Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Just now, mushi said:

Jeg kjenner jeg bli provosert. At hummeren dør "innen et minutt" når den blir kokt levende er akseptabelt selv om mattilsynet sier noe annet?! Provoserende. Glad jeg ikke spiser hummer. https://www.godt.no/#!/artikkel/24233019/Sveits+forbyr+koking+av+levende+hummer&xtor=CS1-2-24233019[Sveits+forbyr+koking+av+levende+hummer]

Det samme gjelder reker, kreps og krabbe.
Og fisk sjøldauer jo av oksygenmangel - eller, om de ikke helt dør så blir de kutta opp levende......  de burde i aller høyeste grad sørge for å slå de ihjel med en gang de får de ombord i båten - spesielt notfiske etter makrell og sånne stimfisker som de fisker med not - der burde de ha en mann under dekk som bare kakka fisk - den burde jo ikke lide.

Om man oppbevarer levende krepsedyr i kjøleskap før de kokes, så er de så og si i koma før de puttes i gryta, og i gryta dør de i løpet av få sekunder - ser ikke at det er mer inhumant enn mye annet gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Just now, mushi said:

Jeg spiser alt av skalldyr, men holder meg unna hummer av en eller annen grunn. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har spist det. Men det virker som at det bare var hummeren hvor koking ikke er akseptabelt? Man anbefaler jo å kappe hodet av akvariefisk og ikke koking, de er jo knøttsmå i forhold til en krabbe...

Jeg er heldigvis ikke noe voldsomt glad i skalldyr, så slipper mye av det problemet... Men ja, er bare hummer som ikke er untatt den regelen. Reker sier de jo er vanskelig å avlive en og en, den ser jeg, vet ikke om jeg syns det er greit uansett. Men krabber er jo digre... Der kan det nok være et problem å treffe riktig da. Her i huset avlives akvariefisk med et realt kakk i huet.

Jeg så faktisk på masterchef norge, der avlivet de krepser og hummer før tilberedning, da ble jeg imponert. :ahappy:  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i sofaen og hutrer, mens magen er i fullt opprør. Den holdt meg våken i natt også, så det at jeg fryser sånn skyldes kanskje søvnmangel. Fryktelig dumt å være borte fra jobb i januar når man er skolerådgiver, men sånn ble det. Har fått ordnet finansieringsbevis til bil i alle fall da, og sett meg ut en snasen en som jeg skal kikke på på fredag. Biler interesserer meg egentlig midt nederst på ryggen, men jeg er veldig interessert i å ha en bil til disposisjon når jeg trenger en. :P 

Er det noen her med nyere modell av CR-V som kan si noe om størrelsen på bagasjerommet? Bilder og antall liter sier meg ikke så mye. Jeg må ha plass til mellomstort bilbur der, og ett i baksetet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Belgerpia skrev:

Trege folk er ikke ute så tidlig - jeg bruker å gå før sånne er oppe av loppekassa, de bruker jo tid på det også.

Ja, du er jo sånn grusom morrasføggel du :lol: Jeg himler alltid med øya når jeg leser helgestatuser der du er ferdig med tur før jeg har åpna øya liksom :lol: 

15 minutter siden, QUEST skrev:

Hmpf..SÅ dårlig ser jeg altså ikke..:sleep:

:whistle: 

7 minutter siden, 2ne skrev:

Klart, alle som har kondomdress av ett eller annet slag, mangler hjerneceller.. 

Du er så søt når de er "de svakes" forsvarer :jump:

7 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg tipper at endestykket på trykkdingsen på bensinstasjoner må hentes inne av samme grunn til at donøkler må hentes inne - folk stjeler alt som ikke er bolta fast. Sikkert disse i kondomdress det og, de er jo roten til alt ondt her i verden :P 

Jepp - også kjører de BMW eller Audi... :aww: 

7 minutter siden, 2ne skrev:

Det ser ut som at det har slutta å snø nå, for en stund i hvert fall. Jeg håper at det blir litt kaldere nå (sorry, @Siri, jeg veit du får små hjerteinfarkt når jeg skriver sånt), jeg tror jeg har blåst tørr pudlene oftere de to siste dagene enn jeg har gjort de to siste månedene til sammen :P 

Takk for omtanken, men jeg har sterkt hjerte, så jeg tåler det :D 

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Og fisk sjøldauer jo av oksygenmangel - eller, om de ikke helt dør så blir de kutta opp levende..  de burde i aller høyeste grad sørge for å slå de ihjel med en gang de får de ombord i båten - spesielt notfiske etter makrell og sånne stimfisker som de fisker med not - der burde de ha en mann under dekk som bare kakka fisk - den burde jo ikke lide.

Jeg ser for meg mange mange arbeidsplasser framover... Kanskje noe for forhenværende pelsdyroppdrettere :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

 

Du er så søt når de er "de svakes" forsvarer :jump:

Ikke egentlig, jeg veit bare hvor sur jeg blir når jeg får kjeft for hva idiotiske hundeeiere gjør, bare fordi jeg tilfeldigvis også har hund. Tipper det er sånn med kondomdress-folk også. :P 

Just now, Siri said:

Jepp - også kjører de BMW eller Audi... :aww: 

Stjeler de donøkler og luftdingser? Why? Trodde de bare kjørte som idioter jeg :P 

Just now, Siri said:

Takk for omtanken, men jeg har sterkt hjerte, så jeg tåler det :D 

Så bra! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

Argh, jeg har lagt igjen kodebrikken hjemme, og i dag trengte jeg den brått til ulike ting. Noen ting skulle en hatt to-tre av, minst.

Åååh det ER så typisk...

Bank ID på mobil er genialt om du har bank som tilbyr det. Hvertfall for slike som meg som roter bort kodebrikken med ugjevne mellomrom... Eller har barn som drukner den i akvariet :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Eller man skulle ha den i lommeboka, sånn som jeg har. :)

 

Da har du veldig stor lommebok! Det er jo en tjukk klump!

Akkurat nå, Raksha skrev:

Åååh det ER så typisk...

Bank ID på mobil er genialt om du har bank som tilbyr det. Hvertfall for slike som meg som roter bort kodebrikken med ugjevne mellomrom... Eller har barn som drukner den i akvariet :aww::lol: 

Jeg har aldri fått Bank-ID til å fungere på mobil, uten at jeg helt forstår hvorfor. Chess er jo ikke så unormalt selskap, men det virker som om de ikke hadde støtte for det.

I dag hater jeg åpent kontorlandskap. Jeg hører ikke meg selv tenke, og skal fylle en database med ulike adresser, telefonnummer, epostadresser og pengesummer. Det er fort gjort å blingse, når det foregår sytten samtaler rundt meg. Jeg forstår det godt, vi har premiere i morgen og det er høyt adrenalin det siste døgnet før det. Men jeg er trøtt og sliten i dag, så konsentrasjonen min er ikke direkte høy. Det plager meg vanligvis ikke. Tror dere det synes om jeg krøller meg under pulten for en powernap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, mushi said:

Jeg kjenner jeg bli provosert. At hummeren dør "innen et minutt" når den blir kokt levende er akseptabelt selv om mattilsynet sier noe annet?! Provoserende. Glad jeg ikke spiser hummer. https://www.godt.no/#!/artikkel/24233019/Sveits+forbyr+koking+av+levende+hummer&xtor=CS1-2-24233019[Sveits+forbyr+koking+av+levende+hummer]

Jeg sliter t.o.m med å sløye fisk, for jeg synes det ser så grusomt ut... Og annen sjømat som skal kokes levende klarer jeg heller ikke se på... :frantics:

Du vet du er dyrevenn, når man ikke klarer å se på sånn... :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå irriterer jeg meg over at jeg ikke får lastet inn hverken Google eller NKKs sider, men sonen går visst OK siden jeg allerede hadde den åpen i Safari :aww: 

Noen som kan hjelpe meg å huske hva et ordinært eierskifte koster elektronisk? :flowers: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Da har du veldig stor lommebok! Det er jo en tjukk klump!

Jeg har aldri fått Bank-ID til å fungere på mobil, uten at jeg helt forstår hvorfor. Chess er jo ikke så unormalt selskap, men det virker som om de ikke hadde støtte for det.

I dag hater jeg åpent kontorlandskap. Jeg hører ikke meg selv tenke, og skal fylle en database med ulike adresser, telefonnummer, epostadresser og pengesummer. Det er fort gjort å blingse, når det foregår sytten samtaler rundt meg. Jeg forstår det godt, vi har premiere i morgen og det er høyt adrenalin det siste døgnet før det. Men jeg er trøtt og sliten i dag, så konsentrasjonen min er ikke direkte høy. Det plager meg vanligvis ikke. Tror dere det synes om jeg krøller meg under pulten for en powernap?

Min søster har Chess og hun har da bankID på mobil, så det ville jeg sjekket igjen. Kanskje du bare må ha et nytt sim kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Er det noen som vet om MR syr sele på mål? 

Nå har vi vært i 2 butikker å sett på 6 halvnomeseler i forskjellige størrelser. Ingenting passer! :hmm:

Ja, har målsydd til Keo, samme pris for sydd på mål som å kjøpe ellers. Rask levering var det også :ahappy: 

———

Kjøpte ny nomesele til jentene i dag, faktisk. Når det koster 200kr for en ny Gresshoppa-sele, så fikk den bli med fôrsekkene hjem. En centimeter eller to for stor for Lyn i halsen kanskje, men mistenker Flosss blir å vokse seg litt større enn muttern etterhvert :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, 2ne skrev:

Ikke egentlig, jeg veit bare hvor sur jeg blir når jeg får kjeft for hva idiotiske hundeeiere gjør, bare fordi jeg tilfeldigvis også har hund. Tipper det er sånn med kondomdress-folk også. :P 

Men det er usedvanlig mange slike kondomdresser som er idioter altså! Noen av oss møter dem både i skiløypa, på skogstur og langs vegene :aww: 

14 minutter siden, 2ne skrev:

Stjeler de donøkler og luftdingser? Why? Trodde de bare kjørte som idioter jeg :P 

Klart de gjør... de skal jo ha alt for seg selv :D 

14 minutter siden, 2ne skrev:

Så bra! :D 

:teehe:

12 minutter siden, Raksha skrev:

Bank ID på mobil er genialt om du har bank som tilbyr det. Hvertfall for slike som meg som roter bort kodebrikken med ugjevne mellomrom... Eller har barn som drukner den i akvariet :aww::lol: 

Eller når man alltid greier å få ei stripe som går tvers over feltet der tallene kommer, slik at man ikke ser om det står 5 eller 8 der... f eks... :aww: 

Akkurat nå, QUEST skrev:

Hm..siden jeg er i det kritiske hjørnet i dag..etter en kjapp tur på fb , hvor jeg så noen feriebilder, så kom jeg atter  til å tenke på at folk flest, tar seg best ut med  klærne PÅ..:sleep: ( undertegnede inkludert, bare for å ha det sagt :P)

I tillegg er det ingen som har pene tær... :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Neida, den ligger fint nedi der det lå mynter i gamle dager.

Ikke i min lommebok, den har ikke så stort rom.

Akkurat nå, maysofie skrev:

Akkurat nå irriterer jeg meg over at jeg ikke får lastet inn hverken Google eller NKKs sider, men sonen går visst OK siden jeg allerede hadde den åpen i Safari :aww: 

Noen som kan hjelpe meg å huske hva et ordinært eierskifte koster elektronisk? :flowers: 

Jeg mener det er 450 kroner, eventuelt 495. Jeg sjekket for noen uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mokken skrev:

Er det noen som vet om MR syr sele på mål? 

Nå har vi vært i 2 butikker å sett på 6 halvnomeseler i forskjellige størrelser. Ingenting passer! :hmm:

Minipina har vel begynt å sy nomeseler også. 

@SFX når jeg flyttet nå sist fant jeg ut at man må ha dekning for å motta SMS for at bank-ID på mobil skal funke! Så jeg må ha mobilen i vinduskarmen :P

@maysofie det er rett under 500kr for eierskifte :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Minipina har vel begynt å sy nomeseler også. 

@SFX når jeg flyttet nå sist fant jeg ut at man må ha dekning for å motta SMS for at bank-ID på mobil skal funke! Så jeg må ha mobilen i vinduskarmen :P

@maysofie det er rett under 500kr for eierskifte :)

 

Jeg skal ha halvnome :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SFX skrev:

Jeg mener det er 450 kroner, eventuelt 495. Jeg sjekket for noen uker siden.

 

Akkurat nå, Teserere skrev:

@maysofie det er rett under 500kr for eierskifte :)

 

Hjertelig! :flowers:

495kr høres veldig riktig ut, ikke så ille som jeg hadde fått for meg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SFX skrev:

I dag hater jeg åpent kontorlandskap. Jeg hører ikke meg selv tenke, og skal fylle en database med ulike adresser, telefonnummer, epostadresser og pengesummer. Det er fort gjort å blingse, når det foregår sytten samtaler rundt meg. Jeg forstår det godt, vi har premiere i morgen og det er høyt adrenalin det siste døgnet før det. Men jeg er trøtt og sliten i dag, så konsentrasjonen min er ikke direkte høy. Det plager meg vanligvis ikke. Tror dere det synes om jeg krøller meg under pulten for en powernap?

Jeg har fått meg støyreduserende høretelefoner. Trenger ikke nødvendigvis å ha lyd på, bare slippe alt rundt. Men av og til så har noen i nærheten noe så sender på samme frekvensen, så da får jeg telefonsamtaler i det fjerne fx. Det er ikke like trivelig. 

Ørepropper/sov i ro er en rimeligere variant da. For de riktig opprørske kan vi anbefale store hørselsvern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Jeg har fått meg støyreduserende høretelefoner. Trenger ikke nødvendigvis å ha lyd på, bare slippe alt rundt. Men av og til så har noen i nærheten noe så sender på samme frekvensen, så da får jeg telefonsamtaler i det fjerne fx. Det er ikke like trivelig. 

Ørepropper/sov i ro er en rimeligere variant da. For de riktig opprørske kan vi anbefale store hørselsvern...

Jeg er så ekstrem motstander av slike åpne kontorlandskap... og kan ikke tenke meg at det er god HMS at folk faktisk må sitte med høretelefoner en hel arbeidsdag for å få arbeidsro. Det er noe møkk, er det. For tenk :aww: Jeg går gjerne i demonstrasjonstog mot åpent kontorlandskap!!! :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...