Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barntråden 2018


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag fikk vi vite at jeg trolig blir mamma til en liten jente  Helt surrealistisk følelse å se lille sprelle rundt der inne, turne og bevege alle bein og armer 

Idag, 32+1, er vi kvitt pustehjelpen helt  

Fine frøkna puster av seg selv og overrasker stadig ❤️

Posted Images

Akkurat nå, Annik skrev:

Jeg kjøper nesten ingenting til fullpris. 50% om det er noe spesielt de skal ha, ellers holder jeg meg mest mulig til 70% :icon_redface:

Det er alltid noen som har tilbud, på nesten alt :P

Samme her. Svært sjeldent jeg handler på fullpris. Men ikke så ofte jeg finner så mye til 70% (iallefall ikke sko). Så særlig fornøyd med sandalene!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Litt for mye forandringer for meg nå, med skolestart for et barn, barnehagestart for to barn, og ny jobb for min del (begynte 1. juni, men føler meg fremdeles veeldig ny, og skal snart få egen portefølje og ny avdeling, og begynne 100% i stedet for 60%..). 

:ustol:

Jeg syns det er mye med en første skolestart, og en i ny barnehage, jeg. Ny jobb i tillegg er jo imponerende?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Marie skrev:

Lykke til begge to. Har noen av dem startet enda? Ny bhg på begge her.

Begge har startet her, L på SFO går greit, det er en stor overgang, men de voksne har hatt mye tid og få barn, så de har hjulpet henne litt i gang med lek og sånt. Hun er litt stille og forsiktig, så hun trenger av og til litt hjelp og en liten dytt. Også tror jeg det blir greit når skolen starter og ting blir litt mer styrt. H i ny barnehagen er ikke helt komfortabel enda, og jeg er vel ikke helt superfornøyd jeg heller. De virker rett og slett litt uforberedt på et nytt barn, og det er generelt mindre plass og mer bråk. Men jeg håper det er sommerferien som spiller inn på deler av det. Også innser jeg at vi har vært bortskjemt i den gamle barnehagen. Jeg fikk til å gå meg en tur bort fra barnehagen halvannen time på fredag, etter tre dager med tilvenning. Og det gikk greit. Men han er ikke veldig positiv til barnehagen, og begynte å gråte når vi gikk tur den veien i dag. Håperhåper det bare løsner litt til uka?, for det er jammen slitsom for hele familien i sånne overgangsperioder. Vi liker best når alt går på rutine...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, *Marianne* skrev:

Begge har startet her, L på SFO går greit, det er en stor overgang, men de voksne har hatt mye tid og få barn, så de har hjulpet henne litt i gang med lek og sånt. Hun er litt stille og forsiktig, så hun trenger av og til litt hjelp og en liten dytt. Også tror jeg det blir greit når skolen starter og ting blir litt mer styrt. H i ny barnehagen er ikke helt komfortabel enda, og jeg er vel ikke helt superfornøyd jeg heller. De virker rett og slett litt uforberedt på et nytt barn, og det er generelt mindre plass og mer bråk. Men jeg håper det er sommerferien som spiller inn på deler av det. Også innser jeg at vi har vært bortskjemt i den gamle barnehagen. Jeg fikk til å gå meg en tur bort fra barnehagen halvannen time på fredag, etter tre dager med tilvenning. Og det gikk greit. Men han er ikke veldig positiv til barnehagen, og begynte å gråte når vi gikk tur den veien i dag. Håperhåper det bare løsner litt til uka?, for det er jammen slitsom for hele familien i sånne overgangsperioder. Vi liker best når alt går på rutine...

Huff da. Får litt vondt av han av å lese. Var det småbarnsavdeling forrige barnehagen siden dere måtte bytte? Håper det løsner / at det kommer flere personal som kanskje er flinkere e.l til uka. 

4 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Mine har ikke startet. Begynner 15. kl 13. 

Har dine hatt første dag?

Imorgen! Alene med begge på tilvenningen, så tror jeg gjør det slik at J starter først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, *Marianne* skrev:

Begge har startet her, L på SFO går greit, det er en stor overgang, men de voksne har hatt mye tid og få barn, så de har hjulpet henne litt i gang med lek og sånt. Hun er litt stille og forsiktig, så hun trenger av og til litt hjelp og en liten dytt. Også tror jeg det blir greit når skolen starter og ting blir litt mer styrt. H i ny barnehagen er ikke helt komfortabel enda, og jeg er vel ikke helt superfornøyd jeg heller. De virker rett og slett litt uforberedt på et nytt barn, og det er generelt mindre plass og mer bråk. Men jeg håper det er sommerferien som spiller inn på deler av det. Også innser jeg at vi har vært bortskjemt i den gamle barnehagen. Jeg fikk til å gå meg en tur bort fra barnehagen halvannen time på fredag, etter tre dager med tilvenning. Og det gikk greit. Men han er ikke veldig positiv til barnehagen, og begynte å gråte når vi gikk tur den veien i dag. Håperhåper det bare løsner litt til uka?, for det er jammen slitsom for hele familien i sånne overgangsperioder. Vi liker best når alt går på rutine...

Huff, håper det blir bedre etterhvert, hvis ikke synes jeg du skal ta en prat med leder :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Marie skrev:

Huff da. Får litt vondt av han av å lese. Var det småbarnsavdeling forrige barnehagen siden dere måtte bytte? Håper det løsner / at det kommer flere personal som kanskje er flinkere e.l til uka. 

Imorgen! Alene med begge på tilvenningen, så tror jeg gjør det slik at J starter først. 

 

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Huff, håper det blir bedre etterhvert, hvis ikke synes jeg du skal ta en prat med leder :hug:

Vi bytter fordi L begynner på skolen i samme område som den barnehagen (som også egentlig er vår lokale barnehage), slik at både han og vi blir litt kjent her vi bor, og hverdagen går litt bedre opp med kjøring (slippe å kjøre i to retninger hver dag?)... nå tar vi et par dager ekstra med litt alternative dager, mannen tar morgendagen, som nok blir ganske lik som fredag, men ulempen i morgen er at ingen av de to damene som har tatt seg mest av han er der i morgen? heldigvis er det to gutter/menn som jobber der som han i det minste har sett før. jeg er virkelig vant til litt mer organisert opplegg altså. Og jeg er litt redd for at styrer også er av den litt surrete typen? håper den neste uka overbeviser meg... Alle de vi likte best i den gamle barnehagen har sluttet også, så det er egentlig ikke et alternativ, selv om de sikkert hadde hatt plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theodor begynte i barnehagen onsdag forrige uke! 15 mnd gammel :) Han elsker barnehagen, vil stort sett ikke gå derfra, og han løper inn på avdelingen når vi kommer. Jeg kunne nok ikke hatt han hjemme noe mer uten at vi hadde gått på veggene begge to. Han er en super aktiv fyr, som ikke har tid til å sitte i ro å leke med de sammen tingene over lengre tid, det må alltid skje noe nytt hele tiden. Så siste tiden før barnehage har vært tung.. 
Jeg tror vi har vært veldig heldig med barnehagen, kjempe fornøyd med personalet, styreren virker som ei super dame også. De er 4 voksne fordelt på 14 barn tror jeg, og håper å få inn en person til :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, *Marianne* skrev:

Så fint å se:) Går det bra med dere?

Går veldig fint! Ammingen går supert, klarert for alt av etterdønninger av det premature (ansees som nyfødt nå) og vi koser oss. Sliter litt med magen og blir til tider lite søvn, men men. Det er normalt det også. :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Absolute Entertainer skrev:

Går veldig fint! Ammingen går supert, klarert for alt av etterdønninger av det premature (ansees som nyfødt nå) og vi koser oss. Sliter litt med magen og blir til tider lite søvn, men men. Det er normalt det også. :) 

Normalt er bra? 

Og @Raksha : gratulerer med femåringen?

Endret av *Marianne*
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, *Marianne* said:

Normalt er bra? 

Og @Raksha : gratulerer med femåringen?

Takk :ahappy: 

1 hour ago, Marie said:

Gratulerer Raksha! Tenk at hun er så stor blitt! Håper du sier fra hvis dere skal til Oslo noen gang. :ahappy:

Takk :ahappy: Det skal jeg gjøre, og dere er hjertelig velkomne innom om dere kjører oppover østerdalen noen gang :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg vekt (11.55 forøvrig) av Karoline som hadde klatret opp i senga mi. Hun strøk meg over panna og i håret samtidig som hun bablet et eller annet veeeeeldig stille og forsiktig :D

Ikke alle to barns mødre som kan sove så lenge. Iallfall ikke når begge barna er under 2. Eller å våkne på den måten :lol:

Endret av Annik
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Annik skrev:

I dag ble jeg vekt (11.55 forøvrig) av Karoline som hadde klatret opp i senga mi. Hun strøk meg over panna og i håret samtidig som hun bablet et eller annet veeeeeldig stille og forsiktig :D

Ikke alle to barns mødre som kan sove så lenge. Iallfall ikke når begge barna er under 2. Eller å våkne på den måten :lol:

Haha, nei, det kan du trygt si!

Nå er mine to barn under 2 år trygt plassert i sprinkelsenger da, så de kommer aldri inn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Haha, nei, det kan du trygt si!

Nå er mine to barn under 2 år trygt plassert i sprinkelsenger da, så de kommer aldri inn. :P

Vi har tatt av ene siden på sprinklersengen og satt den inntil vår seng. Da klatrer hun opp på morgenen når pappaen drar på jobb, også sover vi noen timer til :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...