Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg er så ekstrem motstander av slike åpne kontorlandskap... og kan ikke tenke meg at det er god HMS at folk faktisk må sitte med høretelefoner en hel arbeidsdag for å få arbeidsro. Det er noe møkk, er det. For tenk :aww: Jeg går gjerne i demonstrasjonstog mot åpent kontorlandskap!!! :aww: 

Helt og fullstendig enig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Jepp, jeg bare tenkte paraplybetegnelse jeg. Tror nemlig hun syr flere typer trekkseler nå, inkl halvnomeseler. Send henne en mld på fb :)

 

Aha!  Da skal jeg sjekke der om ingen av de andre to alternativene er aktuelle :)

 

 

Edit: 

@maysofie så bra!  Da skal jeg sende de en mail :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QUEST skrev:

Hmpf..SÅ dårlig ser jeg altså ikke..:sleep:

Klikke i vinkel..det hadde bare vært forsmaken hadde det vært jeg som hadde blitt utsatt for noe sånt, attpåtil på eget tun..:twisted:

Ikke så lett for en 16 åring som er ekstremt konfliktsky. Hadde det vært i dag hadde saken vært helt annerledes. 

For 5-10 år siden så var syklister i kondomdress mye større problem i områdene jeg har bodd i  enn hva det er i dag. Så de har virkelig endret holdninger, nå har jeg stort sett ikke så mye å utsette på dem. Derimot den oppførselen de hadde over gårdstunet vårt den var ikke god, men det var rundt 10 år siden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev:

Jeg kjenner jeg bli provosert. At hummeren dør "innen et minutt" når den blir kokt levende er akseptabelt selv om mattilsynet sier noe annet?! Provoserende. Glad jeg ikke spiser hummer. https://www.godt.no/#!/artikkel/24233019/Sveits+forbyr+koking+av+levende+hummer&xtor=CS1-2-24233019[Sveits+forbyr+koking+av+levende+hummer]

Har ikke sett et eneste kokkeprogram på tv de senere åra, hvor hummer og sjøkreps ikke blir avlivet med kniv (kniven tvers gjennom hodet, og dele dyret, de dør da momentant) trodde derfor det var vanlige måten å ta dem på. Reker, derimot må jo nødvendigvis kokes. Regner med det går fort for så små dyr. Krabber derimot. Tja, de har vel kanskje for hardt skall til noe annet enn koking?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pringlen said:

Har ikke sett et eneste kokkeprogram på tv de senere åra, hvor hummer og sjøkreps ikke blir avlivet med kniv (kniven tvers gjennom hodet, og dele dyret, de dør da momentant) trodde derfor det var vanlige måten å ta dem på. Reker, derimot må jo nødvendigvis kokes. Regner med det går fort for så små dyr. Krabber derimot. Tja, de har vel kanskje for hardt skall til noe annet enn koking?

https://munchies.vice.com/en_us/article/vvq7k4/how-chefs-prefer-to-kill-lobster

Quote

I've worked at a company where they first cut the tail and pull off the legs and then stick a skewer through the animal while it's still alive. Personally, I still always first put the knife through it.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Siri said:

Men det er usedvanlig mange slike kondomdresser som er idioter altså! Noen av oss møter dem både i skiløypa, på skogstur og langs vegene :aww: 

Tviler ikke. Akkurat som at det er usedvanlig mange folk generelt som er idioter. Også blandt oss hundeeiere. Jeg er både sjokkert og lei meg :aww: 

Det jeg syns er litt morsomt, er at man går ut fra at det er de samme kondomdressene man møter, sommer som vinter. Som om at om man liker å sykle om sommeren, så står man på ski om vinteren. Ikke bare her, men all over internetten :P 

41 minutes ago, Siri said:

Klart de gjør... de skal jo ha alt for seg selv :D 

:lol: Han av&på-eksen kjørte BMW. Da er vitsing om BMW-sjåfører morsomt :teehe:  

41 minutes ago, Siri said:

Eller når man alltid greier å få ei stripe som går tvers over feltet der tallene kommer, slik at man ikke ser om det står 5 eller 8 der... f eks... :aww: 

Jeg har kodekort, jeg. Sånn skrap frem tall-kort. Høres ut som det er mye enklere enn kodebrikke, selv om det er gammeldags :P 

14 minutes ago, Kokospaniel said:

Jeg har fått meg støyreduserende høretelefoner. Trenger ikke nødvendigvis å ha lyd på, bare slippe alt rundt. Men av og til så har noen i nærheten noe så sender på samme frekvensen, så da får jeg telefonsamtaler i det fjerne fx. Det er ikke like trivelig. 

Ørepropper/sov i ro er en rimeligere variant da. For de riktig opprørske kan vi anbefale store hørselsvern...

Okay, det var overraskende morsomt bilde i hodet mitt av et kontorlandskap der alle hadde store hørselvern på seg - i ymse farger, selvsagt, fordi smak og behag og sånt :lol: 

Sånn utover det, så har vi vært ute og lufta pudler igjen, med påfølgende blåsing av pudler etterpå. Det har tydeligvis blitt en mønster på det, Ali blåses først fordi hun ikke er et nepeskrell som ikke liker pelsstell. Så følger Leah, som stort sett har mista alle sine snøballer mens jeg blåser tørr Ali, fordi hun har en bedre pels. Så er det den lille rotta som står lengst unna i gangen og krymper seg fordi hun fryser, men ikke vil blåses tørr :rolleyes: Så jeg lukka igjen gangdøra. Vil hun ikke komme og bli blåst kan hun få lov til å stå alene på gangen, det er hennes problem det. Det tok 30 sekunder så sto hun og hoppa på døra, så da fikk hun blåse seg og *mumlenoeomvrangebikkjerogsurekjerringerutennoestørretålmodighetfortiden* 

Nettet her er så treigt at jeg får krupp av det. Det kan jo være fordi at mitt faller ut med ujevne mellomrom, så jeg blir kobla på pappa sitt. Noe jeg antar har med snøværet å gjøre, siden det ble sånn i går. Jeg har ikke tålmodighet med sånn shit heller. 

Det er sikkert like greit at nette er tregt når tålmodigheten er så lav, for jeg syns det er merkelig mye idiotiske diskusjoner på gang for tiden. Kanskje jeg burde rydde og feie over gulvet i stedet. Det går ikke fort det heller, men det ser penere ut etterpå :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så ekstrem motstander av slike åpne kontorlandskap... og kan ikke tenke meg at det er god HMS at folk faktisk må sitte med høretelefoner en hel arbeidsdag for å få arbeidsro. Det er noe møkk, er det. For tenk :aww: Jeg går gjerne i demonstrasjonstog mot åpent kontorlandskap!!! :aww: 

Jeg sa vel ikke at jeg likte oppfinnelsen? [emoji6]
Et helt bygg hvor ingen vinduer kan åpnes er heller ikke favoritten [emoji13] Det blir så tett når en fx lukker døra til kontoret eller sitter på et møterom over litt tid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Teserere skrev:

 

@SFX når jeg flyttet nå sist fant jeg ut at man må ha dekning for å motta SMS for at bank-ID på mobil skal funke! Så jeg må ha mobilen i vinduskarmen :P

Jeg har forsøket et par ganger, og får da en melding i stilen "din leverandør er ikke knyttet til denne tjenesten", eller noe sånt. Jeg har jo dekning til både ditt og datt, men nettbanken vil ikke godkjenne meg. Men jeg får bruke nettbanken som en ordinær nettbank med kodebrikke via mobilen. Når jeg har kodebrikka...

38 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jeg har fått meg støyreduserende høretelefoner. Trenger ikke nødvendigvis å ha lyd på, bare slippe alt rundt. Men av og til så har noen i nærheten noe så sender på samme frekvensen, så da får jeg telefonsamtaler i det fjerne fx. Det er ikke like trivelig. 

Ørepropper/sov i ro er en rimeligere variant da. For de riktig opprørske kan vi anbefale store hørselsvern...

Det er meget sjelden det oppleves som problematisk, altså, men i dag ble det litt mye. Med en premiere i morgen og en annen om en uke er det litt mye som skjer her :P Ikke er jeg noe glad i å sitte med ørepropper heller, jeg bare klør og føler at det klør på hjernen også.

En time til på jobb, så kan jeg dra hjem, men det kan jeg jo ikke, for jeg skal på matlagingskurs, og det er egentlig spennende og morsomt, men jeg er egentlig ikke klar for å være sosial nå. Vanligvis jobber jeg ikke onsdager, så jeg kan være eremitt hjemme på dagen før det er kurs på kvelden, men så var det et møte jeg måtte på i dag, så det ble bytte. Og jeg begynner å få dosa mi av folk i dag. Men jeg får jo mat på kurset, så da slipper jeg å dra hjem og lage middag på tre poteter og en halv purreløk, for det er det som er i kjøleskapet nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:


Jeg sa vel ikke at jeg likte oppfinnelsen? emoji6.png
Et helt bygg hvor ingen vinduer kan åpnes er heller ikke favoritten emoji13.png Det blir så tett når en fx lukker døra til kontoret eller sitter på et møterom over litt tid

Vi har på en måte litt motsatt problem her... vi må ha døra til møterommet åpent når det ikke er i bruk, ellers blir det så kaldt der inne. Og det er ikke ventilasjonsanlegget som sørger for det, men at vinduene (som kan åpnes men vi trenger ikke) ikke er tette. Alt etter vindretningen så er det da også noen som klager over kalde kontorer her. Men, for å se det positive i det, vi sitter i det minste ikke i en av de etasjene der de har laget seg innretninger for å lede vannet ned i bøtter for ikke å få noe ødelagt i vinduskarmen når det regner... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, 2ne skrev:

Det jeg syns er litt morsomt, er at man går ut fra at det er de samme kondomdressene man møter, sommer som vinter. Som om at om man liker å sykle om sommeren, så står man på ski om vinteren. Ikke bare her, men all over internetten :P 

Jamen det ER det samme... stort sett! Alle mine kondomdresskolleger sykler om sommeren og går på ski om vinteren :aww: 

24 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Han av&på-eksen kjørte BMW. Da er vitsing om BMW-sjåfører morsomt :teehe:  

:teehe:

24 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har kodekort, jeg. Sånn skrap frem tall-kort. Høres ut som det er mye enklere enn kodebrikke, selv om det er gammeldags :P 

Guuuud... erru født i forrige årtusen eller? :o                :lol: 

21 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jeg sa vel ikke at jeg likte oppfinnelsen? emoji6.png
Et helt bygg hvor ingen vinduer kan åpnes er heller ikke favoritten emoji13.png Det blir så tett når en fx lukker døra til kontoret eller sitter på et møterom over litt tid

Nei, men jeg måtte benytte sjansen til å rante litt over en idiotisk oppfinnelse :P 
Høres forresten akkurat ut som vårt kontorbygg. BREEAM-bygg my ass liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Jamen det ER det samme... stort sett! Alle mine kondomdresskolleger sykler om sommeren og går på ski om vinteren

Tja. Den jeg kjenner som går mest på ski, er deg, og du har vel ikke kondomdress? :P De jeg kjenner som sykler, sykler om vinteren også :P 

Just now, Siri said:

Guuuud... erru født i forrige årtusen eller? :o                :lol: 

Jepp :P Og siden det stadig er folk med kodebrikker som ikke finner de, har mista de, har barn som har lekt med de osv, så er det helt greit å ha et kort som jeg kan putte i lommeboka i skuffen der alt som ikke brukes daglig ligger :P 

Dette er bare en skikkelig drittdag, og jeg veit ikke hvorfor engang :rolleyes: Alt er bare tungt og seigt som sirup. Ingenting funker som det skal, og alt er irriterende - og ja, jeg ser sammenhengen. Jeg burde gå og legge meg, men det er litt tidlig enda :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært riktig produktiv i dag! 

Hentet Zentagullet og gikk en god tur i skogen sammen med en venninne og hennes hund :) Etterpå dro vi til henne og drakk kaffe, Zenta fikk være med. Når jeg kom hjem kjørte jeg robotstøvsuger og vasket over gulvene og vinduene (som vaskehjelpa hadde brukt så mye såpe på før jul at de så ut som de var gnidd inn med olje) :ermm: Godt å føle at kroppen begynner å komme tilbake til sin normale dårlige form og ikke helt fullstendig ubrukbar :) 

82C30983-D8E4-453F-8B78-6D06278C4CE5.jpeg

72A155EF-28C8-48FC-903C-94E1311D8A02.jpeg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faderullan. Samboer har fått spysjuka. Så da blir vel jeg også smittet regner jeg med... kan ikke huske sist jeg hadde det. Skulle ha mousakka til middag, men siden han ikke har matlyst så ble det pølse og makaroni på meg:lol: det var godt å få i seg litt mat etter 3 timer i tatoveringsstolen. Det var ****** vondt, men når smerten er fortrengt så blir det nok flere etterhvert:aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
2 hours ago, Siri said:

 

:teehe:

Eller når man alltid greier å få ei stripe som går tvers over feltet der tallene kommer, slik at man ikke ser om det står 5 eller 8 der... f eks... :aww: 

 

Hmmm... hvordan bank id har du da? Jeg får ikke noe tall jeg. Banken sender en fjollete melding til appen 'SUR TANTE' for eksempel  - så må jeg bekrefte at den er lik med en pin kode jeg har satt og svusj er jeg i nettbanken.

Mobilbank bruker kode på sms - men mobilbank er ikke det samme som bank id på mobil. Det siste er kodebrikke i mobilversjon. (Bank id altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den gamle komfyren fjernet, nå får vi bare håpe den nye faktisk kommer i dag :P

Det er så trangt på kjøkkenet at man må sette komfyren inn i akkurat riktig vinkel og vrikke den på plass (det er akkurat 60 cm mellom kanten på benkeplata og veggen mot trappa) så husverten foreslo at jeg bare lar den stå midt på kjøkkenet så får han med seg et par kompiser og setter den på plass i morgen. Helt greit for meg, så virkelig ikke frem til den delen :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, 2ne skrev:

Tja. Den jeg kjenner som går mest på ski, er deg, og du har vel ikke kondomdress? :P De jeg kjenner som sykler, sykler om vinteren også :P 

Jepp :P Og siden det stadig er folk med kodebrikker som ikke finner de, har mista de, har barn som har lekt med de osv, så er det helt greit å ha et kort som jeg kan putte i lommeboka i skuffen der alt som ikke brukes daglig ligger :P 

Dette er bare en skikkelig drittdag, og jeg veit ikke hvorfor engang :rolleyes: Alt er bare tungt og seigt som sirup. Ingenting funker som det skal, og alt er irriterende - og ja, jeg ser sammenhengen. Jeg burde gå og legge meg, men det er litt tidlig enda :P  

De gamle på jobben min pleier å begynne å mase på å få legge seg på denne tiden :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, 2ne skrev:

Tja. Den jeg kjenner som går mest på ski, er deg, og du har vel ikke kondomdress? :P De jeg kjenner som sykler, sykler om vinteren også :P 

Da kjenner du ikke mange som går på ski :P Men nei - du ser ikke meg i kondomdress :P 

38 minutter siden, 2ne skrev:

Jepp :P Og siden det stadig er folk med kodebrikker som ikke finner de, har mista de, har barn som har lekt med de osv, så er det helt greit å ha et kort som jeg kan putte i lommeboka i skuffen der alt som ikke brukes daglig ligger :P 

Eller ha mobil-ID som man får på mobilen som man alltid har med seg :D 

38 minutter siden, 2ne skrev:

Dette er bare en skikkelig drittdag, og jeg veit ikke hvorfor engang :rolleyes: Alt er bare tungt og seigt som sirup. Ingenting funker som det skal, og alt er irriterende - og ja, jeg ser sammenhengen. Jeg burde gå og legge meg, men det er litt tidlig enda :P  

Det er bare snakk om innstilling, vet du :P 

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Hmmm... hvordan bank id har du da? Jeg får ikke noe tall jeg. Banken sender en fjollete melding til appen 'SUR TANTE' for eksempel  - så må jeg bekrefte at den er lik med en pin kode jeg har satt og svusj er jeg i nettbanken.

Jeg snakker om sånn kodebrikke som man trykker på og som da finner fram et tall i displayet sitt... og når det displayet er ripete -- DA er det vanskelig å lese av. Men det er jo leeeenge siden jeg gikk over til BankID på mobil altså (i hvert fall 6-7 mnd :aww:). 

Akkurat nå, Tricolor skrev:

De gamle på jobben min pleier å begynne å mase på å få legge seg på denne tiden :D

:teehe:

Jeg har et monster utenfor :o 

Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tricolor said:

De gamle på jobben min pleier å begynne å mase på å få legge seg på denne tiden :D

Det er oppe til vurdering om det ikke er det lureste nå :P 

Just now, Siri said:

Da kjenner du ikke mange som går på ski :P Men nei - du ser ikke meg i kondomdress :P 

Nei, jeg kjenner flere som sykler :P 

Just now, Siri said:

Eller ha mobil-ID som man får på mobilen som man alltid har med seg :D 

Alltid og alltid :whistle: 

Just now, Siri said:

Det er bare snakk om innstilling, vet du :P 

Jepp. Jeg er innstilt på at dette er en drittdag :P 

Just now, Siri said:

Jeg har et monster utenfor :o 

Siri Guldseth sitt bilde.

Rart, for jeg har Monster-spor i hagen :o 

Samme type Monster? :o 

--

AN lurer jeg på om jeg kan spise pistasjis til middag? Eller burde jeg lage meg pasta først? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er oppe til vurdering om det ikke er det lureste nå :P 

Nei, jeg kjenner flere som sykler :P 

Alltid og alltid :whistle: 

Jepp. Jeg er innstilt på at dette er en drittdag :P 

Rart, for jeg har Monster-spor i hagen :o 

Samme type Monster? :o 

--

AN lurer jeg på om jeg kan spise pistasjis til middag? Eller burde jeg lage meg pasta først? 

DET var monstersporene sine det, altså! Bor du ikke innenfor høyspentledningene?? :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et vagt lite håp om at det var kjørt opp skiløyper på jordet når jeg kom fra jobb i dag. Det var det desverre ikke... Og de jeg gikk opp i forrige uke er det ikke lengre rykte om en gang, de ligger begravd under nesten 1 meter snø. 

Man kaster jo ikke bort de dagene man kan gå på ski med huskyen fra verandadøra og på et sted ikke alle andre (spesielt de i kondomdress:P ) går, så da var det bare å gå opp nye løyper. 

Herregud, for et slit! Det er første gang Toddy omtrent har blitt borte i mellom hvert bykst fremover i snøen. Det var utrolig festlig å se på. Langbeinte saken så plutselig veldig liten ut.  Men han ga seg ikke.

Jeg ble gjennomsvett etter 20 meter og ga opp etter en halv runde.. vi tok den halve runden på nytt når vi kom tilbake og da gikk det mye lettere, men jeg orket ikke mer .  Så da håper vi det er kjørt opp løyper i morgen . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...