Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barntråden 2018

Recommended Posts

Vi kom oss hjem på tirsdagen og ting har egentlig gått overraskende bra. Hjemmebesøk av sykepleier (grunnet sonden) onsdag og fredag, helsesøster innom torsdag og igår måtte vi på AHUS for å sette inn ny sonde da hun dro den ut :P Spiser noen måltider utelukkende fra puppen nå, men det er fortsatt et stykke igjen før fullamming. Men utvikles dag for dag. 

F524198F-4408-4480-9C93-442090668A97.thumb.jpeg.e2e7e008a9738133e46a00bb239f0198.jpeg204A1CF5-F20B-48BA-86CC-843294CD333E.thumb.jpeg.a02d3cb823af52460bad351a027d98a7.jpeg727C486E-6F45-49A9-94FE-A1B75077B89D.thumb.jpeg.6b433a0b1196658beb22f9f655df711a.jpeg4793C7F5-2C7D-42D2-A21C-C0B372D631D4.thumb.jpeg.f879b07c46761be9be3b255a1b10c5e6.jpeg66EB9F6B-A501-44B3-B532-306EAE88D063.thumb.jpeg.ecd82b6e6bb5a0ed96cfb204b15916b0.jpeg

• Like 14

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her hadde vi 3mnd kontroll på torsdag, lillegutt er plutselig ikke så liten han. Her har vi bikket 7 kg nå

Og endelig er vi kvitt bv, så nå føler jeg at jeg endelig kan nyte tiden med baby.

Endret av Maren
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 hours ago, Absolute Entertainer said:

Vi kom oss hjem på tirsdagen og ting har egentlig gått overraskende bra. Hjemmebesøk av sykepleier (grunnet sonden) onsdag og fredag, helsesøster innom torsdag og igår måtte vi på AHUS for å sette inn ny sonde da hun dro den ut :P Spiser noen måltider utelukkende fra puppen nå, men det er fortsatt et stykke igjen før fullamming. Men utvikles dag for dag. 

F524198F-4408-4480-9C93-442090668A97.thumb.jpeg.e2e7e008a9738133e46a00bb239f0198.jpeg204A1CF5-F20B-48BA-86CC-843294CD333E.thumb.jpeg.a02d3cb823af52460bad351a027d98a7.jpeg727C486E-6F45-49A9-94FE-A1B75077B89D.thumb.jpeg.6b433a0b1196658beb22f9f655df711a.jpeg4793C7F5-2C7D-42D2-A21C-C0B372D631D4.thumb.jpeg.f879b07c46761be9be3b255a1b10c5e6.jpeg66EB9F6B-A501-44B3-B532-306EAE88D063.thumb.jpeg.ecd82b6e6bb5a0ed96cfb204b15916b0.jpeg

Gratulerer så mye med å få vakkerskatten hjem :wub:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med å ha fått skatten hjem :) 
Nydelig er hun :wub: 

Her har vi om få dager en 4åring i hus.
I år skjønner hun mer av bursdagskonseptet og gleder seg til alle pakkene hun skal få :P Hun blir nok skuffet når ikke alt på den laaaaaaange ønskelisten er der, men satser på at det blir bra likevel.

I går var vi innom og hilste på valpene. Om en drøy måned får vi valp, det blir veldig spennende.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Idag er det fire uker siden vi dro inn til sykehuset, og fikk litt starthjelp med fødselen. Trengte heldigvis kun å ta vannet, og det hele var raskt unnagjort. 4.5 time fra vannet ble tatt til lille Johannes var ute. Kjennes ut som han har vært her bestandig. :wub:

_20180613_192529.thumb.JPG.1b3aa390e56634d1723510fe1c788bdc.JPG

• Like 22

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Betty! :wub:

Jeg har totalt 2,5 timer aktiv fødsel, fordelt på to unger. Raske fødsler er ganske greit, iallfall når man slipper plager etterpå :aww:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, Red Merle skrev:

For en vakker gutt Betty :x!! 

Fødte raskt selv, vamnet gikk kl 2-halv 3 på natta og B ble født 05:41 

Takk. :ahappy:

Igrunn greit å ha det raskt overstått. :)

4 minutter siden, Annik skrev:

Gratulerer så mye, Betty! :wub:

Jeg har totalt 2,5 timer aktiv fødsel, fordelt på to unger. Raske fødsler er ganske greit, iallfall når man slipper plager etterpå :aww:

Takk! 

Heldig der gitt. Her kom lille fort og som supermann (hånda ved siden av ansiktet) så her ble det litt sammenlapping etterpå. Det tok 3 ganger så lang tid som pressfasen. :P En smule aua nå i ukene etterpå gitt... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Betty skrev:

Idag er det fire uker siden vi dro inn til sykehuset, og fikk litt starthjelp med fødselen. Trengte heldigvis kun å ta vannet, og det hele var raskt unnagjort. 4.5 time fra vannet ble tatt til lille Johannes var ute. Kjennes ut som han har vært her bestandig. :wub:

_20180613_192529.thumb.JPG.1b3aa390e56634d1723510fe1c788bdc.JPG

Gratulerer så mye! Nydelig gutt :heart: 

@Absolute Entertainer

Så deilig å ha henne hjemme! :heart:  Hvilken uke? 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
59 minutter siden, Betty skrev:

Takk. :ahappy:

Igrunn greit å ha det raskt overstått. :)

Takk! 

Heldig der gitt. Her kom lille fort og som supermann (hånda ved siden av ansiktet) så her ble det litt sammenlapping etterpå. Det tok 3 ganger så lang tid som pressfasen. :P En smule aua nå i ukene etterpå gitt... 

Var litt lapping etter nr 1 her, og ganske aua ganske lenge etterpå. Nr 2 var helt annerledes, var oppe og gikk uten noe særlig aua etter en time :P

Håper alt går fint ellers :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg glemte jo helt! Hun har begynt å smile, og hun smiler masse! :D

9131E997-AD44-46D5-BD4A-AE29D3826975.jpeg

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer til dere! (Redd for å glemme noen. )

Her skal vi flytte i sommer og begge jentene skal starte i helt ny barnehage som jeg ikke vet noe om, litt skummelt for mammahjertet...:icon_redface: 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag er Milla Aurora 4 år!! :sorcerer:

Tiden går så utrolig fort! Synes hun nettopp var en bitteliten knøtt jeg. Nå er hun en kreativ, tøff, snill,  snakkesalig, omsorgsfull og blid liten storing :wub: 

45EE499A-7090-44F8-A4B3-F606F0AF3BEA.thumb.png.ad2652d05aab89c61c383ffddce253b1.png

• Like 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå, MonicaT skrev:

Gratulerer med dagen til Milla. 

Kristine er også 4 år i dag. Helt urolig hvor fort tiden går. 

Gratulerer med dagen 🎉 Tenk, det er bare to år til de skal begynne på skolen 😱 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, begge to! :ahappy:

Igjen har jeg havnet i barnehage-diskusjon :yawn: Det er så vanvittig irriterende når folk snakker «gjennom» K for å fortelle meg at det er kjedelig å være hjemme med meg og E hele dagen, og at hun vil begynne i barnehage :icon_confused:

Jeg hadde faktisk aldri sett for meg å få så mye motstand mot å ha ungen sammen med meg. Og det dukker liksom opp overalt :P

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Annik skrev:

Igjen har jeg havnet i barnehage-diskusjon :yawn: Det er så vanvittig irriterende når folk snakker «gjennom» K for å fortelle meg at det er kjedelig å være hjemme med meg og E hele dagen, og at hun vil begynne i barnehage :icon_confused:

Jeg hadde faktisk aldri sett for meg å få så mye motstand mot å ha ungen sammen med meg. Og det dukker liksom opp overalt :P

Stå på ditt. Ikke bry deg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 hours ago, Annik said:

Så slitsomt! Tror jeg hadde blitt ufin jeg om jeg skulle forsvare meg på det hele tiden. "Tror jeg vet bedre enn deg hvordan hun har det hjemme" eller noe sånt.  Men  ingen problemer med å forstå at det kommer, vi har fått såååå mange "ååå så bra at dere bruker barnehage!"reaksjoner. Min mor er jo helt manisk og får nesten noia når barnet er hjemme sykt engang, fordi atte da går hun glipp av masse !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hipp hurra for fireåringene!

Jeg må ha vært heldig. Får bare positive kommentarer om hvor heldige vi har vært som har hatt mulighet til å drøye barnehage. Jentene er nå 21 mnd.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det som er viktigst for meg er at hunden kan gå løs med minst mulig jaktinstinkt. 
    • Jeg ville ikke stoppet og satt meg ned med hunden, men om han feks er glad i godis eller evt en leke han liker godt så kan du jo forsøke å avlede han med det. Om du har en kommando for kontakt eller lager en smattelyd eller noe og belønner om han ser på deg og blir med videre med fokus på deg. Er han helt lost så hadde jeg bare gått og dratt han med. 

Kloklipp bruker jeg å legge hunden på ryggen mellom bena mine, belønner det at de ligger der, så klipper jeg en klo og belønner det, så en til og belønning osv. I starten så belønner jeg hver klo/hvert klipp og det gjør jeg igrunn en stund for at de skal lære seg å like det. Spreller de så holder jeg bare rolig fast til de roer seg, klipper raskt og belønner. Har hunden litt sansen for godis så ligger de s om regel rimelig stille etterhvert, selv de som ikke er overbegeistret for selve klippen.  
    • Sophia har disse https://www.horze.no/vinterridebukser-til-dame/horze-vinter-ridebukse/36550.html?color=BL og noen thermoridestøvler. Vi har alltid sånn varme hotspotposer til tærna, da det fort blir kaldt her.  Begge kjøpt brukt forresten, knapt tatt på før så det var kjekt Jaran har noen halvhøye vinterridestøvler han har arvet fra Sophia, de er ganske gode og i str 29 så burde gå å finne i 28.
    • Tips til å få hund med magnetbein med motpoler til å stå med alle fire beina på balansedisk (runde puter)? Må vi ty til å trene i ekse først, for eske kan han, men hive puta oppi der?   Keo kan mye rart, og bakbeinstarget er noe av det han er flinkest på. Han kan selvsagt også target med forbeina, men å kombinere dem har vist seg vanskelig! Han plasserer fint to til tre bein på puta, men når det fjerde kommer på, så spretter et annet unna. Om jeg plasserer det siste på, så har han ingen problem med å stå og balansere, utføre andre øvelser samtidig, er komfortabel osv., det er bare det der å faktisk få alle fire beina på. Han er en klikkersmart hund, men denne sliter vi med. Han setter siste beinet opp, men samtidig et annet da ned, og du guri som jeg har forsøkt å shape. Både timet brøkdelssekunder alle beina er på, og ikke brydd meg om det beinet som går av, Han viser tydelig at han skjønner at det er det siste beinet som skal opp uansett hvilket det er, men likevel går et annet ut automatisk. Vi har også forsøkt bruke kommandoer for target, gjenstander i veien osvosv.  
    • Tips til hvor jeg kan finne? Hun bruker str 28 i sko så vanskelig å finne små nok. Eller at de har inne. Vinterbukse, tenker du på foret ridebukse eller boblebukse? 
  • Nylig opprettede emner