I år skal jeg...

62 innlegg i emnet

21 timer siden, Tonje skrev:

-I år skal jeg flytte hjem igjen! For å få til det må jeg finne meg en ny jobb, evt starte studier igjen, men hjem skal jeg! 

-Kjøpe bolig i Trondheim.

- Få valp.

Jeg håper dette året blir bedre enn 2017 :) 

Jippi, flere soniser i Trondheim! :D Blir spennende med valp! Tror jeg hørt rykter om hvem du skal ha valp fra :P hehe 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I år skal jeg:

- Reise 2 uker til Nepal! :D 

- skrive bachelor (barnehagelærer

- forhåpentligvis få meg en jobb som barnehagelærer

- gå kurs i agility

- Nemo skal debutere i agility, Bonzo skal jobbe seg videre i kl.3 Hopp og forhåpentligvis kommer seg opp i kl.3 Agility

- Jobbe oss opp mot kl. Elite i Rally-lydighet (Nemo), kanskje starte Rally NM her i Trøndelag i august?

- kanskje prøve oss i LP igjen om vi får trent nok!

- fortsette å trene Nosework

- Bli bedre til å gå på ski, både jeg og Nemo

- holde hundene og meg selv i god form!!!

- gå masse turer, og som mange andre: utforske ut.no mer! 

- bli med på mer sammen med venner uten hund :P

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Gå 1t tur hver dag (med bikkja selvsagt)
  • Gå ned 15-20kg
  • Bli flinkere til å rense huden min
  • Lese mer bøker
  • Drikke minst 2L vann hver dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsomt å lese om andres planer og drømmer :) 

Men ser flere nevner kropp og sånn, så jeg kan vel trekke inn det jeg også. Gikk ned over 20 kg i fjor, så da er planen nye 10-15 i år :D 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I år skal jeg fortsette å jobbe med helsa, ta bedre vare på meg selv, si mer nei, bli flinkere til å porsjonere ut energien, lese mer, få skrevet et par kapitler i romanen som spinner i hodet, klippe gresset oftere, fullføre noen oppussingsprosjekt, farge håret lilla, lete etter et kor, spille mer piano og gitar, lære meg å lage makroner, og fortsette på veien tilbake til arbeidslivet. 

Og selvfølgelig jobbe for målene jeg har satt for hundene.

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Litt usikker egentlig, men kanskje litt mer sosial :sleep:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg glemte:

- trene mer retrieverjakt 

- få noen jaktturer

- prøve smeller 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I 2018 skal jeg:

- Starte å trene igjen.
- Fullføre bil lappen.
- Gå ned igjen de 6 kg jeg i utgangspunktet gikk ned i 2017, men la på meg igjen etter jeg mistet Rocky. 
- Gå ned igjen minst 10 kg utenom de 6 nevnte over. 
- Fortsette å trene og utdanne hesten. 
- Legge så godt til rette for fremtidig valpekjøp som mulig. Om det blir mens jeg bor her eller om jeg ender opp med å flytte ut herifra for å få det til vil tiden vise. 
- Fortsette prossessen mot å bli frisk, eller så frisk som jeg kan bli. 
- Være like flink som i 2017 til å ikke være så voldsomt streng med meg selv, aller helst bli enda flinkere. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Finne ut hvem jeg er som singel, komme over eksen. 

- Fullføre studiene og håpe at jeg får fast stilling der jeg er vikar, fra høsten av. 

- Bli sprek igjen. 

- Lære meg å balansere tid og gjøremål på en måte jeg trives med. 

- Bruke mer tid på matlaging og utvide horisonten en anelse i middagsveien. 

- Spare mer penger enn i fjor. 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Skaffe arbeid slik at vi kan få solgt huset og kjøpt nytt større hus.

- Bli mer økonomisk og flinkere til å velge billige alternativer på butikken.

- Bli med kreativ i matveien.

- Få tilbake insipriasjonen og gleden med hundetrening.

- Ta vare på familien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å ha utfordringer hver måned som på en måte er mine mål/månedsforsett. Eks denne måneden skal jeg lære meg mer spansk! Men ellers skal jeg generelt: 

- Bli mer positiv igjen 

- Utfordre meg såpass at det forandrer meg til en bedre person

- Overraske folk mer, være snillere, og mer gavmild

- Være mer sosial og utadvendt, bygge mer nettverk i Trondheim 

- Prøve masse nytt! 

- Telte mer! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må legge til et par ting her plutselig!

Reise! Vi skal reise nordover i Norge i sommer, og til høsten blir det langhelg i Italia. Bare oss to :D

Og så er det på tide å ta opp igjen spanskkurset jeg har kjøpt for lenge siden men aldri kom helt ordentlig i gang med. 

Og så skal jeg forhåpentligvis studere igjen til høsten. :)

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men som de er veldig anti ulv, så betyr det ikke at de ikke er voksne folk som kan å oppføre seg og gjøre en jobb skikkelig...? Ang at ting skal skytes så raskt som mulig er vel ikke bare opp til jegerne? Men jeg vet det at hvis intensjonen er å skyte ut en flokk, så bør dyrene bli skutt så raskt som mulig for at ikke flokken skal bli skremt og spredd for alle vinder..  om selve avgjørelsene rundt jakta er riktig, skal jef ikke verken si det ene eller det andre på.. for det er neppe en fasitsvar på dette. Dere som er imot har heller ingen god forslag på alternativer. 
    • Jeg tror det kommer an på hva man vil selv, og hva slags barn man har. Med førstemann for meg kunne jeg egentlig drive med akkurat det jeg ønsket (det var jo også enklere fordi det ikke var et annet barn å ta hensyn til), hun gjorde alt på rutine, og likte godt bæresele og vogn. Og jeg hadde fortsatt de samme ambisjonene som før med hundeholdet. (må legge til at hos oss er hunden min hobby. Mannen bidrar, men bare på nødvendige ting, jeg har ansvaret). Allerede før barn nr 2 kom var jeg ganske utslitt av å skulle klare "alt", så jeg la om helt, både på hva jeg prioriterte å være med på når det gjelder hund og ambisjonsnivået for hundeholdet. Når jeg nå har barn (to nå), så syns jeg det er veldig fint å bare ha familiehund. Det å være aktiv i klubbarbeid og avlsråd og hundetrening var en fase av livet, som jeg gjerne kan komme tilbake til (og fortsatt delvis holder kontakten med), men nå er det bare fokus på at alle skal være familie, at hunden kan være mine små drypp av helt fritid uten at det betyr masse reising og ambisjoner, og at det skal være lite krav til meg selv, bare kos og hobby på det nivået jeg til enhver tid ønsker å ha det. Og det syns jeg er veldig fint akkurat nå, og er veldig glad for at barna mine får vokse opp med hund. Med barn nr 2, som var et sånt barn som ammet konstant og var som limt til mammaen sin, og som ikke likte bæresele, så ville jeg nok ikke klart å holde på med alt jeg gjorde med førstemann uansett, og hadde jeg ikke roet ned før, så hadde jeg nok blitt tvunget til det da. Da var det veldig fint å ha en hund som tålte både rolige dager og aktive dager. Jeg kommer fra en hundefamilie, men har giftet meg med en som ikke er fullt så oppslukt av hund, og da må man regne med at livet også kan inneholde noe annet. Jeg syns det er veldig fint at det er litt balansert:)
    • Ikke så mye erfaring ennå, men jeg har også sett veldig opp til blant annet @Perfect Image på det der. Husker ei utstilling hvor S løp rundt, mens J lå i vogna. Og mor selv? Nei, hun var roligere enn roligst selv med en haug med hunder som skulle inn i ringen.  Tror dog det går på interesse, hvilke utfordringer du har i både hundeholdet og ikke minst først tiden med barn (kolikk kan jo komplisere ved at det er liten mulighet til å legge fra seg lille), men mest på egen vilje. Mange her inne har opparbeidet seg gode vaner med trening av hund før barna kom, og da er det egentlig "bare" snakk om å adaptere de til å passe inn i den nye hverdagen. Barnet blir en del av hundelivet. 
    • Ikke liv med aktiv hund, men jeg trente to hester da jeg fikk mitt første barn. Ikke hadde jeg hestene hjemme heller. De var i trening fra minsten var 8 uker, måtte vente så lenge grunnet hastekeisersnitt. Fikk ikke lov til å ri før det. Gikk helt fint 👍
    • Tja.. jeg tror dette helt og holdent kommer an på din kapasitet, hva du VIL få til - under forutsetning av at du har et ok svangerskap, og får en helt normal bebi. Om man VIL lage vanskeligheter så er det neppe særlig problematisk å få til det - men har man fokus på løsninger, og har et litt avslappet forhold til livet - ja, så tror jeg det er fult mulig å ha et liv ved siden av det å ha en bebi.
      Lill er jo et strålende eksempel på at man får til det man vil.
      Ellers kan det nevnes at vi i MH løypa har hatt flere med spedbarn, barnevogn og full pakke - ei i belgermiljøet gikk opp til regodkjenning ettersøk med en bebi som bare var et par uker gammel - oppdretteren til Sam fødte i slutten av juli, og var på plass på NKK Bjerke, og siden har ungen vært med på det meste av utstillinger osv.
      Jeg tror det handler om hva man ønsker. Noen lar bebisene ta over hele livet og tilpasser seg hva bebisen vil - og noen gir da opp alt liv - andre ønsker ikke å gi opp det som tidligere har gitt mening, de gjør plass til barnet selvsagt, men det må også tilpasse seg. Og det gjør jo bebiser - stort sett.
  • Nylig opprettede emner