Gå til innhold
Hundesonen.no

I år skal jeg...


xxx12345
 Share

Recommended Posts

På 1.1.2018 at 12:05 PM, Lillekrapyl skrev:

Være hjemmeværende husmor helt frem til barnehagestart. Det blir en ny opplevelse!

Etter det skal jeg finne meg jobb etter at jeg nå i desember fullførte en bachelor i sosialt arbeid.

Ellers gleder jeg meg til sydentur i to uker i februar. 

Har et mål om å finne et treningssenter også, men det nærmeste treningssenteret som hadde barnepass la nå ned. 

Det ble å være hjemme fra januar til 1. juni. Da begynte jeg i vikariat i Kristiansand. Etter tre måneder fikk jeg tilbud om et 6 måneders vikariat i Lillesand, med andre arbeidsoppgaver og bedre lønn, som jeg takket ja til. Etter å ha jobbet i Lillesand i to måneder, fikk jeg tilbud om et svangerskapsvikariat med de samme arbeidsoppgavene. Så nå har jeg foreløpig vikariat ut november 2019, og er veldig godt fornøyd med det.

Trener to ganger i uka. Ikke på treningssenter, men på to ulike gruppetimer.

Ting som ikke var planlagt var at vi nå har kjøpt ny bolig. Vi har mistet en hund (som ble alvorlig syk), så vi har bare en hund for første gang på veldig mange år. Og vi har fått oss to landskilpadder. I romjula får vi to til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg skal bli mer selvhøytidelig og lettere krenket. Føler ikke jeg nådde helt opp i 2017. Håper også å få ferdigstilt min large hadron collider 2.0 (home edition) som støver ned i kjellernivåene under

- Endelig bli mamma ❤️ - Fullføre BA til våren - Ikke stresse med sommerkroppen, er nok en hvalross innen sommeren uansett - Nyte mer meg og samboer etter et ganske tøft år for oss

-I år skal jeg flytte hjem igjen! For å få til det må jeg finne meg en ny jobb, evt starte studier igjen, men hjem skal jeg!  -Kjøpe bolig i Trondheim. - Få valp. Jeg håper dette året b

På 1.1.2018 at 3:16 PM, HHH skrev:
2018 blir et roligere år enn 2017. Godkjenningen i NRH gjelder til ut 2019 så det er ikke noen nye prøver som må tas i 2018, men jeg tenker å ta en fordypning i spor på hovedkurs til sommeren. Vi må uansett trene for å vedlikeholde oss innen NRH og det blir selvfølgelig en del leteaksjoner, men det er ingen godkjenningsprøver vi må ta i år. 
Innen IPO så kommer vi til å jobbe en del med både helhet og momenter i alle gruppene, for å fortsette og forbedre poeng. Vi kommer til å gå noen prøver, og satser på schäfer NM i år også, så får vi se hva året bringer ellers. 
 
Det er forresten en ting til jeg har som mål, og det er kåring. Ikke så mye med tanke på avl, men med tanke på VM, hvor det er et krav. Litt utfordringer i forhold til høyden til Ivo, siden han er målt til 67cm, og max på schäfer er 65cm, men håper at bruksegenskaper kan oppveie. I mot og kamp burde vi kunne gjøre en bra oppvisning i alle fall. 

Året 2018 har snart gått, og det har vært innholdsrikt med tanke treninger og aksjoner. Vi har også prøvd oss på søk i vann og søk fra båt. En spennende søksform, som vi kommer til å utdype mer fremover. Vi har vært på en god del aksjoner, og har fått prøvd oss på det meste. Ivo har fått mange nye utfordringer, som han har tatt på strak labb. Vi har blitt transportert ut med alt fra militære kjøretøy til atv og beltevogn. Mange lange søk under vanskelige forhold, og han har virkelig vist arbeidsvilje og utholdenhet. 

IPO har vi lagt litt på is i år, trente en del tidlig på året, men ikke startet i år. Klarer nok ikke helt å gi det helt opp, så det er ikke umulig at vi kommer oss til start neste år. Da er det forresten ikke IPO lenger, men IGP, som er det nye navnet på IPO. 

Oppsummert har det vært et år som absolutt har vært i redningstjenestens tegn, med masse trening og oppdrag. Og ikke minst, det største målet for i år er oppnådd, Ivo har fått sin avlskåring! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/2/2018 at 10:16 PM, Rocket said:

I 2018 skal jeg:

- Starte å trene igjen.
- Fullføre bil lappen.
- Gå ned igjen de 6 kg jeg i utgangspunktet gikk ned i 2017, men la på meg igjen etter jeg mistet Rocky. 
- Gå ned igjen minst 10 kg utenom de 6 nevnte over. 
- Fortsette å trene og utdanne hesten. 
- Legge så godt til rette for fremtidig valpekjøp som mulig. Om det blir mens jeg bor her eller om jeg ender opp med å flytte ut herifra for å få det til vil tiden vise. 
- Fortsette prossessen mot å bli frisk, eller så frisk som jeg kan bli. 
- Være like flink som i 2017 til å ikke være så voldsomt streng med meg selv, aller helst bli enda flinkere. 

- Trening har gått så som så. Jeg har vært mye syk og brant meg selv ut over sommeren, sa fra meg hesten i september og har i grunn brukt tiden etterpå til å stabilisere egen form. Rir henne fremdeles når jeg har overskudd dog. 
- Har lest mer på teorien, men er ikke i nærheten av å fullføre, igjen på grunn av ting nevnt over. 
- Har gått litt ned og opp igjen i vekt, men ikke lagt på meg mer enn jeg startet året med, så fornøyd med det. 
- Hesten har komt seg vesentlig og det har vært veldig gøy! Blir spennende å se hva det blir av henne etterhvert og hva eier velger å gjøre med henne i 2019.
- Jeg er superduper klar for valp, men bosituasjon er dessverre ikke slik at jeg kan ha en enda. 
- Check, blir stadig bedre på å kjenne meg selv og hvor egne grenser går. 
- Check, kommer seg stadig vekk. Er også blitt flinkere på å kjenne igjen øyeblikk hvor jeg er stresset og ta et par sekund og bare sleppe spenningene i kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2018 at 9:05 PM, Midas skrev:

*Prøve å bli så frisk at jeg klarer å jobbe bittelitt med noe hunderelatert.

*Finne en hunderase som jeg vil ha og som mannen min tåler.

*Være en bedre kone.

*Gjøre koselige ting med datteren min og bruk mer tid på å lære henne ting som hun synes er gøy.

*Fortsette å være positiv i forhold til egen situasjon til tross for at jeg er hundeløs (det vanskeligste målet). 

*Ta opp igjen litt arbeid ved dyrebeskyttelsen.

*Gå turer med andre sine hunder frem til jeg får ny hund. 

*Fortsette å strikke.

*Spar mer og sløs mindre penger.

*Drit mer i å ha et strøkent hus og heller gjør ting som er gøy og fint.

*Spise enda mindre kjøtt enn i 2017. 

*Prøv å glem all hjertesmerten som preget 2017. 

Ikke i prioritert rekkefølge. Håper at hvertfall noen av disse tingene kan klaffe i 2018. 

Litt gøy å lese dette. Jeg var så nedsyltet i sorg etter Midas på denne tiden i 2017 at jeg så ikke land.

2018 har vært et fint år tross alt. I Mai fikk jeg min nye lille bestevenn som er en herlig håndfull med vilje og energi ? Og ikke minst, mannen min er ikke det grann allergisk mot han, noe som er mer enn jeg noen gang turte å håpe på. Jeg har så smått begynt å jobbe hunderelatert, jeg har tilbragt mye tid med datteren min og hun har utviklet seg så mye det siste året ? Jeg spiser veldig lite kjøtt og har fortsatt å strikke, noe som egentlig var et rart mål siden jeg er en strikkenderd :P 

Da er det bare å begynne å planlegge 2019! Årene flyr! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 02/01/2018 at 12:25 AM, Lerkefuglen said:

- STÅ ALLE EKSAMENER!!!! (hjelp)

- Fortsette å trene på tross av at det krever planlegging

- Bli flinkere til å prøve nye ting med hunden, selv om vi befinner oss i Ungarn.. Øverst på lista står lure coursing til våren!

- Forhåpentligvis tørre å prøve oss på den svære utstillingen i Februar og generelt stille ut mer

- Finne gård og gjennomføre obligatorisk gårdspraksis til sommeren i tillegg til frivillig praksis på klinikk

- Jobbe mer når jeg har muligheten til det (og spare mer!)

- Bli flinkere til å holde kontakten med familien :heart:

- Forhåpentligvis komme rett inn i 3.året på studiet.. Men hvis det ikke går så blir det kanskje tid til ny valp i stedet? :innocent:

Mye spennende som skjer og masse som enda står åpent! 

Håper det blir et supert år for alle! :ahappy:

Da er det juleferie, og idag hadde jeg min siste eksamen dette året.. Gikk inn med en dårlig følelse, kom ut med en sterk 4er ? For å gjøre dagen enda bedre fikk jeg resultatet fra mandagens eksamen i Animal Nutrition som jeg trodde jeg strøk, og jammen meg var ikke den og bestått så da nådde jeg faktisk målet mitt! Alle 16 (!!) eksamenene jeg har hatt siden Januar 2018 er stått, og de 4 jeg har igjen nå i Januar 2019 virker plutselig overkommelige likevel. Suuuperstolt!

Treningen har hatt en dårlig høst dessverre, jeg har jogget hver uke men styrketrening har det blitt lite av, noe som er dumt. Jeg har rett og slett ikke hatt overskudd til å orke å gjøre noe med det engang før nå nylig, selv om jeg jo VET at det blir overskudd av trening.. Jaja, nå framover skal hvertfall denne nyfunne motivasjonen utnyttes, for det er skikkelig viktig for psyken kjenner jeg. Forskjellen er virkelig merkbar i de periodene jeg trener jevnlig, "alt" er bare mer på stell da :) 

LC ble det ikke noe av foruten en prøvetrening i sommer, og bikkja eeeelska det så der må jeg nok bare step up my game etter hvert, får jo dårlig samvittighet! ?

Utstilling i Februar ble det hvertfall, med 2. beste hanhund alle dagene! Veldig gøy når man stiller mot profesjonelle handlere og egentlig ikke har snøring på hva man driver med, men hunden er flink å sjarmere dommere :wub: I tillegg fikk han sine to første CERT på Høstutstillinga hjemme i Tromsø i sommer, så det har vært et morsomt utstillingsår på tross av at det ble litt nedprioritert.

Sommerpraksis be gjennomført på et stutteri og en sauegård, noe som var utrolig lærerikt! Kjempegøy å få muligheter til å lære fra så flinke folk og såklart å få så mye tillit, spesielt når det kommer til sportshester verdt hundretusener :blink: Oppgave fra praksisen ble både skrevet og levert, men resultatet kommer nok ikke før til neste år. Klinikken jeg skulle jobbe frivillig på endte med å ansette meg i stedet, til min store overraskelse! Men det var jo utrolig flaks, så fikk jeg både haugevis av erfaring (både positiv og negativ...) og samtidig tjent meg litt penger :D

Å komme rett inn i 3.klasse klarte jeg, siden eksamenene før sommeren gikk rette veien. Nå er første semester over og det har virkelig vært en prøvelse! Fytti katta jeg er glad jeg aldri trenger å gjøre det der på nytt, det har føltes som å balansere på line gjennom de siste månedene. Bare ÉN strøket midterm betyr gjerne retake som krasjer med neste og dermed er domino-kjeden igang og man må jobbe enda hardere for å ta igjen alt. 

Ser tilbake på dette året nå og innser hvor utrolig heldig jeg har vært, jeg har virkelig jobbet rævva av meg og ser at det heldigvis har gitt uttelling ?? Krysser alt av fingre for at neste år blir like bra, om ikke enda bedre, og at alle holder seg friske og glade ?

Nåååå blir det juleferie, gleder meg så mye at jeg klarer nesten ikke å vente til flyet mitt går på fredag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2018 at 4:43 PM, Kaisen skrev:
  • slutte å sløse penger og bli flinkere til å spare
  • Prioritere meg selv mer og slutte å ha dårlig samvittighet for alt mulig

Eeeh. Klarte ikke noen av målene mine jeg. ?Sparingen ble så som så. Jeg var flink en periode men så skjedde det ting med både hund og bil, så pengene fløy ut av sparekontoen ganske raskt. Prioritere meg selv mer, DET har jeg i hvertfall ikke klart. Jeg har kjørt på ganske hardt for å gjøre de rundt med tilfreds. Spesielt på jobben. Har hatt alt for store forventinger til meg selv. Akkurat nå er jeg sykemeldt pga utbrenthet. Så akkurat det målet gikk regelrett i dass kan man vel si. Prøver igjen til neste år jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2018 at 2:48 PM, mushi skrev:

* Prioritere den nye jobben min

* Fortsette å være flink i hundeklubben

* Komme i gang med trening igjen :) 

* Pusse opp! 

* Ha det mer ryddig hjemme, økonomisk og i hodet. 

Jobben føler jeg at jeg har fått til godt. Motivasjonen har vært dass etter sommeren, men det har jeg klart å holde til privaten.

Var flink i klubben frem til i høst. Har vært der tre ganger etter sommeren. ?

Trener 1-2 ganger iuka. Mye bedre enn nada! Jogget to ganger i uka frem til det startet å regne. 

Har fiksa ute og vinduer! *stolt* og malt gangen, bad og soverom.

Det siste punktet hopper vi glatt over! Går bare en vei ??

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2018 at 2:11 PM, Orca skrev:

Få meg relevant fulltidsjobb for utdanningen min, bli mer ute-menneske, både telting og mer turer i naturen. Det vanlige, bli sunnere, mer økonomisk og mer vegetarisk... JA!! Endelig! På tampen av 2018, igår, fikk jeg endelig tilbud om relevant jobb og begynner i 2019! Endelig... Gleder meg til en normal rutinert hverdag!

Fortsette å tilrettelegge for Dixie og separasjonsangsten hennes så lenge hun lever, forhåpentligvis få til et fungerende samarbeid med familien. Bare å skrike ut hvis noen vil passe gammel dame med separasjonsangst! Det har jeg gjort, så mye jeg kan, og ofret mye for å få det til. Har gjort at jeg ikke ga nok innsats i jobbsøkingen og vært en påkjenning, men så absolutt verd det. Lille Dixie skal nå få slippe, 15 år og 2 mnd gammel. Hun har hatt et fantastisk fint og langt liv.

Trene mer med Lotta og ta bronsemerket. Ta flere kurs hvis jeg får råd. Fortsette med lydighet og teste ut en gren til, enten smeller, agility, bruks eller rally. Kremt ENDA ikke tatt bronsemerket... Det var liksom målet å få til i 2017, menmen. Nå er målet januar 2019. Men jeg har blitt flinkere til å trene henne da! Treningsmotivasjonen kommer seigt krypende. Noen ting har løsnet litt. Og vi har tatt kurs i jakt med spaniel. Satser på jaktanleggsprøve i løpet av 2019. Ikke prøvd noe annet enda. Men fikk mersmak på jakttrening!

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2018 at 6:24 PM, Sprettballen skrev:

- Finne ut om forholdet er stabilt nok og riktig nok til at vi hiver oss på huskjøp.
- Kjøpe hus, hvis nr. 1 går i boks.
- Kjøpe valp.

Check!

På 1.1.2018 at 6:24 PM, Sprettballen skrev:

- Begynne å trene aktivt mot konkurranse med nevnt valp.

Vel...vi trener hvert fall :lol: Litt uforutsette utfordringer på veien vi må jobbe en del med også, men vi kryper sakte men sikkert mot målet. 

På 1.1.2018 at 6:24 PM, Sprettballen skrev:

- Bli flinkere til å være med venner når jeg har fri.

Blitt litt flinkere til det. Dessverre ikke like flink til å være med venner uten hund.

På 1.1.2018 at 6:24 PM, Sprettballen skrev:

- Tenke meg om før jeg sier ja til ekstravakter, sånn at jeg ikke ender med å jobbe flere uker i strekk fordi jeg ikke greier å si nei. 

Litt bedre, fordi kroppen sier stopp. Noen perioder jobber jeg mer enn andre.

På 1.1.2018 at 6:24 PM, Sprettballen skrev:

- Gjøre ting jeg synes er GØY, ikke bare det jeg _må_. 

Det går bedre. Har prøvd å være litt spontan. Ikke alt må planlegges. Da er det lettere å hive seg med på ting når anledningen byr seg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2018 ble forsåvidt et ganske bra år. De fleste konkrete målene ble nådd ganske tidlig, men en litt tyngre høst og vinter gjorde at det ikke ble helt topp notch heller. Sånn er det å være perfeksjonist si.

For 2019 tror jeg at ambisjonsnivået settes litt lavere:

  • Gå inn i ny stilling/egen jobb når min nåværende arbeidskontrakt går ut.
  • Få venner eller i det minste noen form for sosial omgang på fritiden (har ikke gjort noe sosialt etter/utenfor jobb siden 3.mai).
  • Fortsette rekorden med antall dager uten suicidal depresjon.
  • System i kaoset > Kaos i systemet. Også kjent som "ha det litt mer ryddig".
  • Klippe gresset før naboen får sjansen. Litt dårlig opplegg når én av to leietakere gjør all jobben.

Sjeldent det har sett så bra ut før et nytt år faktisk, så dette lover bra.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.1.2018 at 1:43 PM, Snøfrost said:

Det viktigste  jeg skal i år er å bli ferdig med studiene og deretter endelig få en RELEVANT fulltidsstilling og tilnærmet normal økonomi :D
check, og jeg stortrives i jobben :)

Så skal jeg prøve å bli litt sunnere, savner kroppen anno 2013 og det ER jo oppnåelig innen 2019 hvis jeg bare jobber med saken. Så vi gjør et forsøk, startende i morgen. 
eh... nei. Prøver igjen med mål om å nå det innen sommeren/høsten 2020...
 

Jeg skal stille ut litt hund, kjøre litt hund, gå masse turer med hund og lære mer om hund på i alle fall et kurs i løpet av året.  Har jo noen håp, men det er ikke som om det endrer noe særlig om ikke de blir innfridd :)
check, litt færre turer en håpet pga den varme sommeren. Litt mindre kjøring enn håpet pga krevende jobb og litt andre greier (min form). Men alt i alt ikke så halvgærent.

Så håper jeg vi endelig får pusset opp litt i huset, etter sommeren når inntekten er i en litt annen skala enn nå. 
check, vi har fått pusset opp kjøkkenet (med god hjelp av foreldre og svigerforeldre) :D det har jeg hatt lyst til siden jeg kjøpte huset i 2005, så det har tatt en stund kan du si. Neste år satser vi på hunderom, terasse, mer inngjerding og bad.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...