Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

43 minutes ago, Snoffe said:

Må ha stretch for å unngå glidelås, og da er det ikke å mange valg. Stoff som blir brukt i treningsklær er nok det som vil være det beste. Ser for meg at glidelås vil være med på å lage flere floker enn uten :P

@Siri har hatt kondomdress til briardene, jeg tror hun og konkluderte med at de lager floker :P Strecht vil jo nødvendigvis gjøre at det blir gnissninger, fordi de sitter så tett inntil overalt, og flytter på seg under bevegelse. Da ville jeg heller satsa på glidelås, vi har det på parkdressen her, og det er rett nok litt jobb å få glidlåsen igjen over masse pels (løveklipp, f.eks), da man må stappe og dra og stappe og dra :P Men den lager ikke noe særlig med floker i seg selv :) 

43 minutes ago, Snoffe said:

Ja, ideelt er ikke klær, så tenker at det beste er å prøve å minimere risikoen for floker :aww: merker stor forskjell på ullgenseren og fleecedressen han har. Ullgenseren har hittil ikke vært noe problemer med, fleecedressen har som sagt gjort pelsen litt rar.

Ja, det har jeg lagt merke til og, ullgenser går fint, fleecedress gir floker :) 

43 minutes ago, Snoffe said:

Krysser fingrene for at Monster får litt enklere pels enn Ali :D

Vel, hun er en tredjedel av hva Ali er, så uansett blir det enklere med Monster enn Ali :lol: 

8 minutes ago, Siri said:

Høres omtrent ut som mine besøk hos fastlegen... inntil jeg kunne bestille resepter på nett. Nå kan jeg ikke huske sist jeg var hos fastlegen :ahappy:

Ja, jeg har og gjort det, men den ene resepten har jeg prøvd å bestille over nett 2 eller 3 ganger nå, og den har ikke gått gjennom. Håper at litt direkte kommunikasjon hjelper :P De andre ble bare med i dragsuget siden jeg allikevel hadde time og var tom for de reseptene :P 

8 minutes ago, Siri said:

:o Heldiggris :D Jeg ser forøvrig nesten aldri dyr når jeg kjører, jeg... men det er masse spor etter dem i det minste :) 

Jeg skulle til å si at du må kjøre over skauen, så kom jeg på hvor du bodde hen :P Men ja, jeg syns jeg var heldig i dag :ahappy: Mest for at jeg så de i god tid, så vi alle slapp hele fra det :lol: 

Egentlig hadde jeg tenkt å slenge på en sarkastisk setning om at jeg bremsa ned og venta til de kom seg ut av veien, fremfor å kjøre opp til de og jage de foran meg på veien, men ikke alle som er aktive her har lest den tråden om han som bare var nysgjerrig på ulv og kjørte etter de i 8 minutter, så jeg gadd ikke :P Og nå fikk jeg sneket det inn allikevel :teehe: 

6 minutes ago, JeanetteH said:

...er Sinner innlagt på "sykehus" :hmm:

Startet på lørdag når vi var på tur, brått kom den spurt bæsjen. Jajaj tenkte jeg, for jeg hadde jo prøvd före litt mer i noen dager og hadde funnet noe gammelt okseavskjær i frysen osv (men det har Saint fått også, og ikke dårlig. Så sikker bare for kraftig kost for han.) Ut over kvelden begynner han spy galle. Jaja tenker jeg og tipper han er tom i magen. Og får i han noe skinke og noe greier. Litt kull og kvalmen blir borte og bare litt slapp. 

Søndag er han egentlig helt ok, spiser noen små måltider med gastro for jeg alltid har liggende. Ikke noe panikk løping til døren e.l. små tuller litt med Saint og får normal mengde gastro för på kvelden.

I dag nektet han stå opp. Han vil faktisk ikke reise seg når Kenneth skulle lufte. Han var ute kl.2 i natt på do, da gikk han normalt. Jeg måtte bære han rundt for han kom aldri lengre enn til å sitte. Nektet forflytte seg mer. Bar han ned i sofaen og der ble han liggende våken og bare titte rundt. Vil ikke strekke ut bakbeina overhode og har tydelig vondt på ene siden. 

Så vi endre på klinikken kl.08 bærende inn på han. Går fortsatt ikke og hyla når jeg måtte plassere han litt rundt i bilen for å ligge trykt. Nektet gå på do før vi dro, satt jeg han ned så ble han bare liggende der. 

Så nå er han igjen hos veterinæren etter første røntgen (fant bare gass) og skal få smertestillende, drypp og kontrast. Og jeg må komme meg ut med de andre to i tilfelle jeg blir sittende barnevakt til jeg skal på jobb i natt (noe som egentlig er bra for da blir han ikke alene overhode de neste 7 dagene da en av oss alltid vil være hjemme.) 

God bedring til lille, store mannen :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Guest lijenta
18 minutter siden, JeanetteH skrev:

...er Sinner innlagt på "sykehus" :hmm:

Startet på lørdag når vi var på tur, brått kom den spurt bæsjen. Jajaj tenkte jeg, for jeg hadde jo prøvd före litt mer i noen dager og hadde funnet noe gammelt okseavskjær i frysen osv (men det har Saint fått også, og ikke dårlig. Så sikker bare for kraftig kost for han.) Ut over kvelden begynner han spy galle. Jaja tenker jeg og tipper han er tom i magen. Og får i han noe skinke og noe greier. Litt kull og kvalmen blir borte og bare litt slapp. 

Søndag er han egentlig helt ok, spiser noen små måltider med gastro for jeg alltid har liggende. Ikke noe panikk løping til døren e.l. små tuller litt med Saint og får normal mengde gastro för på kvelden.

I dag nektet han stå opp. Han vil faktisk ikke reise seg når Kenneth skulle lufte. Han var ute kl.2 i natt på do, da gikk han normalt. Jeg måtte bære han rundt for han kom aldri lengre enn til å sitte. Nektet forflytte seg mer. Bar han ned i sofaen og der ble han liggende våken og bare titte rundt. Vil ikke strekke ut bakbeina overhode og har tydelig vondt på ene siden. 

Så vi endre på klinikken kl.08 bærende inn på han. Går fortsatt ikke og hyla når jeg måtte plassere han litt rundt i bilen for å ligge trykt. Nektet gå på do før vi dro, satt jeg han ned så ble han bare liggende der. 

Så nå er han igjen hos veterinæren etter første røntgen (fant bare gass) og skal få smertestillende, drypp og kontrast. Og jeg må komme meg ut med de andre to i tilfelle jeg blir sittende barnevakt til jeg skal på jobb i natt (noe som egentlig er bra for da blir han ikke alene overhode de neste 7 dagene da en av oss alltid vil være hjemme.) 

 

God bedring til lillemann

 

Hehe som en del av det å bli rein har jeg blandtanet brukt bellyband til Tino. Kan nå fortelle at ingen av hundene liker at han har det på og plukker det av 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh please...jeg oppdaget at man måtte oppgi referanser allerede i søknaden i systemet til kommunen.. så der ble jeg litt tatt på senga og hadde ikke fått mannet meg opp til å spørre sjefen...men nå er melding sendt med en forklaring på at jeg trenger en høyere stillingsprosent enn hva jeg har i dag. Hun sitter ofte i møter om dagene så hun har ikke svart enda. Men nå bør hun svare rimelig brennkvikt før jeg får angstanfall av å vente:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

@Siri har hatt kondomdress til briardene, jeg tror hun og konkluderte med at de lager floker :P Strecht vil jo nødvendigvis gjøre at det blir gnissninger, fordi de sitter så tett inntil overalt, og flytter på seg under bevegelse. Da ville jeg heller satsa på glidelås, vi har det på parkdressen her, og det er rett nok litt jobb å få glidlåsen igjen over masse pels (løveklipp, f.eks), da man må stappe og dra og stappe og dra :P Men den lager ikke noe særlig med floker i seg selv :) 

Jeg vet ALT om floker og kondomdress :lol: Fy flate så j_vlig pelsen var etter å ha gått på 2-timerstur i skogen med en slik dress på. HELE bikkja var en eneste stor tove. Det tok NOEN timer å børste opp den pelsen igjen, for å si det sånn :P Aldri mer kondomdress på pelshund!!! 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, det har jeg lagt merke til og, ullgenser går fint, fleecedress gir floker :) 

Tipper det kan ha noe med at det ikke blir like mye fukt med ull som det blir med andre stoffer. 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, jeg har og gjort det, men den ene resepten har jeg prøvd å bestille over nett 2 eller 3 ganger nå, og den har ikke gått gjennom. Håper at litt direkte kommunikasjon hjelper :P De andre ble bare med i dragsuget siden jeg allikevel hadde time og var tom for de reseptene :P 

Ja, da er det jo greit å så flere fluer i en smekk. Nå kom jeg til å tenke på at jeg kanskje burde tatt en tur til fastlegen bare for å sjekke status på blodtrykk og sånt... 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg skulle til å si at du må kjøre over skauen, så kom jeg på hvor du bodde hen :P Men ja, jeg syns jeg var heldig i dag :ahappy: Mest for at jeg så de i god tid, så vi alle slapp hele fra det :lol: 

:lol: Jeg tenker vel egentlig at jeg er glad jeg ikke ser dem, for da er de i hvert fall ikke nært vegen slik at det er fare for påkjørsel :P 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Egentlig hadde jeg tenkt å slenge på en sarkastisk setning om at jeg bremsa ned og venta til de kom seg ut av veien, fremfor å kjøre opp til de og jage de foran meg på veien, men ikke alle som er aktive her har lest den tråden om han som bare var nysgjerrig på ulv og kjørte etter de i 8 minutter, så jeg gadd ikke :P Og nå fikk jeg sneket det inn allikevel :teehe: 

:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, JeanetteH skrev:

...er Sinner innlagt på "sykehus" :hmm:

 

 

God bedring til Sinner!

Akkurat nå har jeg tilpassing av høreapparater på planen og deretter kan jeg dra hjem. Mandager er en av de beste dagene å komme hjem fra jobb på. Lurer på om skiene skal få pause i dag og at vi heller utforsker de litt opptråkka stiene i skogen. Greit for Blaze å få noen dager med hvile fra snørekjøring også, han har blitt flink til å trekke. Bare så synd jeg ikke merker det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

...er Sinner innlagt på "sykehus" :hmm:

Startet på lørdag når vi var på tur, brått kom den spurt bæsjen. Jajaj tenkte jeg, for jeg hadde jo prøvd före litt mer i noen dager og hadde funnet noe gammelt okseavskjær i frysen osv (men det har Saint fått også, og ikke dårlig. Så sikker bare for kraftig kost for han.) Ut over kvelden begynner han spy galle. Jaja tenker jeg og tipper han er tom i magen. Og får i han noe skinke og noe greier. Litt kull og kvalmen blir borte og bare litt slapp. 

Søndag er han egentlig helt ok, spiser noen små måltider med gastro for jeg alltid har liggende. Ikke noe panikk løping til døren e.l. små tuller litt med Saint og får normal mengde gastro för på kvelden.

I dag nektet han stå opp. Han vil faktisk ikke reise seg når Kenneth skulle lufte. Han var ute kl.2 i natt på do, da gikk han normalt. Jeg måtte bære han rundt for han kom aldri lengre enn til å sitte. Nektet forflytte seg mer. Bar han ned i sofaen og der ble han liggende våken og bare titte rundt. Vil ikke strekke ut bakbeina overhode og har tydelig vondt på ene siden. 

Så vi endre på klinikken kl.08 bærende inn på han. Går fortsatt ikke og hyla når jeg måtte plassere han litt rundt i bilen for å ligge trykt. Nektet gå på do før vi dro, satt jeg han ned så ble han bare liggende der. 

Så nå er han igjen hos veterinæren etter første røntgen (fant bare gass) og skal få smertestillende, drypp og kontrast. Og jeg må komme meg ut med de andre to i tilfelle jeg blir sittende barnevakt til jeg skal på jobb i natt (noe som egentlig er bra for da blir han ikke alene overhode de neste 7 dagene da en av oss alltid vil være hjemme.) 

 

God bedring til sinner!

20 minutter siden, Siri skrev:

Jeg vet ALT om floker og kondomdress :lol: Fy flate så j_vlig pelsen var etter å ha gått på 2-timerstur i skogen med en slik dress på. HELE bikkja var en eneste stor tove. Det tok NOEN timer å børste opp den pelsen igjen, for å si det sånn :P Aldri mer kondomdress på pelshund!!! 

 

Revurderer herved kondomdress :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
6 minutes ago, Snoffe said:

Revurderer herved kondomdress :aww:

Bruker kondomdress på Malin - rett nok så er ikke hun fullpelsa, men hun har ganske mye hår i nakken - ikke ei floke. Eukanuba sin superglatte kondomdress - Malin hater klær, men synes den dressen er ok når alternativet er å se ut som en snøball.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Stakkars liten... Vi håper det bare er verdens største promp som må ut :heart:

 

1 time siden, Midas skrev:

:hmm: God bedring! Håper det bare er gass. Det kan gjøre sabla vondt. 

 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Å herre... Håper det viser seg å være noe helt ufarlig. Et virus eller noe. :hmm: 
Lykke til :heart: 

 

 

1 time siden, SFX skrev:

Masse god bedring til Lilleplutten :heart:

 

1 time siden, 2ne skrev:

 

God bedring til lille, store mannen :heart: 

 

1 time siden, lijenta skrev:

God bedring til lillemann

 

 

26 minutter siden, Tonje skrev:

God bedring til Sinner!

 

11 minutter siden, Snoffe skrev:

God bedring til sinner!

 

 

Akkurat nå, MonicaT skrev:

God bedring til Sinner 

 

Sinner takker sikkert <3 Ikke hørt noe fra de enda, men ikke så rart - tar jo litt tid før kontrasten renner igjennom. De skulle ringe om noe endret seg til det dårligere ellers gjøre det som var avtalt (eller han ble litt mirakel og brått frisk). 

Mongo 1 og 3 har vært på tur og er litt mer fornøyd ( Mongo 1 = Saint, Mongo 2 = Sinner og Mongo 3 er da Talli :P ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN tenker jeg at Facebook noen ganger byr på god underholdning.

Er en tråd i en gruppe på FB som omhandler ei dame som fikk naboen til å skyte xns hund fordi hennes hund og hans hund sloss. 

Da xn ringte politiet, gav de blanke. 
Det skal visst anmeldes. 
Xn er hos advokat, men en venn etterlyser lover og regler i forbindelse med om det er greit å skyte annen manns hund på denne måten. Advokater burde jo kunne slikt, tenker jeg. Og joda, men, det gikk visst lettere og fortere om man kunne få hjelp på FB og da. 
Også er det litt rart at ingen naboer har fått med seg skuddene. Men de bor kanskje langt unna folkeskikken ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Justisia skrev:

AN tenker jeg at Facebook noen ganger byr på god underholdning.

Er en tråd i en gruppe på FB som omhandler ei dame som fikk naboen til å skyte xns hund fordi hennes hund og hans hund sloss. 

Da xn ringte politiet, gav de blanke. 
Det skal visst anmeldes. 
Xn er hos advokat, men en venn etterlyser lover og regler i forbindelse med om det er greit å skyte annen manns hund på denne måten. Advokater burde jo kunne slikt, tenker jeg. Og joda, men, det gikk visst lettere og fortere om man kunne få hjelp på FB og da. 
Også er det litt rart at ingen naboer har fått med seg skuddene. Men de bor kanskje langt unna folkeskikken ...

Du har jo glemt at naboen trang tre skudd for å skyte hunden. Først i ryggen så i beinet så i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 minutter siden, JeanetteH skrev:

Sinner takker sikkert <3 Ikke hørt noe fra de enda, men ikke så rart - tar jo litt tid før kontrasten renner igjennom. De skulle ringe om noe endret seg til det dårligere ellers gjøre det som var avtalt (eller han ble litt mirakel og brått frisk). 

Mongo 1 og 3 har vært på tur og er litt mer fornøyd ( Mongo 1 = Saint, Mongo 2 = Sinner og Mongo 3 er da Talli :P ) 

I så fall er det bare bra at du ikke har hørt noe enda :) Krysser fingrene for at han får komme hjem i dag og alt mirakuløst er blitt bedre :)  

Akkurat nå, Justisia skrev:

AN tenker jeg at Facebook noen ganger byr på god underholdning.

Er en tråd i en gruppe på FB som omhandler ei dame som fikk naboen til å skyte xns hund fordi hennes hund og hans hund sloss. 

Da xn ringte politiet, gav de blanke. 
Det skal visst anmeldes. 
Xn er hos advokat, men en venn etterlyser lover og regler i forbindelse med om det er greit å skyte annen manns hund på denne måten. Advokater burde jo kunne slikt, tenker jeg. Og joda, men, det gikk visst lettere og fortere om man kunne få hjelp på FB og da. 
Også er det litt rart at ingen naboer har fått med seg skuddene. Men de bor kanskje langt unna folkeskikken ...

 

Akkurat nå, lijenta skrev:

Du har jo glemt at naboen trang tre skudd for å skyte hunden. Først i ryggen så i beinet så i hodet. 

:blink:  
Av alle rare ting man aldri tror at faktisk skjer i virkeligheten... :P 


Jeg kom meg til slutt ut på tur, men det var så glatt at det ble en ganske langvarig tur det der. 
På ett sted var det så glatt at både jeg og Sjef begynte å skli på isen. Han skled fremover og på skrått foran meg, og jeg strevde med å finne fotfeste. Tok ekstra godt tak i båndet, og hadde en bæsjepose i andre hånda samtidig som jeg flakset med armene som en opprørsk pingvin som nekter å innse at den ikke kan fly. :aww: 

I løpet av de 10 sekundene dette stod på klarte jeg da altså å gi Sjef en midt i snuta med den ekstra godt knyttede hånda (som jeg holdt båndet i), og også å svinge bæsjeposen rett mot hodet hans når han hadde sklidd litt videre... 
Og med det erklærer jeg dagens dyremishandling for unnagjort. Nå må jeg sjekke kjøleskapet og se om vi har alt til dagens middag når jeg likevel må hente pakke på posten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Siri said:

Jeg vet ALT om floker og kondomdress :lol: Fy flate så j_vlig pelsen var etter å ha gått på 2-timerstur i skogen med en slik dress på. HELE bikkja var en eneste stor tove. Det tok NOEN timer å børste opp den pelsen igjen, for å si det sånn :P Aldri mer kondomdress på pelshund!!! 

Men Babs var veldig stilig i kondomdress da :P 

1 hour ago, Siri said:

Tipper det kan ha noe med at det ikke blir like mye fukt med ull som det blir med andre stoffer. 

Ja, det er nok også en faktor :) 

1 hour ago, Siri said:

Ja, da er det jo greit å så flere fluer i en smekk. Nå kom jeg til å tenke på at jeg kanskje burde tatt en tur til fastlegen bare for å sjekke status på blodtrykk og sånt... 

Det var visst greit å komme innom en gang i blant, sa fastlegen min en gang i høst :P Så da var jeg innom en tur da :P 

1 hour ago, Siri said:

:lol: Jeg tenker vel egentlig at jeg er glad jeg ikke ser dem, for da er de i hvert fall ikke nært vegen slik at det er fare for påkjørsel :P 

Jeg var glad det var såpass lyst ute at jeg så de på lang avstand. Nå har jeg rett nok fått nye fjernlys - som faktisk gjør en forskjell :lol: - men det er greit å se de som ikke står midt i veien og, liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, *Kat84* skrev:

På ett sted var det så glatt at både jeg og Sjef begynte å skli på isen. Han skled fremover og på skrått foran meg, og jeg strevde med å finne fotfeste. Tok ekstra godt tak i båndet, og hadde en bæsjepose i andre hånda samtidig som jeg flakset med armene som en opprørsk pingvin som nekter å innse at den ikke kan fly. :aww: 

:lol::lol::lol: 

Sorry, men jeg ser det så godt for meg nå :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
15 minutter siden, Siljus skrev:

:lol::lol::lol: 

Sorry, men jeg ser det så godt for meg nå :lol: 

:lol: 
Jeg er bare ærlig. Det var slik det føltes, og garantert slik det så ut :P 
Sjef er forresten ikke traumatisert av å ha fått en knyttneve i snuta og en bæsjepose i hodet. :P 

Jeg skulle bare hente Adaptil som var kommet i posten, og kjøpe litt frukt. Selvfølgelig var det kommet noe i postboksen også. Nemlig en tjukk Donald Duck bok som gubben har bestilt. Det passet jo bra når jeg er sår over alt og skal bære hele greia med hjem. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:


Jeg kom meg til slutt ut på tur, men det var så glatt at det ble en ganske langvarig tur det der. 
På ett sted var det så glatt at både jeg og Sjef begynte å skli på isen. Han skled fremover og på skrått foran meg, og jeg strevde med å finne fotfeste. Tok ekstra godt tak i båndet, og hadde en bæsjepose i andre hånda samtidig som jeg flakset med armene som en opprørsk pingvin som nekter å innse at den ikke kan fly. :aww: 

:lol::lol::lol: Sorry men...:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på massasje/laserbehandling, og det var tipp topp tommel opp :D Ariel har lenge hatt ei hofte som var litt stivere enn den andre, og hun har vært særlig plaget om vinteren, men nå var det ikke antydning til hofteproblemer :thumbs: Om det er svømminga eller de månedlige Cartrophen-injeksjoner (eller kanskje en kombinasjon) som har vært utslagsgivende er ikke godt å si, men det er i alle fall ubeskrivelig deilig å ha en symptomfri hund. HD vil hun jo alltid ha, men nå har hun i hvert fall ingen plager :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, *Kat84* skrev:

:lol: 
Jeg er bare ærlig. Det var slik det føltes, og garantert slik det så ut :P 
Sjef er forresten ikke traumatisert av å ha fått en knyttneve i snuta og en bæsjepose i hodet. :P 

Jeg skulle bare hente Adaptil som var kommet i posten, og kjøpe litt frukt. Selvfølgelig var det kommet noe i postboksen også. Nemlig en tjukk Donald Duck bok som gubben har bestilt. Det passet jo bra når jeg er sår over alt og skal bære hele greia med hjem. :aww: 

Nå er jeg litt slem, men jeg skulle likt å sett det :aww::lol: 
Det er bra han kom uanfektet ut av hendelsen ihvertfall! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Men Babs var veldig stilig i kondomdress da :P 

Dritstilig :lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Ja, det er nok også en faktor :) 

Tror det i hvert fall :) 

1 time siden, 2ne skrev:

Det var visst greit å komme innom en gang i blant, sa fastlegen min en gang i høst :P Så da var jeg innom en tur da :P 

Jeg tror muligens min fastlege er enig :P Jeg trenger jo forresten ikke engang å sende sms for å få fornyet resepter. I fjor kom det sms fra fastlegen om at hun hadde skrevet ut ny resept på B12-injeksjoner :lol: Hun har kontroll, den dama altså :lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg var glad det var såpass lyst ute at jeg så de på lang avstand. Nå har jeg rett nok fått nye fjernlys - som faktisk gjør en forskjell :lol: - men det er greit å se de som ikke står midt i veien og, liksom :P 

Høres kjekt ut med nye lys da :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Januar betyr jo årsrapporter hit og dit, men tallene vil ikke samarbeide! Jeg har et avvik på 11 og et annet avvik på 30, og det gir ingen mening. Vi har vedtatt å sove på saken til i morgen.

Det er litt sånn som man får litt vondt i magen av, det... Jeg er glad jeg ikke er kasserer eller noe sånt (eller regnskapsfører for den del). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Turb skrev:

Idde har en ting for menn i jaktklær/militærklær - når vi møter de på tur lyser hele hunden opp og tror han skal dø på seg for han vil hilse... :P 

Det skjønner jeg godt,  menn i uniform og sånt... :lol:

 

...er det på tide med en liten tur i skogen før H skal å svømme. :)

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

I så fall er det bare bra at du ikke har hørt noe enda :) Krysser fingrene for at han får komme hjem i dag og alt mirakuløst er blitt bedre :)  

 

:blink:  
Av alle rare ting man aldri tror at faktisk skjer i virkeligheten... :P 


Jeg kom meg til slutt ut på tur, men det var så glatt at det ble en ganske langvarig tur det der. 
På ett sted var det så glatt at både jeg og Sjef begynte å skli på isen. Han skled fremover og på skrått foran meg, og jeg strevde med å finne fotfeste. Tok ekstra godt tak i båndet, og hadde en bæsjepose i andre hånda samtidig som jeg flakset med armene som en opprørsk pingvin som nekter å innse at den ikke kan fly. :aww: 

I løpet av de 10 sekundene dette stod på klarte jeg da altså å gi Sjef en midt i snuta med den ekstra godt knyttede hånda (som jeg holdt båndet i), og også å svinge bæsjeposen rett mot hodet hans når han hadde sklidd litt videre... 
Og med det erklærer jeg dagens dyremishandling for unnagjort. Nå må jeg sjekke kjøleskapet og se om vi har alt til dagens middag når jeg likevel må hente pakke på posten. 

Unnskyld, men :teehe:Kan piggsko være noe å prøve? 

Har kost med meg Zenta i dag. Hun var en eksemplarisk stallhund til tross for at hun aldri har vært i en stall før. Og så var det bonus at mannen ikke ble noe allergisk selv om hun hadde vært her i dag, så da kan jeg begynne å ha henne her på mandager så hun slipper så lang dag alene :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...