Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

I dag har jeg ingen planer :ahappy: men som alltid er det mange burder, burde rydde skapet mitt, burde rydde skuffene med hundeutstyr, burde dratt på bir med all pappen vi har liggende, burde ryddet i kjøkkenskapene, burde ryddet på tepperommet. Godt det bare er burder :aww:

Snakke om tepperommet, vi har et rom med vegg til vegg teppe, Melvin fant en liten del av teppet og begynte å bite å dra i den. Så nå er han godt i gang med å fjerne teppet :P Gubben sier at bikkja like gjerne kan gjøre litt nytte for seg i heimen, så han kan bare fjerne hele teppet også legger vi nytt gulv når det er borte :lol: jeg er ikke helt enig, Melvin roter fryktelig mye med bitene han river av :P

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Hjelper ikke så mye med isolert hus når man sovner med vinduet åpent i cirka -15°C og sommerdyne, våknet av at selv Lyn prøvde sno seg under dyna :lol: 

Vi har ikke varmepumpe, men peis på begge plan og ‘luftehull’ i gulvet mellom etasjene, det holder godt. Begge flislagte badene må dog ha varmekablene stående på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle hatt en time til lege jeg også visstnok, moren min har hemokromatose og det var visst arvelig og veldig greit å få diagnostisert tidlig, så da får jeg ta en sjekk. Kan spørre de om vitaminmangel i samme slengen, jeg føler med så dau for tida og har gjort det lenge.

-20 her i dag tidlig så det var sånn passe friskt å sykle til jobb. Til og med Blaze frøys på tottelottene på morgenluftinga, Felix fikk potesokker på for hos han så jeg det komme :P Om det ikke blir varmere utover dagen så blir det ingen langtur i dag gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne innetemperatur diskusjonen er interessant syns jeg, av flere grunner. Hvilken temperatur  folk velger å ha inne i sine egne hjem, får bli deres sak selvfølgelig men så det blir noe annet når vi snakker om arbeidsplasser..

Min og andres erfaring er, at 'frysepinner' forventer at alle andre skal ta hensyn til dem , uansett hvilket ubehag høye temperaturer fører til for andre. Jeg har ikke problemer med å forstå at enkelte trives dårligere i direkte lave temperaturer men forståelsen andre veien er temmelig fraværende later det til.. 

Jeg er av den formening at når det er vinter, så kan man faktisk kle på seg, det er ingen selvfølge at man skal ha så høye temperaturer innendørs, at man kan gå innendørs  i lett og luftig sommertøy.. ( nei vi snakker ikke om treningsentre her) . Jeg blir en smule pissed når folk ( omtrent uten unntak damer) klager over at det er kaldt, når de kommer på jobb i omtrent 'seetrough' singlet og tights, når det er -15 ute.. 

Det er faktisk en hel del som blir dårlige og fungerer dårlig , når temperaturen inne blir for høy, noe som i høy grad går ut over effektiviten, når man er på jobb. ( og bare for å klargjøre, nå snakker jeg om friske folk, ikke folk med sykdommer som gjør at de fungerer bedre i høye temperaturer) .

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Jeg synes også temaet ble spennende, oppfatter det som om de fleste ser på det som naturlig med ullundertøy og tykke sokker. Her med over en meter snø og minus 21 grader ute er vinteren slik jeg vokste opp med. Innimellom på jobb hvor jeg starter kalde biler flere ganger i løpet av en vakt, er en del ute osv synes jeg kulden er plagsom. Jeg sitter med tykk ulljakke på når jeg har fagtid, og fryser mye. Men vinteren er nå en gang slik. Snø og frost er vakkert, og stabile temperaturer er viktigere for meg enn at det er kaldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også i et gammelt hus, og sto opp til 9.2 grader på stua i dag, 17 minus ute. Har fyrt siden og det har kravlet seg opp til 10.1. Varm kakao må rett og slett bare til, pluss ull og tepper. Masse tepper. Jeg hater å fryse, og kan gjerne ha 25 grader inne, så dette er vondt. Eddie har surret seg inn under to tepper, Blade bryr seg visst ikke noe særlig og sitter vakt i vinduskarmen. Den gærne katta er ute... :shocked:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles som om jeg har gått glipp av noe idag, jeg sitter helt alene på kontoret - har ikke undervisning idag, så har rettedag, men det burde jo finnes flere her... ok, får iallefall gjort relativt mye og har så langt utført lysdansen tre ganger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, QUEST skrev:

Denne innetemperatur diskusjonen er interessant syns jeg, av flere grunner. Hvilken temperatur  folk velger å ha inne i sine egne hjem, får bli deres sak selvfølgelig men så det blir noe annet når vi snakker om arbeidsplasser..

Min og andres erfaring er, at 'frysepinner' forventer at alle andre skal ta hensyn til dem , uansett hvilket ubehag høye temperaturer fører til for andre. Jeg har ikke problemer med å forstå at enkelte trives dårligere i direkte lave temperaturer men forståelsen andre veien er temmelig fraværende later det til.. 

Jeg er av den formening at når det er vinter, så kan man faktisk kle på seg, det er ingen selvfølge at man skal ha så høye temperaturer innendørs, at man kan gå innendørs  i lett og luftig sommertøy.. ( nei vi snakker ikke om treningsentre her) . Jeg blir en smule pissed når folk ( omtrent uten unntak damer) klager over at det er kaldt, når de kommer på jobb i omtrent 'seetrough' singlet og tights, når det er -15 ute.. 

Det er faktisk en hel del som blir dårlige og fungerer dårlig , når temperaturen inne blir for høy, noe som i høy grad går ut over effektiviten, når man er på jobb. ( og bare for å klargjøre, nå snakker jeg om friske folk, ikke folk med sykdommer som gjør at de fungerer bedre i høye temperaturer) .

Temperaturer på arbeidsplasser er ikke helt enkelt, synes jeg. Det er jo - som vi ser her også - store forskjeller på hva folk foretrekker mht temperatur. Jeg synes det er drøyt når jeg må sitte med ullundertøy, ullgenser, ullsokker m.m og LIKEVEL fryser på fingrene når man sitter på kontoret. Om sommeren... :whistle: 

Men nå er det riktig godt og varmt her i heimen. Ovnen fyrer godt, og varmepumpa gjør jobben sin, så nå er det nesten så jeg kaster den tjukke ullgenseren og bytter boblebuksa ut med en tynnere en :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, QUEST skrev:

Denne innetemperatur diskusjonen er interessant syns jeg, av flere grunner. Hvilken temperatur  folk velger å ha inne i sine egne hjem, får bli deres sak selvfølgelig men så det blir noe annet når vi snakker om arbeidsplasser..

Min og andres erfaring er, at 'frysepinner' forventer at alle andre skal ta hensyn til dem , uansett hvilket ubehag høye temperaturer fører til for andre. Jeg har ikke problemer med å forstå at enkelte trives dårligere i direkte lave temperaturer men forståelsen andre veien er temmelig fraværende later det til.. 

Jeg er av den formening at når det er vinter, så kan man faktisk kle på seg, det er ingen selvfølge at man skal ha så høye temperaturer innendørs, at man kan gå innendørs  i lett og luftig sommertøy.. ( nei vi snakker ikke om treningsentre her) . Jeg blir en smule pissed når folk ( omtrent uten unntak damer) klager over at det er kaldt, når de kommer på jobb i omtrent 'seetrough' singlet og tights, når det er -15 ute.. 

Det er faktisk en hel del som blir dårlige og fungerer dårlig , når temperaturen inne blir for høy, noe som i høy grad går ut over effektiviten, når man er på jobb. ( og bare for å klargjøre, nå snakker jeg om friske folk, ikke folk med sykdommer som gjør at de fungerer bedre i høye temperaturer) .

Dette er jeg veldig enig i. Jeg er naturlig varm og tenker at synes folk det er for kaldt hjemme hos meg får de kle på seg - ikke la være å komme på besøk. Det å ha det for varmt på jobb eller hjemme fører til sterk mistrivsel hos meg. Jeg føler lufta er tett og jeg får vondt i hodet. Føler meg også fysisk syk, litt som om jeg har feber. Trives best rundt 19-20 grader, om sommeren tilpasser jeg meg naturligvis litt varmere vær.

Jeg sover forresten på et dårlig isolert soverom uten varme - med sommerdyne - hele året.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Føles som om jeg har gått glipp av noe idag, jeg sitter helt alene på kontoret - har ikke undervisning idag, så har rettedag, men det burde jo finnes flere her... ok, får iallefall gjort relativt mye og har så langt utført lysdansen tre ganger.

Har dere også bevegelsessensorer på lyset som er litt ulogisk plassert??

Akkurat nå, Mira2.0 skrev:

Jeg synes også temaet ble spennende, oppfatter det som om de fleste ser på det som naturlig med ullundertøy og tykke sokker. 

Jeg nekter å fryse inne. Ullundertøy er i tilfelle hyttetur, ikke for stua hjemme. Jeg har bodd sånn plass, med enkle glass i vinduene osv., det kan bli for mye frisk luft inne. Særlig når det bare er såvidt ikke vannet fryser på badet. På kontoret har jeg et lager av ull og pledd til de dagene varmen ikke er enig med meg. Samtidig tror jeg at det kan bli for tett også. Mellomtingen er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, QUEST said:

Denne innetemperatur diskusjonen er interessant syns jeg, av flere grunner. Hvilken temperatur  folk velger å ha inne i sine egne hjem, får bli deres sak selvfølgelig men så det blir noe annet når vi snakker om arbeidsplasser..

Min og andres erfaring er, at 'frysepinner' forventer at alle andre skal ta hensyn til dem , uansett hvilket ubehag høye temperaturer fører til for andre. Jeg har ikke problemer med å forstå at enkelte trives dårligere i direkte lave temperaturer men forståelsen andre veien er temmelig fraværende later det til.. 

Jeg er av den formening at når det er vinter, så kan man faktisk kle på seg, det er ingen selvfølge at man skal ha så høye temperaturer innendørs, at man kan gå innendørs  i lett og luftig sommertøy.. ( nei vi snakker ikke om treningsentre her) . Jeg blir en smule pissed når folk ( omtrent uten unntak damer) klager over at det er kaldt, når de kommer på jobb i omtrent 'seetrough' singlet og tights, når det er -15 ute.. 

Det er faktisk en hel del som blir dårlige og fungerer dårlig , når temperaturen inne blir for høy, noe som i høy grad går ut over effektiviten, når man er på jobb. ( og bare for å klargjøre, nå snakker jeg om friske folk, ikke folk med sykdommer som gjør at de fungerer bedre i høye temperaturer) .

Jeg går ikke i seetrough-singlet eller tights på sommeren engang :P 

Og jeg kler alltid på meg når jeg skal bort til folk. Ullundertøy, ullsokker, tjukk genser, fora bukse, skjerf. Jeg ber ikke folk om å fyre for min skyld. Men folk tar ikke fem flate øre for å kommentere hvor varmt det er her av den grunn. At jeg ikke dauer, herregud det er så varmt, blablabla. Ja, det er så varmt, for når jeg fryser så gjør hele kroppen vondt, ikke bare utvalgte deler av den, så nei, jeg kommer ikke til å skru ned temperaturen på varmepumpa - vær så god, her har du et glass kaldt vann, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, QUEST skrev:

Denne innetemperatur diskusjonen er interessant syns jeg, av flere grunner. Hvilken temperatur  folk velger å ha inne i sine egne hjem, får bli deres sak selvfølgelig men så det blir noe annet når vi snakker om arbeidsplasser..

Min og andres erfaring er, at 'frysepinner' forventer at alle andre skal ta hensyn til dem , uansett hvilket ubehag høye temperaturer fører til for andre. Jeg har ikke problemer med å forstå at enkelte trives dårligere i direkte lave temperaturer men forståelsen andre veien er temmelig fraværende later det til.. 

Jeg er av den formening at når det er vinter, så kan man faktisk kle på seg, det er ingen selvfølge at man skal ha så høye temperaturer innendørs, at man kan gå innendørs  i lett og luftig sommertøy.. ( nei vi snakker ikke om treningsentre her) . Jeg blir en smule pissed når folk ( omtrent uten unntak damer) klager over at det er kaldt, når de kommer på jobb i omtrent 'seetrough' singlet og tights, når det er -15 ute.. 

Det er faktisk en hel del som blir dårlige og fungerer dårlig , når temperaturen inne blir for høy, noe som i høy grad går ut over effektiviten, når man er på jobb. ( og bare for å klargjøre, nå snakker jeg om friske folk, ikke folk med sykdommer som gjør at de fungerer bedre i høye temperaturer) .

Og det er en av fryktelig mange årsaker til at åpent kontorlandskap er noe drit. :aww: Der jeg jobbet før var vi en gjeng som sverga til ull, sommer som vinter, og pledd, og andre gikk i t-skjorte og var varm (temperatur styrt av "høyere hold" så der fikk ingen vilja si :P ). Kan ikke si at effektiviteten min gikk særlig opp av fryse konstant gitt ... Jeg elska de ukene min gruppe var i etasjen hvor vi hadde egne avlukker - stillhet OG litt mulighet for å regulere temperatur. For neida, vi fikk ikke sitte på samme plass hele tiden heller, bytte sitteplass hver dag og hver tredje uke var det etasjebytte. Fikk visst være måte på å ha det komfortabelt og stabilt på jobb. :P  Og nei, jeg forventer ikke å gå i sommertøy på vinteren, det gjør jeg ikke hjemme i stua engang.

 

Nå skjønner jeg godt at folk ikke fungerer i varme også, jeg har vært der (for ca 30 kg + siden), så nå når jeg deler kontor med noen andre noen dager i uka inngår vi kompromiss (vi er tre stk som deler på kontor). De varme går i t-skjorte og jeg går i ullgenser, så er temperaturen et sted på midten hvor den ikke er alt for varm, og hvor jeg overlever uten polarekspedisjonsutstyr. Hadde det vært en jobb med litt mer bevegelse så hadde det vært noe annet, men å hamre på pcn når fingrene er så frosne at de nekter å bøye seg er jo ikke noe særlig. Vi har fleipa med å legge varmefolie under stolen min til de kaldeste dagene. :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Dette er jeg veldig enig i. Jeg er naturlig varm og tenker at synes folk det er for kaldt hjemme hos meg får de kle på seg - ikke la være å komme på besøk. Det å ha det for varmt på jobb eller hjemme fører til sterk mistrivsel hos meg. Jeg føler lufta er tett og jeg får vondt i hodet. Føler meg også fysisk syk, litt som om jeg har feber. Trives best rundt 19-20 grader, om sommeren tilpasser jeg meg naturligvis litt varmere vær.

Jeg sover forresten på et dårlig isolert soverom uten varme - med sommerdyne - hele året.

Som å lese om meg selv det dette.. :) Jeg blir også direkte dårlig og får hodepine/influensafølelse i for høye innetemperaturer. Kjenner veldig godt igjen din beskrivelse av opplevelsen at lufta blir for tett. Det vil ikke hjelpe å kle seg omtrent naken faktisk, for luften er ubehagelig å puste i. Kryper gradestokken over 20 inne begynner det å bli ubehagelig og jeg skrur straks ned/lufter. Beste innetemperatur for meg er rundt 18 grader. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! 

Mye søvn, det var deilig! I dag skal jeg få gått lang tur i dagslys :wub: Jeg har også spennende poster på programmet som klesvask, legge klær i kommoden, begynne på høstingen av juletreet, dusje, og få sett på laptopen jeg kjøpte i går. Helst alt det før fem, for da skal jeg arrangere semesterstartshappening i rallygruppa. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg går ikke i seetrough-singlet eller tights på sommeren engang :P 

Og jeg kler alltid på meg når jeg skal bort til folk. Ullundertøy, ullsokker, tjukk genser, fora bukse, skjerf. Jeg ber ikke folk om å fyre for min skyld. Men folk tar ikke fem flate øre for å kommentere hvor varmt det er her av den grunn. At jeg ikke dauer, herregud det er så varmt, blablabla. Ja, det er så varmt, for når jeg fryser så gjør hele kroppen vondt, ikke bare utvalgte deler av den, så nei, jeg kommer ikke til å skru ned temperaturen på varmepumpa - vær så god, her har du et glass kaldt vann, liksom. 

Det er jo steder jeg har vurdert å ta med soveposen min fordi jeg vet at de har en helt annen komforttemperatur i stua enn det jeg setter pris på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kokospaniel said:

Det er jo steder jeg har vurdert å ta med soveposen min fordi jeg vet at de har en helt annen komforttemperatur i stua enn det jeg setter pris på. 

Jeg og! Men jeg antar de tar det ille opp at jeg drasser med meg pelspledd og varmeflaske for noen timer besøk :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 2ne skrev:

Og jeg kler alltid på meg når jeg skal bort til folk. Ullundertøy, ullsokker, tjukk genser, fora bukse, skjerf. Jeg ber ikke folk om å fyre for min skyld. Men folk tar ikke fem flate øre for å kommentere hvor varmt det er her av den grunn. At jeg ikke dauer, herregud det er så varmt, blablabla. Ja, det er så varmt, for når jeg fryser så gjør hele kroppen vondt, ikke bare utvalgte deler av den, så nei, jeg kommer ikke til å skru ned temperaturen på varmepumpa - vær så god, her har du et glass kaldt vann, liksom. 

Dette var jo den evige diskusjonen i heimen da jeg bodde hjemme. Mamma ville ha 25-27 grader inne, vi andre holdt på å daue (og hun hadde ingen som helst grunn til å skulle ha det så varmt annet enn at det var det HUN likte, sånn at hun kunne sprade rundt i tynne klær som hun syntes var best). Og du vet - når man har kledd av seg så mye at neste skritt er å sitte naken, da er det ikke så himla mye mer man kan gjøre (annet enn å forlate heimen da :P). HUN var mest vrang, tror jeg (nei, jeg slekter overhooooodet ikke på henne :aww: ). Hun kunne kledd seg normal , så kunne vi andre kledd oss lett - og møttes litt på midten liksom. Men om jeg kommer på besøk til noen, så er det liksom ikke et tema å klage, verken på at det er for kaldt eller for varmt. Det er vertinnen som bestemmer :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å fryse. Er det for kaldt inne, så legger jeg meg i fosterstilling under et teppe og sovner. Det har da resultert i at jeg blir veldig trøtt av å fryse, fordi jeg forbinder det med søvn :P

Med andre ord - jeg blir absolutt ikke noe mer effektiv av å ha det kaldt i rommet.

Forventer å kunne gå i t-skjorte hjemme i egen stue hele året gjør jeg også. Jeg bruker såpass mange flere timer her hjemme enn de som kommer hit på besøk, at jeg tilpasser temperaturene etter meg og ikke de :) selvfølgelig kan jeg åpne et vindu en liten stund om noen synes det er fryktelig ille(eller sette på enda mer varme), men det ser jeg på som en selvfølge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg og! Men jeg antar de tar det ille opp at jeg drasser med meg pelspledd og varmeflaske for noen timer besøk :lol: 

Neida - om du kommer hit må du gjerne ta med både pledd og varmeflaske - evt kan jeg fyre opp vedovnen :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
34 minutter siden, QUEST skrev:

Denne innetemperatur diskusjonen er interessant syns jeg, av flere grunner. Hvilken temperatur  folk velger å ha inne i sine egne hjem, får bli deres sak selvfølgelig men så det blir noe annet når vi snakker om arbeidsplasser..

Min og andres erfaring er, at 'frysepinner' forventer at alle andre skal ta hensyn til dem , uansett hvilket ubehag høye temperaturer fører til for andre. Jeg har ikke problemer med å forstå at enkelte trives dårligere i direkte lave temperaturer men forståelsen andre veien er temmelig fraværende later det til.. 

Jeg er av den formening at når det er vinter, så kan man faktisk kle på seg, det er ingen selvfølge at man skal ha så høye temperaturer innendørs, at man kan gå innendørs  i lett og luftig sommertøy.. ( nei vi snakker ikke om treningsentre her) . Jeg blir en smule pissed når folk ( omtrent uten unntak damer) klager over at det er kaldt, når de kommer på jobb i omtrent 'seetrough' singlet og tights, når det er -15 ute.. 

Det er faktisk en hel del som blir dårlige og fungerer dårlig , når temperaturen inne blir for høy, noe som i høy grad går ut over effektiviten, når man er på jobb. ( og bare for å klargjøre, nå snakker jeg om friske folk, ikke folk med sykdommer som gjør at de fungerer bedre i høye temperaturer) .

På forrige arbeidsplass var det noen som konstant frøs. Så de tok like godt en oljeovn og satte på fullt. Disse to som hele tiden frøs satt ved siden av meg. 
Jeg blir faktisk dårlig av for høy temperatur slik flere sier, og oljeovn er døden for min del. Av en eller annen grunn får jeg skikkelig hodepine når slike blir skrudd på. Så de er bannlyst i nærheten av meg. :lol: 

Jeg har en bror som fryser konstant. Han får panikk om noen bruker for lang tid på å lukke ytterdøra, om vinduet står litt på gløtt, osv. 
Han skal helst ha 27-30 grader i stua. Og i bilen så er varmeapparatet på fullt selv om det er sommer. Det er ikke lange besøk hos han for å si det slik. :aww: 
Men han klager heller ikke på våre 20-21 grader i stua. 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg og! Men jeg antar de tar det ille opp at jeg drasser med meg pelspledd og varmeflaske for noen timer besøk :lol: 

Ta med deg pelspleddet for å demonstrere littegrann :P Tror kanskje det kunne vært litt ufint :P 


Nå sitter jeg på jobb og fryser. Våknet med skikkelig vondt i hodet, og har til og med følt magesyre i halsen. Siden jeg sitter med lang avstand til andre her nå så skal jeg i hvert fall være her ut dagen. 
Men motivasjonen er ikke akkurat på topp. 
Tydeligvis så er det ikke slik at man får kontrakt her før man har fått et salg. Og det er jo greit nok, det er vel gjerne en del frafall i bedrifter som opererer innenfor salg før det er solid nok. Men så var det dette med å få salgene da. Det er så mange som operer i samme bransje at konkurransedyktige priser trumfer ikke erfaring og kjennskap. Så de avtalene jeg trodde jeg hadde har falt gjennom. Eventuelt så ville de ikke gå inn med så mye, så resultatet for min del blir en brøkdel. :gaah: 
Så nå føler jeg at jeg sitter her på dugnad og leker sysselsatt... Jeg har brukt en halvtime på å registrere meg på NAV nå, og jeg har huket av på at jeg vil ha samtale med en saksbehandler/veileder. 
Etter å ha tatt utdannelse, søkt relevante jobber underveis i den perioden og nå videre i 3 år etter så har jeg fått nok. Nå får de komme med gode forslag fremfor det svadaet om at jeg har erfaring og papirer som bør kunne sikre meg jobb uten hjelp. 
Ja, jeg ser hvor bra det har gått! 

Sånn, dagens utbrudd. Nå skal jeg komme meg gjennom dagen, gå hjem, gå tur, og sjekke finn.no, nav.no, og avisene i dag også. Er jeg heldig så er det kanskje en eneste stilling som går an å søke på i dag. Det var det ikke i går... 

*hrmpf* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, Siri said:

Dette var jo den evige diskusjonen i heimen da jeg bodde hjemme. Mamma ville ha 25-27 grader inne, vi andre holdt på å daue (og hun hadde ingen som helst grunn til å skulle ha det så varmt annet enn at det var det HUN likte, sånn at hun kunne sprade rundt i tynne klær som hun syntes var best). Og du vet - når man har kledd av seg så mye at neste skritt er å sitte naken, da er det ikke så himla mye mer man kan gjøre (annet enn å forlate heimen da :P). HUN var mest vrang, tror jeg (nei, jeg slekter overhooooodet ikke på henne :aww: ). Hun kunne kledd seg normal , så kunne vi andre kledd oss lett - og møttes litt på midten liksom. Men om jeg kommer på besøk til noen, så er det liksom ikke et tema å klage, verken på at det er for kaldt eller for varmt. Det er vertinnen som bestemmer :D 

Ja, det virker unødvendig å ha det så varmt at du praktisk talt går naken. Så varmt er det aldri her :P Datterbarnet og jeg diskuterer hva som er ok stuevarme vi og, hun klager over at det er varmt og benytter anledningen om jeg skal være ute av huset i noen timer. Hvilket gjør at det er kaldt når jeg kommer hjem, og da blir jeg sur, så har vi en høydlydt diskusjon om det, og da er vi begge sure etterpå :P Jeg har trua henne med å gjemme fjernkontrollen til varmepumpa nå :teehe: 

19 minutes ago, Siri said:

Neida - om du kommer hit må du gjerne ta med både pledd og varmeflaske - evt kan jeg fyre opp vedovnen :D 

Vedovn funker sikkert bra nok :D 

18 minutes ago, *Kat84* said:

Ta med deg pelspleddet for å demonstrere littegrann :P Tror kanskje det kunne vært litt ufint :P  

Det er ikke for å demonstrere, det er for å slippe at alt som er av muskler knyter seg, verking i alle ledd, likfingre og stive og derfor ubrukelige hender/armer. Jeg veit, det er bagateller i forhold til influensahodepine og feberfølelse, men det er ikke for å være ekkel mot andre jeg kler på meg og vurderer pelspledd, det er for å være litt snill mot meg sjøl :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er ikke for å demonstrere, det er for å slippe at alt som er av muskler knyter seg, verking i alle ledd, likfingre og stive og derfor ubrukelige hender/armer. Jeg veit, det er bagateller i forhold til influensahodepine og feberfølelse, men det er ikke for å være ekkel mot andre jeg kler på meg og vurderer pelspledd, det er for å være litt snill mot meg sjøl :) 

Det skjønner jeg. Men folk som står syke nær ser ikke alltid ut til å skjønne det. Så det var en klumsete og trøtt måte å gjøre litt humor ut av hva andre kunne få seg til å tro :P 


(Og jeg vet hvordan det er at folk ikke skjønner bæret rundt meg. Jeg får beskjed om at jeg har da ingenting å være deprimert for i perioder. Og hva skal nå jeg ha vært hos psykolog for? Er jo bare til å skjerpe seg :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å ha det for varmt inne, blir fysisk dårlig :P søstra mi og mannen hennes trives best med 25-28 grader, da blir jeg hoven i beina kokt i hodet og føler meg skikkelig sur og uvell ? De fryser og klager når de kommer på besøk her da så jeg er kommet frem til at man trives vel i forskjellige temperatur. Men jeg kler heller på meg enn å ha det varmt og sitte i t-skjorte.

Nå har jeg flyttet inn i kårhuset på gården og her er det kaldt nok iallefall. Savner varmekabler på badet men ellers går det utrolig fint! Ikke vært frossent vann på badet enda men med rette vindretningen så kan det også skje. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Men da har jeg klær på meg, det har jeg jo ikke på morran og om kvelden :lol: Jeg byr på litt kald rumpe midt på dagen :D 

Her var det -20 på den ene siden av huset - og -10 grader på den andre... Jeg er ganske sikker på at det er målingen på framsida av huset som riktig, for det beit skikkelig godt i kinna da jeg var ute og luftet hundene nå :ahappy: 

Du har så gammelt hus at det er til og med temp.forskjell utenpå huset :lol::lol:

 

og jeg stemmer i med @2ne! Jeg vil ha det varmt innendørs! Og ja, jeg går i t-skjorte. Men jeg ammer, så puppene er fremme titt og stadig, og jeg rydder, vasker og lager mat store deler av dagen og da blir det bare ekkelt for meg å gå i store gensere! Når gubben kommer hjem, er han frossen etter jobben.. Ikke mitt problem hvis Evt besøk synes det er for varmt her :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det virker unødvendig å ha det så varmt at du praktisk talt går naken. Så varmt er det aldri her :P Datterbarnet og jeg diskuterer hva som er ok stuevarme vi og, hun klager over at det er varmt og benytter anledningen om jeg skal være ute av huset i noen timer. Hvilket gjør at det er kaldt når jeg kommer hjem, og da blir jeg sur, så har vi en høydlydt diskusjon om det, og da er vi begge sure etterpå :P Jeg har trua henne med å gjemme fjernkontrollen til varmepumpa nå :teehe: 

:lol: Hos oss var det alltid pappa som fikk skylda da, når termostaten var satt ned på 22 grader (jeg tror ikke det falt inn mamma at synderen kunne være noen andre :lol:). 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Vedovn funker sikkert bra nok :D 

Jeg kan til og med sette fram en skammel slik at du kan få sitte tett på den :D 

Akkurat nå, roxie88 skrev:

Nå har jeg flyttet inn i kårhuset på gården og her er det kaldt nok iallefall. Savner varmekabler på badet men ellers går det utrolig fint! Ikke vært frossent vann på badet enda men med rette vindretningen så kan det også skje. :ahappy:

Jeg har heldigvis varmekabler på vannrørene her, så om de fryser, er det bare min egen feil som har glemt å sette på varmen :D 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Du har så gammelt hus at det er til og med temp.forskjell utenpå huset :lol::lol:

:lol: 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

og jeg stemmer i med @2ne! Jeg vil ha det varmt innendørs! Og ja, jeg går i t-skjorte. Men jeg ammer, så puppene er fremme titt og stadig, og jeg rydder, vasker og lager mat store deler av dagen og da blir det bare ekkelt for meg å gå i store gensere! Når gubben kommer hjem, er han frossen etter jobben.. Ikke mitt problem hvis Evt besøk synes det er for varmt her :P 

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg så plutselig for meg at du satt og produserte softice her nå :lol: 

Men nå holder jeg på å fyre meg selv ut av huset... kanskje jeg skal gå ut i finværet en liten runde så jeg får sett sola og avkjølt meg litt. Det er VELDIG varmt  her nå :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...