve beltet, og det funker fint for min del. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han sov i senga fordi han ville det, fordi vi ville han skulle få all den tryggheten og nærheten han ville ha, og fordi han syntes det var kaldt og ensomt i hundesenga på gulvet. Nå sover han stort sett under senga eller et annet sted på gulvet, men sover inntil oss i senga innimellom  Veldig koselig.
    • Det høres ut som hunden din trenger å få bygget selvtilliten. Prøv å gjør alt positivt, og begynn gjerne fra ''scratch'' med å tilvenne han halsbånd. Prøv å lek med det, eller gi han ros/godbit for at han snuser og viser oppmerksomhet til det, for da vil han ikke se på halsbåndet som noe negativt. Gjør turene interessante og morsomme, med godbitsøk, triks og aktivisering. Mental aktivisering er like viktig, hunder liker å få brukt hodet. Gi han små utfordringer, hvor han kan føle på mestringsfølelse. Han er nok bare usikker av seg og trenger å føle på litt mer trygghet på tur. Etterhvert vil nok også han glede seg til turene.  
    • Nå er han ikke valp lenger, men da han var liten sov han i et stort bur uten dør ved siden av senga vår med kompostgrinder rundt som laget en ganske stor innhegning. Grindene holdt han bare unna ledninger og andre skumle ting. Senga vår og egentlig hele gulvplassen på soverommet var inne i innhegningen, så egentlig holdt grindene andre ting ute like mye som de holdt han inne... Vi satt en del på gulvet med han mens han sovnet helt i starten, og da fikk han ligge så mye inntil som han ville. La oss bare opp i senga selv etter at han sovnet, og det var ikke noe problem. Han virket egentlig aldri spesielt utrygg, så det tok ikke veldig lang tid før vi begynte å øve på å sovne uten å ligge inntil, spesielt på dagtid. Han ville aller helst bare sove i fanget hele tiden, og fikk selvsagt det også, men for oss var det viktig å venne han til å kunne sovne og sove uten oss også. 
      Det åpne buret ble ganske raskt erstattet med en stor hundeseng og kompostgrindene ble sakte, men sikkert fjernet i hele leiligheten.  Hvorfor vi endte med den løsningen var fordi vi ville ha han såpass nærme oss at han skulle føle seg trygg og at vi skulle bli vekket om han var urolig på natta. Ville ikke ha han i lukket bur, men syns det var kjekt med begrenset område så vi hadde god kontroll på hvor han var. Både for å kunne trygge han om han trengte det, men også for å komme oss ut med han på natta for å tisse. Vi valgte å ikke ha han i senga da han ikke skulle sove der på sikt, men med ganske lav seng og soveplassen hans helt inntil virket det som han fikk den nærheten han trengte likevel. Nå er han 15 måneder gammel og har flyttet ut av soverommet fordi han bråker en del i løpet av natta så samboer aldri gikk sove godt. Eller, bråker og bråker, jeg våkner jo stort sett ikke, men samboer gjør det. Mio rer opp noe voldsomt et par ganger i løpet av natta, boffer og brummer litt i søvne og vasker seg veldig på morgenen. Nå har han senga si i gangen rett utenfor døra til rommet vårt, og ellers fri tilgang til hele leiligheten på natta. Døra til soverommet står åpen så han kan komme inn om han vil, han har bare ikke soveplassen sin der lenger og aldri i verden om han legger seg for å sove et sted det ikke er seng eller sofa eller puter. Stort sett velger han å sove i sofaen på stua oppi alle putene og teppene. Lille luksusdyret mitt   
    • Hei! Valpen min har de siste dagene blitt mer urolig inne og finner ikke helt roen når han legger seg ned. Reiser seg fort, vandrer rundt, osv. (der han tidligere finner lett roen og har flere liggeplasser han liker). Han har enda mer behov for tygging og biting og tenker at det er tenner som jobber på.. Har noen erfaring med endring i oppførsel når tenner begynner å komme? Han er 3 1/2 mnd, liten puddel, og alt annet er i god form. Nylig hos vetrinæren og ellers er han som vanlig. 
    • Hei. Nå har vi vært hos dyrlegen. Han ble godt sjekket og de fant ikke noe galt. Mener han er en egenrådig liten kar. Han er chinese crested powderpuff, og det sies at den rasen kan være litt sær. Men dette forklarer jo ikke hvorfor han er redd ute. Han ble en gang veldig skremt (nesten panikk) av 2 rulleskiløpere som kom i full fart, det var svisjlyden som gjorde ham redd. Dette er over et år siden. Han fikk også panikk nyttårsaften. I år skal han få en beroligende gel. Han er egentlig redd ute uansett hvor vi går,enten langs veien eller i skogen. Ser seg hele tiden tilbake. Skal nå prøve Adaptil halsbånd, dyrlegen mente det kanskje kunne hjelpe. Nå går vi på hans premisser. Har faktisk mottatt godbiter på tur nå. Når det gjelder knurringen hans er det nok det at han vil bestemme. Tidligere glefset han også når jeg skulle ta på halsbånd men det har jeg fått slutt på. Nå sier han ingenting selv om han gjemmer seg når han ser halsbåndet. Er frivillig med ut morgen og kveld. Han er helt stueren for han har mulighet til å gå ut løs i hagen når han ber om det. Jeg får jobbe mer med turgåing,har prøvd med godbiter for å få ham til å komme til døra, det funker bare hvis han vil. Vi går også på tur sammen med andre hunder, men han liker ikke alle hunder eller mennesker. Er nok en bestemt liten gutt som strekker strikken så langt han kan. Veldig glad for å høre fra dere. Tar gjerne imot flere råd. Vi har gått både på hvalpekurs og videregående kurs. Han er veldig glad i å lære ting.
  • Nylig opprettede emner