Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

42 minutter siden, Mud skrev:

Nå er huset gullende rent ( bortsett fra hunderommet) og huskyen er ferdig turet.  Tenkte egentlig jeg skulle gå på ski med han i dag, men det er rett og slett for kaldt til å henge etter en hund kjenner jeg. Jeg hadde blitt en historisk dårlig hundekjører, det er en av grunnene til at jeg ikke  skulle ha sånn der husky. Det må i det minste være kaldt i en litt lengre periode for at jeg skal få avklimatisert meg. Et temperaturfall på nesten 20 grader på få dager er jeg rett og slett ikke rustet for. 

Savner puddelkvasten merkelig mye til tross for at jeg fortsatt er allergisk mot bjeffing. Hvorfor bjeffer alle de kuleste hunderasene? Og hvorfor er jeg sååå allergisk mot bjeffing?

 Det er bare meg i hele verden som synes Nico er en infernalsk gneldrebikkje fordi hun bjeffer når det kommer folk og under veldig giret lek. Andre synes det er normalt liksom. Jeg må enten jobbe med bjeffeallergien min eller begynne med katt når disse to faller fra. Flere huskyer blir det neppe.  

Jeg har en bjeffejævel jeg har fått til å holde opp i hverdagen. Det er trenbart. :innocent: Dette er en hund som kunne stå og stirre meg inn i øyene og skrikebjeffe i 20 minutter hvis han ikke fikk vilja si... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Jeg har hatt terrier i mange år. En jrt.  Den var så godt som lydløs [emoji14] Noen var allergisk mot bjeffing allerede da [emoji14]
Ceskyene har blitt totalt selvforsterkende her, er gjort utallige forsøk på å trene det bort. Har konkludert med at det er mindre jobb å la være å høre på og heller belønne når de har vært stille i noen sekunder i håp om at poletten kanskje detter ned til slutt.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mushi skrev:

Jeg har en bjeffejævel jeg har fått til å holde opp i hverdagen. Det er trenbart. :innocent: Dette er en hund som kunne stå og stirre meg inn i øyene og skrikebjeffe i 20 minutter hvis han ikke fikk vilja si... 

Jeg vet det er relativt trenbart, det er derfor vi har en puli som ikke bjeffer med mindre den "må " :P

 

3 minutter siden, Bjornal skrev:

Ceskyene har blitt totalt selvforsterkende her, er gjort utallige forsøk på å trene det bort. Har konkludert med at det er mindre jobb å la være å høre på og heller belønne når de har vært stille i noen sekunder i håp om at poletten kanskje detter ned til slutt.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 

Det er gjerne verre når det er flere av de i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, Christine said:

Skulle ut på tur, men kom meg ikke lengre enn typ 15meter borti gata før jeg regelrett ble stoppet av vinden. Klin umulig å gå, og tungt å puste. Terven var selvsagt klin gæren og happy - det snødde jo både nedover, oppover og sidelengs :lol: 

Vi fikk til en times tur, men fytti så tungt det var. Ble lurt av at naboen postet bilde fra Ladekaia, og det så jo greit nok ut :lol: God trening da i det minste, og Smula var skrekkelig happy. Freya not so much :P Men nå har jeg i alle fall god samvittighet både for jentene og meg selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Tror dine høner har det som plommen i egget :wub: 

Måtte flire på fredag, jeg hadde foret ferdig alle dyra, og stod og lente meg på kanten til ene kaninbingen og bare nøt lyden av dyr som spiser. Plutselig hadde jeg en hane på skuldern :o Han satt der ei stund og kikka sammen med meg hør han flakset ned igjen. :lol: Ikke noe angrep eller noe, skulle bare sitte litt på skuldra. :lol: 

Takk, men jeg føler ikke det :icon_redface: føler de har for lite hus, for liten hønsegård... Men så lenge vi ikke har flere så går det fint :) er bare jeg som har store krav til at dyrene mine har det fint :)

 

Haha, de er så morsomme :lol: jeg har to høner som ALLTID uten unntak kommer løpende når jeg kommer for å rydde hos dem :lol: kan ikke gå glipp av at hushjelpen rydder :aww:

2 timer siden, Mud skrev:

 for. 

Savner puddelkvasten merkelig mye til tross for at jeg fortsatt er allergisk mot bjeffing. Hvorfor bjeffer alle de kuleste hunderasene? Og hvorfor er jeg sååå allergisk mot bjeffing?

 Det er bare meg i hele verden som synes Nico er en infernalsk gneldrebikkje fordi hun bjeffer når det kommer folk og under veldig giret lek. Andre synes det er normalt liksom. Jeg må enten jobbe med bjeffeallergien min eller begynne med katt når disse to faller fra. Flere huskyer blir det neppe.  

Fordi at hvis en puddel ikke hadde bjeffet hadde den vært litt for perfekt :aww:

Jeg syntes whippeten min var fryktelig bråkete, han bjeffet jo hele tiden. Fikk meg et godt sjokk for å si det sånn, for whippeten bjeffer ikke lengre. Han er stille med mindre han leker :aww: puddelen derimot *himle med øynene* 

58 minutter siden, mushi skrev:

Jeg har en bjeffejævel jeg har fått til å holde opp i hverdagen. Det er trenbart. :innocent: Dette er en hund som kunne stå og stirre meg inn i øyene og skrikebjeffe i 20 minutter hvis han ikke fikk vilja si... 

Hvordan har du klart det? 

 

Skal sies at puddelen bjeffer når han leker, når han hører noen komme(eller tror han hører noen komme) og når vi er ute i hagen når han løper etter Casper, eller når han hører noe rart(eller tror han hører noe rart).

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du klart det? 
 
Skal sies at puddelen bjeffer når han leker, når han hører noen komme(eller tror han hører noen komme) og når vi er ute i hagen når han løper etter Casper, eller når han hører noe rart(eller tror han hører noe rart).
 
Siden min bjeffer for oppmerksomhet har jeg rett og slett ignorert eller gått inn i et annet rom når han starter. Men jeg har gjort det samme fra dag én. Jeg trodde jeg skulle få hørselsskader en periode. Han bjeffer ikke PÅ ting som hu andre gjør. Hun må gjøre noen enkle triks og avlede med godbiter. Hun bjeffer på andre hunder hvis hun blir nervøs...
Jeg tror ikke taktikken min hadde fungert hvis det var en innlært greie, da ville jeg nok gått for avledning.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Krutsi said:

Når det gjelder screeningundersøkelser, så kan de også redde liv ofte, i alle fall for mennesker. Visste du at de aller aller fleste som får livmorhalskreft er folk som ikke screener seg? 

 

Jada, det er noen screeningprogrammer som har noe for seg, men litt avhengig av hvilket faglig miljø man beveger seg i så er selv et innarbeidet screeningprogram som mammografi svært omdiskutert. For livmorhalskreft vet jeg ikke hvordan ståa er i så måte, sannsynligvis mindre omdiskutert siden jeg ikke husker!

6 hours ago, Krutsi said:

Når det gjelder HD, så vil du vel vite om hunden din er frisk? En hund kan ha HD og potensielle problemer, selv om du ikke ser noen tegn akkurat nå. En skremselshistorie der er en hund jeg hadde, helt fin og ikke et tegn på noe. Aktiv og fin brukshund. Røntget til C i en alder av 1,5 år, men da hun var ferdig vokst i kroppen og «satt seg» mer, begynte det å komme små tegn. Etterhvert slet hun å komme seg i bilen. Hun ble avlivd i en alder av 2,5 år fordi hoftene var helt ødelagt..

Om jeg vil vite om hunden er "frisk" kommer an på om 1) Diagnosen i utgangspunktet er sikker og 2) Om det finnes behandling som klart bedrer prognosene. For HD er det en del som har innsigelser rundt selve diagnostiseringen samt at en gitt grad av HD ikke nødvendigvis gir et gitt symptombilde. Hunden kan ha grad C og bli avlivet i ung alder og grad D med et helt fint liv. Når det gjelder behandling så må det finnes en effektiv behandling som man igangsetter før man ser kliniske tegn. Jeg har ikke sett overbevisende forskning som viser noe slikt, men har ikke gravd veldig dypt skal jeg innrømme. Så hvis du har noe så tar jeg gjerne i mot lenker! Ellers så får vi vel ta en slik faglig diskusjon grundigere i en annen del av forumet :)   

Når det gjelder eksempelet ditt så ser jeg ikke relevansen (men fryktelig trist!). Hunden BLE diagnostisert i screeningprogrammet OG ble avlivet ved 2.5 år. Så da er poenget ... ?

5 hours ago, Siri said:

Da tror jeg du har hatt en god del selektiv hørsel eller forståelse av informasjonen du har fått. 

Eh ... nei. Jeg har nok fått med meg det som er sagt i det miljøet jeg vanket. Nå skal det sies at det du siterte meg på var satt litt på spissen - regnet ikke helt med at det skulle bli et stort diskusjonspunkt gitt konteksten det ble postet i (et hjertesukk i forbindelse med min redsel og i et underforum som vel ikke er ment for dype, faglige diskusjoner). Jeg er imidlertid klar over at det er forskjellige oppfatninger i forskjellige miljøer både om screening generelt og spesifikke screeningprogrammer. Når det gjelder HD-screening for hund som tiltak for generell hundehelse så er det flere røde flagg med tanke på hvilke kriterier man normalt legger til grunn for massescreening. Så må man selvsagt tenke på om det er et godt verktøy i avlsarbeidet. Der er det vel også diskusjoner. Alt dette er vel egentlig mat for en grundigere tråd i en annen del av forumet, men hvis du sitter på  forskning som viser gode resultater av HD-screening og hund (enten fordi tidlig diagnostisering gir bedre prognoser eller fordi det har hatt effekt gjennom avl) så tar jeg gjerne i mot en link eller tre!

5 hours ago, Siri said:

Vel - siden man ikke kan genteste for alt, og HD ansees som en polygenetisk lidelse, så vil man neppe noen sinne få en gentest for dette innen overskuelig framtid. 

Det var det jeg skjønte! Akkurat som med den der smertefrie kariesbehandlingen! :D Neida ... det var jo akkurat dette med at det er et polygenetisk problem som ble nevnt som grunnen til at man ikke var i mål. Hvor langt de anså det var til mål fikk jeg ikke lest noe om, da det bare var abstractversjonen av konklusjonen jeg fikk lest - hadde ikke tilgang til fulltekst.

Skal se om jeg kan starte en tråd om screening i en mer passende del av forumet etterhvert - det var ikke tanken min å ta det her inne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Siden min bjeffer for oppmerksomhet har jeg rett og slett ignorert eller gått inn i et annet rom når han starter. Men jeg har gjort det samme fra dag én. Jeg trodde jeg skulle få hørselsskader en periode. Han bjeffer ikke PÅ ting som hu andre gjør. Hun må gjøre noen enkle triks og avlede med godbiter. Hun bjeffer på andre hunder hvis hun blir nervøs...
Jeg tror ikke taktikken min hadde fungert hvis det var en innlært greie, da ville jeg nok gått for avledning.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Ja, da har vi to forskjellige utfordringer :P

Min bjeffer på ting, så det eneste som har fungert hittil er å avlede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, tillien skrev:

Jada, det er noen screeningprogrammer som har noe for seg, men litt avhengig av hvilket faglig miljø man beveger seg i så er selv et innarbeidet screeningprogram som mammografi svært omdiskutert. For livmorhalskreft vet jeg ikke hvordan ståa er i så måte, sannsynligvis mindre omdiskutert siden jeg ikke husker!

Om jeg vil vite om hunden er "frisk" kommer an på om 1) Diagnosen i utgangspunktet er sikker og 2) Om det finnes behandling som klart bedrer prognosene. For HD er det en del som har innsigelser rundt selve diagnostiseringen samt at en gitt grad av HD ikke nødvendigvis gir et gitt symptombilde. Hunden kan ha grad C og bli avlivet i ung alder og grad D med et helt fint liv. Når det gjelder behandling så må det finnes en effektiv behandling som man igangsetter før man ser kliniske tegn. Jeg har ikke sett overbevisende forskning som viser noe slikt, men har ikke gravd veldig dypt skal jeg innrømme. Så hvis du har noe så tar jeg gjerne i mot lenker! Ellers så får vi vel ta en slik faglig diskusjon grundigere i en annen del av forumet :)   

Når det gjelder eksempelet ditt så ser jeg ikke relevansen (men fryktelig trist!). Hunden BLE diagnostisert i screeningprogrammet OG ble avlivet ved 2.5 år. Så da er poenget ... ?

Eh ... nei. Jeg har nok fått med meg det som er sagt i det miljøet jeg vanket. Nå skal det sies at det du siterte meg på var satt litt på spissen - regnet ikke helt med at det skulle bli et stort diskusjonspunkt gitt konteksten det ble postet i (et hjertesukk i forbindelse med min redsel og i et underforum som vel ikke er ment for dype, faglige diskusjoner). Jeg er imidlertid klar over at det er forskjellige oppfatninger i forskjellige miljøer både om screening generelt og spesifikke screeningprogrammer. Når det gjelder HD-screening for hund som tiltak for generell hundehelse så er det flere røde flagg med tanke på hvilke kriterier man normalt legger til grunn for massescreening. Så må man selvsagt tenke på om det er et godt verktøy i avlsarbeidet. Der er det vel også diskusjoner. Alt dette er vel egentlig mat for en grundigere tråd i en annen del av forumet, men hvis du sitter på  forskning som viser gode resultater av HD-screening og hund (enten fordi tidlig diagnostisering gir bedre prognoser eller fordi det har hatt effekt gjennom avl) så tar jeg gjerne i mot en link eller tre!

Det var det jeg skjønte! Akkurat som med den der smertefrie kariesbehandlingen! :D Neida ... det var jo akkurat dette med at det er et polygenetisk problem som ble nevnt som grunnen til at man ikke var i mål. Hvor langt de anså det var til mål fikk jeg ikke lest noe om, da det bare var abstractversjonen av konklusjonen jeg fikk lest - hadde ikke tilgang til fulltekst.

Skal se om jeg kan starte en tråd om screening i en mer passende del av forumet etterhvert - det var ikke tanken min å ta det her inne.

Hadde jeg dog trent henne så hardt som jeg kanskje hadde gjort hvis hun var fri, men bare uferdig i kroppen, så hadde hun kanskje ikke levd så lenge? Nei, det er ingen sikker diagnose bestandig, men du kan ta forhåndsregler. Og vite hvordan det står til med rasen din. Du kan også gi en del tilskudd som hjelper bra på ledd.. 

jeg skjønner virkelig ikke hvorfor HD-screening kan være noe negativt..

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg å vrir hodet mitt ang hvor jeg kan plassere mikroen..har plutselig blitt allergisk mot å ha masse ting på kjøkkenbenken.. og den mikroen er jo så stor og lite fin. Ville hatt den i skapet, men har ingen stikkontakt der...kun to stikkontakter ved kjøkkenbenken..kanskje jeg kunne hatt den oppå kjøleskapet, men bak der er der bare en stikkontakt, og der er jo kjøleskapet...alt man skal irritere seg over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 time siden, Line skrev:

Vi fikk til en times tur, men fytti så tungt det var. Ble lurt av at naboen postet bilde fra Ladekaia, og det så jo greit nok ut :lol: God trening da i det minste, og Smula var skrekkelig happy. Freya not so much :P Men nå har jeg i alle fall god samvittighet både for jentene og meg selv :) 

Se på facebooksiden dems, så ser det ikke fullt så idyllisk ut der nede :aww: Skulle gått ut tidligere jeg også! Her blir det trening og triks på stuegulvet, så får vi se om vi kommer oss ut om vinden roer seg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Christine said:

Se på facebooksiden dems, så ser det ikke fullt så idyllisk ut der nede :aww: Skulle gått ut tidligere jeg også! Her blir det trening og triks på stuegulvet, så får vi se om vi kommer oss ut om vinden roer seg litt. 

Jau, men når naboen kom seg ut på tur så måtte jo jeg også fikse tur :P  Men kjenner det i setemusklene nå ja..

 

Tok en versting på kjøkkenet, satt på oppvaskmaskin, og funderer på hva det skal bli til middag i dag :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Snoffe said:

Takk, men jeg føler ikke det :icon_redface: føler de har for lite hus, for liten hønsegård... Men så lenge vi ikke har flere så går det fint :) er bare jeg som har store krav til at dyrene mine har det fint :)

 

Haha, de er så morsomme :lol: jeg har to høner som ALLTID uten unntak kommer løpende når jeg kommer for å rydde hos dem :lol: kan ikke gå glipp av at hushjelpen rydder :aww:

Derfor du trenger å høre det fra andre :ahappy:   Jeg blir heller aldri fornøyd, tror egentlig det er ganske bra jeg. 

 

Mine går sammen med endene og går i den tomme kaninstallen, så de har greit med plass, men nå som det er snø og minusgrader så vil de ikke ut, da får de komme ut i resten av fjøset mens jeg driver på eller det er ekstra milde dager. Så jeg har somregel en hale av ender og høns etter meg :lol: og som jeg må skyve unna med beina for å komme forbi dem og sånt. Egentlig ganske upraktisk :aww: Men de må jo få komme ut og røre på seg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, tillien said:

Jada, det er noen screeningprogrammer som har noe for seg, men litt avhengig av hvilket faglig miljø man beveger seg i så er selv et innarbeidet screeningprogram som mammografi svært omdiskutert. For livmorhalskreft vet jeg ikke hvordan ståa er i så måte, sannsynligvis mindre omdiskutert siden jeg ikke husker!

Okay, jeg er rett nok litt i overkant opptatt av å oppdage kreft tidlig, men av det jeg kan finne av diskusjon om mammografi, så går det på a) uro i forbindelse med undersøkelsen, altså at folk er redd for kreft fordi de skal sjekkes for kreft, b) at noen ganger får man en falsk positiv diagnose, c) en viss fare for overdiagnostikk og overbehandling fordi man oppdager saktegående kreft som ikke nødvendigvis hadde trengt å bli behandla, og d) at ikke all kreft blir oppdaga til tross for screening - og det er så latterlig at jeg får noia av det. Skal man ikke sjekke for kreft fordi at noen ganger oppdager man ikke kreft allikevel, liksom? Det er urimelig. Enkelt og greit. 

Det er alltid viktig å oppdage kreft så tidlig som mulig. Jo tidligere man oppdager det, jo større sjanse er det for å overleve, og jo mindre behandling du trenger, jo mindre sjanse er det for bivirkninger av behandlinga - og blant kreftoverlevende, så er det til dels diskusjon om hva som er verst, sykdommen eller behandlingen, samt en stående vits om at om du overlever kreft er det ikke sikkert at du overlever behandlinga. Uansett. Jo mindre svulst, jo større sjanse for overlevelse, jo mindre behov man har for særlig strålebehandling og cellegift, jo mindre sjanse er det for bivirkninger. 

Å ta hensyn til folks kanskje unødvendige redsler og angster i en kort periode er ingen grunn til å ikke screene mot kreft der man kan. Hvis de tror det er skummelt å gå til en screening og å vente på resultatene, må de jo bare prøve å sette seg inn i hvordan det er å få en diagnose, gjennomgå en behandling som gjør deg rimelig sjuk, for så måtte gå til kontroll hver tredje måned de to første årene, så hvert halvår de neste tre årene - det er reelle redsler i ganske mange år fremover, det, så litt angst rundt en screening er fader meg en bagatell. Det er omtrent like saklig å være redd for screening som potensielt kan redde livet ditt fordi du kan være litt engstelig mens du venter på resultatet eller kanskje får en falsk positiv, som det er å være redd for at ungen din skal bli autistisk av barnevaksiner. Jeg får lyst til å kakke sånne folk i bakhuet, for hvis angsten rundt screening og potensielle falske diagnoser er det verst som skjer en helsemessig, bør man **** meg være takknemlig. Og det mener jeg fra dypet av mitt hjerte. Jeg er villig til å ta den diskusjonen med hvilken som helst antiscreening-fjomp. 

Når det kommer til HD-screening og hvor effektivt det er, så er det effektivt i de rasene/linjene der så å si alle røntges, og man tar hensyn til søskens resultater også. Ta f.eks Veiviseren hundeskole eller hva de kaller seg, som røntger alt og har full kontroll på linjene sine - mye mindre HD enn labrador ellers (siden det var det Wallies snakket om på foredraget). De veit hva de har, de veit hva de avler på. At man avler fritt mot fritt hjelper ikke, for som alltid når vi snakker om hundeavl så er det snakk om statistikk, ikke enkeltindivider. 

Hvis du har så mye i mot HD-røntging, så skjønner jeg dog ikke at du gidder. Jeg mener, hvis du er redd det skader hunden din, og du mener at det ikke sier noe uansett, hva gjør du det for da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Derfor du trenger å høre det fra andre :ahappy:   Jeg blir heller aldri fornøyd, tror egentlig det er ganske bra jeg. 

 

Mine går sammen med endene og går i den tomme kaninstallen, så de har greit med plass, men nå som det er snø og minusgrader så vil de ikke ut, da får de komme ut i resten av fjøset mens jeg driver på eller det er ekstra milde dager. Så jeg har somregel en hale av ender og høns etter meg :lol: og som jeg må skyve unna med beina for å komme forbi dem og sånt. Egentlig ganske upraktisk :aww: Men de må jo få komme ut og røre på seg.

Sant :ahappy: tror du har litt rett i det :)

Herlig :D

Mine vil heller ikke ut når det er snø, eller ordentlig regnvær med vind. Er det minus, ikke snø og fint vær så koser de seg ute :) men får litt ekstra dårlig samvittighet når de er inne hele dagen. Vi har heldigvis et mellomrom mellom hønsehuset og bakken, så der er de mye når været er dårlig. Også har vi litt tak som stikker ut, som beskytter mot vær og vind og når det er veldig varmt ute :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Just now, 2ne said:

Jeg er villig til å ta den diskusjonen med hvilken som helst antiscreening-fjomp. 

Å kalle meningsmotstandere for fjomper er ikke noe godt utgangspunkt for den diskusjonen du sier du er villig til å ta. Er det virkelig ikke mulig å ta en ren faglig diskusjon uten å komme med slikt? Det er seriøse forskere og seriøs forskning bak dem du kaller fjomper og det er forskning som trekker i begge rettninger. Når det kommer til screening og annen forbygging så finnes det store fagmiljøer som har, for mange , et ganske provoserende syn på slikt. Fordi det strider mot det mange intuitivt tenker. Men det er definitivt ikke fjomper som står bak. 

Uansett, jeg har i alle fall ikke tenkt å ta den diskusjonen med deg her. Også fordi, som nevnt flere ganger i tråden du siterte, dette vel ikke er tråden for slike faglige diskusjoner (de blir jo stort sett skilt ut).

Skal se om jeg kan starte en tråd om emnet (HD-screening) i helseforumet, så kan vi evt diskutere det der. Jeg har imidlertid ikke noen stor grunn til å diskutere kreftscreening hos mennesker. At mammografi i det hele tatt kom opp var som eksempel på noe som, enten du liker det eller ikke, er noe omdiskutert. Altså for å eksemplifisere at det ikke nødvendigvis er konsensus rundt bruk av screening. Jeg forsøkte ikke på noen måte å starte en diskusjon om kreft.

23 minutes ago, 2ne said:

Hvis du har så mye i mot HD-røntging, så skjønner jeg dog ikke at du gidder. Jeg mener, hvis du er redd det skader hunden din, og du mener at det ikke sier noe uansett, hva gjør du det for da? 

Hjelpes ... jeg kom med et hjertesukk fordi jeg var engstelig. Beklager det. Jeg forklarte også hvorfor jeg likevel gjør det. Fordi jeg ønsker et fortsatt godt forhold til en god oppdretter som jeg har lovet å ta røntgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på navn i lange tider nå, men jeg tror jeg bare må vente til valpen er i hus så jeg får se hva som passer. Håpløst! 

Blazern og jeg gikk skitur i dag også. 15 kalde så det var ikke snakk om at Felix ville ut. Jeg tror Blaze gleder seg til å få en litt mer aktiv turkompis :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...