Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Håper det går bra med Sinner @JeanetteH

Sorry @*Kat84*. Men :lol:

 

Jeg er litt lei av strømbrudd... Tirsdag flere ganger og ganske lenge, lørdag fra 17-2215, så langt i dag 3 ganger og nå har vi vært strømløse siden 1430 tiden. Riktignok mannen som har merket mest, jeg er jo ikke hjemme mellom 0815 og 1630. 

Synes strømleverandøren bør betale for ved og varm mat snart... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Akkurat nå, Midas skrev:

Unnskyld, men :teehe:Kan piggsko være noe å prøve? 

Har kost med meg Zenta i dag. Hun var en eksemplarisk stallhund til tross for at hun aldri har vært i en stall før. Og så var det bonus at mannen ikke ble noe allergisk selv om hun hadde vært her i dag, så da kan jeg begynne å ha henne her på mandager så hun slipper så lang dag alene :wub:

Herlig! Det setter sikkert både Zenta og eieren pris på. :D 

 

Akkurat nå er jeg furt over at mannen glemte å kjøpe is til meg på butikken, og med ei mil en vei til butikk så er det ikke så veldig aktuelt å kjøre dit sjøl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


 
Jeg er litt lei av strømbrudd... Tirsdag flere ganger og ganske lenge, lørdag fra 17-2215, så langt i dag 3 ganger og nå har vi vært strømløse siden 1430 tiden. Riktignok mannen som har merket mest, jeg er jo ikke hjemme mellom 0815 og 1630. 
Synes strømleverandøren bør betale for ved og varm mat snart... 
 

Dere kan ha krav på noe kompensasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Håper det går bra med Sinner @JeanetteH

Sorry @*Kat84*. Men :lol:

 

Jeg er litt lei av strømbrudd... Tirsdag flere ganger og ganske lenge, lørdag fra 17-2215, så langt i dag 3 ganger og nå har vi vært strømløse siden 1430 tiden. Riktignok mannen som har merket mest, jeg er jo ikke hjemme mellom 0815 og 1630. 

Synes strømleverandøren bør betale for ved og varm mat snart... 

 

https://www.huseierne.no/nyheter/krev-kompensasjon-etter-strombrudd/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææsj, laget pølsegrateng til middag og nå er jeg dårlig igjen.. har ikke kasta opp siden lørdag kveld, men formen er ganske opp og ned, og jeg har vondt i magen.. får ringe inn til jobb for å være på den sikre siden. Hadde jo vært litt dritt om jeg smitta hele boligen med omgangsyken...så skulle vi helst hatt både salt chips og biola, men flere av brukerene der jeg jobber har handledag i dag... ulempen med å bo rett der man jobber:lol: tror jeg kjører til en annen butikk jeg. Jeg har alltid vært redd for å treffe kjente når jeg er borte fra jobb...

Og nå har jeg søkt på stillingen! Både nåværende og tidligere leder sa ja til å være referanse. Krysser alt jeg har, men jeg tror faktisk ikke jeg får den da...men det er ikke krise sånn sett. Jeg har jo fast jobb. Men det hadde vært godt med litt høyere stillingsprosent

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snøfrost skrev:

Håper det går bra med Sinner @JeanetteH

 

 

Sinner er hjemme <3 Vi bor 10 minutter unna klinikken som har døgnvakt så han har det bedre her. Blir 2 timer alene hjemme i morgen tidlig og 2 timer alene sent i morgen kveld. Så nok av tilsyn. Trolig rett og slett gass og en slags kolikk. Det flytende kullet han har fått kom ut så ting går igjennom. 35 i crp og ikke økt mellom 8 til 15. Ikke fått annet enn væske, smertestillende, kontrasvæs og noe kolikk greier. Så ved infeksjon så skulle den økt på 7 timer. Ikke noen utslag på pankreas, hemo, elektolytter eller de andre utvidete prøvene. 

Så ting ser ut som rett og slett en svært dramatisk kjempe fjert :P

Er han dårlig i morgen så blir det tilbake for røntgen siden kontrasten først er igjennom da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
7 timer siden, Meg skrev:

blærgh. trivelig værmelding for onsdag. 6 pluss og regn. jaja. vi har 80 cm snø å gå på, men det blir litt spennende med holke på veier da... 

Jeg hadde tenkt å klage på at det er for kaldt til å trene her, men jeg tar heller noen rolige dager pga kulde enn regn og varmegrader. Minus 29 og synkende her, og det er alltid kaldere ute på løypa. Så da blir det ikke trening i dag, i morgen eller onsdag, for det er meldt godt under 30 alle tre dagene :/ Man kan jo, men jeg ser ingen grunn til å risikere forfrysninger. De tåler noen ekstra dager i ro.

Så bra at Sinner er bedre! Satser på at det fortsetter sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde suppe av deler av krafta fra kyllingen, indisk inspirert stappe ting du liker oppi suppe... nå har jeg fire bokser med suppe som skal i fryseren og en med kraft.

Ellers så blir jeg smått frustrert over avstandstreninga vår, gikk kjempefint med låste frambein også plutselig har herr trampetitramp dukket opp... S.U.K.K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Fikk skatteoppgjøret mitt nå jeg... restskatt på 8300 kr :shocked: Hvordan skal jeg få til det når jeg lever på 6000 kr måneden, og hvorfor klarer aldri nav å trekke riktig?

Hvorfor fikk du det nå?

Og om det trekkes feil, må du sjekke med skatteetaten - det er skattekortet ditt som avgjør det, ikke NAV. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

 

2 timer siden, Siljus skrev:

Nå er jeg litt slem, men jeg skulle likt å sett det :aww::lol: 
Det er bra han kom uanfektet ut av hendelsen ihvertfall! :D 

Jeg kan tro det var underholdende for de som kjørte forbi akkurat der og da :P 

2 timer siden, QUEST skrev:

:lol::lol::lol: Sorry men...:lol:

 

1 time siden, Midas skrev:

Unnskyld, men :teehe:Kan piggsko være noe å prøve? 

 

 

56 minutter siden, Snøfrost skrev:

Sorry @*Kat84*. Men :lol:

 

Nå synes jeg faktisk talt at det er ganske komisk selv :P Og så er jeg glad for at jeg ikke bor i USA, for da hadde jeg vel muligens vært på AFV nå :P 

Piggsko kunne fungert. Kanskje. Det var helt speilblankt akkurat der, og fra tidligere har jeg erfart at brodder ikke fungerer så bra på den slags. Heldigvis er det sjelden det er slikt føre her :P 

Akkurat nå, Pixie skrev:

Fikk skatteoppgjøret mitt nå jeg... restskatt på 8300 kr :shocked: Hvordan skal jeg få til det når jeg lever på 6000 kr måneden, og hvorfor klarer aldri nav å trekke riktig?

Hvorfor kommer skatteoppgjøret nå? Er det forandringer i det i år?

Jeg ville bedt om et møte med NAV om jeg var deg hvis du er sikker på at det er de som har rapportert feil. Dette høres jo veldig spesielt ut med mindre det er noe verdi som fordeles mellom deg og eksen som gjør at de mener du har formue da. 
Hvis NAV ikke har noen god forklaring bør du ta kontakt med Skatteetaten. De bør i hvert fall kunne rette opp i det. For det høres ikke rett ut, uansett hva som har skjedd og hvorfor. 

Nå når middagen er fortært og jeg faktisk har fått sitte litt i ro igjen merker jeg at all energi. Rygg, skuldre, og bein verker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i dag har jeg pantsatt livet mitt igjen :P I hytte. Bank ordna med. Kontrakter signert. Lørdag blir det signering av overføringspapirer og nøkler. Jeg har handla inn (per nett - orker ikke fysiske shoppingturer - det er GRUSOMT...) dyner og puter og sengetøy så vi skal slippe å dra med oss vårt "vanlige" sengetøy" hver gang vi skal på hytta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Hvorfor fikk du det nå?

Og om det trekkes feil, må du sjekke med skatteetaten - det er skattekortet ditt som avgjør det, ikke NAV. 

 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

 

Jeg kan tro det var underholdende for de som kjørte forbi akkurat der og da :P 

 

 

Nå synes jeg faktisk talt at det er ganske komisk selv :P Og så er jeg glad for at jeg ikke bor i USA, for da hadde jeg vel muligens vært på AFV nå :P 

Piggsko kunne fungert. Kanskje. Det var helt speilblankt akkurat der, og fra tidligere har jeg erfart at brodder ikke fungerer så bra på den slags. Heldigvis er det sjelden det er slikt føre her :P 

Hvorfor kommer skatteoppgjøret nå? Er det forandringer i det i år?

Jeg ville bedt om et møte med NAV om jeg var deg hvis du er sikker på at det er de som har rapportert feil. Dette høres jo veldig spesielt ut med mindre det er noe verdi som fordeles mellom deg og eksen som gjør at de mener du har formue da. 
Hvis NAV ikke har noen god forklaring bør du ta kontakt med Skatteetaten. De bør i hvert fall kunne rette opp i det. For det høres ikke rett ut, uansett hva som har skjedd og hvorfor. 

Nå når middagen er fortært og jeg faktisk har fått sitte litt i ro igjen merker jeg at all energi. Rygg, skuldre, og bein verker. 

Herregud, lese skikkelig før jeg friker ut... klarte å få tallet til å komme på feil linje så summen jeg fikk tilbake i fjor var det jeg trodde jeg fikk som restskatt... under der står det en null jeg ikke så, fordi jeg fikk fullstendig hetta. Så ingenting å betale, bare en endring av fastsetting. 

Jeg får bare helt panikk når det dukker opp en mulig regning på den måten...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh for et vær! Jammen blåste det godt, det ble en rask skogstur ja.

Her er det bare småsurt. Sånn på grensa mellom regn og snø.

Lurte på om ikke bikkja kunne ha lufta seg selv(ironi), men så at en annen cocker hadde tatt trikset i mer sentrale strøk i bydelen tidligere i dag. Nei, kle på seg og ut med oss. Det er bare vestlandskaldt.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp og hoi

 i dag er det mandag. Jeg foreslo på møte på jobb idag, at mandager burde begynne ost, vin og kjeks... var visst bare jeg som hadde lyst til det..

Middag er fortært, og peisen er fyrt opp.

Imorra blir det kløvdag med bål og grillings av pølser- på en helt vanlig tirsdag:D

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betty skrev:

Virkelig. Og Zenta er jo så herlig. :wub::wub: Vel, ganske mange Mi barn og barnebarn er jo det. :ahappy: 

Ja, det er de virkelig :wub: Hun er så veloppdragen og flink. 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Sinner er hjemme <3 Vi bor 10 minutter unna klinikken som har døgnvakt så han har det bedre her. Blir 2 timer alene hjemme i morgen tidlig og 2 timer alene sent i morgen kveld. Så nok av tilsyn. Trolig rett og slett gass og en slags kolikk. Det flytende kullet han har fått kom ut så ting går igjennom. 35 i crp og ikke økt mellom 8 til 15. Ikke fått annet enn væske, smertestillende, kontrasvæs og noe kolikk greier. Så ved infeksjon så skulle den økt på 7 timer. Ikke noen utslag på pankreas, hemo, elektolytter eller de andre utvidete prøvene. 

Så ting ser ut som rett og slett en svært dramatisk kjempe fjert :P

Er han dårlig i morgen så blir det tilbake for røntgen siden kontrasten først er igjennom da. 

Så bra :)  Luftsmerter kan gjøre hinsides vondt..

Har jeg vært å tatt inn hestene. Glemte votter og fytti inni granskauen så kaldt det var! Fingrene frøys nesten til is! Godt det er veloppdragne hester som bare tusler på hver sin side uten at jeg trenger å holde i de :wub:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melvin barbert og børstet. Prøvde å bruke karden mens han sto på trimmebordet, og jeg fikk børstet hele han :D ikke helt uten protester, men det er en start :ahappy: eneste minuset er at jeg nå fikk sett hvor dårlig jeg faktisk har klippet han :lol: og jeg som var så fornøyd :aww::lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mye spark- og skiturer i det siste, så i dag var det nesten litt deilig å bare traske avgårde til fots med hundene. 8 km på veg og sånn halvveis oppkjørt skogsbilveg var deilig. Og bare tanken på at jeg IKKE trenger å børste hunder etterpå liksom.. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
55 minutter siden, Pixie skrev:

Herregud, lese skikkelig før jeg friker ut... klarte å få tallet til å komme på feil linje så summen jeg fikk tilbake i fjor var det jeg trodde jeg fikk som restskatt... under der står det en null jeg ikke så, fordi jeg fikk fullstendig hetta. Så ingenting å betale, bare en endring av fastsetting. 

Jeg får bare helt panikk når det dukker opp en mulig regning på den måten...

:lol: 
Forstår deg godt der da. Alt som er forbundet med kostnader kan gi hjertefeil når det kommer sånn helt ut av det blå :P 

 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Sinner er hjemme <3 Vi bor 10 minutter unna klinikken som har døgnvakt så han har det bedre her. Blir 2 timer alene hjemme i morgen tidlig og 2 timer alene sent i morgen kveld. Så nok av tilsyn. Trolig rett og slett gass og en slags kolikk. Det flytende kullet han har fått kom ut så ting går igjennom. 35 i crp og ikke økt mellom 8 til 15. Ikke fått annet enn væske, smertestillende, kontrasvæs og noe kolikk greier. Så ved infeksjon så skulle den økt på 7 timer. Ikke noen utslag på pankreas, hemo, elektolytter eller de andre utvidete prøvene. 

Så ting ser ut som rett og slett en svært dramatisk kjempe fjert :P

Er han dårlig i morgen så blir det tilbake for røntgen siden kontrasten først er igjennom da. 

Så bra! :D Han er sikkert mye bedre i morgen tidlig igjen :D 

Jeg sov nesten 11 timer natt til i dag, og nå er jeg klar for å sove igjen. Godt jeg har hatt en liten effektiv periode i dag i det minste. Så kan jeg slokne tidlig med god samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Siri said:

Jeg tror muligens min fastlege er enig :P Jeg trenger jo forresten ikke engang å sende sms for å få fornyet resepter. I fjor kom det sms fra fastlegen om at hun hadde skrevet ut ny resept på B12-injeksjoner :lol: Hun har kontroll, den dama altså :lol: 

Det kan jeg ikke si om min fastlege. Hun er veldig fin på alle andre måter da :ahappy: 

3 hours ago, Siri said:

Høres kjekt ut med nye lys da :D 

Det er veldig kjekt! Jeg har fått ekstralamper, for de som er på bilen orginalt er så ræva at folk ikke blinker for å få meg til å blende ned når jeg passerer de engang :rolleyes: Det har vært så jeg har kvia meg for å kjøre på kveldene, for det er liksom en ting å ha dårlige fjernlys når du bor i litt mer sentrale strøk med motorvei og gatelys, men her på landet så er jo det bare unntaksvis, og her yrer det også av dyreliv jeg ikke har lyst til å treffe :P Så jeg er glad for ekstralampene mine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...