Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Dumt spørsmål - men om man går på ski, og traseen har to spor, hvilken side går man på? Er det trafikkregler som gjelder, og er skigåere biler eller fotgjengere? (biler kjører på høyre side, fotgjengere går på venstre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

AN vil jeg surmule litt over silkerævene.. For de som ikke vet hva silkeræver er for noe, så er det sånne kondomdresskledde fantomer i grelle neonfarger som får den mest strålende blomst til å fremstå som fargeløs. Solbriller anbefales hvis man risikerer å treffe på mange på en tur, fare for skade  synet er eller tilstede...Disse silkerævene mener gjerne at de har FØRSTE og ENERETT  på turløyper, veier og gang/sykkelstier. Kjører kommunen opp en allbruksløype på vinterstid, så er det etter silkerævenes oppfatning kun til deres bruk og alt annet og andre skal og bør vike.. Skulle man være så tåpelig at man tror man kan ta seg en tur med hundene i løypa, så bør man ha falkeblikk og evne til å se forbi svinger og over bakker..:sleep: For ikke f..n om silkerævene  skal følge med eller vise hensyn nei! 

På sommerstid så anser de enhver tursti, så ubetydelig den enn må være for SIN og brøyter seg avgårde med headset på, igjen det er altså ikke DE som skal følge med, det får da virkelig vi andre gjøre hvis vi i det hele tatt innbiller oss at vi har noe der å gjøre altså..

Gang/sykkelstier er også forbeholdt silkeræver og veibanen er til nød også for bilister..:getlost:

Mvh 'Folkeaksjonen mot silkeræver' 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

@QUEST Du er ikke alene om å irritere deg over den gjengen der. De få som klarer å ta hensyn til omgivelsene er helt OK .Det er resten som er et problem. For eksempel en som bak meg på en sti før jeg var kommet ut i marka. Jeg hørte jo selvfølgelig ingenting, de har jo ikke råd til ringeklokke på disse overprisa syklene sine. :rolleyes: 
Eneste jeg hørte var at fyren ropte FLYTT DEG DA!!! Da var det nummeret før han traff både meg og Sjef, og det var så klart ikke mulighet for å høre ham før han brølte. 

Når jeg ser slike Tour de France wannabes ute på veien så tenker jeg øyeblikkelig på serien Hell on Wheels. Usikker på hvorfor egentlig... :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Dumt spørsmål - men om man går på ski, og traseen har to spor, hvilken side går man på? Er det trafikkregler som gjelder, og er skigåere biler eller fotgjengere? (biler kjører på høyre side, fotgjengere går på venstre)

Hold til høyre, altså trafikkregler for kjørende :) irriterende, for jeg har en hund som er hjernevasket på at vi holder til venstre :lol:

Ferdig hos legen og har vært en tur i stallen. Hallen var opptatt så da ble det ikke noe ridning i dag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Belgerpia skrev:

Dumt spørsmål - men om man går på ski, og traseen har to spor, hvilken side går man på? Er det trafikkregler som gjelder, og er skigåere biler eller fotgjengere? (biler kjører på høyre side, fotgjengere går på venstre)

HALLO!! Du kan ikke bare gjøre sånt! Det har jeg da tatt opp tidligere her..:mad: Man bytter ikke, jeg gjentar IKKE profilbilde bare sånn ut av det blå! Slikt medfører problemer for visse av oss.. Litt hensyn må man da kan utvise..:aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg sitter her og hakker tenner omtrent, og er iskald på fingrene. Det hjalp nok ikke å kjøre innom hver enkelt bensinstasjon for å finne et sted jeg kunne fylle luft i dekket heller. Gå inn og ut av bilen for å oppdage at endestykket mangler, eller det bare er i ustand var ikke verdt å få frost i seg. :aww: 

Ja, hva er greia med det der? Hvorfor er 90% av slike dingser ute av drift - eller fjernet sånn at man må INN på bensinstasjonen for å hente den (nei, dere får ikke noe mersalg av at jeg må hente en sånn INNE - for da kjører jeg bare til neste stasjon, tullinger, da kan det til og med hende de FÅR mersalg... :aww:). 

3 minutter siden, Belgerpia skrev:

Dumt spørsmål - men om man går på ski, og traseen har to spor, hvilken side går man på? Er det trafikkregler som gjelder, og er skigåere biler eller fotgjengere? (biler kjører på høyre side, fotgjengere går på venstre)

Som MarieR sier - hold til høyre. Det bruker i hvert fall å være normal løypekultur der jeg ferdes :). Også er det den som kommer bakfra som har "vikeplikt", men det er det en del kondomdresser som ikke har skjønt da, men vi normale mennesker vet det :P 

Akkurat nå, MarieR skrev:

for jeg har en hund som er hjernevasket på at vi holder til venstre :lol:

Det der sliter jeg alltid med også når jeg skal kjøre inn ny hund - og noen lærer aldri :aww: Samme problem når vi begynner å sykle, men det går seg som regel greit til. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

HALLO!! Du kan ikke bare gjøre sånt! Det har jeg da tatt opp tidligere her..:mad: Man bytter ikke, jeg gjentar IKKE profilbilde bare sånn ut av det blå! Slikt medfører problemer for visse av oss.. Litt hensyn må man da kan utvise..:aww:

Apropos... "NOEN" burde vel fått seg et profilbilde snart :aww: 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Apropos... "NOEN" burde vel fått seg et profilbilde snart :aww: 

Jeg har faktisk prøvd..å det gikk ikke, tenk for det atte..:P

Å dessforuten så ville jeg jo ikke vært noe bedre enn dere som driver å bytter da.. Nå har jeg jo hatt samme 'bilde' i alle år, så det blir bare forvirrende det..:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Ja, hva er greia med det der? Hvorfor er 90% av slike dingser ute av drift - eller fjernet sånn at man må INN på bensinstasjonen for å hente den (nei, dere får ikke noe mersalg av at jeg må hente en sånn INNE - for da kjører jeg bare til neste stasjon, tullinger, da kan det til og med hende de FÅR mersalg... :aww:). 

 

Ja, akkurat! Stå i kø for å fylle luft i dekket når man kan kjøre et annet sted og få det gjort? Nei, skjer ikke. Jeg betaler med kort på pumpene også for å slippe å stå i kø .
Det er ikke så lite luft at det ikke er mulig å kjøre. Så jeg kjører heller til den stasjonen jeg vet at har utstyret i orden etter jobb. Det var bare feil retning i forhold til hvor jeg skulle. 
Og faktisk kan det tenkes at jeg kjøper noe der. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Just now, MarieR said:

Hold til høyre, altså trafikkregler for kjørende :) irriterende, for jeg har en hund som er hjernevasket på at vi holder til venstre :lol:

Takk - da leker jeg bil og holder til høyre, og så får jeg håpe at bikkja skjønner at han skal trave utvendig til høyre, eventuelt snilt og pent midt på. Han er for ung til å være hjernevaska

Just now, QUEST said:

HALLO!! Du kan ikke bare gjøre sånt! Det har jeg da tatt opp tidligere her..:mad: Man bytter ikke, jeg gjentar IKKE profilbilde bare sånn ut av det blå! Slikt medfører problemer for visse av oss.. Litt hensyn må man da kan utvise..:aww:

He he he he målet mitt for 2018 er å være mindre forutsigbar og jobbe hardt for å forvirre omgivelsene.

Just now, Siri said:

Som MarieR sier - hold til høyre. Det bruker i hvert fall å være normal løypekultur der jeg ferdes :). Også er det den som kommer bakfra som har "vikeplikt", men det er det en del kondomdresser som ikke har skjønt da, men vi normale mennesker vet det :P 

Det der sliter jeg alltid med også når jeg skal kjøre inn ny hund - og noen lærer aldri :aww: Samme problem når vi begynner å sykle, men det går seg som regel greit til. 

Takk - og jeg tipper kondomdressfolket kommer til å måtte lære seg å gå forbi i andre sporet - alternativt så blir de liggende i kø bak meg, for jeg tipper at jeg vil ha mer enn nok med å holde meg i sporet oppreist om jeg ikke skal begynne å flytte meg hit og dit også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, *Kat84* skrev:

@QUEST Du er ikke alene om å irritere deg over den gjengen der. De få som klarer å ta hensyn til omgivelsene er helt OK .Det er resten som er et problem. For eksempel en som bak meg på en sti før jeg var kommet ut i marka. Jeg hørte jo selvfølgelig ingenting, de har jo ikke råd til ringeklokke på disse overprisa syklene sine. :rolleyes: 
Eneste jeg hørte var at fyren ropte FLYTT DEG DA!!! Da var det nummeret før han traff både meg og Sjef, og det var så klart ikke mulighet for å høre ham før han brølte. 

Når jeg ser slike Tour de France wannabes ute på veien så tenker jeg øyeblikkelig på serien Hell on Wheels. Usikker på hvorfor egentlig... :aww: 

En ting er at man som hørende ikke hører disse når de kommer men hva om du i denne situasjone hadde vært tunghørt eller døv? Idioter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, QUEST skrev:

En ting er at man som hørende ikke hører disse når de kommer men hva om du i denne situasjone hadde vært tunghørt eller døv? Idioter..

Hadde det vært tilfellet kunne det gått veldig galt ja. Og om Sjef fortsatt var valp og fortsatt sprettball som heller reagerte på plutselige ting med å hoppe sidelengs, eller bak, eller slenge seg i bakken og yppe til lek pga energien og volumet. 
Jeg hadde ikke betalt verken legeregninger eller veterinærregninger ut av egen lomme. Det er helt sikkert. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Jeg har faktisk prøvd..å det gikk ikke, tenk for det atte..:P

*inkompetent*

Akkurat nå, QUEST skrev:

Å dessforuten så ville jeg jo ikke vært noe bedre enn dere som driver å bytter da.. Nå har jeg jo hatt samme 'bilde' i alle år, så det blir bare forvirrende det..:sleep:

Jeg lover - vi kjerringer skal være SÅ lærevillige og overbærende med et skifte av profilbilde så... :aww: 

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Takk - og jeg tipper kondomdressfolket kommer til å måtte lære seg å gå forbi i andre sporet - alternativt så blir de liggende i kø bak meg, for jeg tipper at jeg vil ha mer enn nok med å holde meg i sporet oppreist om jeg ikke skal begynne å flytte meg hit og dit også.

Evt så må du lære deg å gå forbi andre sinker i sporet - fordi du har en hund som trekker deg fortere enn vanlig folk går :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem her med å få hundene til å holde høyre i skisporet. Pleier å gå seg til om vi får gått nok på ski, men de første turene er det best om vi ikke treffer for mange i motgående retning.
Håper å få gått en del på ski nå siden det er kommet masse snø.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten lyst til å gå på ski av alt dette skisnakket :o  Men jeg skal kjøpe nye bindinger til mine gamle trauste (treige) smørefrie før jeg gir etter for lysta. :aww: Mine "nye" (omtrent ubrukte) smøreski går nemlig ALTFORFORT for meg :aww::lol: 

 

En kaffekopp til, så tisse hunder, så ut og bedrive hestepedikyr. Jeg har gått milevis ut av min komfortsone, for jeg trenger hjelp med høvene til dølen, de vokser meg over hodet og jeg er ikke kjent med dem enda, så har snakket med en veldig dyktig dame og tilogmed invitert henne hit under rørosmartn, med overnatting og greier, for at hun skal lære meg dølahøver. Aldri møtt dama :o  Men jeg vet hun er kjempedyktig, og hun eier halvbror til min, og var veldig trivelig å prate med på fb. Så krysser fingre for at hun og gubben kommer. Tenk så mye jeg kan lære :D

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør, det snør tiddelibom! Det er det det gjør, tiddelibom. Nå snør det mye mer enn før, tiddelibom og huttemegtu! (Vestlendinger og vinterføre går ofte galt, så jeg er litt spent på hvor lang tid jeg bruker på å komme meg hjem med kollektivtransport i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli en god del snø her nå. Det laver ned! Puddelen er strålende fornøyd, og jeg syntes det er helt greit at snøen ikke lager han om til en snøball. Casper syntes det var kaldt, og når han i tillegg ikke fikk deise puddelen i bakken ørten ganger så gikk han inn :aww:

Når det kommer snø så mister han alle hemninger og glemmer at han må være forsiktig med Melvin. Han er jo veldig søt, og det er kjekt å se at han er leken. Men jeg ser liksom helst at Melvin slipper å få en pote deisende over ryggen :aww:

 

Jeg er kjempe dårlig etter helgens fornøyelser. Lenge siden kroppen har protestert så mye som den gjør nå. Driver å sovner hele tiden, igjennom hele dagen. 

I går fikk Melvin et bad og en blås. Prøvde å blåse han helt tørr, men tror ikke jeg klarte det.. han har fremdeles krusete hår innimellom. Da får jeg prøve igjen neste uke :aww: tenkte jeg skulle klippe han litt i dag, han ser jo ut som en fluffy teddybjørn som mangler mute knapp :lol: tanken er å finne noen bilder av valper på samme alder og sette ved siden av for å ha noe å klippe etter :lol: skulle også barbert han, men vi får se. Får litt hetta pga av kulde og snø og sånn, at han skal fryse :P

 

Kattene er sure fordi de ikke får gå ut, eller Arwen er sur. Men hun blir en stor snøball og søkk igjennomvåt så vil ha henne inne i sånt vær. Ikke verd at hun blir forkjølet fordi hun vil ut. 

 

Hønene er heller ikke fornøyd, de liker ikke snø. Så de holder seg inne eller under hønsehuset. Veldig glad vi ikke bygde det igjen, de bruker det så mye når det er dårlig vær, snø eller veldig varmt. 

Må ha gubben til å hjelpe meg med å hente mer hønsemat i dag. Kjenner jeg ikke klarer å bære den sekken opp fra garasjen selv. Også må jeg bla i bøkene mine å se når vi begynte på denne sekken som nå er tom, sånn at jeg vet når vi må kjøpe mer mat til pippene.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Just now, Siri said:

*inkompetent*

Jeg lover - vi kjerringer skal være SÅ lærevillige og overbærende med et skifte av profilbilde så... :aww: 

Evt så må du lære deg å gå forbi andre sinker i sporet - fordi du har en hund som trekker deg fortere enn vanlig folk går :D 

Trege folk er ikke ute så tidlig - jeg bruker å gå før sånne er oppe av loppekassa, de bruker jo tid på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det bli dobbel her. Men jeg har blitt syklet ned av 10 kondomdress syklister når jeg redd en gang. De kom bare dundrende forbi, og verken jeg eller hesten hørte noen før de var oppe på siden av oss. De stoppet og klikket vinkel på meg fordi de holdt på å få en hesterumpe i fanget, men at jeg og hesten min nesten for utenfor en stup pga dere oppførsel brydde de seg nada om. Dette var i tillegg en gang og sykkelvei, som forøvrig gikk over gårdstunet vi bodde på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Når det kommer snø så mister han alle hemninger og glemmer at han må være forsiktig med Melvin. Han er jo veldig søt, og det er kjekt å se at han er leken. Men jeg ser liksom helst at Melvin slipper å få en pote deisende over ryggen :aww:

 

Gledesdreper! 

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

inkompetent

Hmpf..SÅ dårlig ser jeg altså ikke..:sleep:

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Nå kan det bli dobbel her. Men jeg har blitt syklet ned av 10 kondomdress syklister når jeg redd en gang. De kom bare dundrende forbi, og verken jeg eller hesten hørte noen før de var oppe på siden av oss. De stoppet og klikket vinkel på meg fordi de holdt på å få en hesterumpe i fanget, men at jeg og hesten min nesten for utenfor en stup pga dere oppførsel brydde de seg nada om. Dette var i tillegg en gang og sykkelvei, som forøvrig gikk over gårdstunet vi bodde på. 

 

Klikke i vinkel..det hadde bare vært forsmaken hadde det vært jeg som hadde blitt utsatt for noe sånt, attpåtil på eget tun..:twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, alle som har kondomdress av ett eller annet slag, mangler hjerneceller.. 

Jeg tipper at endestykket på trykkdingsen på bensinstasjoner må hentes inne av samme grunn til at donøkler må hentes inne - folk stjeler alt som ikke er bolta fast. Sikkert disse i kondomdress det og, de er jo roten til alt ondt her i verden :P 

-- 

Det ser ut som at det har slutta å snø nå, for en stund i hvert fall. Jeg håper at det blir litt kaldere nå (sorry, @Siri, jeg veit du får små hjerteinfarkt når jeg skriver sånt), jeg tror jeg har blåst tørr pudlene oftere de to siste dagene enn jeg har gjort de to siste månedene til sammen :P Jej for vinteren. Har kondomdress (som jeg ikke tør bruke, i og med at de mister hjerneceller av det) til en hund, så jeg håper at økonomien tilsier at i hvert fall den minste lille fillebikkja kan få en hun og - det er de to yngste som ser ut som de verste snøballene når vi kommer inn igjen, for verdens beste bollunge har selvsagt pels som ikke sparer snø i store mengder heller :aww: 

Jeg klarte å miste boksen med kakao i gulvet tidligere. Eller, først kakka den bort i kjøkkenbenken, så havna den i gulvet. Da hadde jeg kakao nedover hele fronten på kjøkkenskuffene mine, samt halve kjøkkengulvet. Ja, og tre hunder som var veldig nysgjerrige på hva jeg dreiv med, da.. Veit dere hvor lite kakao det egentlig skal til før det ser ut som at det er innmari mye kakao? Eller hvor himla innmari mye en halv boks med kakao ser ut når den er spredt utover et kjøkken? Det er selvsagt ingen dør inn til kjøkkenet heller, så jeg måtte stå og dytte bort lille nysgjerrig-Monsteret så hun ikke skulle få i seg noe kakao, så da hadde jeg jo litt å tenke på mens jeg lekte feier - hvor mye kakao trengs for å gjøre 2 kg hund syk? Hun fikk ikke i seg noe altså, men det er fordi jeg har lenger bein enn jeg tror :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg bli provosert. At hummeren dør "innen et minutt" når den blir kokt levende er akseptabelt selv om mattilsynet sier noe annet?! Provoserende. Glad jeg ikke spiser hummer. https://www.godt.no/#!/artikkel/24233019/Sveits+forbyr+koking+av+levende+hummer&xtor=CS1-2-24233019[Sveits+forbyr+koking+av+levende+hummer]

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, mushi said:

Jeg kjenner jeg bli provosert. At hummeren dør "innen et minutt" når den blir kokt levende er akseptabelt selv om mattilsynet sier noe annet?! Provoserende. Glad jeg ikke spiser hummer. https://www.godt.no/#!/artikkel/24233019/Sveits+forbyr+koking+av+levende+hummer&xtor=CS1-2-24233019[Sveits+forbyr+koking+av+levende+hummer]

Sykt! Spiser heller ikke hummer, dvs har sjelden hatt mulighet, men kommer ikke til å ta den om jeg får den heller, gitt. 

Husker jeg syntes det var så fælt da vi pleide  å kjøpe krabbe på havna, fikk en pose levende krabbe og så ble de sluppet levende i kokende vann. *grøss* 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Sykt! Spiser heller ikke hummer, dvs har sjelden hatt mulighet, men kommer ikke til å ta den om jeg får den heller, gitt. 

Husker jeg syntes det var så fælt da vi pleide  å kjøpe krabbe på havna, fikk en pose levende krabbe og så ble de sluppet levende i kokende vann. *grøss* 

 

Jeg spiser alt av skalldyr, men holder meg unna hummer av en eller annen grunn. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har spist det. Men det virker som at det bare var hummeren hvor koking ikke er akseptabelt? Man anbefaler jo å kappe hodet av akvariefisk og ikke koking, de er jo knøttsmå i forhold til en krabbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...