Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Frekkheten nådde brått nye høyder altså...fikk kavet meg på butikken for å kjøpe pepsi max og ritzkjeks.. fornøyd setter jeg meg i sofaen med en ritzkjeks i hånden, retning munnen... men den var borte før den kom så langt...det gikk så fort at jeg ikke fikk med meg at NOEN (ser stygt bort på bikkja) kom å knabbet den ut av hånda mi...:rolleyes:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Jeg og Blaze måtte gå alene i dag og siden jeg ikke orka ski så benytta jeg sjansen til litt lp-trening på en oppbrøyta snuplass oppi skogen. Han har fått en finfin stå og jeg burde virkelig få på plass ruta og apporten så vi kan starte til våren. 

Felix ville ikke være med til tross for at samboern ikke var hjemme. Han bare lå i sofaen og så på meg da jeg ropte på han. Hadde ikke såå dårlig samvittighet for å la han være alene 1,5 time for samboer jobber seint denne uka så han har jo hatt selskap nesten hele dagen, men jeg savner å ha han med.

Han fikk en runde i nabolaget da jeg kom hjem og begge ble med i bilen da jeg dro til butikken for å bytte pakken med hamburger-rygg som jeg kjøpte på lørdag og som gikk ut på dato i dag. Han i kassa var enig med meg i at det var litt vel kort holdbarhetsdato heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Jeg har verdens beste boff. Jeg er skikkelig syk, begynte med oppkast i går kveld, orker nada null niks. Har tilbragt dagen på sofaen, og den nydelige boffen har ligget på beina mine, ikke mast i det hele tatt. Mamma og pappa har vært innom og gått tur med henne, heldigvis. Jeg sliter med å gå opp trappa, så ut på tur er lite aktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så sur at jeg holdt på å gå ut av bilen og kjefte på en fremmed i dag.

Det er en litt bratt bakke opp fra gata hvor parkeringshuset ligger til veien ut av byen, og selv om det er vikeplikt så er det ikke et kryss du bare kjører ut i - du stopper og ser om det er klart. Men det er veldig glatt der, og det har ikke blitt mindre glatt av at folk har stått og spinnet for å komme seg opp. Det er litt comme ci comme ca om jeg kommer i gang eller ikke, og i dag var en slik dag hvor jeg sto plassert med dekkene så de ikke fikk grep. Så da er det jo bare å slippe opp bremsen og skli litt bakover der det ikke er så glattpolert og en kan få grep, og prøve igjen. Men nå hadde jeg bil på vei mot meg bakfra, så jeg satte bilen i revers for å få på ryggelysene, og begynte sakte å slippe bilen bakover. Vedkommende stoppet ikke, men kjørte til vi var så nærme at jeg valgte å stoppe ryggingen. Jeg ventet litt for å se om vedkommende tok et hint, men nei. Jeg rygget 15 cm til for å forklare at jupp, jeg må bakover, men sjåføren så ingen grunn til å flytte på sin bil. Så da fikk jeg lagt over Berlingoen slik at jeg rygget mot venstre i motgående kjørefelt mens jeg passet på at det ikke kom bil forfra og passet på at jeg ikke traff bilen bak. Det var lyst og klar bane, så jeg slapp bilen langt nok bak til at jeg kunne få fart opp igjen. Jeg ser sjåføren omtrent himle med øynene, titter irritert på meg, og kjører opp til krysset. Der må sjåføren stoppe for å se om det er klart, og jeg kjente en stor porsjon med skadefryd da også den personen hadde problem med å kjøre i gang på glatta og få bilen opp på veien. Asshole. Tror du jeg rygget for skoj?

Jeg håper de står og spinner et sted, og at ingen tilbyr seg å rygge eller dytte dem i gang.

Nå har jeg egentlig veldig mye husarbeid som burde gjøres, såpass mye at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne. Det er noe i alle rom, føler jeg, litt sånn kaostilstander i heimen. Jeg burde skifte på senga, jeg burde få rene klær på plass i kommoden, jeg burde sette på ei klesvask, jeg burde vaske opp, jeg burde finne støvsugerposene som er godt gjemt så jeg kan støvsuge ferdig, jeg burde få bort julepynt, jeg burde rydde kjøkken, jeg burde støvsuge soverommet, jeg burde ta ned klær fra tørkestativet, jeg burde lage en matplan for uka, og jeg burde se om trygda er på konto så jeg kan betale regninger. Jeg burde gre gjennom Glam, jeg burde klippe klør og pels på to av Foenix' poter, og jeg burde få bort snøen som har samlet seg i hundekaret så hundene kan bades neste gang jeg har fri. 

Det jeg har mest lyst til er å sparkle, grunne og male kjøkkendøra. Typisk...

Så, kjære sonen, hvor synes dere at jeg skal begynne med husarbeidet i dag? Jeg har fyrt i vedovnen, luftet hunder, og skal begynne på middag. Men jeg burde rekke litt husarbeid mens maten lages, og litt etter at jeg har spist. I hvert fall hvis jeg ikke bingewatcher et eller annet på Netflix i kveld :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh, våknet med migrene til 25 minusgrader i dag. Temperaturen har vært oppe i -4 og nå nede til -7 og vindt. Og barnet måtte være hjemme fra barnehagen siden hun hadde feber i går. Og for bønder er det ikke bare å ta "sykt barn dag" så vært alene med lillemor i mange timer, dvs hun er blitt ganske selvgående, for jeg var oppe og laget mat til henne engang, tok i mot noen dukker og har ellers halvsovet på sofaen hele dagen. Heldigvis tok Bonden henne på badet og ordner legging, så jeg slipper det. 

Migrena har sluppet taket men jeg er absurd slapp og godtesjuk, og vi har jo ingenting sånt. Har dog ferdig pepperkakedeig i kjøleskapet :lol: Så bakt ut bittelitt så jeg skal ha noe å gumle på. :aww: At den har gått ut på best før dato, spiller neppe noen rolle. 

 

Edit: klarte å svi dem OG utløse røkvarsler... :lol: Tror jeg må lage noen nye for dissa var ikke spiselige.  Svidde pepperkaker på hønene it is. :aww: 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg ble så sur at jeg holdt på å gå ut av bilen og kjefte på en fremmed i dag.

Det er en litt bratt bakke opp fra gata hvor parkeringshuset ligger til veien ut av byen, og selv om det er vikeplikt så er det ikke et kryss du bare kjører ut i - du stopper og ser om det er klart. Men det er veldig glatt der, og det har ikke blitt mindre glatt av at folk har stått og spinnet for å komme seg opp. Det er litt comme ci comme ca om jeg kommer i gang eller ikke, og i dag var en slik dag hvor jeg sto plassert med dekkene så de ikke fikk grep. Så da er det jo bare å slippe opp bremsen og skli litt bakover der det ikke er så glattpolert og en kan få grep, og prøve igjen. Men nå hadde jeg bil på vei mot meg bakfra, så jeg satte bilen i revers for å få på ryggelysene, og begynte sakte å slippe bilen bakover. Vedkommende stoppet ikke, men kjørte til vi var så nærme at jeg valgte å stoppe ryggingen. Jeg ventet litt for å se om vedkommende tok et hint, men nei. Jeg rygget 15 cm til for å forklare at jupp, jeg må bakover, men sjåføren så ingen grunn til å flytte på sin bil. Så da fikk jeg lagt over Berlingoen slik at jeg rygget mot venstre i motgående kjørefelt mens jeg passet på at det ikke kom bil forfra og passet på at jeg ikke traff bilen bak. Det var lyst og klar bane, så jeg slapp bilen langt nok bak til at jeg kunne få fart opp igjen. Jeg ser sjåføren omtrent himle med øynene, titter irritert på meg, og kjører opp til krysset. Der må sjåføren stoppe for å se om det er klart, og jeg kjente en stor porsjon med skadefryd da også den personen hadde problem med å kjøre i gang på glatta og få bilen opp på veien. Asshole. Tror du jeg rygget for skoj?

Jeg håper de står og spinner et sted, og at ingen tilbyr seg å rygge eller dytte dem i gang.

Nå har jeg egentlig veldig mye husarbeid som burde gjøres, såpass mye at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne. Det er noe i alle rom, føler jeg, litt sånn kaostilstander i heimen. Jeg burde skifte på senga, jeg burde få rene klær på plass i kommoden, jeg burde sette på ei klesvask, jeg burde vaske opp, jeg burde finne støvsugerposene som er godt gjemt så jeg kan støvsuge ferdig, jeg burde få bort julepynt, jeg burde rydde kjøkken, jeg burde støvsuge soverommet, jeg burde ta ned klær fra tørkestativet, jeg burde lage en matplan for uka, og jeg burde se om trygda er på konto så jeg kan betale regninger. Jeg burde gre gjennom Glam, jeg burde klippe klør og pels på to av Foenix' poter, og jeg burde få bort snøen som har samlet seg i hundekaret så hundene kan bades neste gang jeg har fri. 

Det jeg har mest lyst til er å sparkle, grunne og male kjøkkendøra. Typisk...

Så, kjære sonen, hvor synes dere at jeg skal begynne med husarbeidet i dag? Jeg har fyrt i vedovnen, luftet hunder, og skal begynne på middag. Men jeg burde rekke litt husarbeid mens maten lages, og litt etter at jeg har spist. I hvert fall hvis jeg ikke bingewatcher et eller annet på Netflix i kveld :P 

Der syntes jeg du kan begynne. Ikke bare burder men også noe man har lyst til

 

Jeg prokastinerer som bare det men bør sette meg ned og skrive søknader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, 2ne skrev:

Det kan jeg ikke si om min fastlege. Hun er veldig fin på alle andre måter da :ahappy: 

Så lenge hun er flink på rette måten, så :D 

41 minutter siden, 2ne skrev:

Det er veldig kjekt! Jeg har fått ekstralamper, for de som er på bilen orginalt er så ræva at folk ikke blinker for å få meg til å blende ned når jeg passerer de engang :rolleyes: Det har vært så jeg har kvia meg for å kjøre på kveldene, for det er liksom en ting å ha dårlige fjernlys når du bor i litt mer sentrale strøk med motorvei og gatelys, men her på landet så er jo det bare unntaksvis, og her yrer det også av dyreliv jeg ikke har lyst til å treffe :P Så jeg er glad for ekstralampene mine! 

Ååå, jeg ønsker meg egentlig også ekstralys på min bil - de vanlige suger... men jeg ser liksom godt nok da, så det får vente litt tror jeg :ahappy:

4 minutter siden, SFX skrev:

Jeg ble så sur at jeg holdt på å gå ut av bilen og kjefte på en fremmed i dag.

Det er en litt bratt bakke opp fra gata hvor parkeringshuset ligger til veien ut av byen, og selv om det er vikeplikt så er det ikke et kryss du bare kjører ut i - du stopper og ser om det er klart. Men det er veldig glatt der, og det har ikke blitt mindre glatt av at folk har stått og spinnet for å komme seg opp. Det er litt comme ci comme ca om jeg kommer i gang eller ikke, og i dag var en slik dag hvor jeg sto plassert med dekkene så de ikke fikk grep. Så da er det jo bare å slippe opp bremsen og skli litt bakover der det ikke er så glattpolert og en kan få grep, og prøve igjen. Men nå hadde jeg bil på vei mot meg bakfra, så jeg satte bilen i revers for å få på ryggelysene, og begynte sakte å slippe bilen bakover. Vedkommende stoppet ikke, men kjørte til vi var så nærme at jeg valgte å stoppe ryggingen. Jeg ventet litt for å se om vedkommende tok et hint, men nei. Jeg rygget 15 cm til for å forklare at jupp, jeg må bakover, men sjåføren så ingen grunn til å flytte på sin bil. Så da fikk jeg lagt over Berlingoen slik at jeg rygget mot venstre i motgående kjørefelt mens jeg passet på at det ikke kom bil forfra og passet på at jeg ikke traff bilen bak. Det var lyst og klar bane, så jeg slapp bilen langt nok bak til at jeg kunne få fart opp igjen. Jeg ser sjåføren omtrent himle med øynene, titter irritert på meg, og kjører opp til krysset. Der må sjåføren stoppe for å se om det er klart, og jeg kjente en stor porsjon med skadefryd da også den personen hadde problem med å kjøre i gang på glatta og få bilen opp på veien. Asshole. Tror du jeg rygget for skoj?

Jeg håper de står og spinner et sted, og at ingen tilbyr seg å rygge eller dytte dem i gang.

:lol: Sånt er det såååå deilig å godte seg over :D 

4 minutter siden, SFX skrev:

Nå har jeg egentlig veldig mye husarbeid som burde gjøres, såpass mye at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne. Det er noe i alle rom, føler jeg, litt sånn kaostilstander i heimen. Jeg burde skifte på senga, jeg burde få rene klær på plass i kommoden, jeg burde sette på ei klesvask, jeg burde vaske opp, jeg burde finne støvsugerposene som er godt gjemt så jeg kan støvsuge ferdig, jeg burde få bort julepynt, jeg burde rydde kjøkken, jeg burde støvsuge soverommet, jeg burde ta ned klær fra tørkestativet, jeg burde lage en matplan for uka, og jeg burde se om trygda er på konto så jeg kan betale regninger. Jeg burde gre gjennom Glam, jeg burde klippe klør og pels på to av Foenix' poter, og jeg burde få bort snøen som har samlet seg i hundekaret så hundene kan bades neste gang jeg har fri. 

Det jeg har mest lyst til er å sparkle, grunne og male kjøkkendøra. Typisk...

Så, kjære sonen, hvor synes dere at jeg skal begynne med husarbeidet i dag? Jeg har fyrt i vedovnen, luftet hunder, og skal begynne på middag. Men jeg burde rekke litt husarbeid mens maten lages, og litt etter at jeg har spist. I hvert fall hvis jeg ikke bingewatcher et eller annet på Netflix i kveld :P 

Du setter på en klesvask, rydder på kjøkkenet og tar oppvasken, så bretter du klær. Da burde middagen være ferdig og du kan spise. Deretter legger du på plass klærne, finner fram støvsugerposene og støvsuger på rommet - og mens du allerede er på soverommet, bytter du sengetøy. Deretter fikser du regninger og setter opp en matplan for uka. Om du har noen tid igjen da, så begynner du å gre Glam :D Resten rekker du sannsynligvis ikke i kveld :D 

Ååååå, jeg er så flink til å organisere andre :aww: 

1 minutt siden, Raksha skrev:

Migrena har sluppet taket men jeg er absurd slapp og godtesjuk, og vi har jo ingenting sånt. Har dog ferdig pepperkakedeig i kjøleskapet :lol: Så bakt ut bittelitt så jeg skal ha noe å gumle på. :aww: At den har gått ut på best før dato, spiller neppe noen rolle. 

Edit: klarte å svi dem OG utløse røkvarsler... :lol: Tror jeg må lage noen nye for dissa var ikke spiselige.  Svidde pepperkaker på hønene it is. :aww: 

Jeg har også en boks med ferdig pepperkakedeig i skapet... men jeg vurderer å bare spise den "as it is"... da slipper jeg brente kaker i det minste :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

 

Jeg har også en boks med ferdig pepperkakedeig i skapet... men jeg vurderer å bare spise den "as it is"... da slipper jeg brente kaker i det minste :aww: 

:lol: Kan nok anbefales, ja - men andre forsøk ble vellykket. Bakte jo bare ut en liten dært og skar opp i ruter, så hadde mye ta av. Pepperkakedei er så oljete, hvertfall denne, så vet ikke om jeg klarer å spise den "as is". 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Raksha skrev:

Phuh, våknet med migrene til 25 minusgrader i dag. Temperaturen har vært oppe i -4 og nå nede til -7 og vindt. Og barnet måtte være hjemme fra barnehagen siden hun hadde feber i går. Og for bønder er det ikke bare å ta "sykt barn dag" så vært alene med lillemor i mange timer, dvs hun er blitt ganske selvgående, for jeg var oppe og laget mat til henne engang, tok i mot noen dukker og har ellers halvsovet på sofaen hele dagen. Heldigvis tok Bonden henne på badet og ordner legging, så jeg slipper det. 

Migrena har sluppet taket men jeg er absurd slapp og godtesjuk, og vi har jo ingenting sånt. Har dog ferdig pepperkakedeig i kjøleskapet :lol: Så bakt ut bittelitt så jeg skal ha noe å gumle på. :aww: At den har gått ut på best før dato, spiller neppe noen rolle. 

 

Edit: klarte å svi dem OG utløse røkvarsler... :lol: Tror jeg må lage noen nye for dissa var ikke spiselige.  Svidde pepperkaker på hønene it is. :aww: 

 

 

 

Migrene er drepen! Du har ikke medisin? 

Jeg elsker sånn vaniljeis med sjokoladeflak, så nå måtte jeg spise opp det som var i boksen i fryseren for jeg har skrevet opp en ny boks på handlelisten til min stakkars mann som drar land og strand for å handle til meg (oss), og det var ikke plass til to bokser i fryseren oppe :innocent: 

Jeg skal være alene hjemme resten av uken, og da krysser vi alt som krysses kan for at lillegull holder seg frisk så hun kan i bhg :whistle:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Midas said:

Migrene er drepen! Du har ikke medisin? 

Jeg elsker sånn vaniljeis med sjokoladeflak, så nå måtte jeg spise opp det som var i boksen i fryseren for jeg har skrevet opp en ny boks på handlelisten til min stakkars mann som drar land og strand for å handle til meg (oss), og det var ikke plass til to bokser i fryseren oppe :innocent: 

Jeg skal være alene hjemme resten av uken, og da krysser vi alt som krysses kan for at lillegull holder seg frisk så hun kan i bhg :whistle:

Joda, hauger og lass, men litt variabelt hvor godt de virker :(  Har injeksjon som akuttmedisin, og driver å prøver ut forebyggende, men hjelper ikke noe særlig enda. 

 

Ooh iiis! Jeg har desverre lagt min elsk på spindyr royal is med sjokolade, så kan ikke spise så ofte... Den er altfordyr. :lol: 

Masse friskvibber til lillegull! Mi er frisk nå, men blir bare tredagers barnehageuke denne uka, for planleggingsdag på fredag. Da skal vi bake og herje her, for jeg har bursdag :ahappy: 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute og rydda litt i innbyttebilen. Burde veldig ha støvsuget inni, men det kom jeg på for sent. Fikk lempet inni sommerdekkene i alle fall da. Håper butikken blir så glad for de fine alufelgene og de relativt nye dekkene at de ikke blir sur for at bilen er skitten. 

Nå tror jeg jaggu at Snupperelle og jeg skal hoppe i seng. Hente nybil i morgen. :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen kommer det en for å se på forden vår. Håper han kjøper den, det føles litt for råflott å ha tre biler stående når vi kun bor 2 stk her:icon_redface:.

I helga kommer kompisen til samboer opp hit med buret vi kjøpte til berlingoen, gleder meg til å få det inn og begynne å "innrede" for gutta inni der :) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Kan nok anbefales, ja - men andre forsøk ble vellykket. Bakte jo bare ut en liten dært og skar opp i ruter, så hadde mye ta av. Pepperkakedei er så oljete, hvertfall denne, så vet ikke om jeg klarer å spise den "as is". 

Det har jeg ikke tenkt på engang... jeg vurderte å blande den inn i is :aww: 

27 minutter siden, Midas skrev:

Jeg elsker sånn vaniljeis med sjokoladeflak, så nå måtte jeg spise opp det som var i boksen i fryseren for jeg har skrevet opp en ny boks på handlelisten til min stakkars mann som drar land og strand for å handle til meg (oss), og det var ikke plass til to bokser i fryseren oppe :innocent: 

Stakkars utskremte mannen :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lijenta skrev:

Der syntes jeg du kan begynne. Ikke bare burder men også noe man har lyst til

Men den døra klarer seg veldig fint uten å bli malt, det er en bonusoppgave, ikke en gang tilstede på prioriteringslista :D

1 time siden, lijenta skrev:

Jeg prokastinerer som bare det men bør sette meg ned og skrive søknader

*sparke Lijenta i rumpa*

46 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Sånt er det såååå deilig å godte seg over :D 

Ja, det eneste som hadde gjort det bedre var om jeg hadde et LED-bilde i bakruta som kan gi vedkommende bak meg finger'n ved behov...

46 minutter siden, Siri skrev:

Du setter på en klesvask, rydder på kjøkkenet og tar oppvasken, så bretter du klær. Da burde middagen være ferdig og du kan spise. Deretter legger du på plass klærne, finner fram støvsugerposene og støvsuger på rommet - og mens du allerede er på soverommet, bytter du sengetøy. Deretter fikser du regninger og setter opp en matplan for uka. Om du har noen tid igjen da, så begynner du å gre Glam :D Resten rekker du sannsynligvis ikke i kveld :D 

Jeg har satt på klesvask, ryddet kjøkkenet, tatt noe av oppvasken, laget og spist middag. Jeg skal bare la maten synke litt, så blir det en innsats med rene klær som ikke ligger der de skal være...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
18 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Æsj. Stormvarsel retning rett inn. Liker alldeles ikke!

Ja, regn og storm blir gøy. Spesielt før all snø og is har smeltet! :pinch:

Spørs om jeg holder meg på beina senere i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper prøvde å by Melvin opp til lek mens stakkaren satt å gjorde sitt fornødne :teehe:har aldri sett en hund bli så fort ferdig for å kunne bli med på leken :lol:

Da vi kom inn så løp Casper rett inn på soverommet for å legge seg, helt til han innså at ingen andre skulle dit. Så da kom han springene ut igjen og la seg i fanget mitt, fine lille bebisen :ahappy: 

Casper har lagt å prompet i hele kveld, og det er seriøst forferdelig lukt her! Hver gang jeg har vært ute med Melvin og kommer inn igjen så slår lukten mot meg *spy* 

Jeg er så utrolig tett i nesen fortiden (ikke tett nok til å ikke kjenne prompene til Casper), uten at det er noe som tetter den.. fryktelig plagsomt, spesielt på natten. For da føler jeg at jeg ikke får puste igjennom nesen, er ille på dagen også. Men natten så er det ekstra ubehagelig å puste med munnen syntes jeg :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger og koser med Casper på sofaen, han ligger godt i armkroken min med hodet i nakkegropen:wub: jeg aner fred og ingen fare, så gulper han på meg :huh: gulpen lukter ikke godt for å si det sånn :aww: han spiste en bæsj på tur i dag, så gulpen har mer lukt av det enn noe annet *spy*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Siri said:

Det har jeg ikke tenkt på engang... jeg vurderte å blande den inn i is :aww: 

Du får gjøre som meg, kjevle ut en passende klump, del i ruter og stek. Sist så vek jeg ikke fra stekeovnen, da gikk det fint :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Joda, hauger og lass, men litt variabelt hvor godt de virker :(  Har injeksjon som akuttmedisin, og driver å prøver ut forebyggende, men hjelper ikke noe særlig enda. 

 

Ooh iiis! Jeg har desverre lagt min elsk på spindyr royal is med sjokolade, så kan ikke spise så ofte... Den er altfordyr. :lol: 

Masse friskvibber til lillegull! Mi er frisk nå, men blir bare tredagers barnehageuke denne uka, for planleggingsdag på fredag. Da skal vi bake og herje her, for jeg har bursdag :ahappy: 

 

 

Uff, føler med deg :hmm: Migrene er helt grusomt. Ja, planleggingsdag her og på fredag. Satser på vi slipper unna spysjuken og annet knask frem til da :P 

45 minutter siden, Siri skrev:

Det har jeg ikke tenkt på engang... jeg vurderte å blande den inn i is :aww: 

Stakkars utskremte mannen :lol: 

Han skulle bare visst hvor mye sympati han sanker for den handlingen sin :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt å være liten valp for tida, så det blir litt bæring ute på tur:wub:
27067262_1577736715614806_37879014126673

Praktisk når de er så små at det er bare å dytte dem inn i varmekjeledressen:lol:
Og vi holdt på å forårsake en trafikkulykke i dag, en bussjåfør som kjørte forbi glodde slik at han nesten ikke greide å holde vikeplikten i et kryss:lol:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp lest ferdig triologien om overgrepssaken i Alvdal og Gjerdrum...jeg har ikke ord. Blir så forbanna på alt!! Disse stakkars barna har fått ødelagt livene sine... anbefales å lese, selv om det er sterke og vonde bøker...leste alle 3 på en uke. 

Godt å ha noe å bedrive tiden med når man er syk. Denne historien har brent seg helt fast i hodet mitt, men må prøve å finne en ny bok å lese. Har 1 uke igjen av gratis storytel:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi sosialisert oss og vunnet quizen, så nå kommer det nytt, snasent headset i posten til meg ? Ligger henslengt i senga, og venter på at telefonen skal lade seg, før jeg tar kveld. Var ikke stikkontakt ved senga, så må gjøre unna det før vi stenger. 

Ellers så er Freya 12 år i dag. Regner med hun har fått masse kos der hun er ?

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Teserere said:

Denne uken avspaserer jeg to dager på jobben slik at jeg kan hospitere 5 dager på anestesiavdelingen på sykehuset. Gratis. Hurra for videreutdannelse på egen regning. Jaggu godt det er interessant! 

Anestesi er jo kjempegøy :D

AN har jeg laget meg smakløs spaghetti carbonara, som jeg satser på blir fin sovemedisin. Burde for alvor sove, siden jeg jobber typ 15 timer i morgen, men er av en eller annen idiotisk grunn lys våken. Unnskyld meg kroppen, vi må sove nå egentlig.  :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Har noen tatt DNA test av hunden?  Har dere forslag til hva som fungere best? Ca hva pris lå det på?   
    • Har vurdert å kalle neste hund for Tora, men det er jo et norsk navn. Men også noe med den jødiske religionen- synes kanskje det er upassende. Hva synes dere??      
    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...