Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Planen var joggetur etter å ha jobbet hele helgen, men kjenner at orken ikke HELT er der når jeg ser hvor polert veien er her ute :P  Aktivisere dyrene litt inne med Running Contacts, frisør, plukke bæsj i hagen og heller se om vi også rekker lille svingen i skogen før det er jobb igjen (skvise inn lage middag før jobb der også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

6 hours ago, Annik said:

Begynt å lese teorien for å ta lappen, så nå sitter jeg og ser meg rundt på finn for å finne ut hvilken bil vi skal satse på :aww:

Plass til hundebur og søskenvogn i bagasjerommet gjør liksom at vi må ha litt størrelse :aww: vi er rimelig enige om SUV over stasjonsvogn iallfall :P

Stasjonsvogn har større bagasjerom, nesten konsekvent :) 

 

Det blåser i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt hunder med dårlig mage i natt, fytti så skummelt det var å være ute i vinden som var! Nå er det ingen ting i forhold.

Hønene fikk muligheten til å se at det blåste veldig, før jeg lukket døren igjen. De hadde mast så innmari mye hadde de ikke slev fått sett :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Stine skrev:

Gleder meg skikkelig til å kjøre til Stavanger idag :sleep:

Hold godt fast i rattet. Du skal vel i det minste ikke med noen ferjer. 

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Hatt hunder med dårlig mage i natt, fytti så skummelt det var å være ute i vinden som var! Nå er det ingen ting i forhold.

Hønene fikk muligheten til å se at det blåste veldig, før jeg lukket døren igjen. De hadde mast så innmari mye hadde de ikke slev fått sett :P

 

Det er litt godt når vindretninga er slik at den ikke går inn til oss... Vanligvis er det jo heller der det treffer... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pringlen skrev:

Har du vurdert å prøve fish4dogs? Hvis hun tåler fisk, så er det i hvertfall et fôr som gir lite møkk til å være tørrfôr :P

Hun liker ikke tørrfor med fisk..:lol: det har vært ganske utfordrende å finne noe som hun liker og tåler. Men acana med lam liker hun! Så derfor håper jeg virkelig at det er margbeinet som er synderen her. Det hun har likt best er definitivt V&H, men hun tåler jo verken kylling eller storfe + hun ble feit av det.. så det utgår også...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Annik skrev:

Begynt å lese teorien for å ta lappen, så nå sitter jeg og ser meg rundt på finn for å finne ut hvilken bil vi skal satse på :aww:

Plass til hundebur og søskenvogn i bagasjerommet gjør liksom at vi må ha litt størrelse :aww: vi er rimelig enige om SUV over stasjonsvogn iallfall :P

Vi er veldig glad i vår galaxy. Dere kan feks sjekke ut smax med firhjulstrekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mushi skrev:

Volvo CX90! Eller Tesla X?

 

1 time siden, Line skrev:

Stasjonsvogn har større bagasjerom, nesten konsekvent :) 

 

Det blåser i dag...

 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Vi er veldig glad i vår galaxy. Dere kan feks sjekke ut smax med firhjulstrekk..

Takk for tips! :D

Vi vil aller helst slippe å ta billån helt enda, og heller satse på en bil vi kan spare oss opp til innen rimelig tid :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med valpen altså. Hun har sovet stort sett hele natten og noen bonustimer på morgenen, bare avbrutt av lufting da selvsagt. Godt å få sove ut litt! 9 timer i sengen er ikke så verst når en har ei lita på 12 uker altså. God er hun også, har ligget i halsgropa, i armkroken eller på hodet og varmet en stakkars gjennomfrossen sjel i natt. :ahappy: 

Blåser godt her også, så miljøtrening i byen i dag utgår glatt. Jeg har frosset i tre dager i strekk nå, det gidder jeg ikke i dag. :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! [emoji3]
Vi vil aller helst slippe å ta billån helt enda, og heller satse på en bil vi kan spare oss opp til innen rimelig tid [emoji38]
Husk sikkerhet også. Det har vært mye utvikling i bilbransjen de siste ti årene.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Husk sikkerhet også. Det har vært mye utvikling i bilbransjen de siste ti årene.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Joda, det blir tatt hensyn til. Men jeg sitter (per nå) uten jobb ved permisjonslutt, og da vil jeg ha minst mulig faste utgifter som sitter og venter på meg :P Så nyere og bedre bil blir rett og slett en av de tingene som blir prioritert bort fram til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råmye styr med dieselfylling i mårest. Jeg overførte penger til kontoen med kort, og skulle fylle, så stod det kort avvist. Jeg hadde jo nettopp overført så jeg visste jeg hadde penger der, kjørte til neste stasjon, samme beskjed der og. Ringer mannen og stresser med at kortet har blitt sperret uten at jeg selv har gjort det. Kjører på jobben hans for å hente hans kort, for diesel måtte jeg ha. Så sjekker jeg kontoen igjen, og det viser seg at en faktura har blitt trekt så jeg hadde ikke penger. Overføre på nytt og fylle diesel. :icon_redface:

Helt utslitt av denne strabasen på morgenkvisten :P 

Nå er det rundstykker med hvitost, kaffe og hvile før jeg skal opp til hestene. De står inne i dag pga vinden. Det går ikke en hel dag, så de skal få middagen inne så skal de få ute og få litt vind i manen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei natt...

Jeg fikk vite at sisteåret på videregående skole ikke var godkjent, de hadde forvekslet karakterer og personer, slik at jeg hadde bestått fag jeg skulle ha strøket i, og jeg måtte sørge for å stå på konte-eksamen i ALLE FAG for å dobbeltsjekke hva jeg faktisk kunne før jula 2017, hvis ikke ville universitetsutdannelsen min bli annullert. Og nå er det jo for sent, jula er over, vi er i et nytt år, og jeg forsøkte å finne ut hvilke karrieremuligheter jeg nå hadde med ikke fullført videregående og syv år på universitetet annullert. 

Det viste seg å ikke være så mange, og NAV ville ikke lenger ha noe med meg å gjøre, for jeg hadde ikke de samme rettigheter når jeg ikke en gang hadde fullført videregående, så de stoppet trygdeutbetaling og arbeidspraksis. Dermed måtte jeg flytte hjem til barndomshjemmet, hvor pappa bor, også kom mamma innom på besøk hver dag slik at mamma og pappa kunne krangle på den måten de gjorde før skilsmissen. Innimellom kom det kommentarer til meg fra mamma av typen "det var det jeg sa, du gjorde ikke bra nok jobb på videregående, du er lat!", mens pappa hele tiden spurte hvordan jeg hadde det og om det hadde skjedd noe nytt siden sist (og da hadde jeg kanskje bare tatt en dusj i mellomtiden).

Trenger jeg å si at dette er en tung mandag, eller?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

Joda, det blir tatt hensyn til. Men jeg sitter (per nå) uten jobb ved permisjonslutt, og da vil jeg ha minst mulig faste utgifter som sitter og venter på meg :P Så nyere og bedre bil blir rett og slett en av de tingene som blir prioritert bort fram til da :)

Vi har Skoda octavia stasjonsvogn med firhjulstrekk. Den har ganske stort bagasjerom, sjelden noe galt med den og den kommer frem som en traktor. Ikke er de så dyre heller. Har vært veldig fornøyd med den bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Annik skrev:

 

 

Takk for tips! :D

Vi vil aller helst slippe å ta billån helt enda, og heller satse på en bil vi kan spare oss opp til innen rimelig tid :lol:

Toyota HiAce. De bilene rommer alt og nekter å dø. Vår fyller 20 år til høsten, og jeg nekter å selge den før den tar kvelden for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, SFX skrev:

For ei natt...

Jeg fikk vite at sisteåret på videregående skole ikke var godkjent, de hadde forvekslet karakterer og personer, slik at jeg hadde bestått fag jeg skulle ha strøket i, og jeg måtte sørge for å stå på konte-eksamen i ALLE FAG for å dobbeltsjekke hva jeg faktisk kunne før jula 2017, hvis ikke ville universitetsutdannelsen min bli annullert. Og nå er det jo for sent, jula er over, vi er i et nytt år, og jeg forsøkte å finne ut hvilke karrieremuligheter jeg nå hadde med ikke fullført videregående og syv år på universitetet annullert. 

Det viste seg å ikke være så mange, og NAV ville ikke lenger ha noe med meg å gjøre, for jeg hadde ikke de samme rettigheter når jeg ikke en gang hadde fullført videregående, så de stoppet trygdeutbetaling og arbeidspraksis. Dermed måtte jeg flytte hjem til barndomshjemmet, hvor pappa bor, også kom mamma innom på besøk hver dag slik at mamma og pappa kunne krangle på den måten de gjorde før skilsmissen. Innimellom kom det kommentarer til meg fra mamma av typen "det var det jeg sa, du gjorde ikke bra nok jobb på videregående, du er lat!", mens pappa hele tiden spurte hvordan jeg hadde det og om det hadde skjedd noe nytt siden sist (og da hadde jeg kanskje bare tatt en dusj i mellomtiden).

Trenger jeg å si at dette er en tung mandag, eller?

Er det nå jeg skal fortelle at sjefen min insisterte på at steameren til oppvask på jobb egentlig var en utmerket dusj for mennesker? 

Hvor tar hjernene våre de fantastiske fantasiene fra i sovende tilstand?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...