Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Midlertidig fiksing er alt jeg håper på. Jeg trenger sannsynligvis denne bilen bare noen dager til, men du verden så tungvint å kjøpe ny bil når man ikke har noe å farte rundt i. :lol:

 

Midlertidig fiksing i boks! Den burde repareres for 5000, men det skjer ikke. Nå er jeg utslitt og skal tilbringe resten av dagen under et ullteppe i sofaen, mens jeg drikker Biola for å se om det kan blidgjøre magen min litt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

7 minutter siden, 2ne skrev:

Hvor store er de strikkene? Disse puddelstrikkene er jo så små at det er så du får tredd de på fingeren og der blir de sittende, liksom. Strikker til utstilling er vel enda tynnere enn de vi bruker til hverdags også, om jeg ikke husker feil - mine "utstillingsstrikker" har ikke vært så mye i bruk :lol: 

Ehhhh... hvor stor er en strikk liksom??? :lol: Men nei, ehhhhh... De er så store at jeg får viklet dem 4 ganger rundt ei lillefingerstor flette kanskje? Også er de jo litt breie... 2-3 mm kanskje? :P 

5 minutter siden, Belgerpia skrev:

Men trugene var helt ok å gå med altså. De er smale, men hadde ok bæreflate. Viktigste med truger er at de kan bære vekta de liksom. Sank ikke sånn kjempelangt ned heller, men det er meningsløst å gå på trugetur i djup snø når ene bikkja er så lita at hun må tusle bak i trugespora for å gidde å være med. Poenget med å gå i snø er jo å trimme bikkjene. Så jeg synes det ble skrekkelig meningsløst faktisk.
Nei - jeg tror ikke trugene egner seg til skikkelig off piste walks - men jeg tror de er helt geniale på jordeturer og tur i lett terreng. De var merkelig greie å gå med.

Nei, om bikkja forsvinner i snøen, så blir det jo litt verre... Men jeg har erfart at om jeg har tråkket opp løype (gått en eller to runder i samme sporet), så fryser det til litt, eller snøen setter seg liksom, og da er det greit for både folk og dyr å gå på beina der etterpå igjen :). Jeg har altså bare brukt dem til å lage løype som vi går tur i etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, 2ne skrev:

Takk :) 

Hvor store er de strikkene? Disse puddelstrikkene er jo så små at det er så du får tredd de på fingeren og der blir de sittende, liksom. Strikker til utstilling er vel enda tynnere enn de vi bruker til hverdags også, om jeg ikke husker feil - mine "utstillingsstrikker" har ikke vært så mye i bruk :lol: 

:hug: 

I dag er det 6 år siden jeg måtte avlive Dina. Hun er fortsatt savnet, særlig i dårlige perioder. 

--

AN skal jeg sette opp handlelister, i flertall, fordi jeg må i dyrebutikken, matbutikken, sykepleieprodukter (stomiutstyr) og på apoteket. Jeg må skrive lister, hodet kjennes passe svimmelt ut etter flere netter med dårlig og lite søvn :yawn: Egentlig har jeg bare lyst til å krype under teppet og bli der, men det gjorde jeg i går, og dagen før der, og dagen før der igjen :P 

:hug: De setter så dype spor. Godt å tenke på at de var så elsket og verdsatt i livene sine. At de, selv om livene ikke ble så lange, hadde det veldig godt mens de levde :heart:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Midas skrev:

 

:hug: Det kan jo være at han ser dårligere og at det i tillegg er så mørkt som gjør at han synes det er tryggere å være inne? Håper han kvikner til når våren kommer. Ville også øyelyst for å se hvor ille det faktisk er. Kanskje det er noe annet som plager han?

 

 

Det kan tenkes å være en faktor ja. Jeg bare tenker litt høyt her inne, for jeg regner med det er litt sammensatt. Jeg håper og tror jo at han kvikner til med varmere vær.

Klem til deg også forresten:hug:

30 minutter siden, mushi skrev:

Greit å vite HVOR blind hunden er. Og hvilken type - når han ser dårlig etc. Kan jo være det kan fikses enkelt!

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Han har blitt undersøkt av veterinær sent i høst og fikk ingen kommentar på øynene sine da, så jeg tror de er innafor det man kaller normal aldersnedsettelse. Som jeg skrev over; jeg tenker litt høyt her inne og jeg tror det er flere ting som gjør at han oppfører seg som han gjør, men helt sikker kan jeg ikke være og det er frustrerende. De grunnene som er aktuelle nå er ikke noe man får gjort så mye med, så jeg avventer og ser det an. Han skal til ny runde nå i februar for "påfyll" av prostata-medisiner, så jeg vil ta det opp igjen da siden vi bytter veterinær.

I dag har det vært mye ekstra på jobb og nå er jeg faktisk lei. Beskjeder slengt i hytt og gevær, ekstra pasienter og forsinkelser. Hater sånt :|.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har blitt undersøkt av veterinær sent i høst og fikk ingen kommentar på øynene sine da, så jeg tror de er innafor det man kaller normal aldersnedsettelse. Som jeg skrev over; jeg tenker litt høyt her inne og jeg tror det er flere ting som gjør at han oppfører seg som han gjør, men helt sikker kan jeg ikke være og det er frustrerende. De grunnene som er aktuelle nå er ikke noe man får gjort så mye med, så jeg avventer og ser det an. Han skal til ny runde nå i februar for "påfyll" av prostata-medisiner, så jeg vil ta det opp igjen da siden vi bytter veterinær.
I dag har det vært mye ekstra på jobb og nå er jeg faktisk lei. Beskjeder slengt i hytt og gevær, ekstra pasienter og forsinkelser. Hater sånt [emoji52].
Min ble skikkelig ille på ca et halvt år. Synes var nesten helt borte. Fint du skal sjekke det opp! Hvor gammel er han?

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tonje said:

Det kan tenkes å være en faktor ja. Jeg bare tenker litt høyt her inne, for jeg regner med det er litt sammensatt. Jeg håper og tror jo at han kvikner til med varmere vær.

Klem til deg også forresten:hug:

Han har blitt undersøkt av veterinær sent i høst og fikk ingen kommentar på øynene sine da, så jeg tror de er innafor det man kaller normal aldersnedsettelse. Som jeg skrev over; jeg tenker litt høyt her inne og jeg tror det er flere ting som gjør at han oppfører seg som han gjør, men helt sikker kan jeg ikke være og det er frustrerende. De grunnene som er aktuelle nå er ikke noe man får gjort så mye med, så jeg avventer og ser det an. Han skal til ny runde nå i februar for "påfyll" av prostata-medisiner, så jeg vil ta det opp igjen da siden vi bytter veterinær.

I dag har det vært mye ekstra på jobb og nå er jeg faktisk lei. Beskjeder slengt i hytt og gevær, ekstra pasienter og forsinkelser. Hater sånt :|.

Hvaslags prostataproblemer er det han har? Har du prøvd suprelion, altså kastreringschip? Ikke sikkert det hjelper på hans problemer da, men har jo vært snakk om sløvhet som bivirkning på de han går på. Håper virkelig du finner en løsning! Han er vel ikke så gammel? 

 

I da skal jeg skryte av Lupin! Vi har et nabopar her, hvor hun jobber som avløser for samdrifta. Ante ikke at de hadde hund, men dama er hvertfall veldig hyggelig. Så da jeg så gubben hennes ute med hund i går så sendte jeg melding og spurte om hunden hennes, kom frem at han er kastrert hanhund og skrekkelig glad i alt og alle, så vi prøvde oss på tur med lupin i dag. Det gikk strålende! Lupin syns nok at han var litt mye innimellom og måtte vise frem colgategliset, men begge hadde veldig fint språk. De fikk løpt og kosa seg masse :D

 Vi tulla med at om det ble slåsskamp så er dama veterinær så hun kan sy dem sammen igjen :aww:  :lol: Alle er like hele og hunden hennes fikk hilse på hestene etterpå - spennende greier! Så vi har turdate i morgen og. Skal se vi blir spreke av dette :ahappy: 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Hva er det for noe? 

Jeg har også brukt tannreguleringsstrikk, jeg kjøper de på apoteket og da får du en liten pakke med en god del gjennomsiktige strikk. De fungerer helt fint til mitt bruk, ikke er de så kjempedyre heller. En liten pakke har holdt for meg i mange år, men så har jeg kortklipt puddel mesteparten av tiden. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, mushi skrev:

Min ble skikkelig ille på ca et halvt år. Synes var nesten helt borte. Fint du skal sjekke det opp! Hvor gammel er han?

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Han er ikke veldig grå på øynene og han hopper lett oppi og rundt sofa og bord så jeg ser ingen tegn til at han ser dårlig annet enn at øynene er litt blassere. Han er 10,5 år nå.

8 minutter siden, Raksha skrev:

Hvaslags prostataproblemer er det han har? Har du prøvd suprelion, altså kastreringschip? Ikke sikkert det hjelper på hans problemer da, men har jo vært snakk om sløvhet som bivirkning på de han går på. Håper virkelig du finner en løsning! Han er vel ikke så gammel? 

 

Han hadde cystedannelser og fikk ypozane. Det ble anbefalt av veterinær og siden jeg ble litt tatt på senga av det hele så tenkte jeg ikke på å spørre om alternativer. Det ble heller ikke opplyst om bivirkninger, noe som førte til at jeg noen uker senere betalte i dyre dommer for bla blodprøver fordi jeg trodde han var sjuk. Etter blodprøvene var tatt googla veterinær seg frem til at dette var helt vanlige bivirkninger :rolleyes:. Det var da denne tur-vegringa startet (og han og Blaze hadde sin første smell), så jeg tipper det har en viss sammenheng med medisineringen også. Meninga er at han skal ha påfyll neste måned, men jeg skal høre om mulighet for kastreringschip eller kastrering. Å la det gå ubehandlet er jo heller ikke noe alternativ da cystene mest sannsynlig vil komme tilbake. Herk altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jobben min. Satt nettopp i 1 time og snakka om Labrador med en kollega, på 89'ende etasje i brennertårnet, mens vinden ula rundt oss. Så enkelt, men så gledende :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tonje said:

Han er ikke veldig grå på øynene og han hopper lett oppi og rundt sofa og bord så jeg ser ingen tegn til at han ser dårlig annet enn at øynene er litt blassere. Han er 10,5 år nå.

Han hadde cystedannelser og fikk ypozane. Det ble anbefalt av veterinær og siden jeg ble litt tatt på senga av det hele så tenkte jeg ikke på å spørre om alternativer. Det ble heller ikke opplyst om bivirkninger, noe som førte til at jeg noen uker senere betalte i dyre dommer for bla blodprøver fordi jeg trodde han var sjuk. Etter blodprøvene var tatt googla veterinær seg frem til at dette var helt vanlige bivirkninger :rolleyes:. Det var da denne tur-vegringa startet (og han og Blaze hadde sin første smell), så jeg tipper det har en viss sammenheng med medisineringen også. Meninga er at han skal ha påfyll neste måned, men jeg skal høre om mulighet for kastreringschip eller kastrering. Å la det gå ubehandlet er jo heller ikke noe alternativ da cystene mest sannsynlig vil komme tilbake. Herk altså!

Huff, aldri hørt om det, men jeg har heller aldri trengt det. Brukte chip på kasko da han hadde forstørret prostata. Den kom merkelig nok ikke tilbake da. Håper virkelig du får en annen løsning altså. 10,5 på en frisk hund er jo ikke noen alder.  Men ser på mine at de blir mer frossne med alderen da, så kan jo være en kombinasjon. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Det er iskaldt her selv om varmepumpa står på. Den blåser bare kald luft uansett hva den stilles inn på. Fingrene mine er så kalde at jeg nesten ikke klarer å skrive noe, og jeg begynner å bli kvalm. Jeg skremte meg selv litt også  når jeg så i speilet på badet her. Jeg trodde ikke jeg kunne få en sånn type hudfarge. En sånn med et skjær av gulgrønt i. 

Nå må de neste 45 minuttene gå brennfort sånn at jeg får kommet meg hjem. Sjef har allerede fått litt tur i dag. Så får vi nå se hva han får senere. Men vinterværet må jo nesten utnyttes. Det er jo synd å ikke la hunder og unger nyte snøen den korte tiden den faktisk varer :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde -4 og sterk vind tidligere i uka var ille, nå har vi -10 med den samme sterke vinden:pinch:

Holder på å fryse trynet av meg hver gang jeg går ut døren. Og ønsker meg en hund som ikke vil ut i dårlig vær, Nano kunne ikke brydd seg mindre og syns godt vi kan gå langtur i dette været, pokkers tjukke sheltiepels:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kokospaniel skrev:

@Malinka har du bytta jobb? For det store brune bygget ser liksom ikke helt ut som at det kunne trenger bøtter? Men det er klart, utseendet kan bedra...

Neida, samme jobb. Men bygget har et kraftig etterslep på vedlikehold, så nå har det blitt litt for mye. Vi skal flytte ut om en stund, er veldig spent på hvor vi havner. Hva som da skjer med bygget her, om det skal pusses opp og vi flytter tilbake, eller om det selges og vi skal leie det, eller vi skal leie/kjøpe noe annet er ikke bestemt enda. Jeg frykter jo at vi havner på Sandsli/Kokstad dersom vi skal holdes samlet, og da håper jeg virkelig at det bare er for et par år og så tilbake hit. 

I dag kom foreløpig rapport fra takstmannen på huset/leiligheten, med klar anbefaling på heving av kjøp. Og forsiktig anslått verdi på evt utbedring på 1,5-2 mill for hele huset tilsammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Pringlen skrev:

Var ikke høyspenten for å gjerde inne jotnene? Altså trygt på utsiden :P

Har du muligheten, bør man avlive så fort som mulig. Små dyr som rådyr er lett å slå i hjel med hardt slag mot bakhodet. Evt kappe strupen. MEN, hvis dyret kommer seg på beina, skal man selvsagt ikke gå etter selv.

Jo, kanskje det var sånn det var, det forklarer i så fall Monstersporene i Tone sin hage :rofl:

5 timer siden, 2ne skrev:

:lol: 

Og det gjør vi jo :aww: 

Like greit, magen har kranglet i hele natt. Tror det er første gangen i år, er ikke så galt det da :yawn: 

:lol: Jeg har ikke sett noen av delene, så jeg måtte spørre datterbarnet og venninna om hvorfor høyspent ble nevnt i forbindelse med Monster :P De forslo Stranger Things, så de har vel ikke sett Trolljegerne de heller :teehe: 

:hug: 

Norsk film, så det forklarer vel hvorfor den ikke er sett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme hjem fra jobb klokka fire og det fremdeles er lyst - lykke! :ahappy:  Men fytti så surt det er i dag - 4 minus og vind er kaldt altså. Skifte på meg noe varmere enn dressbukse og skjorte hjelper vel. Og så må jeg ta ut noe av fryseren og legge i vann, for det glemte jeg i morres. Ikke vet jeg helt hva jeg skal ha til middag heller, og tror kanskje det er litt snaut med grønnsaker å velge i. Jaja, mett skal jeg vel bli, selv om det blir kjedelig middag :P  Men skifte først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Det er iskaldt her selv om varmepumpa står på. Den blåser bare kald luft uansett hva den stilles inn på. Fingrene mine er så kalde at jeg nesten ikke klarer å skrive noe, og jeg begynner å bli kvalm. Jeg skremte meg selv litt også  når jeg så i speilet på badet her. Jeg trodde ikke jeg kunne få en sånn type hudfarge. En sånn med et skjær av gulgrønt i. 

Kan tenkes den varmepumpa trenger ettersyn og service - evt en grundig støvsuging av filtrene. 

29 minutter siden, Malinka skrev:

I dag kom foreløpig rapport fra takstmannen på huset/leiligheten, med klar anbefaling på heving av kjøp. Og forsiktig anslått verdi på evt utbedring på 1,5-2 mill for hele huset tilsammen. 

:o 

Hjemme, gumlet i meg to ostepølser med kålstuing - og stapper innpå noen Bubblizz'er som dessert :aww: 
Vi skal straks ta oss en lengre sparktur. Får vel utnytte forholdene mens de er på topp :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med å begynne tidlig på jobb er at man rekker en times tur etter jobb i dagslys! :D

Det er så koselig å ha med støttekontaktene mine på jobb, vi koser oss glugg ihjel :wub:

Er lyng farlig? Trym fikk plutselig mageknip så det ut som og han gjøv løs på lyngen på verandaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt mer hundefor, fikk litt hetta for at jeg skal gå tom også tar det noen dager før det blir levert :P

Kanskje noen av dere kan hjelpe meg, (har sendt melding til oppdretter, men tipper hun er på jobb så da får jeg ikke svar før om lenge) skal melde Melvin på utstilling. Så kommer utfordringen, han blir 6 mnd 14.februar. utstillingen er 24-25 februar, skal jeg da melde på i 4-6 mnd eller 6-9 mnd?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snoffe said:

Da har jeg bestilt mer hundefor, fikk litt hetta for at jeg skal gå tom også tar det noen dager før det blir levert :P

Kanskje noen av dere kan hjelpe meg, (har sendt melding til oppdretter, men tipper hun er på jobb så da får jeg ikke svar før om lenge) skal melde Melvin på utstilling. Så kommer utfordringen, han blir 6 mnd 14.februar. utstillingen er 24-25 februar, skal jeg da melde på i 4-6 mnd eller 6-9 mnd?

 

6-9.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Luma skrev:

Jeg trodde -4 og sterk vind tidligere i uka var ille, nå har vi -10 med den samme sterke vinden:pinch:

Holder på å fryse trynet av meg hver gang jeg går ut døren. Og ønsker meg en hund som ikke vil ut i dårlig vær, Nano kunne ikke brydd seg mindre og syns godt vi kan gå langtur i dette været, pokkers tjukke sheltiepels:sleep:

2c3aaa781d2d67a629d20c0fc952fc14.jpg

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...