Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Stine skrev:

Jeg er glad jeg glemte Trym på Kløfta siden det ble 11 t på jobb idag... Han skal være der til lørdag, så da kan jeg bare jobbe ivei :D Selv om jeg kunne tenkt meg å klemme litt på han nå, siden broren hans ble avlivd idag :icon_cry: De var så like de to der, og det er så trist når det er et kullsøsken man har hatt kontakt med siden de var 8 uker...

:console:

 

AN kom jeg inn stivfrossen og blid for jeg har vært på sledetur i kveld :wub:

Månen lyste opp hele marka som var kledd i snø, det var helt nydelig ❄️

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

AN er det nesten så jeg lurer på om puddelklubben betaler soniser for å reklamere for pudler, siden de åpenbart funker til alt og passer for alle :rolleyes: 

"Jeg skal ha hund til elgjakt" - "Eyh, jeg veit om en storpuddel som har vært elgjakthund, kanskje storpuddel er noe for deg?". 

Raser er helt klart en motedille på sonen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

AN er det nesten så jeg lurer på om puddelklubben betaler soniser for å reklamere for pudler, siden de åpenbart funker til alt og passer for alle :rolleyes: 

"Jeg skal ha hund til elgjakt" - "Eyh, jeg veit om en storpuddel som har vært elgjakthund, kanskje storpuddel er noe for deg?". 

Raser er helt klart en motedille på sonen.. 

Jeg tenkte å kjøpe toypuddel som neste gjeterhund snart. Gamlisen blir snart 8. Så vi må ha en avlaster. Passer vel bra?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tricolor said:

Jeg tenkte å kjøpe toypuddel som neste gjeterhund snart. Gamlisen blir snart 8. Så vi må ha en avlaster. Passer vel bra?

Ja assa, toyen her napper meg i hælene når jeg går, så jeg tror nok hun egentlig er en heeler, jeg! Hvis hun prøver å gjete meg, så kan hun sikkert gjete sau også! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snoffe skrev:

Fått brev fra agria om at de mener jeg ikke har betalt forsikringen til Melvin. Blir så irritert når jeg ringte spesifikt for å høre om jeg kunne få begge to på samme avtalegiro, og de sa ja. De sendte meg til og med en ny betalingsplan! Og nå får jeg trussel om å miste forsikringen, enda jeg har betalt det jeg skal disse månedene. Det de sa til meg at jeg skulle betale, fikk det muntlig to ganger og så har jeg som sagt fått betalingsplan av dem der begge hundene er inkludert.

Siden jeg er sliten så er krangling med fremmede på telefon det siste jeg vil gjøre! Men har ikke så mye valg annet enn å ringe i morgen å høre hva som har hendt. 

 

Tull med Agria? Nei, det var noe nytt :-D Jeg har aldri vært borti maken til elendig firma, de har så mye rot og motstridende informasjon. Møkkaselskap, jeg vil aldri mer være kunde der. Det er 2.5 år siden jeg byttet selskap, og fremdeles sender de meg "kundeinformasjon" på epost, selv om jeg har påminnet dem om min overflytting. De roter i alle ledd, og lyger om så mangt.

4 timer siden, Debbie skrev:

Kattesand, det var smart. Jeg går med halvlitersflasker med vann i.  PS: mitt nyttårsforsett røyk etter fire timer inn i det nye året.. tjohei.

Jeg synes kattesand er suverent, for da kan jeg lage kløven så tung jeg vil. Sanden ligger også stødig i veska uten å lage kanter som kan stikke/gnage hunden. Og kløvene kan ligge i bilen til neste tur uten at noe fryser.

Mine er vant til å bære kløv, for en ung hund som skal tilvennes bruker jeg heller et badehåndkle som lager volum uten vekt, så de vender seg til bredden på kløven. Det, eller ballonger. Men for voksne, kløvvandte hunder må det være litt vekt for å gi noen trening. På kløvmerket må mine bære cirka 8.5 kg hver, før finregning. 15 prosent av kroppsvekten i ei mil.

4 timer siden, Debbie skrev:

Første dag på jobb, og til trøst så var det ikke mye stas. Og jeg kjenner meg litt daff, og pjusk...

Håper det tar seg opp!

Hjemme fra matlagingskurs, hvor jeg har erfart at jeg liker kikerter og linser, mens cottage cheese ikke tiltalte min gane.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg gå å legge meg i rent sengetøy. Iroomba støvsugde madrassen bare så det susa. Yeey, for en hushjelp. Jobb i morgen og fredag. På meg, ikke på hushjelpen altså:P

Og så skal jeg drømme om den gjetende toy. Han kan jo hete Toy, så da er ihvertfall navnevalget klart.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

AN er det nesten så jeg lurer på om puddelklubben betaler soniser for å reklamere for pudler, siden de åpenbart funker til alt og passer for alle :rolleyes: 

"Jeg skal ha hund til elgjakt" - "Eyh, jeg veit om en storpuddel som har vært elgjakthund, kanskje storpuddel er noe for deg?". 

Raser er helt klart en motedille på sonen.. 

Men puddelen passer jo til alt og alle, de er jo nesten like bra som doodlene :aww:

Min fungerer ypperlig til hønsejakt og som ankelbiter. ønsker man seg vakthund, vel den kan det å :aww:

 

Akkurat nå, SFX skrev:

Tull med Agria? Nei, det var noe nytt :-D Jeg har aldri vært borti maken til elendig firma, de har så mye rot og motstridende informasjon. Møkkaselskap, jeg vil aldri mer være kunde der. Det er 2.5 år siden jeg byttet selskap, og fremdeles sender de meg "kundeinformasjon" på epost, selv om jeg har påminnet dem om min overflytting. De roter i alle ledd, og lyger om så mangt.

 

Var inne å så at de ikke har trekt penger fra kontoen min for november og desember. Enda alt var i orden på avtalegiroen i nettbanken min. Og det var i november at det ble endringer.. har virkelig ikke lyst å bruke morgendagen på å snakke med agria, for så å bruke resten av dagen på å fikse i nettbanken. Planen var å hvile i morgen.

Hadde det ikke vært for at jeg trenger forsikringer med tanke på Casper så hadde jeg byttet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vaset og baset oss gjennom 12 km i passe bra snøvær :D Friskt og deilig. Sikten var dårlig, så det var greit at Willy hadde på seg sykkellykt sånn at jeg så ham langt der framme i snøkavet :ahappy: Han synes jo det er oppskrytt å gå sammen med Yasmine og meg... Yasmine derimot, skulle gjerne gått sammen med både Willy og meg - så hun har det litt travelt på tur :teehe:

Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tricolor said:

Nå skal jeg gå å legge meg i rent sengetøy. Iroomba støvsugde madrassen bare så det susa. Yeey, for en hushjelp. Jobb i morgen og fredag. På meg, ikke på hushjelpen altså:P

Og så skal jeg drømme om den gjetende toy. Han kan jo hete Toy, så da er ihvertfall navnevalget klart.

Ååh det har jeg aldri tenkt på at Jeeves kan ta madrasser også :o Så smart :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Tricolor skrev:

Nå skal jeg gå å legge meg i rent sengetøy. Iroomba støvsugde madrassen bare så det susa. Yeey, for en hushjelp. Jobb i morgen og fredag. På meg, ikke på hushjelpen altså:P

Og så skal jeg drømme om den gjetende toy. Han kan jo hete Toy, så da er ihvertfall navnevalget klart.

Kjøre roboten i senga ja, den hadde jeg ikke tenkt på :ermm: 
Jeg har både robotstøvsuger og robotgulvvasker, så her leves reneste latmannslivet mens de tar seg av husarbeidet :P Gleder meg til det kommer roboter som kan legge sammen klær, vaske badet og tørke støv :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, 2ne skrev:

AN er det nesten så jeg lurer på om puddelklubben betaler soniser for å reklamere for pudler, siden de åpenbart funker til alt og passer for alle :rolleyes: 

"Jeg skal ha hund til elgjakt" - "Eyh, jeg veit om en storpuddel som har vært elgjakthund, kanskje storpuddel er noe for deg?". 

Raser er helt klart en motedille på sonen.. 

Puddel må nok finne seg i å dele førsteplassen 'passer for alt og alle ' med whippet.. :sleep: Enten man er hardbarka vintersportentusiast ( begriper ikke at Lars Monsen ikke tok med seg en whippet på tur..) eller man syns mosjonering av bikkjer er slitsomt, så passer whippet..for ALLE.. Vinterstid står de da ikke noe tilbake for den mest fullpelsa polarhund, bare å slenge på et dekken om det er full vinterstorm og mosjon ,nei  det trenger de omtrent ikke i det hele tatt..En eller to turer der de får springe av seg i løpet av uka, så er de så fornøyde atte.. Fatter ikke at ikke absolutt alle skaffer seg whippet altså .:rolleyes:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
48 minutter siden, 2ne skrev:

AN er det nesten så jeg lurer på om puddelklubben betaler soniser for å reklamere for pudler, siden de åpenbart funker til alt og passer for alle :rolleyes: 

"Jeg skal ha hund til elgjakt" - "Eyh, jeg veit om en storpuddel som har vært elgjakthund, kanskje storpuddel er noe for deg?". 

Raser er helt klart en motedille på sonen.. 

Jeg forstår godt at du blir oppgitt over det. Ingenting positivt kommer av eksplosjon i popularitet blant hund. Avl for å tilfredsstille etterspørsel kan ha stygge konsekvenser for helse og gemytt. 
Men ta det med ro. Ingen lurer meg! Kort og enkel pels var ett av mine kriterier som jeg brukte for å eliminere alle de som ikke passet meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Puddel må nok finne seg i å dele førsteplassen 'passer for alt og alle ' med whippet.. :sleep: Enten man er hardbarka vintersportentusiast ( begriper ikke at Lars Monsen ikke tok med seg en whippet på tur..) eller man syns mosjonering av bikkjer er slitsomt, så passer whippet..for ALLE.. Vinterstid står de da ikke noe tilbake for den mest fullpelsa polarhund, bare å slenge på et dekken om det er full vinterstorm og mosjon ,nei  det trenger de omtrent ikke i det hele tatt..En eller to turer der de får springe av seg i løpet av uka, så er de så fornøyde atte.. Fatter ikke at ikke absolutt alle skaffer seg whippet altså .:rolleyes:

Men "alle" har jo whippet så du slipper å bekymre deg for det :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Midas skrev:

Kjøre roboten i senga ja, den hadde jeg ikke tenkt på :ermm: 
Jeg har både robotstøvsuger og robotgulvvasker, så her leves reneste latmannslivet mens de tar seg av husarbeidet :P Gleder meg til det kommer roboter som kan legge sammen klær, vaske badet og tørke støv :D

Jeg har en sånn robot som støvsuger, vasker gulvet, legger sammen klær, vasker badet og tørker støv :D  Kaller han bare for samboeren min ute i offentligheten :aww:

Edit; Jeg vasker klær, sørger for at de er tørre til han skal legge de sammen, lager middag og har hovedansvaret for ungen. Så jeg gjør min del jeg også, altså :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

Jeg har en sånn robot som støvsuger, vasker gulvet, legger sammen klær, vasker badet og tørker støv :D  Kaller han bare for samboeren min ute i offentligheten :aww:

Edit; Jeg vasker klær, sørger for at de er tørre til han skal legge de sammen, lager middag og har hovedansvaret for ungen. Så jeg gjør min del jeg også, altså :lol:

Meeeeh, den jeg har fungerer ikke like jevnt og trutt og stillegående som neaton og iroboten gjør. Og så blir det alltid tull med hvor klærne skal legges, hvor det skal tørkes støv og hva som skal vaskes på 60, eller var det 90 eller kanskje 30? Så da blir det liksom til at jeg gjør det selv :P Slitsomt å være perfeksjonist :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Midas skrev:

Meeeeh, den jeg har fungerer ikke like jevnt og trutt og stillegående som neaton og iroboten gjør. Og så blir det alltid tull med hvor klærne skal legges, hvor det skal tørkes støv og hva som skal vaskes på 60, eller var det 90 eller kanskje 30? Så da blir det liksom til at jeg gjør det selv :P Slitsomt å være perfeksjonist :sleep:

Både jeg og samboeren er perfeksjonister. Så ordningen vår fungerer i 99% av tilfellene veldig bra :lol:

Derimot er det sinnsykt irriterende de få gangene det ikke går. Stopper en av oss opp, så stopper liksom alt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være litt passiv-aggressiv i morgen og sende melding til han som styrer forsikringssaken her om at det var veldig fint at de tok ut skittentøyskurven fra badet slik at det ikke kom gipsstøv og isolasjonsfibre i skittentøyet, men at de kunne kanskje gjort det samme med de rene håndklærne i trådkorgstativet og puttet tannbørsten min oppi der også. :aww:


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg forstår godt at du blir oppgitt over det. Ingenting positivt kommer av eksplosjon i popularitet blant hund. Avl for å tilfredsstille etterspørsel kan ha stygge konsekvenser for helse og gemytt. 
Men ta det med ro. Ingen lurer meg! Kort og enkel pels var ett av mine kriterier som jeg brukte for å eliminere alle de som ikke passet meg :P 

Whippet er svaret! :sleep:

2 minutter siden, Snoffe skrev:

Men "alle" har jo whippet så du slipper å bekymre deg for det :aww:

 

Jepp, det er jammen ikke lenge til du har rett i det..;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Snoffe said:

Men puddelen passer jo til alt og alle, de er jo nesten like bra som doodlene :aww:

Det er jo sant :aww: 

24 minutes ago, QUEST said:

Puddel må nok finne seg i å dele førsteplassen 'passer for alt og alle ' med whippet.. :sleep: Enten man er hardbarka vintersportentusiast ( begriper ikke at Lars Monsen ikke tok med seg en whippet på tur..) eller man syns mosjonering av bikkjer er slitsomt, så passer whippet..for ALLE.. Vinterstid står de da ikke noe tilbake for den mest fullpelsa polarhund, bare å slenge på et dekken om det er full vinterstorm og mosjon ,nei  det trenger de omtrent ikke i det hele tatt..En eller to turer der de får springe av seg i løpet av uka, så er de så fornøyde atte.. Fatter ikke at ikke absolutt alle skaffer seg whippet altså .:rolleyes:

Whippet er bare puddel med kort pels :P 

16 minutes ago, *Kat84* said:

Jeg forstår godt at du blir oppgitt over det. Ingenting positivt kommer av eksplosjon i popularitet blant hund. Avl for å tilfredsstille etterspørsel kan ha stygge konsekvenser for helse og gemytt. 

Jeg er ikke så redd for en eksplosjon av interesserte, interessen er allerede ganske stor, og pelsstellet er heldigvis såpass avskrekkende at det luker ut ganske mang. Jeg er bare lei av disse syklusene der samme rase blir foreslått samme f.. slags kriterier folk har for rase. Det har vært whippet en stund, så har vi hatt korthåra collie, belgere, og nå er det tydeligvis puddelen sin tur. 

16 minutes ago, *Kat84* said:

Men ta det med ro. Ingen lurer meg! Kort og enkel pels var ett av mine kriterier som jeg brukte for å eliminere alle de som ikke passet meg :P 

Åh, jeg har sett puddel blitt foreslått til folk som ikke vil ha noe særlig pelsstell og jeg, for det er bare å barbere dem.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er jo sant :aww: 

Whippet er bare puddel med kort pels :P 

Jeg er ikke så redd for en eksplosjon av interesserte, interessen er allerede ganske stor, og pelsstellet er heldigvis såpass avskrekkende at det luker ut ganske mang. Jeg er bare lei av disse syklusene der samme rase blir foreslått samme f.. slags kriterier folk har for rase. Det har vært whippet en stund, så har vi hatt korthåra collie, belgere, og nå er det tydeligvis puddelen sin tur. 

Åh, jeg har sett puddel blitt foreslått til folk som ikke vil ha noe særlig pelsstell og jeg, for det er bare å barbere dem.. 

Var det ikke en periode hvor kelpie var universalsvaret også? Og det artige er jo at når anbefalelsesperioden er over, så blir rasene sååå aktive og vanskelige, at de kun er for supereiere. Bare vent, snart er puddelen nesten umulig å ha for vanlige dødlige :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, Midas said:

Kjøre roboten i senga ja, den hadde jeg ikke tenkt på :ermm: 
Jeg har både robotstøvsuger og robotgulvvasker, så her leves reneste latmannslivet mens de tar seg av husarbeidet :P Gleder meg til det kommer roboter som kan legge sammen klær, vaske badet og tørke støv :D

Åååh hvilken gulvvaskerobot har du? Fornøyd?  ønsker meg intenst en sånn... Jeg HATER å vaske gulv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
    • Nå må jeg faktisk klage litt. Tiden går jo alt for fort 🥲 Jeg synes ikke det er mer enn noen uker siden jeg hentet hjem den lille krabaten min jeg, og nå er han snart 10kg tyngre og 30cm høyere 😂❤️ Melvin, 5,5mnd gammel ❤️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...