Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar

Recommended Posts

1 minute ago, Raksha said:

Skulle ikke blåse opp her før i morgen tidlig, noen har bommet litt. :aaw:  Snør vannrett og rusker i huset. 

Fine vinteren? :rolleyes:  :poke: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Line said:

Fine vinteren? :rolleyes:  :poke: 

Jaa? Så lenge man kan nyte den inne :teehe: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg gjort unna en god del av halvårsvurderingene, så får jeg ta resten i morgen. Det jeg får gjort nå i alle fall, noe må jo sjekkes for sikkerhets skyld :) 

Tur har vi gått også, og var innom pappa en snartur på veien. Nå er det vel på tide med litt mat tenker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi rakk en skikkelig fin tur i skogen før det blåste opp i formiddag :ahappy: Og det har kommet mer snø :D  Gleder meg allerede til ny tur i morgen. Må få klippet potene til Twist da, han får snø- og isklumper mellom tærne i nysnøen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Har vært på utstillingstrening med Melvin :) flinke litt gutten! Var første gang han har vært i en sånn setting, og det var litt skummelt. Samtidig som at det var kaldt. Men han sto veldig fint på bordet, og jeg fikk begynt så vidt å gå med han :) fornøyd med det :ahappy:

Casper var på tur med min søster så han koste seg der :)

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, Raksha said:

Hei Knerten :wub: 

Ååh kan jeg få oppskrift og fremgangsmåte? 

Siden barnet mitt er barn av sin mor og sin far, og dermed er dronningen av prokrastinering allerede som 4 år gammel, så kom vi oss ikke ut før sola hadde forsvunnet bak skyer og snø. Men vi har da vært ute en liten tur, hundene har fått løpe villmann og blitt kalde, så Kasko har krøpet under teppet med meg, og Lupin ligger i andre sofaen. 

Hvis du googler grove pitabrød og bruker oppskriften til Bakekona, så finner du oppskriften der :D Kjempe lette å lage, veldig mettende og sunne. Og ikke minst 10 ganger bedre enn de fæle man kjøper på butikken... :P

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og Blaze starta dagen med en fin skitur i knallvær. Litt for kaldt for gamlefar så han ville heller være hjemme med samboer. Nå har vi vært på handlerunde, det ble litt tomt etter at jula ble kasta ut så vi måtte fylle på meg litt lys, sofaputer og dilldall. Ble koseligere her nå :) 

Også kan jeg endelig slutte å holde pusten for nå er det offisielt, det blir valp på meg neste måned! :jump::frantics:

• Like 16

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, MarieR said:

Vi rakk en skikkelig fin tur i skogen før det blåste opp i formiddag :ahappy: Og det har kommet mer snø :D  Gleder meg allerede til ny tur i morgen. Må få klippet potene til Twist da, han får snø- og isklumper mellom tærne i nysnøen. 

God tur...

nordoyanfyrorkan.jpg

:lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Line said:

God tur...

nordoyanfyrorkan.jpg

Ugh, hold på hatten liksom :o:lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
31 minutter siden, Line skrev:

God tur...

Haha, så det der, mulig det blir innedag istedenfor :P Kan jo håpe at Fosen tar av for det verste? :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper dette overlever Cora, både greina og kabelen er rimelig snøtunge fra før og stolpen heller kraftig innover...

0vIoZeJRTP+TYtkKjGtI+w.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iddis har lekt med hundevenninnen på tur idag. Han skal jammen være glad han har ører ellers tror jeg topplokket hadde ramlet av :D

Fikk ordnet litt i leiligheten når jeg kom hjem og vasket litt klær. Lagde lasagna til middag, så nå har jeg middag i en hel del dager framover. Etter mat sovnet Idde på fanget mitt og der satt jeg i 1,5 time gitt. Kan jo ikke røre seg med hund på fanget! Det er helt rart hvor styrtglad man blir i den lille rare hunden. Han er virkelig en liten hjertetyv. Så utrolig sjarmerende og rar og morsom :wub:

• Like 10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter her å spiser ost og kjeks, og drikker te og ser hungergames for meg selv. Kjeder meg...

Kroppen reagerer veldig rart på hvordan dagen i dag har vært. Trodde jeg kom til å sluknet helt, men jeg føler jeg har energi. 

Egentlig er det være enn å kubbe, for da vet jeg ikke hvor dårlig jeg blir når jeg først blir dårlig :P

Men, jeg blir ihvertfall veldig tent på å trene med hundene mine etter sånne treninger. Syntes det er veldig gøy! Også får jeg lyst på en whippet som kan stilles :aww: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå ser det ut til at jeg har funnet kjole til bryllupet i sommer. 1500 kroner kan jeg leve med. :ahappy: Ikke typisk brudekjole, men en løs og ledig hvit kjole som jeg tror kan passe meg. Ikke helt bestemt meg da, men ser jo det er mulig å finne en billig og fin kjole. :) Var mye fint på Zalondo, men ikke alt som gikk opp i min størrelse (og noe utsolgt i den størrelsen da). 

Vielsen er bestilt, stedet er i boks, og nå må vi vel begynne å jobbe med innbydelsene. 

• Like 10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har deltatt på mitt første løp i dag - Mørketidsmila. Det var i grunnen gøy, selv om jeg blir litt satt ut av å løpe i kø med så mange mennesker. Sær einstøing, much? :teehe:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Freya syter. Og piper. Syter. Og piper. Og vandrer. Og syter. Og piper. :gaah: Noen som vil ha en gammel dvergschnauzer med hjertefeil, som i alle fall går pent i bånd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå ser det ut til at jeg har funnet kjole til bryllupet i sommer. 1500 kroner kan jeg leve med. :ahappy: Ikke typisk brudekjole, men en løs og ledig hvit kjole som jeg tror kan passe meg. Ikke helt bestemt meg da, men ser jo det er mulig å finne en billig og fin kjole.  Var mye fint på Zalondo, men ikke alt som gikk opp i min størrelse (og noe utsolgt i den størrelsen da). 
Vielsen er bestilt, stedet er i boks, og nå må vi vel begynne å jobbe med innbydelsene. 

Sjekk litt kjolebutikker og sånt også, evt salg på brudebutikker. De har ofte bedre utvalg av størrelser enn det en tror.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, Line skrev:

Freya syter. Og piper. Syter. Og piper. Og vandrer. Og syter. Og piper. :gaah: Noen som vil ha en gammel dvergschnauzer med hjertefeil, som i alle fall går pent i bånd?

Sikker på at hun ikke har vondt noe sted? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
27 minutes ago, Betty said:

Akkurat nå ser det ut til at jeg har funnet kjole til bryllupet i sommer. 1500 kroner kan jeg leve med. :ahappy: Ikke typisk brudekjole, men en løs og ledig hvit kjole som jeg tror kan passe meg. Ikke helt bestemt meg da, men ser jo det er mulig å finne en billig og fin kjole. :) Var mye fint på Zalondo, men ikke alt som gikk opp i min størrelse (og noe utsolgt i den størrelsen da). 

Denne kostet 1.300 + frakt , og det var etter at den ble moderert litt til mitt ønske (hadde egentlig litt slep, og det ville ikke jeg ha)
35_pappa_bryllup18.jpg

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutes ago, mushi said:

Sikker på at hun ikke har vondt noe sted? 

Jepp, det er ingenting som ikke kan fikses med enten ligge på fanget, få godis, eller ut på tur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Siri skrev:

Helt enig. Det kan liksom ikke sammenlignes en gang... Men hadde jeg hatt en gubbe som hadde dyppa snoppen i kjøpevare, så hadde'n gått på hue og ræva rett ut. 

Åh, det er ikke et tema en gang, jeg kan ikke sameksistere med en som har et slikt menneskesyn, og så liten respekt for meg og forholdet. 

Kjempekoselig dag med utmerket selskap, og nå lurer jeg på om jeg har lyst på en sen middag, eller om magen er full av kaker.

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Folks holdninger kommer ikke til å endre seg, så lenge det finnes en overflod av vill/hjemløse katter. Heller tvert om. En voldsom mengde frittgående katter enten de er hjemmehørende et sted eller er 'ville' øker bare presset på smådyr/fuglfauanen og ikke minst fører det til ergrelse/forbannelse hos de som blir utstt for nedpissede/nedskitte hus/garasjer/uthus /hager. Husker jeg ikke feil ble det anslått at det bare i Stavangerområdet befant seg 10 000!! forvillede katter! Et voldsomt antall og hvilken skade disse gjør og hvilke lidelser de selv blir utsatt for, kan man jo bare tenke seg.  Igjen, det er direkte feil å påstå at alle hjemløse katter har hatt et hjem, det finnes massevis av eksempler på at 'villkatter' formerer seg ute, gjennom flere generasjoner, også i vårt land. Ikke minst godt hjulpet av diverse 'god'hjerta kattedamer som driver å forer på disse kattene. At de således bare forsterker og opprettholder problemet, gir de enten fullstendig  beng i, eller har ikke såpass fattevene at de forstår det selv. Svært få om noen katter steriliseres. Det er STOR forskjell på inngrepene sterilisering og kastrering.. Bare prøv å overtale en partner til kastrering istedenfor sterilisering for å unngå flere barn hjemme...   Selvsagt er det et menneskeskapt problem, ingen har vel påstått noe annet?  Du svarer fremdeles ikke på hva man skal gjøre med de utallige tusen uønskede kattene som allerede finnes? 
    • Først og fremst må det jobbes med folks holdninger til kattehold tenker jeg. Påbudt registrering OG sterilisering kunne vært en begynnelse, for akkurat nå tyter det katter. Gaupen er den eneste villkatten vi har i Norge. Disse "villkattene" kommer som regel fra et hjem. Ved å kalle dem "villkatter" føler jeg man fraskriver seg menneskenes rolle i problemstillingen, for det er et menneskeskapt problem. 
    • Sorry men det finnes flere og mange eksempler på katter som har gått ute i årevis og produsert nye påløpende bånd..Så det er en sannhet med store modifikasjoner at katter ikke tåler norsk vinter. Som forøvrig er svært variabel , avhengig av geografi. Påbudt kastrering for alle katter hadde vært en begynnelse men hvor mange ville fulgt opp her?  Og hva mener du man skal gjøre med de mange tusen vill/hjemløse kattene som allerede finnes? Det er udiskutabelt at det ikke på langt nok finnes brukbare/interesserte nye hjem til alle disse og da snakker jeg ikke om kattehoarders, som på død og liv skal redde ALT av katter.
    • Det finnes ikke "villkatter" i Norge. De tåler ikke norsk klima på vinterstid, så de kattene man snakker om her er som regel et resultat av uansvarlige katteeiere som lar kattene formere seg i ett sett. Hjemløse katter vil være mer passende. Hadde vært mye mer nyttig i disse feriedager hvor katter dumpes som avfall, og jobbe for at nye katter ikke blir født, enn at man skal oppfordre til avlivning. Hva med å innføre krav om kastrering/sterilisering?     
  • Nylig opprettede emner