Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, mushi skrev:

Er det noe sted jeg kan se sprinten i Piteå i morgen? :innocent:

Det er 30 km, ikke akkurat sprint :lol: Regner med det kommer til å komme resultater både her og der, men er nok ingen som sender live. Make Northug great again!! :bananas:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Det er 30 km, ikke akkurat sprint [emoji38] Regner med det kommer til å komme resultater både her og der, men er nok ingen som sender live. Make Northug great again!! :bananas:
Var så mye snakk om northug og sprint, men det var kanskje noe uttak på OL? Teit de bare sender tour de Ski. Sjekka svt, men ikke noe hell der heller...

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Var så mye snakk om northug og sprint, men det var kanskje noe uttak på OL? Teit de bare sender tour de Ski. Sjekka svt, men ikke noe hell der heller...

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Skandinavisk cup blir ikke sendt på tv, men du kan følge resultatene her https://mobile.fis-ski.com

Sprinten er på NM neste helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, mushi said:

Var så mye snakk om northug og sprint, men det var kanskje noe uttak på OL? Teit de bare sender tour de Ski. Sjekka svt, men ikke noe hell der heller...

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Tipper det har sitt utspring i at PN og Klæbo hadde en passiar om å gå lagsprint i OL sammen, etter stuntet til Klæbo i kveld :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, SFX skrev:

Åh, det er ikke et tema en gang, jeg kan ikke sameksistere med en som har et slikt menneskesyn, og så liten respekt for meg og forholdet. 

Nei, det er virkelig no go... 

45 minutter siden, SFX skrev:

Kjempekoselig dag med utmerket selskap, og nå lurer jeg på om jeg har lyst på en sen middag, eller om magen er full av kaker.

Veldig koselig - og deilige julekaker med utmerket pulverkaffe :lol: Her ble det IKKE middag, for å si det sånn :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Takk til facebook som minner meg på hver eneste dag hvor intenst jeg savner henne:icon_cry:
541560_464857923569363_317845480_n.jpg?o

Jeg mistet ikke en hund, jeg mistet min sjelevenn, min pelskledde datter:icon_cry:

:console:Skjønner hvordan du har det :icon_cry:

AN er jeg faktisk nesten litt bekymret. Jeg var ute en tur og akte en time i dag med forkjølelsen min og ble styggdårlig. Nå klarer jeg knapt å trekke pusten, har 39 i feber etter mye febernedsettende og vondt overalt og i et ribbein... Håper ikke det er lungebetennelse eller noe :ermm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kveldstur i skogen med Lykke for noen timer siden for å teste ut ny hodelykt. Når jeg kom tilbake til parkeringen oppdaget jeg at lysstyrken sto på lavest innstilling. Jaja, jeg finner vel ut av det :P

20180106_200007.thumb.jpg.5a6a44570142d09e535949ed58a6665d.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gå en liten tisserunde med Symra. Kom til en bratt liten bakke som var såpeglatt før snøen kom. Men nå som det er dypsnø her går det vel an å gå, tenkte jeg. Det gjorde det ikke. Det var til og med så såpeglatt under snøen at det var vanskelig å reise seg opp. :lol:

Og ja, jeg hadde brodder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kokospaniel skrev:


Sjekk litt kjolebutikker og sånt også, evt salg på brudebutikker. De har ofte bedre utvalg av størrelser enn det en tror.

Følger med overalt, og ser også på finn.no. Har ikke noe imot brukte kjoler. Var helt tilfeldig at jeg ramla innom hvite ballkjoler på Zalando i dag, jeg skulle egentlig inn for å titte på andre klær. :lol: 

58 minutter siden, Snøfrost skrev:

Denne kostet 1.300 + frakt , og det var etter at den ble moderert litt til mitt ønske (hadde egentlig litt slep, og det ville ikke jeg ha)
35_pappa_bryllup18.jpg

 

Fin. :) Har jo sett brudekjoler nede i type 7-800 kroner på nettbutikker med base i Kina f.eks (sånn som JJs house), men jeg har liksom ikke helt funnet noen der, og er generelt skeptisk til Kina-sydde varer. Har vært overalt på det store internettet og sett på kjoler siden vi forlova oss for noen år siden så begynner å få litt oversikt, men er fortsatt kjoleløs. :lol: Men, nå har jeg noe fysiske begrensninger i tillegg som gjør at jeg må velge litt annerledes. Helst skulle jeg hatt korsettliv og gode greier, men det går ikke. :P 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Ganzie skrev:

Takk til facebook som minner meg på hver eneste dag hvor intenst jeg savner henne:icon_cry:
541560_464857923569363_317845480_n.jpg?o

Jeg mistet ikke en hund, jeg mistet min sjelevenn, min pelskledde datter:icon_cry:

:hug:Jeg har kommet dit at jeg synes det er veldig koselig å se bilder av Pippin på FB og andre steder. Håper du også kommer dit snart!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Jeg skulle gå en liten tisserunde med Symra. Kom til en bratt liten bakke som var såpeglatt før snøen kom. Men nå som det er dypsnø her går det vel an å gå, tenkte jeg. Det gjorde det ikke. Det var til og med så såpeglatt under snøen at det var vanskelig å komme seg opp. :lol:

Og ja, jeg hadde brodder.

Meldt noen varmegrader på mandag, så forhåpentligvis gir det bedre underlag... 

Nå lurer jeg på om jeg ikke bare skal tusle i seng.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
17 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg skulle gå en liten tisserunde med Symra. Kom til en bratt liten bakke som var såpeglatt før snøen kom. Men nå som det er dypsnø her går det vel an å gå, tenkte jeg. Det gjorde det ikke. Det var til og med så såpeglatt under snøen at det var vanskelig å komme seg opp. :lol:

Og ja, jeg hadde brodder.

:lol:

Jeg gjorde samme tabben i dag. Orket ikke gå to turer fra bilen og inn, så jeg bærte med meg 16kg tørrfôr og 10kg vom - sammen med en sixpack øl. Gikk raskt på snørra, og ølboksene fløy rundt i gata :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutes ago, Betty said:

Følger med overalt, og ser også på finn.no. Har ikke noe imot brukte kjoler. Var helt tilfeldig at jeg ramla innom hvite ballkjoler på Zalando i dag, jeg skulle egentlig inn for å titte på andre klær. :lol: 

Fin. :) Har jo sett brudekjoler nede i type 7-800 kroner på nettbutikker med base i Kina f.eks (sånn som JJs house), men jeg har liksom ikke helt funnet noen der, og er generelt skeptisk til Kina-sydde varer. Har vært overalt på det store internettet og sett på kjoler siden vi forlova oss for noen år siden så begynner å få litt oversikt, men er fortsatt kjoleløs. :lol: Men, nå har jeg noe fysiske begrensninger i tillegg som gjør at jeg må velge litt annerledes. Helst skulle jeg hatt korsettliv og gode greier, men det går ikke. :P 

 

 

Min er Kina-vare (fra JJs house). Budsjettet var ikke stort nok til noe annet. Jeg ble positivt overrasket da jeg har hørt fryktelig mye rart. Men den satt som et skudd (er jo sydd på mål) og var mer enn fin nok for 1-dags kjole :)
Joda, underskjørtet er nok litt stivere, korsettet litt dårligere og "føles billigere" enn på kjoler til 8k+ , men det gjorde i alle fall ikke meg noe.   Fant jo egentlig ikke noe jeg heller, for jeg ville ikke ha slep (og ikke for mye dill-dall), men slepet fjerna de for noen få kr (150 eller der omkring). 
Hadde back-up ide om en grei litt fin sommerkjole. Men jeg slapp å kjøpe den. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det virkelig vært nydelig vintervær! -5-10°C, sol og vindstille :D 

De har enda ikke gruset veien her, så da dro jeg med den eldgamle sparken ut på tur med de to store. Hurramegrundt, så gøy det er, selv med livet som innsats! Lyn, som de foregående årene har fungert som anker, jobbet i dag myyye bedre enn en slarkete Keo - jevnt, stramt og sterkt :heart: 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Jeg er så engstelig for HD og AD røntgen på mandag. Skulle ønske oppdretter var et ubrukelig hespetre som jeg ikke ønsket å gi noe tilbake til og ikke ønsket videre kontakt med. Da hadde det ikke blitt noe røntgen, det er altså helt sikkert! Jeg hadde en katt da jeg var liten som døde ut av det blå under sedasjon for å fikse på en tann. Det sitter i ... 

Noen som vet hvilken sedasjon de bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, tillien said:

Huff. Jeg er så engstelig for HD og AD røntgen på mandag. Skulle ønske oppdretter var et ubrukelig hespetre som jeg ikke ønsket å gi noe tilbake til og ikke ønsket videre kontakt med. Da hadde det ikke blitt noe røntgen, det er altså helt sikkert! Jeg hadde en katt da jeg var liten som døde ut av det blå under sedasjon for å fikse på en tann. Det sitter i ... 

Noen som vet hvilken sedasjon de bruker?

Jeg grein og hyperventilerte før HD/AD røntgen, så no worries, you are not alone :P Var helt uttavmegsjælopplevelse og var sikker på bikkja kom til å dø. Naja. Det var den gangen, og deretter har vofsen vært sedert 12 ganger (inkl siste runde i jula som 10åring) uten at det har vært noe problem. Går nok bra for dere og. Men skjønner den nervøsiteten.

Jeg tror det er dette som vanligvis brukes: https://www.felleskatalogen.no/medisin-vet/dyreeier/pil-domitor-vet-orion-567564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kangerlussuaq said:

Jeg grein og hyperventilerte før HD/AD røntgen, så no worries, you are not alone :P Var helt uttavmegsjælopplevelse og var sikker på bikkja kom til å dø. Naja. Det var den gangen, og deretter har vofsen vært sedert 12 ganger (inkl siste runde i jula som 10åring) uten at det har vært noe problem. Går nok bra for dere og. Men skjønner den nervøsiteten.

Jeg tror det er dette som vanligvis brukes: https://www.felleskatalogen.no/medisin-vet/dyreeier/pil-domitor-vet-orion-567564

Ja, logikken forteller meg jo at det går bra. Det hjelper bare ikke så mye :) Og så er det ikke bare faren for død som plager meg. Jeg er redd for at hun skal føle ubehag. Kanskje spesielt redsel. Er det en ting hun kan bli panisk av så er det å ikke få bevege seg fritt. Både bur (bortsett fra i bil, men det var en lang vei å gå), fastbinding og fastholding kan gjøre henne ganske så panisk. Vet hun 2 ganger ble sittende fast ved utbryterforsøk som valp, mulig der årsaken ligger. En gang ble hun sittende lenge fast med hodet mellom noen sprinkler. Var bare flaks, og en oppmerksom oppdretter, som gjorde at det gikk bra. Tenker at hun kan få litt samme følelsen ved sedasjon, spesielt om hun ikke blir helt borte. Legg til at jeg er, for å si det mildt, skeptisk til screening generelt (etter å ha fått proppet ørene full av mistro mot screening over flere år fra ymse samfunnsmedisinere gjennom utdanning og jobb) og ikke finner overbevisende forskning som støtter at NKKs (og andre internasjonale forbunds) HD-prosjekter har noe særlig for seg.

Det siste jeg leste var at veien forover er gentesting og ikke røntgen. Da slipper man i alle fall å påføre hunden ubehag, selv om noen av betenkelighetene ved screeningen faller bort. Men det er ikke ferdigforsket ennå ... koker vel bort i kålen det også, akkurat som den der smertefrie metoden tannlegene skulle gå over til for å fikse hull i tennene. Har ventet et par tiår på det også :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin. [emoji4] Har jo sett brudekjoler nede i type 7-800 kroner på nettbutikker med base i Kina f.eks (sånn som JJs house), men jeg har liksom ikke helt funnet noen der, og er generelt skeptisk til Kina-sydde varer. Har vært overalt på det store internettet og sett på kjoler siden vi forlova oss for noen år siden så begynner å få litt oversikt, men er fortsatt kjoleløs. :lol: Men, nå har jeg noe fysiske begrensninger i tillegg som gjør at jeg må velge litt annerledes. Helst skulle jeg hatt korsettliv og gode greier, men det går ikke. [emoji14] 
 
 

Er denne for kort og enkel? http://www.alexismote.no/p/kjoler/kjoler/forever-yours-wedding-dress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tillien skrev:

Ja, logikken forteller meg jo at det går bra. Det hjelper bare ikke så mye :) Og så er det ikke bare faren for død som plager meg. Jeg er redd for at hun skal føle ubehag. Kanskje spesielt redsel. Er det en ting hun kan bli panisk av så er det å ikke få bevege seg fritt. Både bur (bortsett fra i bil, men det var en lang vei å gå), fastbinding og fastholding kan gjøre henne ganske så panisk. Vet hun 2 ganger ble sittende fast ved utbryterforsøk som valp, mulig der årsaken ligger. En gang ble hun sittende lenge fast med hodet mellom noen sprinkler. Var bare flaks, og en oppmerksom oppdretter, som gjorde at det gikk bra. Tenker at hun kan få litt samme følelsen ved sedasjon, spesielt om hun ikke blir helt borte. Legg til at jeg er, for å si det mildt, skeptisk til screening generelt (etter å ha fått proppet ørene full av mistro mot screening over flere år fra ymse samfunnsmedisinere gjennom utdanning og jobb) og ikke finner overbevisende forskning som støtter at NKKs (og andre internasjonale forbunds) HD-prosjekter har noe særlig for seg.

Det siste jeg leste var at veien forover er gentesting og ikke røntgen. Da slipper man i alle fall å påføre hunden ubehag, selv om noen av betenkelighetene ved screeningen faller bort. Men det er ikke ferdigforsket ennå ... koker vel bort i kålen det også, akkurat som den der smertefrie metoden tannlegene skulle gå over til for å fikse hull i tennene. Har ventet et par tiår på det også :D

 

De kjenner seg ikke fanget, men de blir sliten og sovner under sedasjon. 

Når det gjelder screeningundersøkelser, så kan de også redde liv ofte, i alle fall for mennesker. Visste du at de aller aller fleste som får livmorhalskreft er folk som ikke screener seg? 

Når det gjelder HD, så vil du vel vite om hunden din er frisk? En hund kan ha HD og potensielle problemer, selv om du ikke ser noen tegn akkurat nå. En skremselshistorie der er en hund jeg hadde, helt fin og ikke et tegn på noe. Aktiv og fin brukshund. Røntget til C i en alder av 1,5 år, men da hun var ferdig vokst i kroppen og «satt seg» mer, begynte det å komme små tegn. Etterhvert slet hun å komme seg i bilen. Hun ble avlivd i en alder av 2,5 år fordi hoftene var helt ødelagt..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Det snør så tett at jeg ikke ser lenger enn nabohuset, og det blåser mye allerede. Tur utgår nok i dag, ja. Hva i all verden skal man bruke søndagen til da? 

Tv-serier, filmer, bake boller og lære hunden nye triks :aww: er man ordentlig av seg så rydder og vasker man, men det er ikke like gøy :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapchat gradestokken sier -16 ute, det beit i kinna men ikke så mye! Trym haltet litt på ene beinet til tross for sokker, så kanskje? Nydelig ute ihvertfall! Så nå når de har fått en halvtime på tur  og jeg har spist frokost blir det skitur alene før det er sluttspurten på Tds :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper gradestokken er ødelagt eller noe...
-19? :o 
Syntes det var smått kjølig her da jeg sto opp... 
Kanskje gå å lukke soveromsvinduet, sånn at det kan bli et snev av varme her...
Blir sikkert sol og knallfint fotovær da :D 
*lov å håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...