Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekkbelte


yurij
 Share

Recommended Posts

Baggen dreper ryggen min :/  Så da leter jeg etter et nytt belte som er bedre for akkurat meg..  Det bør være bredt men tynt , uten strikk og med en festemekanisme som tåler mye. Helst uten lommer. Jeg kunne nesten tenkt meg noe som satt høyere opp også om det bare er bredt nok...Om det kanskje vil passe bedre når hundene har litt høyde og er sterke.. Det finnes jo et utall varianter så jeg ønsker erfaringer , fordeler og ulemper, gjerne med bilder :)  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping med mye krefter foran og høye hunder. Nonstop beltene har veldig dumt feste for kobbel. det tradisjonelle ser jo ellers bra ut men tykt? Jeg mistenker at noe av problemet med Baggen sitt er at det sitter så lavt. Hofter/korsrygg/bekken får så mye juling .. Og da er vel Non stop ganske likt. Uten strikk da, det er jo et pluss selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har bare en vorsteh og må dessverre gå men har brukt både baggen og det vanlige til non-stop og er mest glad i det til non-stop. Jeg er ikke mer enn 158 høy og bikkja er 64 høy på manken av de to når det gjelder trekk så foretrekker jeg non-stop sitt. Men det kommer også an på din egen anatomi ikke bare trekkraften til hundene men størrelsen rundt hofte og rumpe om hvordan de sitter. Så jeg ville ha prøvd de forskjellige hvis du har mulighet da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, yurij skrev:

Løping med mye krefter foran og høye hunder. Nonstop beltene har veldig dumt feste for kobbel. det tradisjonelle ser jo ellers bra ut men tykt? Jeg mistenker at noe av problemet med Baggen sitt er at det sitter så lavt. Hofter/korsrygg/bekken får så mye juling .. Og da er vel Non stop ganske likt. Uten strikk da, det er jo et pluss selvsagt. 

Du kan vel justere det enkelt? Jeg bruker å ha mitt Baggenbelte festet i midja og det er jo ikke noe problem å få til? Jeg bruker ikke beinstropper.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

Du kan vel justere det enkelt? Jeg bruker å ha mitt Baggenbelte festet i midja og det er jo ikke noe problem å få til? Jeg bruker ikke beinstropper..

Bruker du det rundt livet? Beveger det seg ikke veldig mye når selve beltet er så tykt da? Skulle gjerne hatt et som sitter rundt livet men som er bredere og samtidig så tynt at det følger kroppsfasongen når man strammer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

12 minutter siden, yurij skrev:

Bruker du det rundt livet? Beveger det seg ikke veldig mye når selve beltet er så tykt da? Skulle gjerne hatt et som sitter rundt livet men som er bredere og samtidig så tynt at det følger kroppsfasongen når man strammer det.

Ja, jeg har det rundt livet og strammer til så langt inn som mulig. Da sitter det som støpt. Har aldri opplevd at det har beveget seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, yurij skrev:

Kunne tenkt meg noe sånt som dette I litt bredere bare : https://www.snowpawstore.com/canicross-belt-dog-running.html  Men det er kanskje Non stop sitt som likner mest? Hvordan er festet til kobbel på løpebeltet med alle remmene til Non stop?

Lignet på canicrossbeltet til nonstop, men verken dette eller nonstop sitt er noe høyere opp. Tvert i mot, trekkpunktet lavere ned.

Anbefaler å se denne filmen, den går igjennom 4 belter :)

Edit

"The back strap takes all the pulling force and is designed to sit very low." for de skal jo sitte på rumpa de nærmest :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kristiin skrev:

Lignet på canicrossbeltet til nonstop, men verken dette eller nonstop sitt er noe høyere opp. Tvert i mot, trekkpunktet lavere ned.

Anbefaler å se denne filmen, den går igjennom 4 belter :)

Edit

"The back strap takes all the pulling force and is designed to sit very low." for de skal jo sitte på rumpa de nærmest :P

 

Det ironiske er jo at de som er mest lik Baggen anbefaler hun ikke :)  Det gir ihvertfall mye bedre støtte , sitter bedre og er uten strikk det canicross beltet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Kristiin skrev:

Hva skal du bruke det til? 

Veldig fornøyd med nonstop sine :) Jeg har denne. Mange i omgangskretsen min har dette og er veldig fornøyd, skulle jeg oppgradert min hadde det blitt denne.  Til slutt det litt mer tradisjonelle

 

Kan comfortbeltet justeres så smått som til små barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tmp skrev:

Kan comfortbeltet justeres så smått som til små barn?

Nah.. Hvor gammelt?

Det tror jeg egentlig ikke. Jeg er vell ganske gjennomsnittelig, og har ikke så veldig mye å gå på, på sidene når jeg har stramma ordentlig inn. :)

10 timer siden, yurij skrev:

Det ironiske er jo at de som er mest lik Baggen anbefaler hun ikke :)  Det gir ihvertfall mye bedre støtte , sitter bedre og er uten strikk det canicross beltet. 

Hun vet iværtfall hva hun snakker om, kjørt mye ski og løpt canicross - og konkurrerer med svære vorsthere. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kennel sitt belte med strikk og refleks når jeg får tur med mine 2 Huskyer. Synes strikk er veldig greit til mitt bruk.

Hva er grunnen til du ikke vil ha strikk/elastisitet? Bare nysgjerrig, finnes sikkert en god begrunnelse

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk


Kennel trekkbelte e834cabadb67c75032187bc3143c3015.jpg

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kristiin skrev:

Nah.. Hvor gammelt?

Det tror jeg egentlig ikke. Jeg er vell ganske gjennomsnittelig, og har ikke så veldig mye å gå på, på sidene når jeg har stramma ordentlig inn. :)

 

10 år men de er små og mer str 8 ish. Det står på beskrivelsen at den passer alle størrelser, men da mener de vel alle «voksne» str...?Er det noen som vet om belte som passer så små barn? Nå bruker de mitt baggen, men det er litt upraktisk når det er alt for stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, tmp skrev:

10 år men de er små og mer str 8 ish. Det står på beskrivelsen at den passer alle størrelser, men da mener de vel alle «voksne» str...?Er det noen som vet om belte som passer så små barn? Nå bruker de mitt baggen, men det er litt upraktisk når det er alt for stort. 

Jeg vet av barn som har brukt klatresele som turbelte, da har det passet godt til dem. Kjenner forøvrig voksne også som sverger til klatresele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har "Non-Stop" trusa (veldig veldig veldig sært utstyr ) som er helt ok, det har ikke strikk - jeg synes det er ok, men jeg kjøpte dette beltet: http://www.nkkbutikken.no/butikk/aktiviteter-med-hund/magebelte/ -

Og liker det veldig godt - ja, det er strikk på det, men jeg opplever ikke det som noe problem - jeg bruker strikkline også, så alt blir dempa. Bruker heller dette enn Non-Stop trusa.
Finnes i to størrelser, avhengig av hvor sterk bikkja er - jeg må nok kjøpe største størrelsen etterhvert, for poden drar lett ut strikken - men beltet er behagelig å ha på i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 02/01/2018 at 5:37 PM, Snusmumrikk said:

Jeg har en gammel modell/prototyp av det der, men med vanlig krok. Bruker det når jeg løper. Jeg synes det er behagelig å ha det litt høyt oppe, men det er sikkert ikke like behagelig om hundene virkelig trekker, innbiller jeg meg. Bruker strikkforlenger jeg, da, ettersom det ikke er strikk i selve beltet, og det funker fint for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...