Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

10 timer siden, SFX skrev:

For å sjekke nærmere hva som faktisk kommer ut bak, så sjekker du med tørkepapir eller bomull etter at hun har ligget en stund, før hun får reist seg. Er du usikker, kan det være beroligende for deg å ta tempen - veterinæren spør uansett ofte om det hvis du ringer de. Engangshylster, temperaturmåler og vaselin er greit å ha i hus både med og uten hund i heimen. 

I forhold til operasjon: Har hun det egentlig ille, eller synes du synd på henne? Noen tisper får forsterket "symptom" fordi vi tillater det. Er et par dager i året nok til å rettferdiggjøre et kirurgisk inngrep med narkose? Det synes ikke jeg. Du nevner egentlig ikke så mye som gjør at jeg tenker "stakkars hund" - det er tvilsomt at hun har vondt av å være slapp, ha dårlig matlyst og sover ekstra mye noen dager, når alt ellers virker greit. Hun blir ikke dehydrert, og viser ikke smertetegn. Slapp av :-) Hvis dette bare er hennes andre løpetid, så trenger også noen tisper å gå gjennom noen sykluser før alt er ordentlig i gang. Uten sammenligning for øvrig, men jeg var ikke høy i hatten de første gangene jeg hadde mensen og kroppen insisterte på å bli "voksen". 

Jeg skulle sovet for tre timer siden. Denne mandagen har offisielt rævkjørt meg, døgnet rundt. Andre kvelden/natta på rad at Ole Blund hoppet over nummer 96. 

Temperaturmåler har vi faktisk ikke i hus... kan være greit å få kjøpt ja. Om hun har det ille, eller bare jeg som syns synd i henne? Tja, begge deler kanskje:P det er lett å se når hun har vondt, er utilpass etc, for hun er ikke den som skjuler smertene sine. Men hun tåler igjen veldig lite. Bare for å understreke; jeg vil ikke sterilsere/kastrere henne altså. Det bør være en siste utvei. Bare lurte på hva som er "godkjent" grunn for kastrering/sterilisering av tisper :)

Hun virker mye bedre i dag. Virket litt dårlig i morges, men etter en lengre tur, er alt som normalt, bortsett fra at hun er litt sytete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Bare lurte på hva som er "godkjent" grunn for kastrering/sterilisering av tisper :)

https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/kastrering_av_hund__er_det_tillatt.13955

"Normal løpetidsatferd hos både tisper og hannhunder er forutsigbare og normale reaksjoner som man må ta med i vurderingen før man velger å skaffe seg en hund. Ulempene slik normal atferd medfører, kan derfor ikke regnes som en «særlig grunn» i et vanlig hundehold."

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Kaisen said:

 Bare lurte på hva som er "godkjent" grunn for kastrering/sterilisering av tisper :)

Livmorbetennelse.

 

Sovet masse i natt, men trøtt som en strømpe likevel. Skulle vært ute og ruslet med jentene i finværet, men det kan man dessverre ikke...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Krutsi skrev:

Kan godt hende at noen skoler praktiserer det annerledes, men 48 timer er liksom regelen :P 

men sånn ut fra du beskriver, så høres det nesten mer ut som årets influensa han har hatt.. vet om flere som har først fått litt feber, så tufs, og så oppkast/diare.. så bra, går noen dager og så kan det komme på nytt.. 

Ikke si det da :blink: Det er mamma-uke :(

Gått tur med hunder og barn. Deilig at poden er såpass stor at han kan ta Nico. De har trent masse innkalling . 

Sambo er borte noen dager og kjører leiebil, så nå kjører vi den "kuleste " bilen.  Amarok vs Ford focus er ikke noe å diskutere en gang i følge poden. Han er altså litt gutt allikevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i rute for dagen :aww: 

Det er veldig fint vær ute nå, så litt leit at jeg ikke får vært så mye ute som jeg skulle ønsket i dag. Men vi rekker en tur før mørket kommer uansett :)

 

I går når jeg børstet Melvin etter bad og føn, så ble han fly forbannet og bet meg ordentlig i hånden. Ble ikke hull, men fy flate så vondt sånne små hunder gjør :aww: i hvertfall jeg ble fly forbannet, for sånn oppførsel tålerer jeg ikke. Det var ingen floker i pelsen, ingen grunn til at han skulle bli sint. Bare han kutte ut, og det gjorde han. Nå når jeg skulle børste så var han snill som et lam :ahappy: så da ser det ut til at han har forstått at han må slutte å tulle under pelsstellet :aww: jeg trengte vist bare å fortelle han hvor skapet skal stå :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Line skrev:

Livmorbetennelse.

 

Sovet masse i natt, men trøtt som en strømpe likevel. Skulle vært ute og ruslet med jentene i finværet, men det kan man dessverre ikke...

Dobbeltposter: Det er ikke bare livmorbetennelse.  Noen tisper er så berørt under og etter løpetid at det er dårlig dyrevelferd å la de være intakte. Det står også på mattilsynets side...

Nico er i grenseland.  Vi vurderer for hver løpetid om hun skal kastereres etter samråd med dyrlege.  Hun har det rett og slett ikke  særlig bra 6 mnd i året fordi hun er intakt. Hun blir så deprimert at all aktivitet skjer under fysisk tvang. Hun må fysisk tvinges ut på tur og å trene noe som helst er det bare å gi opp. 

Jeg var egentlig sterkt i mot kastrering av hund frem til jeg fikk disse to :P Toddy er intakt så lenge vi har hundepass under løpetiden til Nico fordi det rett og slett ikke er trygt å ha en over gjennomsnittet hormonell hannhund som bryter seg ut av alt i hus med en løpetispe. Den risikoen er jeg ikke villig til å ta.  Han kan skade seg selv også, siden han går løs på vegger og vinduer..

Nico er intakt bare fordi det er et stort inngrep som vi egentlig ikke har lyst til å ta risikoen med. Vi håper for hver løpetid at neste skal gå bedre. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Kaisen skrev:

Temperaturmåler har vi faktisk ikke i hus... kan være greit å få kjøpt ja. Om hun har det ille, eller bare jeg som syns synd i henne? Tja, begge deler kanskje:P det er lett å se når hun har vondt, er utilpass etc, for hun er ikke den som skjuler smertene sine. Men hun tåler igjen veldig lite. Bare for å understreke; jeg vil ikke sterilsere/kastrere henne altså. Det bør være en siste utvei. Bare lurte på hva som er "godkjent" grunn for kastrering/sterilisering av tisper :)

Hun virker mye bedre i dag. Virket litt dårlig i morges, men etter en lengre tur, er alt som normalt, bortsett fra at hun er litt sytete :)

Hvis du gir henne mye oppmerksomhet for sytingen, så vil den forsterkes - hun orker åpenbart en lang tur, men så er det lett å kjenne på ting når en ligger hjemme og kjeder seg. Hvis det bare er litt småsyting, så ville jeg ignorert det, gitt henne et bein så hun får noe annet å tenke på, tatt en lydighetsøkt, eller skrudd på litt høyere musikk. Så vet jeg ikke om vi legger det samme i småsyting, altså. Tispa jeg har nå blir mer kosete når hun er innbildt, og jeg gjør ikke noe for å forhindre det - vil hun ligge inntil meg i sofaen så synes jeg det bare er koselig. Men generelle råd for løpetid og innbildt er at det er naturlig, det er ikke sykdom, og enten kan en ignorere det eller så kan en gi hunden alternativ så den tenker på noe annet - for eksempel litt lengre tur så den blir mer sliten, legge inn hjernetrim, osv. Hvis hun er litt småpysete så blir det neppe bedre av at du stresser og bekymrer deg - for det merker dem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Han skal ha for at han faktisk er litt kritisk valpekjøper da . Han luker elegant ut de uten stamtavle og når han fant en omplasseringstispe på finn.no som så akkurat ut som sånn puddel han ønsket seg OG han allerede har råd, til avskrev han den øyeblikkelig når det sto at den var redd folk. Flink gutt.  Skulle tro han var oppvokst i et hundehjem :innocent:

Han leser grundig på puddelklubbens hjemmeside og kunne informere meg om at de bare trengs klippes 4-6 ganger i året for tenk :P

At jeg forteller han at han er for liten til å ha LOV til å kjøpe hund uansett hvor mye penger han har bryr han seg ikke om.

Herregud for en herlig og fornuftig gutt du har:wub: Smelter litt her jeg sitter når du forteller om han, og ikke minst puddeldilla hans:wub:
Jeg er så svak at jeg hadde latt han jobbe og spare i et halvår eller litt mer, og deretter kjøpt hund til han:aww::lol: 
Men nå har jeg "plass" til flere, så med mindre det hadde vært en rase som hadde vært fullstendig uaktuelt for meg, så hadde jeg glatt latt min få "egen" hund i 7-8-årsalderen dersom interessen hadde vært der.  
(før det blir kverulering, dere vet hva jeg mener med "egen hund";))

Men jeg skjønner veldig godt ditt ståsted og det var ikke et innlegg for å "si imot" din avgjørelse på dette, bare en anekdote over hvor mye jeg smiler over din snusfornuftige, herlige sta sønn:ahappy:)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Mud said:

Dobbeltposter: Det er ikke bare livmorbetennelse.  Noen tisper er så berørt under og etter løpetid at det er dårlig dyrevelferd å la de være intakte. Det står også på mattilsynets side...

Nico er i grenseland.  Vi vurderer for hver løpetid om hun skal kastereres etter samråd med dyrlege.  Hun har det rett og slett ikke  særlig bra 6 mnd i året fordi hun er intakt. Hun blir så deprimert at all aktivitet skjer under fysisk tvang. Hun må fysisk tvinges ut på tur og å trene noe som helst er det bare å gi opp. 

Jeg var egentlig sterkt i mot kastrering av hund frem til jeg fikk disse to :P Toddy er intakt så lenge vi har hundepass under løpetiden til Nico fordi det rett og slett ikke er trygt å ha en over gjennomsnittet hormonell hannhund som bryter seg ut av alt i hus med en løpetispe. Den risikoen er jeg ikke villig til å ta.  Han kan skade seg selv også, siden han går løs på vegger og vinduer..

Nico er intakt bare fordi det er et stort inngrep som vi egentlig ikke har lyst til å ta risikoen med. Vi håper for hver løpetid at neste skal gå bedre. 

Som en hovedregel så kan man forholde seg til livmorbetennelse, selv om det alltid vil være unntak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mud skrev:

Hjemme med sykt barn. Han er i fin form nå, men kastet opp i går og det er jo denna 24 timers regelen. 

Han maser 24/7 om denne puddelen. Han googler pudler til salgs og sjekker sparebøssen sin. Han gjorde rent inni vedovnen før jeg sto opp i dag for det er en arbeidsoppgave som er verdt 15 kroner . Han skal jobbe jækla hardt for å få råd til en dvergpuddel med god stamtavle gitt. Stakkars lille optimist. 

Han skal ha en rød dvergpuddel.  Punktum. 

Altså ? Det er 48 timers karantene. Ihvertfall i min kommune.:huh:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Herregud for en herlig og fornuftig gutt du har:wub: Smelter litt her jeg sitter når du forteller om han, og ikke minst puddeldilla hans:wub:
Jeg er så svak at jeg hadde latt han jobbe og spare i et halvår eller litt mer, og deretter kjøpt hund til han:aww::lol: 
Men nå har jeg "plass" til flere, så med mindre det hadde vært en rase som hadde vært fullstendig uaktuelt for meg, så hadde jeg glatt latt min få "egen" hund i 7-8-årsalderen dersom interessen hadde vært der.  
(før det blir kverulering, dere vet hva jeg mener med "egen hund";))

Men jeg skjønner veldig godt ditt ståsted og det var ikke et innlegg for å "si imot" din avgjørelse på dette, bare en anekdote over hvor mye jeg smiler over din snusfornuftige, herlige sta sønn:ahappy:)

Takk <3 

Han er herlig.  Og puddel er i høyeste grad en aktuell rase for alle 3. Men det er liksom valpetid inn i bildet, vi har allerede 2 ganske krevende hunder og selv om han sikkert fint klarer å håndtere puddelen faller alt pelsstell på meg. Og ikke minst utgifter. 

Han vil jo stille ut puddelen også (og trene agility) , så da må den klippes hos en dyktig hundefrisør i tillegg..  og de må gå masse kurs. 

Hvor søtt og koselig det enn hadde vært så blir det såpass mye ekstra jobb og utgifter at det frister brått litt mindre. 

 

@Tricolor han har ikke omgangssyke.  Han kastet opp en gang i går morges. Og som sagt sier læreren 24 timer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Takk <3 

Han er herlig.  Og puddel er i høyeste grad en aktuell rase for alle 3. Men det er liksom valpetid inn i bildet, vi har allerede 2 ganske krevende hunder og selv om han sikkert fint klarer å håndtere puddelen faller alt pelsstell på meg. Og ikke minst utgifter. 

Han vil jo stille ut puddelen også (og trene agility) , så da må den klippes hos en dyktig hundefrisør i tillegg..  og de må gå masse kurs. 

Hvor søtt og koselig det enn hadde vært så blir det såpass mye ekstra jobb og utgifter at det frister brått litt mindre. 

 

Ser den, så absolutt:) Han velger liksom ikke den mest lettstelte rasen når han først skal ha hund:lol: 

Jeg håper min blir like hundeinteressert, for jeg har sagt i alle år at de eneste søsknene han kommer til å få vil ha fire bein og si voff:aww:
Så da blir det sheltie på han:lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg én ledig helg før april. Skal skal ikke melde meg på lavinesamling den helgen... Hmmm...:P 

 

Nå er jeg ferdig med dagens arbeid, så da tror jeg at jeg skal komme meg ut på ski. Fetter sier nok ikke nei takk til det. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mud skrev:

Dobbeltposter: Det er ikke bare livmorbetennelse.  Noen tisper er så berørt under og etter løpetid at det er dårlig dyrevelferd å la de være intakte. Det står også på mattilsynets side...

Min ble så stressa i forbindelse med løpetid og påfølgende innbilt at hun ikke hadde mye tid mellom som hun hadde det greit. Jeg valgte å se det an noen løpetider, hun hadde vel 4 før jeg bestemte meg for å kastrere henne. Og hverdagen hennes er så mye bedre etterpå, så jeg er ikke i tvil at det var riktig fra et dyrevelferdssynspunkt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Piglet skrev:

Min ble så stressa i forbindelse med løpetid og påfølgende innbilt at hun ikke hadde mye tid mellom som hun hadde det greit. Jeg valgte å se det an noen løpetider, hun hadde vel 4 før jeg bestemte meg for å kastrere henne. Og hverdagen hennes er så mye bedre etterpå, så jeg er ikke i tvil at det var riktig fra et dyrevelferdssynspunkt. 

Det var en gang noen som påstod at det ikke går an å kastrere når hunder er innbildt eller generelt veldig hormonell for da funker det visst ikke. 

Er det oe i Det? Jeg syntes det hørtes veldig rart ut. Jeg vet ikke en gang om det ble forklart riktig fra hennes side, men det var i hvert fall påstanden. 

Ikke har jeg utfordringer med innildt heller, så jeg gidder ikke å bruke all verdens tid på research på emnet :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å blomstrer på kontoret til gubben, mens huset blir rent. Casper har tatt stolen som er her, og Melvin soser rundt. Han er egentlig trøtt, men har ikke tid til å sove helt enda :aww:

Søster sendte meg e oppskrift på regnbueostekake, så det må jeg prøve å lage en gang! Ser for meg at den er perfekt til våren :D

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Mud skrev:

Ikke si det da :blink: Det er mamma-uke :(

Gått tur med hunder og barn. Deilig at poden er såpass stor at han kan ta Nico. De har trent masse innkalling . 

Sambo er borte noen dager og kjører leiebil, så nå kjører vi den "kuleste " bilen.  Amarok vs Ford focus er ikke noe å diskutere en gang i følge poden. Han er altså litt gutt allikevel :P

Hahaha du får håpe det holder seg innenfor til neste uke :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det var en gang noen som påstod at det ikke går an å kastrere når hunder er innbildt eller generelt veldig hormonell for da funker det visst ikke. 

Er det oe i Det? Jeg syntes det hørtes veldig rart ut. Jeg vet ikke en gang om det ble forklart riktig fra hennes side, men det var i hvert fall påstanden. 

Ikke har jeg utfordringer med innildt heller, så jeg gidder ikke å bruke all verdens tid på research på emnet :P

 

Det har ingen betydning så vidt jeg vet, men det er anbefalt å kastrere mellom innbilt og løpetid da risikoen for blødninger er minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på om jeg skal dra og hente en seng som jeg har bestilt. Den skal stå på gjesterommet i stedet for det stygge vraket som står der. Rekker vel akkurat å skru den sammen til Sara flytter videre. Men gleder meg til å få det litt fint på gjesterommet likevel da. Kjøpe et fint sengeteppe og et par puter også kanskje? Vinduet på gjesterommet har husets fineste utsikt, selv om det ikke er hvert år noen sitter der og nyter den. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
14 minutter siden, Piglet skrev:

Det har ingen betydning så vidt jeg vet, men det er anbefalt å kastrere mellom innbilt og løpetid da risikoen for blødninger er minst.

Ok, det høres jo mest fornuftig ut. Det ble sagt at kastrering var umulig på grunn av at det ikke var pause mellom inbildt og ny løpetid. Bare det hørtes spesielt ut synes jeg, men det kan jo være noen som har enda større problemer enn andre. 

Greit å vite i tilfellet andre måtte lure på det en gang :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ok, det høres jo mest fornuftig ut. Det ble sagt at kastrering var umulig på grunn av at det ikke var pause mellom inbildt og ny løpetid. Bare det hørtes spesielt ut synes jeg, men det kan jo være noen som har enda større problemer enn andre. 

Greit å vite i tilfellet andre måtte lure på det en gang :)  

Det var ikke mye pause mellom innbilt og ny løpetid her heller, selv om hun ble bedre en liten periode, rakk ikke stresshormonene å forsvinne helt fra kroppen før en ny runde. Innbilt kan vare lenger enn en vanlig "valpeperiode" gjør hos tisper som faktisk er drektige. Og hos enkelte tisper merker man hormonelle forandringer også en stund før løpetid, så hvis hun får løpetid hver 5.-6. mnd så vil jo hunden ikke ha pause. Men selv om det er anbefalt å kastrere mellom innbilt og løpetid vil jeg tro at det vil være bedre å kastrere en tispe som er så plaget av hormoner selv om det er større fare for blødning. Man kastrerer jo tisper med livmorbetennelse, og det får de jo som regel i denne perioden og det går jo som oftest bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Hvis du gir henne mye oppmerksomhet for sytingen, så vil den forsterkes - hun orker åpenbart en lang tur, men så er det lett å kjenne på ting når en ligger hjemme og kjeder seg. Hvis det bare er litt småsyting, så ville jeg ignorert det, gitt henne et bein så hun får noe annet å tenke på, tatt en lydighetsøkt, eller skrudd på litt høyere musikk. Så vet jeg ikke om vi legger det samme i småsyting, altså. Tispa jeg har nå blir mer kosete når hun er innbildt, og jeg gjør ikke noe for å forhindre det - vil hun ligge inntil meg i sofaen så synes jeg det bare er koselig. Men generelle råd for løpetid og innbildt er at det er naturlig, det er ikke sykdom, og enten kan en ignorere det eller så kan en gi hunden alternativ så den tenker på noe annet - for eksempel litt lengre tur så den blir mer sliten, legge inn hjernetrim, osv. Hvis hun er litt småpysete så blir det neppe bedre av at du stresser og bekymrer deg - for det merker dem.

Sytete var nok feil ord. Det blir hun rett før løpetiden. Jeg skreiv vel om det også her inne tror jeg... nå er hun deppa/syns synd i seg selv. Vil helst være alene og ligger å skjelver. Noen ganger virker det som hun sliter litt med å reise seg opp fra liggende stilling. Derfor regner jeg med hun har litt smerter kanskje? I går kom hun opp i fanget mitt og lå der å skalv. Men hun er med på tur og sånn ja :) jeg tror ikke jeg diller så mye med det. Jeg overser henne stort sett, og hvis hun går å legger seg alene, så får hun ligge der i fred liksom.

Det er jo greit å ha lest seg litt opp på livmorbetennelse, for risikoen er der jo. Men det gjelder å holde hodet kaldt og ikke bli hysterisk kjenner jeg:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...