Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest Mira2.0

Blæ. Akkurat gått tur med bikkja etter senvakt. Også skal jeg på tidligvakt i morgen! Det er så blæ som det går an. Har hatt en uke fri, for første gang på mange år har romjulen vært fri. Da er det hardt å starte opp igjen, kjenner jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

2 timer siden, lijenta skrev:

Når jeg skal mate Niri og Tino så setter jeg meg på gulvet og blir sittende til Tino er ferdig. Hehe han er jo som en valp. Kan ingenting og vil gjerne gå i matskåla til Niri og sitte for å vente ja det er da ikke noe vits men han ahr lært sitt i ca et sekund da

 

Melvin er så dårlig på å spise, også skal han helst ha mat mer enn en gang om dagen. Så da setter jeg ned matskålen med gjevne mellomrom, og så glemmer jeg den av og til :P da er Casper rask :lol:

1 time siden, Siljus skrev:

Gah.. Inn igjen, G har blitt verre igjen, etter å vært bedre! :( Nå er jeg lei :( 

Huff :( fortsatt god bedring

1 time siden, 2ne skrev:

Puddel, en hund for alle anledninger ;) 

Monster høres ut som hun fryser.. "brrr, brrr" :teehe: 

Ja, nå er det på tide å slutte med sånt :lol: 

Det er bare miniatyrhundeiere som syns at miniatyrvalpene er kjempestore, tror jeg? :lol: Jeg syns jo Monster har blitt kjempestor mot hva hun var da jeg fikk henne, men hun er jo fortsatt bare en liten bøtteknott :ahappy: 

Tenker du på lengde? Kan du ikke bare ta med en sekk og putte han oppi den om han blir sliten? 

Monster er heller ikke noe flink til å spise ferdig i ett, så både Ali og Leah står som noen gribber over matskåla hennes og venter :rolleyes: Jeg forstår dem, det er Monster som er rar, ikke de :lol: 

 

Definitivt :D

Haha :lol:

Jepp, 2018 skal være et år uten pelsstell i følge Melvin :aww: godt han ikke bestemmer :lol:

 

Sant, så sant :lol: Han er fremdeles mindre enn hva Casper var når jeg hentet han, men likevel er han blitt kjempe stor :lol:

Mer det at jeg er utålmodig og ikke liker å ta hensyn til sånne små valper :aww: han er mye med på turer, og får sitte på når han blir sliten :) så føler ikke at han hindrer oss i å være på tur :)

Casper kan ikke forstå at ikke han bare kan få Melvin sin mat, den er jo mye bedre :aww:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

Nei men lille vennen da, nå må han da snart bli bedre! :hug: Hvem har vakt?

Trøndelag, så vi kom inn til den veterinæren vi brukte til Yoshi, både i går og i dag! :ahappy: 
Etter en røntgen, kom vi fram til at ting funker, bare ikke så fort som håpet. Han har et par runder til med flytende, men det ligger veldig fint bakover. Så ble han barbert, for det verste er vel at det er så sårt bak der, for hans del. (For vår del er det å ikke kunne slappe av for brått må man vaske opp diare fra tilfeldige plasser.. :aww: ) Så nå blir det rumpevask, og smøring av salve baki der to ganger for dag. 

1 time siden, Snøfrost skrev:

huff :( 
God bedring til G, håper det snart blir en stopp på alle turene ut. 

Takk! Det blir vel stopp på det snart, så en dag til kanskje :ahappy: 

18 minutter siden, Snoffe skrev:

Huff :( fortsatt god bedring

Takk! :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Siljus said:

Trøndelag, så vi kom inn til den veterinæren vi brukte til Yoshi, både i går og i dag! :ahappy: 
Etter en røntgen, kom vi fram til at ting funker, bare ikke så fort som håpet. Han har et par runder til med flytende, men det ligger veldig fint bakover. Så ble han barbert, for det verste er vel at det er så sårt bak der, for hans del. (For vår del er det å ikke kunne slappe av for brått må man vaske opp diare fra tilfeldige plasser.. :aww: ) Så nå blir det rumpevask, og smøring av salve baki der to ganger for dag. 

Takk! Det blir vel stopp på det snart, så en dag til kanskje :ahappy: 

Takk! :ahappy: 

Stakkars lille! Masse god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp på at vi hadde en liten skål med moccafromasj i kjøleskapet. Hadde. :D For en himmelsk dessert. Aldri smakt før gjestene tok det med i går, er en grunn til at det bare var en liten skål igjen foråsidetsånn :sleep:  

Vi har vært og hilst på en ny rase, så det vil med tiden bli en liten valp på oss :wub: Vi var veldig sikre før vi hilste på rasen, ikke noe mindre sikre etter de sjarmerte oss i senk heller :wub: Virkelig den perfekte rasen for oss. 

Og Emil, minigrisen, er virkelig verdens herligste. Han er så ukomplisert og så utrolig flink. Gårsdagen var null stress. Masse besøk var null stress. Besøk som holdt han var null stress. Og i motsetning til Ida ødelegger han ikke :lol:  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, QUEST skrev:

Bare sånn til opplysning; det var jo kjempeenkelt å steke kalkun.. :P Rett nok syns jeg fremdeles at det er et kjedelig kjøtt, så det blir nok en del på hundene i morgen..:ahappy:

Enkelt ja? det bare tar litt tid :D Men du må ha riktig tilbehør da vøtt.... DA blir det godt :D 

Nå sitter jeg bare og venter på at klokka skal bli mange nok til at jeg kan sette meg i bilen og dra til Elverum for månedens medisindose - men jeg skal ta blodprøver først, så da må jeg dra en halvtime før jeg normalt drar :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt mail til to av veilederne mine fra praksis for å høre om jeg kan bruke de som referanse. Sykehuset i Flekkefjord ringte å spurte etter referanser fra praksis. I morgen er det en uke siden, så jeg håper snart at de svarer! Det har jo vært jul og nyttår, så jeg regnet jo med det tok litt tid. Men så begynner jeg selvfølgelig å stresse for om jeg ikke får svar.. Hva gjør jeg da, isåfall? Hadde stor sjans for å få sommerjobb i Flekkefjord, men det er avhengig av gode referanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Har sendt mail til to av veilederne mine fra praksis for å høre om jeg kan bruke de som referanse. Sykehuset i Flekkefjord ringte å spurte etter referanser fra praksis. I morgen er det en uke siden, så jeg håper snart at de svarer! Det har jo vært jul og nyttår, så jeg regnet jo med det tok litt tid. Men så begynner jeg selvfølgelig å stresse for om jeg ikke får svar.. Hva gjør jeg da, isåfall? Hadde stor sjans for å få sommerjobb i Flekkefjord, men det er avhengig av gode referanser.

Da ringer du til referansene dine :) Mest sannsynlig har du ikke fått svar pga ferie, men iom at det haster litt ville jeg ringt de.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Da ringer du til referansene dine :) Mest sannsynlig har du ikke fått svar pga ferie, men iom at det haster litt ville jeg ringt de.

Har kun mailadressene deres.. Tenker jeg gir det noen dager til, så de får sjans å svare på mail, så får jeg evt prøve å finne telefonnummer på et vis om jeg ikke får noe svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel plassert ved pulten på jobb, det gikk overraskende lett å komme seg opp og avgårde i dag - men som kjent er det dag to som er vanskelig, så da er det jo også greit at jeg har fri i morgen :P 

Det lukta skikkelig, skikkelig ekkel prump på soverommet, og jeg forventet nesten å finne noe på gulvet. Ingen av dem hadde noe hast med å komme seg ut heller, men det luktet som om en av dem har litt mye aktivitet i magen. Så i dag har jeg dratt fra dem med tilgang til både kjøkken og stue, fordi på stua er det tregulv med sprekker - ikke noe jeg vil ha diaré på... Håper de velger riktig rom om de må, men det var normalt det som kom ut ute. Glam har dessverre lært seg å hoppe opp på kjøkkenbenken og ta ting, derfor får de ikke tilgang til kjøkkenet når de er alene. Men jeg tror jeg fikk ryddet unna alt spiselig. 

Forhåpentligvis går det bra - jeg syntes i hvert fall det var bedre at de var hjemme på større gulvareal om de er dårlig i magen, enn å bli med på jobb og sitte i bilen og kanskje måtte på do før jeg får luftet dem i lunsjen. Forhåpentligvis var det bare lukt, siden de ikke gjorde noe i morges heller.

Og nå kom jeg på at jeg åpnet soveromsvinduet for å lufte ut lukta, men lukket jeg vinduet? Nei... Det bør være luktfritt når jeg kommer hjem. Om jeg kommer hjem; gårdsplassen og veien ned var ren holke. Jeg er veldig forberedt på å måtte gå hjem den siste biten i dag, så da gidder jeg ikke å handle noe mat just in case. Tungt å bære opp bakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto opp, gikk ut med Melvin og bestemte meg for å rengjøre hos hønene i samme slengen. Når jeg var ferdig med det slapp jeg dem ut i hundegården. Gikk inn igjen, og innså jeg ikke kunne finne kattene :o

Satt meg sånn at jeg kunne følge med hønene, og gå ut om nødvendig. Plutselig ser jeg Arwen, men det viser seg at hun bare vil inn. I det hun er kommet inn, skvetter hønene i alle rettinger (ikke helt sant, men de skvatt :aww: ) søndag forstår jeg at Alfred også er i hagen :aww: gikk ut å hentet han, og nå er hønene lykkelig alle ute i hundegården uten skumle katter eller hunder :D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Enkelt ja? det bare tar litt tid :D Men du må ha riktig tilbehør da vøtt... DA blir det godt

Ja, det bar jo egentlig kjempeenkelt :D Jupp, det er jo faktisk tilbehøret ( ikke minst en god saus..) som gjør kalkun spiselig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SFX skrev:

 

Går det ikke an å bruke andre ord om mat en ikke liker? Det er ikke fælt hyggelig å få beskrevet maten en sitter og spiser som ekkel. Hoggormer er ekle. Kebaboppkast på fortauet er ekkelt. Sprutdiaré oppetter veggene er ekkelt. Mat en ikke liker smaker vondt.

På Hallingstuene til Frode Aga får man servert friterte fåreballer. DET er ekkelt.

I natt er første natta jeg ikke har vært oppe for å tømme nesa og bløte opp tunga. Det har vært en smakløs jul og nyttårsfeiring, men får se det positive i det: jeg har ikke lagt på meg et gram p.g.a fråtsing i mat og drikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake på jobb og det gikk overraskende greit å komme hjem i går også. Vanligvis så blir jeg litt smådeppa etter ferier hjemme og synes det er litt trist å måtte reise fra folket, men ikke denne gangen heldigvis. Gikk fint å stå opp i dag tidlig også. Jeg tror det hjelper at jeg nå har bestemt meg for at jeg skal hjem, så denne situasjonen er bare midlertidig. Dessuten har jeg jo mye å se frem til forhåpentligvis, så humøret er bra det :) 

Planen er å få trent igjen i ettermiddag, jeg har ikke vært så grei med kroppen min i jula..Skitur først med hundene og så får jeg svetta litt med ei økt hjemme etterpå.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, SFX skrev:

:flowers:

Glam er en kosegris, så vi har hatt latmannspelsstell med meg på gulvet og han drapert i fanget mellom beina mine. Jeg fikk klippet frampotene, og gredd av store mengder underull i brystet, på sidene og ryggen - jeg bare rullet ham fra side til side, han er fornøyd så lenge han får kos, kjærleik og nærhet :wub: Det betyr også at han må klippe bakpoter i morgen, og få gredd rumpe, bukser og hale. Det er et mål for året å stelle pels mer jevnlig...

Nå skal F&G få kveldsmat, så skal vi legge oss i nyoppredd seng. Jeg skal ta med opp på soverommet et Norgesglass og en bunke med lapper. Jeg utfordret ei venninne til å skrive på en lapp hver kveld noe positivt som skjedde den dagen, så kan hun om et år se at 2018 ikke var så verst. Jeg skal gjøre det samme. 

For en fin ide,kan jeg kopiere ideen?

Her skinner sola, jeg har sovet ekstremt lenge... og jeg er skikkelig sliten.

Men nå må jeg ut på tur, og bare kose oss. Blir en rolig dag i dag også- dumt at det er jobb allerede imorra. Til middag blir det wok med fisk, føler meg skikkelig daff og hoven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN lurer jeg på om jeg er glemt? Jeg venter fortsatt på sykepleier, hun skulle vært her for halvannen time siden..

Alternativt - har jeg glemt noe? Det kan jo være at jeg har sagt de ikke trenger å komme i dag fordi jeg skulle på ett eller annet, og at jeg ikke husker hva ett eller annet det er? :o 

Alt dette kan løses ved at jeg ringer og spør de, men hvorfor gjøre det lettvint, liksom? :P 

EDIT: Jeg var avlyst, men ingen av oss veit hvorfor :P Men da kobler datterbarnet meg opp i dag, også kommer de i morgen i stedet :ahappy: 

 

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, enna skrev:

Ok. Jeg innser at jeg kanskje ikke er helt frisk...når til og med sjefen min beordrer meg to ukers sykmelding idet vi traff hverandre på jobb i dag... 

Heia sjefen din! Nå holder du deg hjemme og blir frisk. 

God bedring :hug:

 

Det er rimelig brutalt å være på jobb i dag... Jeg kunne godt hatt en ferieuke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Forhåpentligvis går det bra - jeg syntes i hvert fall det var bedre at de var hjemme på større gulvareal om de er dårlig i magen, enn å bli med på jobb og sitte i bilen og kanskje måtte på do før jeg får luftet dem i lunsjen. Forhåpentligvis var det bare lukt, siden de ikke gjorde noe i morges heller.

Jeg har noen ganger våkna av slike stinkbomber på soverommet - men det har aldri vært noen krise på å komme seg ut for de firbeinte, det har bare vært luft heldigvis. Men herregud for en stank det kan bli... :x 

2 timer siden, SFX skrev:

Om jeg kommer hjem; gårdsplassen og veien ned var ren holke. Jeg er veldig forberedt på å måtte gå hjem den siste biten i dag, så da gidder jeg ikke å handle noe mat just in case. Tungt å bære opp bakken...

Den bakken din er IKKE veldig kul når det er glatt nei! 

1 time siden, QUEST skrev:

Ja, det bar jo egentlig kjempeenkelt :D Jupp, det er jo faktisk tilbehøret ( ikke minst en god saus..) som gjør kalkun spiselig.. 

Saus er alfa og omega :D Særlig en sånn som er laget på kraft kokt på innmaten fra kalkunen, bein og kjøttrester OG det man har fylt kalkunen med (epler, gamle klementiner, løk etc). En hvit saus laget med dette som basis, med en dæsj estragon... Det blir snadder, det :D 

18 minutter siden, enna skrev:

Ok. Jeg innser at jeg kanskje ikke er helt frisk...når til og med sjefen min beordrer meg to ukers sykmelding idet vi traff hverandre på jobb i dag... 

Leger og egen sykdom altså :P Får håpe du greier å holde deg hjemme og i ro nå da :D 

17 minutter siden, QUEST skrev:

Hundene satte pris på min kokkelering med kalkun..De brydde seg ikke om at kjøttet var smakløse greier..:P Nå er jo kalkun ganske rimelig..så jeg lurer på om jeg skal gjenta helstekt kalkun som hundefor :)

Jeg vurderer også innkjøp av litt kalkun igjen... men husk at kalkunskinnet visstnok ikke skal være bra for hunder. Har jeg hørt... men jeg vet ikke hvorfor :aww: 

2 minutter siden, 2ne skrev:

Alt dette kan løses ved at jeg ringer og spør de, men hvorfor gjøre det lettvint, liksom? :P 

Nei lettvinte løsninger liksom :P 

Det var så vakkert da jeg kjørte hjem igjen nå. Sola forsøkte å bryte i gjennom tåkedekket, trær med masse snø som tynget som man bare ante gjennom tåka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg vurderer også innkjøp av litt kalkun igjen... men husk at kalkunskinnet visstnok ikke skal være bra for hunder. Har jeg hørt... men jeg vet ikke hvorfor :aww: 

Der sa du noe..når du nevner det så kom jeg på at jeg har vært borti noe slikt tidligere..hm..google..

Kom bl.a over denne tråden; 

Ser flere andre plasser at det er nevnt at hunden kan få akutt  pancreatit. Årsak oppgis til å være mye fett.. I så fall høres det jo merkelig ut, da mye for f.eks vom inneholder jo ikke ubetydelige mengder fett..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Der sa du noe..når du nevner det så kom jeg på at jeg har vært borti noe slikt tidligere..hm..google..

Kom bl.a over denne tråden; 

Ser flere andre plasser at det er nevnt at hunden kan få akutt  pancreatit. Årsak oppgis til å være mye fett.. I så fall høres det jo merkelig ut, da mye for f.eks vom inneholder jo ikke ubetydelige mengder fett..  

Ja, sånn var det selvsagt. De vet vel ikke helt hvorfor det er sånn, men jeg tror ikke jeg tar sjansen faktisk. Bukspyttkjertelen kan være et svakt punkt på briarder har jeg skjønt - både med utvikling av EPI og akutt pancreatitt (jeg kjenner hunder med begge deler - slekt av mine). Jeg kan spise skinnet selv, jeg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Siri said:

Nei lettvinte løsninger liksom :P 

Lettvinte løsninger er for pyser :aww::P 

1 minute ago, Siri said:

Det var så vakkert da jeg kjørte hjem igjen nå. Sola forsøkte å bryte i gjennom tåkedekket, trær med masse snø som tynget som man bare ante gjennom tåka. 

Sånn er det her og :ahappy: 

Just now, QUEST said:

Der sa du noe..når du nevner det så kom jeg på at jeg har vært borti noe slikt tidligere..hm..google..

Kom bl.a over denne tråden; 

Ser flere andre plasser at det er nevnt at hunden kan få akutt  pancreatit. Årsak oppgis til å være mye fett.. I så fall høres det jo merkelig ut, da mye for f.eks vom inneholder jo ikke ubetydelige mengder fett..  

Man skal visst være forsiktig med kalkun, and og gås, det skal visstnok ikke gis i store mengder i samme porsjon: 

Store mengder fett fra kalkun, gås og and gitt i en og samme porsjon kan også gi reaksjoner i hundens fordøyelsessystem. Mange hunder reagerer på sterke krydder, og mye salt er ikke å anbefale selv om det ikke er giftig. Kalkunskinn kan forårsake akutt betennelse i bukspyttkjertelen. Ute og inne kan en nysgjerrig hund få i seg mye som er farlig. Rottegift er svært farlig og ofte (dessverre) lett tilgjengelig. Giften inneholder et antikoaguleringsmiddel som kan føre til innvendige blødninger og død.

De nevner forøvrig også ribbefett: 

Det er ikke bare sjokolade som er farlig for hunden å få i seg. Druer og rosiner, løk, avokado og kunstig sukkerstoff kan føre til forgiftning og død. Og kalkunskinn og fet ribbe er en fare når julen nærmer seg.

Det kan jo ha noe med type mat å gjøre. Hunder flest er vel ikke vant til å bli servert så feit mat, det kan bli vanskelig for de å fordøye det om det plutselig er drit-fett :P Det er forøvrig passelig høysesong for mageissues på folk og rundt jul, så det er jo mulig at vi heller ikke har godt av mye feit julemat i store mengder på kort tid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...