Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

6 minutes ago, *Kat84* said:

Det skjønner jeg. Men folk som står syke nær ser ikke alltid ut til å skjønne det. Så det var en klumsete og trøtt måte å gjøre litt humor ut av hva andre kunne få seg til å tro :P 

(Og jeg vet hvordan det er at folk ikke skjønner bæret rundt meg. Jeg får beskjed om at jeg har da ingenting å være deprimert for i perioder. Og hva skal nå jeg ha vært hos psykolog for? Er jo bare til å skjerpe seg :P )

Jeg spøker om det meste med helsesituasjonen min, mer enn folk liker stort sett, men akkurat det med kuldefølsomhet er ikke så lettvint at det bare er å kle på seg. Det er begrensa for hvor mye klær man kan ha på seg, og hvis jeg allikevel blir kald, så sitter den kulda i kroppen i timesvis, om ikke dagevis etterpå. 

Sånn som her om kvelden, da stivna jeg helt, og da kan jeg ikke gjøre noen ting selv. Det er en utfordring å gjøre noe så simpelt som å løfte glasset opp til munn og drikke, for armen kan ikke bøyes så den kommer opp til munn, og nakken kan ikke bøyes så den kommer ned til hvor langt det nå enn er til glasset. Heldigvis for meg har jeg stomi nå, for jeg syns å huske at det å tørke seg i rompa med stive armer og fingre er en utfordring det og :P Men jeg har en blære som er stråla i stykker, så den holder ikke på væske i større grad, så det å dra av og på seg buksa gjøres noen ganger om dagen, det er heller ikke så enkelt med armer som ikke kan bøyes mer enn så vidt. Jeg har kroppsnære hunder som liker å ligge på meg, men jeg oser tydeligvis av ett eller annet når ting er sånn, for da kommer de ikke bort - og det er like greit, for det skal ikke så mye til før vondt blir irritasjon, og det er hverken de eller jeg tjent med. Fem minutter ute med bikkjene gir meg likfingre, i flertall. Da har jeg fingre uten noen følelse i særlig huden, helt til varmen kommer igjen, da føles det ut som jeg har neglespretten, i hele fingeren. 

Så joda, jeg kler på meg jeg, når jeg skal bort til folk. Men her hjemme, her er det så varmt som jeg trenger at det skal være, for her er det jeg som bor. 

Just now, Siri said:

:lol: Hos oss var det alltid pappa som fikk skylda da, når termostaten var satt ned på 22 grader (jeg tror ikke det falt inn mamma at synderen kunne være noen andre :lol:). 

Det er ingen andre å skylde på her, jeg veit det ikke er pudlene, liksom :lol: 

Just now, Siri said:

Jeg kan til og med sette fram en skammel slik at du kan få sitte tett på den :D 

Det hørtes digg ut :ahappy: Nesten så jeg må komme på besøk bare for å sitte foran vedovnen og bli stekt :teehe: 

Just now, Siri said:

Jeg har heldigvis varmekabler på vannrørene her, så om de fryser, er det bare min egen feil som har glemt å sette på varmen :D 

Pappa har pakka inn vannrørene her, så enn så lenge har de ikke frosset i hvert fall :) 

Just now, Siri said:

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg så plutselig for meg at du satt og produserte softice her nå :lol: 

:lol: 

--

Jeg husker @Carina og jeg var på Bø for en haug av år siden, hadde leid oss hytte og skulle kose oss med utstilling på lørdag og shopping og kikking på søndag. Kommer frem på fredag kveld og hytta var en fryseboks. Sånn type frostrøyk inne. Vi satte på ovner på full guff (trodde vi) og gikk og la oss, både fordi det var seint og fordi det var håpløst å være utafor dyna i den temperaturen der. Det er den kaldeste natta jeg har vært innendørs ever. Ingen belger lå på gulvet den natta, og det vannet vi hadde satt frem til dem frøys til is - da er det fader meg kaldt ass. Inne.. Vi nevnte det for de i resepsjonen da vi dro til hallen (og du veit at hytta har vært kald, når Telemarkshallen føltes varm og koselig ut) i håp om at de gjorde noe med ovnene eller whatever mens vi var borte, men når vi kom tilbake på ettermiddagen var hytta like kald :brr: Da orka hverken hun eller jeg mer, så vi pakka sammen og dro hjem. Kjørte Chrysler, og varmeapperatet i bilen sto på full guffe fra Bø til Drammen, først da følte vi oss varme nok til å skru den ned et hakk eller to :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er ingen andre å skylde på her, jeg veit det ikke er pudlene, liksom :lol: 

:lol: Trenger ikke å leke detektiv da nei :lol: 

Sitat

Det hørtes digg ut :ahappy: Nesten så jeg må komme på besøk bare for å sitte foran vedovnen og bli stekt :teehe: 

Synes jeg du skal gjøre :D 

Sitat

Pappa har pakka inn vannrørene her, så enn så lenge har de ikke frosset i hvert fall :) 

Det hjelper nok litt i hvert fall... men varmekabel er gull altså :D 

Sitat

:lol: 

:whistle: 

Sitat

Jeg husker @Carina og jeg var på Bø for en haug av år siden, hadde leid oss hytte og skulle kose oss med utstilling på lørdag og shopping og kikking på søndag. Kommer frem på fredag kveld og hytta var en fryseboks. Sånn type frostrøyk inne. Vi satte på ovner på full guff (trodde vi) og gikk og la oss, både fordi det var seint og fordi det var håpløst å være utafor dyna i den temperaturen der. Det er den kaldeste natta jeg har vært innendørs ever. Ingen belger lå på gulvet den natta, og det vannet vi hadde satt frem til dem frøys til is - da er det fader meg kaldt ass. Inne.. Vi nevnte det for de i resepsjonen da vi dro til hallen (og du veit at hytta har vært kald, når Telemarkshallen føltes varm og koselig ut) i håp om at de gjorde noe med ovnene eller whatever mens vi var borte, men når vi kom tilbake på ettermiddagen var hytta like kald :brr: Da orka hverken hun eller jeg mer, så vi pakka sammen og dro hjem. Kjørte Chrysler, og varmeapperatet i bilen sto på full guffe fra Bø til Drammen, først da følte vi oss varme nok til å skru den ned et hakk eller to :P 

Den turen husker jeg... :lol: 

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

@2ne du må da kvalifisere til varmehjelpemidler? (Hvis du ikke har det allerede) Hansker, skosåler, vest osv med batteri og varmekabler. 

Nå også som Kabel-2ne :lol: 

Og nå har vi vært en snartur ute... Jeg ble dritsvett - hundene frøys på beina :lol: De syntes det var teit at jeg skulle ha dem til å løpe i djupsnøen for å få artige bilder av dem :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

@2ne Jeg kan bare tenke meg hvordan det er for deg der. Jeg kan sitte og hutre og fryse bare jeg ser ut vinduet om det blåser. Men for deg kan jeg tenke meg det er minst 10 ganger verre. 
Det å være så kald at det blir hemmende må jo være langt mer invalidiserende på sett og vis enn mye annet. Når kroppen stivner til så er det ikke så mye man får gjort... :hmm: 
 

Bare noen timer igjen på jobb nå. Positiv tenking og alt det derre tullet der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Kokospaniel said:

@2ne du må da kvalifisere til varmehjelpemidler? (Hvis du ikke har det allerede) Hansker, skosåler, vest osv med batteri og varmekabler. 

Joda, men jeg tipper jo at om folk blir fornærma av et pelspledd og en varmeflaske, så blir de ikke mindre fornærma om jeg kler på meg hansker, skosåler og vest med varmekabler som går på batteri :lol: 

2 minutes ago, Siri said:

:lol: Trenger ikke å leke detektiv da nei :lol: 

Nei, det er ikke altfor mye hjernearbeid bak hvem som får skylda for at temperaturen står på 18 grader her, nei :lol: 

2 minutes ago, Siri said:

Synes jeg du skal gjøre :D 

:D 

2 minutes ago, Siri said:

Det hjelper nok litt i hvert fall... men varmekabel er gull altså :D 

haha.. Varmekablene på baderommet her er en kapittel for seg selv. De er veldig effektive om sommeren, og ikke så effektive nå som det er minus 13 grader ute f.eks. Veit ikke helt hva som er problemet der, annet enn at isoleringa mot såla på huset er mangelfull utenfor badet, der - selvsagt - vannrørene går inn. Så er det jo en sånn fancy veggdo, og det rommet som da inneholder sånt som før satt på selve doen (vannsisterne heter det kanskje? :P ) er jo ikke isolert, så det trekker fra den - litt ekstra lufting akkurat ved doen er sikkert lurt? Så tror vi at føleren for temperatur sitter på utsiden av badet, hvilket jo er kjempelurt, for da går den jo på temperaturen i stua her, som som før nevnt ligger på rundt 25 grader. Så i dag så driver jeg og nuller ut eller restarter eller whatever den knappen gjør, varmekablene hele tiden, hvis ikke blir det 18 grader på badet, og det orker jeg i hvert fall ikke, at det skal være kaldt i det rommet jeg må kle av meg på :P 

2 minutes ago, Siri said:

Den turen husker jeg... :lol: 

Det er en tur jeg aldri kommer til å glemme :aww: Det snødde som f.. også, husker jeg, så fra Drammen og hjem måtte Carina kjøre, for da var jeg så stiv og øm og trøtt i kroppen at det ikke føltes spesielt forsvarlig å kjøre lenger :P Oh, alle disse gledene ved vinter, liksom :P 

2 minutes ago, Siri said:

Nå også som Kabel-2ne :lol: 

:lol: Jeg tipper jo at forbruket av batterier ville vært skyhøyt med så mye ekstrautstyr :teehe: 

2 minutes ago, Siri said:

Og nå har vi vært en snartur ute... Jeg ble dritsvett - hundene frøys på beina :lol: De syntes det var teit at jeg skulle ha dem til å løpe i djupsnøen for å få artige bilder av dem :aww: 

Datterbarnet tok med våre på tur, heldigvis. De ble kledd på de og, men jeg mistenker at særlig den minste lille bøtteknotten kan bli kald på potene, og hun har vi selvsagt ikke potesokker til. Flaks hun er så liten at det ikke er noe stress å bære henne, liksom :P Bør vel spandere på henne potesokker, hun fryser fort på tofissene sine :aww: 

Just now, *Kat84* said:

@2ne Jeg kan bare tenke meg hvordan det er for deg der. Jeg kan sitte og hutre og fryse bare jeg ser ut vinduet om det blåser. Men for deg kan jeg tenke meg det er minst 10 ganger verre. 
Det å være så kald at det blir hemmende må jo være langt mer invalidiserende på sett og vis enn mye annet. Når kroppen stivner til så er det ikke så mye man får gjort... :hmm: 

Jeg føler at jeg har god grunn til å hate vinter, for å si det sånn :lol: I år har det ikke vært så ille, da ønska jeg meg jo vinter før jul i hvert fall, men nå som jula er over kan det godt bli vår syns jeg :aww: 

Just now, *Kat84* said:

Bare noen timer igjen på jobb nå. Positiv tenking og alt det derre tullet der... 

haha.. Det hørtes kjempepositivt ut :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en frossenpinn, og siden jeg bor alene så bestemmer jeg. Kommer det besøk som synes det er for varmt - ja, da får de kle av seg da. Stuetemperaturen bruker å ligge på 22-24 grader. Litt ujevnt, selv om varmepumpa står på 28 grader. Den er gammel og dumt plassert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg føler at jeg har god grunn til å hate vinter, for å si det sånn :lol: I år har det ikke vært så ille, da ønska jeg meg jo vinter før jul i hvert fall, men nå som jula er over kan det godt bli vår syns jeg :aww: 

Jeg er ikke så veldig begeistra for vestlandsvinteren. Men det er fordi jeg hater å gå på rævva og nesten gå i spagaten bare for å ta en kjapp luftetur :P 
Du har lov til å klage siden dine problemer ikke løses med verken sandpapir eller brodder på skoene! :P 

Akkurat nå, 2ne skrev:

haha.. Det hørtes kjempepositivt ut :teehe: 

Ja, ikke sant! :D 
Man kan jo begynne å lure på om jeg begynner å snike meg inn i Sur Gammal Tante klubben. Spesielt med den samtalen med fastlegen om hva som skjer når man nærmer seg en viss alder. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:
30 minutter siden, Kokospaniel skrev:

 

Joda, men jeg tipper jo at om folk blir fornærma av et pelspledd og en varmeflaske, så blir de ikke mindre fornærma om jeg kler på meg hansker, skosåler og vest med varmekabler som går på batteri :lol: 

Hvorfor skulle noen bli fornærma over at man har ekstra klær/utstyr med seg, hvis man vet at innetemperaturen er lav hos dem man skal besøke? Like lite som man skulle bli fornærmet over at man har det alt for varmt inne for noen? Det er forskjell på folk og det er ikke bare en 'vanesak' som jeg har fått servert av enkelte..Forøvrig et utmerket argument syns jeg, for da kan jo bare de frossne venne seg til lave tempetaturer..:sleep: Siden jeg var barn har jeg ikke likt/tålt høye temperaturer, så den tilvenninga gir jeg ikke mye for..

Akkurat nå, Line skrev:

Jeg er en frossenpinn, og siden jeg bor alene så bestemmer jeg. Kommer det besøk som synes det er for varmt - ja, da får de kle av seg da. Stuetemperaturen bruker å ligge på 22-24 grader. Litt ujevnt, selv om varmepumpa står på 28 grader. Den er gammel og dumt plassert...

Selvsagt er det opp til deg hvor varmt du vil ha det hjemme :) Men det er ikke så enkelt at det er 'bare' å kle av seg.. Høye temperaturer gir meg hodepine og influensafølelse,selv om jeg er tinærmet naken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Hos oss var det alltid pappa som fikk skylda da, når termostaten var satt ned på 22 grader (jeg tror ikke det falt inn mamma at synderen kunne være noen andre :lol:). 

Jeg kan til og med sette fram en skammel slik at du kan få sitte tett på den :D 

Jeg har heldigvis varmekabler på vannrørene her, så om de fryser, er det bare min egen feil som har glemt å sette på varmen :D 

:lol: 

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg så plutselig for meg at du satt og produserte softice her nå :lol: 

Men nå holder jeg på å fyre meg selv ut av huset... kanskje jeg skal gå ut i finværet en liten runde så jeg får sett sola og avkjølt meg litt. Det er VELDIG varmt  her nå :sweat:

Haha softis er bare brukbar i milkshake :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Hvorfor skulle noen bli fornærma over at man har ekstra klær/utstyr med seg, hvis man vet at innetemperaturen er lav hos dem man skal besøke? Like lite som man skulle bli fornærmet over at man har det alt for varmt inne for noen? Det er forskjell på folk og det er ikke bare en 'vanesak' som jeg har fått servert av enkelte..Forøvrig et utmerket argument syns jeg, for da kan jo bare de frossne venne seg til lave tempetaturer..:sleep: Siden jeg var barn har jeg ikke likt/tålt høye temperaturer, så den tilvenninga gir jeg ikke mye for..

Nei, det er ikke en vanesak. Jeg kommer aldri til å venne meg til at 18 grader er normal innetemperatur, men jeg forventer som sagt ikke at folk skrur opp varmen bare fordi jeg kommer på besøk. På akkurat samme måte vil ikke jeg skru ned temperaturen for besøk heller. Fordi det er bare å kle av seg, like mye som det bare er å kle på seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde ukene med småvalper og 20-25°++ som mild tortur, konstant vondt i hodet, ubehag og følelse av å være syk, spesielt på natta siden jeg måtte sove sammen med dem :lol: 

Har venninner og familiemedlemmer som har det umenneskelig varmt inne, drar alltid bare i t-skjorte og tights, men likevel får man hodepine etter kort tid og svetter seg ubehagelig. Løsningen på det er å gjøre besøkene korte, eller rett og slett unngå dem, for jeg har ikke flere lag å kle av meg.

Vi har det kaldt hjemme, alltid under 20°. Får vi besøk kan vi godt fyre litt ekstra fordi vi vet ikke ale finner det behagelig, i forrige leilighet var det dog umulig i sprengkulda å komme over 20°. Har massevis av pledd tilgjengelig rundt oM, og sitter gjerne under dem for kosens skyld selv. Kunne virkelig ikke falle meg inn å bli fornærmet over at folk velger å ha på seg et ekstra lag klær, et teppe eller kommentere på temperaturen :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Å det å fryse klarte jeg da jeg var uten hormoner og det er fysisk vondt. For meg kommer det an på hvilken varme og hvor mange grader det blir i huset. Fyrer jeg bare med strøm så klarer jeg ikke mer enn 20 men fyrer jeg med ved kan det godt bli mer. 

Jeg jobber for sikkerhetsskyld en plas det gjerne er 26 varmegrader og ja du kan si jeg drikker mye farris der. Da bruker det å gå bra. Ja også kle på seg lag på lag så det er mulig å gå tynnkledd der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt bud på en tvbenk jeg fant på finn. Jeg hater egentlig "pruting", men alle har gjort det med tingene jeg har hatt til salgs så..:lol: har lært meg å legge prisen bitte litt høyere på ting jeg selger, sånn at jeg får et bud jeg kan godta. Men jeg syns oppriktig det er flaut å prute. Gjør ikke det når jeg er i utlandet heller:aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, QUEST skrev:

( ... )

Jeg er av den formening at når det er vinter, så kan man faktisk kle på seg, det er ingen selvfølge at man skal ha så høye temperaturer innendørs, at man kan gå innendørs  i lett og luftig sommertøy.. ( nei vi snakker ikke om treningsentre her) . Jeg blir en smule pissed når folk ( omtrent uten unntak damer) klager over at det er kaldt, når de kommer på jobb i omtrent 'seetrough' singlet og tights, når det er -15 ute.. 

Det er faktisk en hel del som blir dårlige og fungerer dårlig , når temperaturen inne blir for høy, noe som i høy grad går ut over effektiviten, når man er på jobb. ( og bare for å klargjøre, nå snakker jeg om friske folk, ikke folk med sykdommer som gjør at de fungerer bedre i høye temperaturer) .

 

3 timer siden, mushi skrev:

Dette er jeg veldig enig i. Jeg er naturlig varm og tenker at synes folk det er for kaldt hjemme hos meg får de kle på seg - ikke la være å komme på besøk. Det å ha det for varmt på jobb eller hjemme fører til sterk mistrivsel hos meg. Jeg føler lufta er tett og jeg får vondt i hodet. Føler meg også fysisk syk, litt som om jeg har feber. Trives best rundt 19-20 grader, om sommeren tilpasser jeg meg naturligvis litt varmere vær.

Jeg sover forresten på et dårlig isolert soverom uten varme - med sommerdyne - hele året.

Enig. Jeg er av dem som blir dårlig av for høy temperatur. Det er dønn ubehagelig. Sara bor her nå og synes jeg er helt sprø som har det så kaldt. For meg er det helt naturlig å kle på meg skikkelig om vinteren, også inne. Men vi har vel funnet et slags kompromiss nå da. Litt for varmt for meg og litt for kaldt for henne. :P

 

1 time siden, Siri skrev:

 

Det hjelper nok litt i hvert fall... men varmekabel er gull altså :D 

 

Jeg husker faren min sin nervøsitet for frosne vannrør før de kablene ble installert. Nå er utfordringen bare å huske å slå på.

Jeg våknet med influensafølelse i kroppen i dag, og det føltes omtrent like ille etter en dusj, så jeg gav opp og bestemte meg for å bli hjemme. Fryser og svetter samtidig og har vondt i hode, hals og ører fortsatt, men jeg innbiller meg at det er litt bedre enn i morges. Og det er jaggu bra, jeg VIL på et møte om fortetting og sentrumsutvikling i kommunen i morgen, det er jeg som har mast om det møtet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Joda, men jeg tipper jo at om folk blir fornærma av et pelspledd og en varmeflaske, så blir de ikke mindre fornærma om jeg kler på meg hansker, skosåler og vest med varmekabler som går på batteri :lol: 

Neida, da bare humrer vi litt i skjegget og tenker "typiske 2ne" :lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

haha.. Varmekablene på baderommet her er en kapittel for seg selv. De er veldig effektive om sommeren, og ikke så effektive nå som det er minus 13 grader ute f.eks. Veit ikke helt hva som er problemet der, annet enn at isoleringa mot såla på huset er mangelfull utenfor badet, der - selvsagt - vannrørene går inn. Så er det jo en sånn fancy veggdo, og det rommet som da inneholder sånt som før satt på selve doen (vannsisterne heter det kanskje? :P ) er jo ikke isolert, så det trekker fra den - litt ekstra lufting akkurat ved doen er sikkert lurt? Så tror vi at føleren for temperatur sitter på utsiden av badet, hvilket jo er kjempelurt, for da går den jo på temperaturen i stua her, som som før nevnt ligger på rundt 25 grader. Så i dag så driver jeg og nuller ut eller restarter eller whatever den knappen gjør, varmekablene hele tiden, hvis ikke blir det 18 grader på badet, og det orker jeg i hvert fall ikke, at det skal være kaldt i det rommet jeg må kle av meg på :P 

:lol: Men enig - det skal IKKE være kaldt på det rommet jeg kler av meg :P 

1 time siden, 2ne skrev:

Det er en tur jeg aldri kommer til å glemme :aww: Det snødde som f.. også, husker jeg, så fra Drammen og hjem måtte Carina kjøre, for da var jeg så stiv og øm og trøtt i kroppen at det ikke føltes spesielt forsvarlig å kjøre lenger :P Oh, alle disse gledene ved vinter, liksom :P 

:lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

:lol: Jeg tipper jo at forbruket av batterier ville vært skyhøyt med så mye ekstrautstyr :teehe: 

Må ha oppladbare vet du :D 

1 time siden, 2ne skrev:

Datterbarnet tok med våre på tur, heldigvis. De ble kledd på de og, men jeg mistenker at særlig den minste lille bøtteknotten kan bli kald på potene, og hun har vi selvsagt ikke potesokker til. Flaks hun er så liten at det ikke er noe stress å bære henne, liksom :P Bør vel spandere på henne potesokker, hun fryser fort på tofissene sine :aww: 

Men stakkars bitteliten - hun må selvsagt få seg potesokker :D 

45 minutter siden, Krutsi skrev:

Haha softis er bare brukbar i milkshake :lol: 

:lol: Men jeg så altså for meg at du hadde det svinkaldt, veiva litt på puppene og vips kom det softice ut av dem :lol: 

Jeg er nok litt schizofren, for jeg elsker jo vinter, men hater å fryse... men jeg er nok også et unikum, skjønner jeg, ut fra hva dere andre skriver, for jeg fikser både at det er for kaldt og for varmt helt uten å få noen andre fysiske plager av det enn at jeg enten fryser eller svetter liksom :lol: Jeg føler meg spesiell... :aww: 

Nå er det så kaldt ute, at om varmen i ovnen slukner, så blir det kaldt tvert!!!! Det skjede akkurat nå nettopp - så jeg måtte fyre opp igjen på nytt :ahappy: Det var fortsatt -18 grader da jeg var ute i lunchen :) Og det er såååå vakkert ute! Herremin altså... .bare lyset nå, med sola og knallblå himmel - og snø! Masse snø med digre krystaller som glitrer så vakkert :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Herremin altså... .bare lyset nå, med sola og knallblå himmel - og snø! Masse snø med digre krystaller som glitrer så vakkert :heart:

Ja, vinteren er utrolig vakker på sitt vakreste! Her er det rosa sol på fjellene på andre siden av fjorden, og gulrosa himmel. Håper jeg blir i form til å gå en tur litt senere. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Neida, da bare humrer vi litt i skjegget og tenker "typiske 2ne" :lol: 

:lol: Men enig - det skal IKKE være kaldt på det rommet jeg kler av meg :P 

:lol: 

Må ha oppladbare vet du :D 

Men stakkars bitteliten - hun må selvsagt få seg potesokker :D 

:lol: Men jeg så altså for meg at du hadde det svinkaldt, veiva litt på puppene og vips kom det softice ut av dem :lol: 

Jeg er nok litt schizofren, for jeg elsker jo vinter, men hater å fryse... men jeg er nok også et unikum, skjønner jeg, ut fra hva dere andre skriver, for jeg fikser både at det er for kaldt og for varmt helt uten å få noen andre fysiske plager av det enn at jeg enten fryser eller svetter liksom :lol: Jeg føler meg spesiell... :aww: 

Nå er det så kaldt ute, at om varmen i ovnen slukner, så blir det kaldt tvert!!!! Det skjede akkurat nå nettopp - så jeg måtte fyre opp igjen på nytt :ahappy: Det var fortsatt -18 grader da jeg var ute i lunchen :) Og det er såååå vakkert ute! Herremin altså... .bare lyset nå, med sola og knallblå himmel - og snø! Masse snø med digre krystaller som glitrer så vakkert :heart:

Det hadde forklart veldig godt hvorfor hun er så puppoman :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Ja, vinteren er utrolig vakker på sitt vakreste! Her er det rosa sol på fjellene på andre siden av fjorden, og gulrosa himmel. Håper jeg blir i form til å gå en tur litt senere. 

Du MÅ kreke deg ut!!! 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Det hadde forklart veldig godt hvorfor hun er så puppoman :lol: 

:lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig utladet kjenner jeg... Burde gått en tur med Twist da, men han maser ikke akkurat der han ligger. Egentlig er jeg sulten også, men jeg er så himla matlei at jeg ikke orker å spise heller. Se om jeg får sove litt kanskje, og håpe på mer energi og matlyst etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...