Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barntråden 2018


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 912
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag fikk vi vite at jeg trolig blir mamma til en liten jente  Helt surrealistisk følelse å se lille sprelle rundt der inne, turne og bevege alle bein og armer 

Idag, 32+1, er vi kvitt pustehjelpen helt  

Fine frøkna puster av seg selv og overrasker stadig ❤️

Posted Images

Får spesielt slikt av min mor hver gang noe har løsna "åh bare vent...! haha!" :pinch: Kjempefestlig siden det gjerne er ting vi har slitt med, som søvn eller legging.  Så når folk sier at ting går bra så svarer jeg bare "nyt det!" For jada, det kan gå over, og gjør det ikke det så er det viktig å vite hva man har av enkle ting også og sette pris på det :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk vi endelig holde henne for første gang. 3 timer kenguru på morgenkvisten gjorde virkelig underverker for psyken :wub:

Og så fikk vi se fine lille jenta vår ordentlig uten maske foran også :) 

Vi ble overflyttet til et annet sykehus på fredagen. Veldig skummelt for oss med ambulansekjøring av lille, men plassen her er noe helt annet enn på Rikshospitalet og alt i alt slapper vi mye mer av nå. River litt i hjertet at pasienthotellet vi bor på er fullt av lykkelige foreldre med babyene sine, men man må jo takle det også. 

A9D84ED5-969D-442F-81F7-FDCEA0B08F3A.thumb.jpeg.6f4d1010b4ef1226285dcf7a42fd3b2c.jpegD1EF8541-EA3E-4A3C-9E56-887967E20BC2.thumb.jpeg.f098169f24700d775dd821d877210a4c.jpeg

Endret av Absolute Entertainer
  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Absolute Entertainer ; så godt å endelig få holde? og hvis dere er flyttet betyr det vel at det går bra? vi startet også på riksen og måtte flytte, liksom når vi endelig hadde kommet inn i en rutine. Husker det var nesten litt sånn «sjokkerende» for oss at de kunne finne på å flytte den bitte lille jenta vår, og jeg var livredd for at de bare skulle kjøre kuvøsen til Drammen, og bare sette den i gangen der, liksom. Nå ler jeg av det, men da var det helt traumatisk å se at ambulansen kjørte avgårde, og vi skulle følge etter med bil og kanskje komme litt senere. Og det kom til å bli så vanskelig i Drammen. Men der var det jo SÅ mye bedre. Det er bare det at man er liksom så i sin boble, en slags sånn «sloss for barnet sitt-boble», selv om man egentlig ikke vet helt hva som er best og ikke. Når jeg tenker tilbake var det mange unødvendige «diskusjoner» fordi vi var usikre. Men det går bra? og til slutt kommer man hjem, selv om det ikke føles sånn nå. Husk å ta noen minutters pustepauser der du kan?

Endret av *Marianne*
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så fantastisk det må være å endelig få holde henne :wub:  Skjønner godt det er sårt med alle "andre". Dette var ikke slik det skulle bli, men hun er helt klart en tøff liten frøken - så vi fortsetter å heie på dere! :hug: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Marianne* skrev:

@Absolute Entertainer ; så godt å endelig få holde? og hvis dere er flyttet betyr det vel at det går bra? vi startet også på riksen og måtte flytte, liksom når vi endelig hadde kommet inn i en rutine. Husker det var nesten litt sånn «sjokkerende» for oss at de kunne finne på å flytte den bitte lille jenta vår, og jeg var livredd for at de bare skulle kjøre kuvøsen til Drammen, og bare sette den i gangen der, liksom. Nå ler jeg av det, men da var det helt traumatisk å se at ambulansen kjørte avgårde, og vi skulle følge etter med bil og kanskje komme litt senere. Og det kom til å bli så vanskelig i Drammen. Men der var det jo SÅ mye bedre. Det er bare det at man er liksom så i sin boble, en slags sånn «sloss for barnet sitt-boble», selv om man egentlig ikke vet helt hva som er best og ikke. Når jeg tenker tilbake var det mange unødvendige «diskusjoner» fordi vi var usikre. Men det går bra? og til slutt kommer man hjem, selv om det ikke føles sånn nå. Husk å ta noen minutters pustepauser der du kan?

Ja, det er skummelt.. Men stoler på at legene gjør det de mener er best og foreløpig trives vi veldig - sett situasjonen i hvertfall. Men blir noen lange og tøffe uker fremover før vi endelig får ta henne med oss hjem og starte hverdagen :) 

Når ble din født og hvor lenge ble dere værende totaltsett? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Absolute Entertainer for en vakker og perfekt bitteliten baby hun er ! Så rart at man kan være så liten og allikevel et så fullkomment lite menneske!

 

Ang folk som sier "bare vent ". Jeg sier det til meg selv jeg , for å forberede meg og minne meg på å nyte øyeblikkene..

Jepp , poden sov ikke det første leveåret sitt ( han sover fortsatt lite mtp alder), han slet med helsen de første par årene og han er fortsatt over gjennomsnittet bestemt og aktiv , men Gud bedre for et drømmebarn han tross alt er. 

Vi har ingen utfordringer.. what so ever.

Både sosialt og faglig gjør han det svært bra på skolen , vi får tilbakemeldinger fra både lærere og andre foreldre om at han er svært omtenksom og den som passer på at alle har det bra , han er høflig ovenfor andre ( ikke alltid ovenfor meg sånn på privaten, men han er tross alt et barn) , han argumenterer på en saklig måte, han ber stort sett om tillatelse før han gjør noe han vet kan være ulovlig og respekterer et nei,  og jeg kan faktisk nerde bøker, filmer og musikk med han. 

Vi er på legevakta litt oftere enn gjennomsnittet kanskje , siden han er litt dårlig på konsekvensanalyse i fysiske utskeielser  , men ellers trenger jeg sjeldent bekymre meg for noe.  Han går til og fra skolen selv nå til med og har egen nøkkel. 

 

Jeg regner med det kommer tøffere tider. Det betyr ikke at jeg ikke nyter tiden vi har nå , jeg tar den bare ikke som en selvfølge. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Ja, det er skummelt.. Men stoler på at legene gjør det de mener er best og foreløpig trives vi veldig - sett situasjonen i hvertfall. Men blir noen lange og tøffe uker fremover før vi endelig får ta henne med oss hjem og starte hverdagen :) 

Når ble din født og hvor lenge ble dere værende totaltsett? :) 

L ble født i uke 32, men dysmatur i tillegg. Var på sykehuset i fire uker (en uke på riksen, tre uker i Drammen), så var hjemme fire uker før termin? H er født i uke 36+4, og det var jo bare småtteri i forhold, men han også ganske liten. Der var vi bare standard tre dager etter ks?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2018 at 1:48 PM, Perfect Image skrev:

Jeg er på tredje babyen som er sånn, og som ikke er noe særlig forskjell under utviklingstrinn samt blid&fornøyd (kan la viljen sin bli hørt da om han vil, men som regel om han er mett, ren og har noe å pusle med eller oppmerksomhet så er han fornøyd :P )   samt sover godt og legger seg uten problemet noen gang. Man må bare lære seg å ignorere sånne kommentarer selv for folk har et ekstrem behov for "bare vent..." til det negative!

For meg - som har et barn som ikke sov omtrent i det hele tatt før hun var 21 mnd - ELSKER jeg når foreldre forteller om barn som sover godt. Jeg elsker det! Det gir så mye håp for nestemann, at det er mulig liksom! Jeg har aldri skjønt poenget med «bare vent»-scenarioer. 

 

@Absolute Entertainer - gratulerer så mye med en aldeles perfekt og helt nydelig jente. Jeg håper dette, tross forutsetningene, blir en god tid for dere. Pust når du kan og prøv å ikke tenk så langt frem av gangen <3 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Aya said:

For meg - som har et barn som ikke sov omtrent i det hele tatt før hun var 21 mnd - ELSKER jeg når foreldre forteller om barn som sover godt. Jeg elsker det! Det gir så mye håp for nestemann, at det er mulig liksom! Jeg har aldri skjønt poenget med «bare vent»-scenarioer. 

Jeg derimot er helt sikker på at det bare er løgn og fanterier :aww:  Hilsen hun som har 4åring som ikke sover hele netter engang. :lol:  

(Neida - joda - neida... :lol: ) 

 

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, MonicaT said:

Liten trøst, men alltid godt å vite at man ikke er alene 
Det blir vel bedre om 10-15 år eller noe :innocent:

Ja faktisk! Og ja engang må det jo bli bedre. For man tenker litt slemme tanker når barnet skravler fra kl 2 og 4 om morran... :pinch::lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ja faktisk! Og ja engang må det jo bli bedre. For man tenker litt slemme tanker når barnet skravler fra kl 2 og 4 om morran... :pinch::lol: 

 

Jepp:aww: Jeg har planer om å vekke junior hver søndags morgen kl 6 når han blir tenåring:aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ganzie said:

Jepp:aww: Jeg har planer om å vekke junior hver søndags morgen kl 6 når han blir tenåring:aww: 

:lol: Jeg og har onde planer om det, for innen den tid har jeg sikkert likegodt slutta med søvn :aww::lol: 

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: Jeg og har onde planer om det, for innen den tid har jeg sikkert likegodt slutta med søvn :aww::lol: 

 

Når han begynner med festing, så kan det hende jeg begynner med trommespilling, og det kan jo hende jeg må øve ekstra mye tiiidlig på morgenen etter en fest:aww::lol:
Ja, jeg har blitt litt søvndeprivert jeg også:fear:

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ganzie said:

Når han begynner med festing, så kan det hende jeg begynner med trommespilling, og det kan jo hende jeg må øve ekstra mye tiiidlig på morgenen etter en fest:aww::lol:
Ja, jeg har blitt litt søvndeprivert jeg også:fear:

Fiolin er planen her, vi har en gammel liggende fra Bonden sin bestefar. Og vi har veldig lytt hus. :aww:  :lol: 

Neida, jeg har verdens søteste snupp som bare trenger nærhet og stort sett sovner nesten med en gang hun legger seg hos oss, men avogtil så går skravla lovlig lenge. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn ja.. håper jeg finner den besrillingslista over sovebarn neste gang :lol: Neida, jeg har også en sånn som sover bare han er i nærheten av oss, så jeg kan virkelig ikke klage. Mye har skjedd de siste par månedene der, det er riktignok morgenpupp mellom 5 og 7 og opp mellom 6 og 7, men det er innafor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2018 at 11:04 PM, Raksha skrev:

Jeg derimot er helt sikker på at det bare er løgn og fanterier :aww:  Hilsen hun som har 4åring som ikke sover hele netter engang. :lol:  

(Neida - joda - neida... :lol: ) 

 

Men er det ikke godt å vite at det ikke nødvendigvis mååå bli likt om man får en til? Det er det jeg trøster meg med, hun sover stort sett ikke nettene her heller - selv om hun er et par år yngre da. Jeg orker i alle fall ikke å gå og tenke på at nestemann kan bli lik - der 18-20 oppvåkninger i løpet av "min" natt var helt standard helt til hun var godt over året. Grøss. Blir det sånn får det bare bli sånn, enn så lenge hører jeg gjerne på eventyr om barn som sover godt! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Aya said:

Men er det ikke godt å vite at det ikke nødvendigvis mååå bli likt om man får en til? Det er det jeg trøster meg med, hun sover stort sett ikke nettene her heller - selv om hun er et par år yngre da. Jeg orker i alle fall ikke å gå og tenke på at nestemann kan bli lik - der 18-20 oppvåkninger i løpet av "min" natt var helt standard helt til hun var godt over året. Grøss. Blir det sånn får det bare bli sånn, enn så lenge hører jeg gjerne på eventyr om barn som sover godt! :lol: 

 Joda, viktig å håpe:) jeg sover dårlig uansett jeg så våkner for den minste ting. Nå kommer hun stort sett inn selv, jeg slipper å stå opp og hente. Må bare skru på lys og si at hun får komme.

Og vi sleit lenge med legging.  Det har løsnet veldig.  Hender selvsagt enda at det blir tull, men ikke så ofte. DET er virkelig gull verdt, jeg trenger kvelden min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...