Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barntråden 2018


Tricolor
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Med tvillinger er det definitivt verre :P Det er viktigere at de sover på likt og har like rutiner ellers også (mat etc). Det er vanskeligere å bære de med seg - jeg har en bæresele for tvillinger, og den er god, men jeg er ikke så sterk at jeg orker å gå så langt med de i bæreselen. 

Nå ble jeg nysgjerrig :) Kan ikke huske å ha sett en slik tvillingsele i bruk noen gang, så jeg googlet. Noen var  tydeligvis beregnet for å ha ett barn fremme og ett bak mens andre var for begge barna foran. Det må da bli fryktelig tungt med begge foran, medmindre det er snakk om helt små babyer? De fleste bærer vel lettere på ryggen enn foran, i alle fall for meg er det mye lettere å bære en vekt på ryggen enn foran. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag fikk vi vite at jeg trolig blir mamma til en liten jente  Helt surrealistisk følelse å se lille sprelle rundt der inne, turne og bevege alle bein og armer 

Idag, 32+1, er vi kvitt pustehjelpen helt  

Fine frøkna puster av seg selv og overrasker stadig ❤️

Posted Images

Akkurat nå, QUEST skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig :) Kan ikke huske å ha sett en slik tvillingsele i bruk noen gang, så jeg googlet. Noen var  tydeligvis beregnet for å ha ett barn fremme og ett bak mens andre var for begge barna foran. Det må da bli fryktelig tungt med begge foran, medmindre det er snakk om helt små babyer? De fleste bærer vel lettere på ryggen enn foran, i alle fall for meg er det mye lettere å bære en vekt på ryggen enn foran. 

Jeg har denne :) https://www.vidunderbarn.no/products/twingo-tvillingsele

God sele, men blir likevel tungt nå som de er 16 mnd.

Når de var mindre hadde vi en som heter Weego Twin. Da var begge foran. Men den kunne bare brukes til de var maks 6 mnd eller noe sånn. Gull verdt å ha da. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode svar, mammaer! 
Det er godt å lese at mange her sitter med samme oppfatning som meg, at barn og hund kan være en ordentlig fin kombo! Da beholder jeg planen om å reise til WDS i Amster med 5 hunder og baby på 8 uker, takk for hjelpen. :P 
Jeg gleder meg nesten mer til å ha baby enn å gå gravid, for helsemessig har dette bydd på mange utfordringer for min egen del. Jeg er definitivt ingen god avlstispe ihvertfall! :sleep: 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi nå først var inne på tvillinger.. Jeg møtte på et par en gang som jeg trodde hadde tvillinger men det var faktisk ikke det, det var bare litt over 9 måneder mellom dem.. Nå var vel ikke det  helt planlagt om jeg ikke husker feil. 

 Men da kom jeg til å tenke på hva man anser som ideell aldersforskjell hvis man har/vil ha mer enn ett barn og kunne bestemme helt selv? :) Er det noen her som frivillig så og si, ville hatt så tette barn som nevnt ovenfor? 

Man ser  jo innimellom reportasjer om par med både 10 og flere barn og der det har kommet ett barn i året omtrent. Hvis dette faktisk er helt frivillig fra kvinnens side , så  syns jeg jo det er en smule imponerende. Ikke akkurat at man velger å få så mange barn da men at man orker :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Når vi nå først var inne på tvillinger.. Jeg møtte på et par en gang som jeg teodde hadde tvillinger men det var faktisk ikke det, det var bare litt over 9 måneder mellom dem.. Nå var vel ikke det  helt planlagt om jeg ikke husker feil. 

 Men d  kom jeg til å tenke på hva man anser som ideell aldersforskjell hvis man har/vil ha mer enn ett barn og kunne bestemme helt selv? :) Er det noen her som frivillig så og si, ville hatt så tette barn som nevnt ovenfor? 

Man ser  jo innimellom reportasjer om par med både 10 og flere barn og der det har kommet ett barn i året omtrent. Hvis dette faktisk er helt frivillig fra kvinnens side , så  syns jeg jo det er en smule imponerende. Ikke akkurat at man velger å få så mnge barn d men at man orker :ahappy:

Ville aldri hatt barn så tett nei. Da tror jeg det er lettere med tvillinger faktisk, som er på samme nivå med de samme behovene.

Her var storebror 4 år og 3 mnd når tvillingene kom og vi synes det var veldig greit.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Når vi nå først var inne på tvillinger.. Jeg møtte på et par en gang som jeg trodde hadde tvillinger men det var faktisk ikke det, det var bare litt over 9 måneder mellom dem.. Nå var vel ikke det  helt planlagt om jeg ikke husker feil. 

 Men da kom jeg til å tenke på hva man anser som ideell aldersforskjell hvis man har/vil ha mer enn ett barn og kunne bestemme helt selv? :) Er det noen her som frivillig så og si, ville hatt så tette barn som nevnt ovenfor? 

Man ser  jo innimellom reportasjer om par med både 10 og flere barn og der det har kommet ett barn i året omtrent. Hvis dette faktisk er helt frivillig fra kvinnens side , så  syns jeg jo det er en smule imponerende. Ikke akkurat at man velger å få så mange barn da men at man orker :ahappy:

Jeg er jo gravid nå, med termin i begynnelsen av mai. Og Karoline ble 1 år på lørdag. 15 måneder er ikke like tett som de du har møtt på, men det er likevel veldig tett :P

Ideelt sett skulle det helst ha vært minst 10 måneder til mellom de, tror jeg. Da hadde jeg liksom rukket å gjøre noe annet enn å gå hjemme og være gravid/babyslave, jeg er i perioder rimelig lei av å gå hjemme i permisjon allerede. Men samtidig ser jeg jo fordelene ved at vi blir fort ferdig med de "kjedelige" delene(Jeg går bedre overens med litt større barn enn babyer) og at vi allerede har "alt" en baby trenger, så det blir lite dyre innkjøp denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 4 år imellom våre to, og det syns jeg har mange positive sider. Eldstemann hadde sluttet med bleie når nr 2 kom, hun forsto mye og kunne få hjelpe til en del, bli involvert mye. I og med at hun ganske åpenbart fikk gjøre mer «morsomme» ting enn babyen, og fikk oppmerksomhet på helt andre ting, ble det ikke så mye sjalusi i begynnelsen (den er mer fremtredende nå). Jeg ser at det med sjalusi har vært værre hos de jeg kjenner med tettere barn, men det varierer jo med personlighet også.

Ulempen med den aldersforskjellen er jo at de har ganske ulike aktivitetsbehov, og at de i perioder kanskje ikke blir så gode lekekamerater. Foreløpig går det greit, da...

Forøvrig var jeg egentlig innstilt på å bli gravid igjen da eldstemann var ett år, men i ettertid er jeg glad for at det ble utsatt litt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QUEST skrev:

Når vi nå først var inne på tvillinger.. Jeg møtte på et par en gang som jeg trodde hadde tvillinger men det var faktisk ikke det, det var bare litt over 9 måneder mellom dem.. Nå var vel ikke det  helt planlagt om jeg ikke husker feil. 

 Men da kom jeg til å tenke på hva man anser som ideell aldersforskjell hvis man har/vil ha mer enn ett barn og kunne bestemme helt selv? :) Er det noen her som frivillig så og si, ville hatt så tette barn som nevnt ovenfor? 

Man ser  jo innimellom reportasjer om par med både 10 og flere barn og der det har kommet ett barn i året omtrent. Hvis dette faktisk er helt frivillig fra kvinnens side , så  syns jeg jo det er en smule imponerende. Ikke akkurat at man velger å få så mange barn da men at man orker :ahappy:

Jeg kommer ikke til å starte på noen prevensjon etter fødselen sett historikken vår, men antar det blir kondom første månedene/halvåret altså. Så skjer det så skjer det fort etter førstemann. Regner med å få med mannen på innsett av fryseegget kort tid etter at vi har sluttet med ammingen. For å ha forsøk må man dessverre ha sluttet amme, noe som er litt teit da jeg ønsker amme så lenge som mulig om vi får det til. Hvis vi ikke får det til så håper jeg få satt inn egget kanskje juni 2019 eller så. Da blir det litt over 1,5 år mellom hvis vi er heldige. Dog antar jeg vi trenger flere forsøk neste gang også, så blir nok fort 3-4 år mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Jankaa said:

Tusen takk for mange gode svar, mammaer! 
Det er godt å lese at mange her sitter med samme oppfatning som meg, at barn og hund kan være en ordentlig fin kombo! Da beholder jeg planen om å reise til WDS i Amster med 5 hunder og baby på 8 uker, takk for hjelpen. :P 
Jeg gleder meg nesten mer til å ha baby enn å gå gravid, for helsemessig har dette bydd på mange utfordringer for min egen del. Jeg er definitivt ingen god avlstispe ihvertfall! :sleep: 

 

Bæretøy er gull verdt altså! Det gjør alt mye lettere syns jeg ? for meg som ikke har så mye steder å ha hundene løs, kan jeg hive ungen på ryggen og ha hundene i magebelte. På utstilling har jeg han i sjal :) nå er det riktignok mannen som går i ringen, men sjal gjør alt enklere i forhold til søvn! Og jeg har vært på utstilling med kun sjal og ammet baby i sjalet ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Jankaa skrev:

Dere med et litt over middels forhold til hund - kan dere fortelle litt om livet med hund og baby? 
Jeg føler at hver gang emnet kommer opp blant ikke-hundefolk får jeg taler om hvor ueeeendelig mye dette lille tobeinte vesenet kommer til å kreve. At barn krever ulikt, det tror jeg så gjerne, men at det skal være heeeeeeelt utenkelig å kombinere med feks utstillingsweekends etc, det forstår jeg bare ikke. Er jeg bare naiv, eller kan jeg forvente ett års sølibat for å fungere som melkeku for mitt kommende avkom? 
For å legge til det, vi er to stykker både om ungen og hund/utstillinger. 

Min eneste referanse på dette punktet er @Perfect Image, og hun har så lenge jeg har kjent henne fått til alt. 
Men jeg vet ikke om det bare er hun som er helt superdame - eller resten av verden som har litt vanskelig for dette med multitasking. 

Du har allerede fått mange svar, men jeg syns og det lett blir svartmalt :P Nei, jeg har ikke akkurat like god tid til hunden som før, og i perioder blir det definitivt myyye kjedeligere for ham, men han har også hatt mange perioder hvor det har vært mye mer aktivitet enn før (særlig gåturer), og de to har veldig mye nytte og glede av hverandre! Ikke 24/7, men mer og mer nå :) 

Har vel skrevet det før, men tida i permisjon syns jeg var veldig fin å kombinere baby og hund. Jeg hadde et lett svangerskap, gikk min siste rallykonkurranse 8-ish måneder på vei, trente feltsøk med maserier dagen før fødselen (mislykka trening da, Thorvald nektet å gå ut etter gjenstandene :lol: ), og var på tur med samme kveld vi kom hjem fra sykehuset (jeg var 3 dager på sykehuset pga komplikasjoner med meg selv pga fødselsskade, så tidligere gikk ikke an, hehe), og første skogstur var vi vel på når mini var 10 dager. Husker ikke når jeg var på første fellestrening i hundeklubben, men hadde mini i det elastiske bæresjalet, så han var under 8 uker. Vært på flere rallykonkurranser ila permisjonen, da har pappaen vært med så jeg har kunnet fokusere på hunden og konkurransen (for det klarer jeg ikke når jeg må ha fullt ansvar for baby også), men på uoffisielle cuper har jeg alliert med meg noen som har holdt mini akkurat mens vi var i ringen :) På vårt sprekeste gikk vi flere mil i uka i skogen og til fjells, så gode turer fikk han også nok av. Jeg syns det er hakket mer krevende nå da, med barnehage og jobb og en toddler med meninger kontra en baby som bare var happy om han fikk ligge inntil, men prøver å komme oss ut på ordentlig aktivitet etter leggetid om vi ikke får det til på ettermiddagene (det blir nok lettere når det blir lyst, og mindre kalt, vi har hatt 10-15 minus de siste dagene). Også har jeg en gullegod venninne som kan stille opp om det blir helt krise, har heldigvis ikke trengt det enda. Har jo en voksen hund, så han klarer en dag med bare lufting i hagen og litt trening i stua og, hvis samboer jobber/er borte og vi ikke kommer oss på tur.

Vi hadde ikke klart oss uten bæretøy, mini hater vogn da, så vi har jo ikke hatt noe valg uansett :lol: Men bæretøy gjør så definitivt kombinasjonen hund og baby uendelig mye lettere! Jeg fødte jo et lite klistremerke som ikke kunne ligge mange minutter for seg selv de første ukene (stryk det, månedene), og det kombinert med fødsel midt oppi mannens eksamenstid slik at han måtte være borte hele dagene før mini var en uke gammel (man får nemlig ikke 14 dager permisjon etter fødsel som student :P ) hadde ikke gått an om jeg ikke hadde hatt bæretøy!

Jeg er såpass lite glad i valper at jeg neppe går for valp i permisjonstida noen gang, er glad jeg har voksen hund, men ser ikke noe grunn til at det ikke skal fungere heller liksom, om man vil :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, QUEST skrev:

Når vi nå først var inne på tvillinger.. Jeg møtte på et par en gang som jeg trodde hadde tvillinger men det var faktisk ikke det, det var bare litt over 9 måneder mellom dem.. Nå var vel ikke det  helt planlagt om jeg ikke husker feil. 

 Men da kom jeg til å tenke på hva man anser som ideell aldersforskjell hvis man har/vil ha mer enn ett barn og kunne bestemme helt selv? :) Er det noen her som frivillig så og si, ville hatt så tette barn som nevnt ovenfor? 

Man ser  jo innimellom reportasjer om par med både 10 og flere barn og der det har kommet ett barn i året omtrent. Hvis dette faktisk er helt frivillig fra kvinnens side , så  syns jeg jo det er en smule imponerende. Ikke akkurat at man velger å få så mange barn da men at man orker :ahappy:


Jeg ser verdien av å ha barn med for eksempel to års mellomrom, at de kan ha mye glede av hverandre og at det er fint. Personlig så hadde jeg ikke orket å hatt en på to år og en baby. Mest sannsynlig blir det bare en her, men om det skulle bli en til så blir det ikke før lillemor er begynt på skolen eller noe. Jeg er kanskje farget av at helsen ikke tåler det, men jeg synes det er krevende å ha barn. Det er mye som skal følges opp, og jeg vil heller kunne følge opp datteren min på best mulig måte enn på død og liv få flere barn. Det er nok fordi jeg har så begrenset med energi at jeg tenker sånn, for jeg kunne selvsagt egentlig tenkt meg å få et barn til, men når situasjonen er som den er så vurderer jeg enten ingen eller 6-7 års aldersforskjell. Det er jo supermye glede og kos å ha barn og, så jeg er veldig takknemlig for at jeg har fått et barn. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maren skrev:

32 uker i mårra, og har så smått begynt å pakke ned hva jeg bør ha med på sykehuset. Jeg står litt fast, hva var det viktigst å ha med?

Husker dessverre lite av hva som var viktigst å ha med til eldste på 6år

De eneste tingene jeg husker at jeg savnet, amme-bh og flere par sokker :lol:

Måtte klippe opp nettingtruser og ha ammeinnlegg inni, da det spurtet ut på begge sider så godt som hele tiden. Ikke særlig behagelig.

Sokkene fordi jeg ble klipt og måtte sy, så jeg sto i dusjen 5-6 ganger om dagen, minst. I tillegg til at jeg svettet noe helt sinnsykt. Å ta på seg ferdig-svettede sokker er liksom ikke så veldig behagelig det heller :aww:

Men jeg brukte kun sykehusklærne og kommer sannsynligvis til å gjøre det neste gang også. Så jeg hadde egentlig "alt" der og trengte ikke å tenke på så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Annik skrev:

De eneste tingene jeg husker at jeg savnet, amme-bh og flere par sokker :lol:

Måtte klippe opp nettingtruser og ha ammeinnlegg inni, da det spurtet ut på begge sider så godt som hele tiden. Ikke særlig behagelig.

Sokkene fordi jeg ble klipt og måtte sy, så jeg sto i dusjen 5-6 ganger om dagen, minst. I tillegg til at jeg svettet noe helt sinnsykt. Å ta på seg ferdig-svettede sokker er liksom ikke så veldig behagelig det heller :aww:

Men jeg brukte kun sykehusklærne og kommer sannsynligvis til å gjøre det neste gang også. Så jeg hadde egentlig "alt" der og trengte ikke å tenke på så mye :)

Tenkte å bruke sykehusklærne mest ja, og heller ta på noe annet om vi får besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maren skrev:

Tenkte å bruke sykehusklærne mest ja, og heller ta på noe annet om vi får besøk.

Jeg gadd ikke ta på noe annet når vi fikk besøk engang :aww:

Jeg kom på en ting til. Håndkrem! Man blir fort litt tør på fingrene av all håndvasken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Maren skrev:

32 uker i mårra, og har så smått begynt å pakke ned hva jeg bør ha med på sykehuset. Jeg står litt fast, hva var det viktigst å ha med?

Husker dessverre lite av hva som var viktigst å ha med til eldste på 6år

Ullsokker og flere sokkeskift, store nok truser?, ammebh, og noen få skift med litt store, gode klær. Og ammeinnlegg. Jeg er sikkert farget av to keisersnitt (noen flere dager på sykehus), men en litt sånn løs bukse som ikke var sykehusklær var veldig god å skifte til etterhvert når man ble litt lei av og sykehusklær og måtte ha noe som ikke klemte på magen. Også noe å dra hjem i for babyen. Jeg følte jeg hadde planlagt masse, men at det kanskje var minusgrader i februar, det hadde jeg glemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehusskjorte til mor synes jeg er grusomt, så jeg brukte egne klær hele tida.

Anbefaler favourite pants fra Cubus, en litt løs og ledig t-skjorte, og en lang cardigan. Og slippers/crocs.

Til babyen får en ikke låne klær der jeg fødte, så måtte ha med en del klær til babyen også.

Ellers hadde jeg med bbhugme (ammepute og perfekt til å støtte opp når en sover og under fødselen), kamera, amme-bh, ammeinnlegg, nok av gode truser, toalettsaker, lader til mobil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truser (trenger nettingen bare en dag ca), joggebukse, lange ammesingletter og ammebh, helst i ull. Og minst to pakker ammeinnlegg. Eller - noen får melk først etter noen dager, mens hos meg så rant det hele tiden etter døgn. Kliss våt konstant. Så masse skift til overkroppen er gull. Og noen skift til baby. Mobillader og kamera. Purelan til puppene. Ellers trenger du veldig lite, det er bare et par dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er på sykehuset så har jo bebis og jeg det vi trenger av bleier og bind og ammeinnlegg, hvis jeg ikke husker totalt feil da.

 

Dette har hvertfall kommet med i bagen nå:


- ny sånn kosedress til meg
-ett par sokker til meg
- bitteliten toalettmappe med tannbørste, tannkrem, deo, briller og linser og hårstrikker
-ammeinnlegg til hjemreise
- to bodyer til gutten
- strømpebukse
- bukse
- varmere dress til hjemreise
- baby lue
- 2 bleier til hjemreise

skal pakke ned no undertøy og topper til meg og så blir det vel bare mobillader og strikketøy når det setter igang, men det bruker jeg jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fødte i 2013 fikk vi bleier, engangskluter og bind til meg, i 2015 på samme sykehuset var det slutt på gratis ting, så da måtte vi stå for slikt selv. Heldigvis hadde jeg med det jeg trengte for jeg visste sistemann var stor, så hadde med 2er bleier.

Jeg hadde fylt opp bagen med energibarer til far og de kom godt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maren skrev:

Når vi er på sykehuset så har jo bebis og jeg det vi trenger av bleier og bind og ammeinnlegg, hvis jeg ikke husker totalt feil da.

 

Det varierer fra sykehus til sykehus.

Jeg har født i Arendal og i Kristiansand - ingen av stedene hadde de ammeinnlegg, men de hadde bleier og bind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, store variasjoner fra sykehus til sykehus. På st Olav i 2016 fikk vi bleier og bind, klær til mini og sykehusskjorte og nettingtruser til mor. Jeg syns det var såå behagelig de skjortene jeg :P 

Hadde med en av mannens boksere som jeg begynte å bruke etter et par dager. Hadde vel med en amme-bh og en ammetopp i tillegg, som jeg tok på ved hjemreise. Mobil, lader og kamera var gull. Trengte ikke så mye egentlig. Hamstret håndklær ved enhver anledning siden jeg måtte opereres grunnet alvorlig rift og dobesøkene måtte avsluttes i dusjen hver gang :P men det trenger jo ikke alle heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ta med varme klær til den lille, for da eldste mi ble født, så hadde de ikke igjen noen små nok. Spesielt lue og sokker.. 

men godt forberedt *host*, etter å ha pakket fødebagen bare noen timer tidligere, så ordnet det seg det! 

Trenger dog ikke å nevne at mamma måtte kjøpe ammebh til meg dagen etterpå, for det hadde jeg ikke tenkt på engang ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...