Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Pixie skrev:

Det vet ikke vi heller, har akkurat begynt en kartlegging som skal pågå i tre-fire uker. En del av problemet er jo at de nå sier at de aldri har sett noe sånt nede hos seg.

Jeg var forberedt på å holde ut og se an kartleggingen, men nå vil jeg bare bort.

Så lenge de har støvsugd som galne der nede så høres det rart ut at de aldri har merket noe. 
Jeg synes det høres veldig rart ut at de skal kunne spre seg ned til dem på så kort tid. Og hvis disse hadde kommet fra flatpakket emballasje så burde vel også flere kunder hos samme butikk hatt problemer? Slike historier sprer seg fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Jøss, åpenbart en del jeg ikke har fått med meg, for jeg har heller ikke lagt merke til støtende, personlige eller graverende innlegg. 

AN spiser jeg kveldsmat og ser serie. Var flink å kjøpte frukt på butikken, appelsinene er skikkelig gode nå! :) Fint det, for det hjelper på prosjekt "godteri bare i helgen" å ha noe annet å snavle på :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Siden jeg ikke vil at mitt hundehold skal være til bry hadde jeg lenge tenkt å ringe på hos naboene for å presantere meg, samt for å si at de bare må gi beskjed hvis hundene lager lyd. Man vet jo aldri hvem man møter på, så har grudd meg litt til det. Fikk et innfall i dag, så skjelvende gikk jeg opp for å ringe på. Vel - det var absolutt ingenting å grue seg for! Supertrivelige folk som kunne fortelle at de tålte litt lyd, og jeg måtte bare si i fra hvis jeg trengte hundelufting på dagtid :ahappy: Det har (som forventet) ikke kommet en lyd fra leiligheten vår om formiddagen, og de hadde ikke lagt merke til at vi hadde hunder, så da kan jeg trygt senke skuldrene. Ble til og med invitert på kaffe og kake :lol: Trivelig nabolag altså - flere som har kommet for å håndhilse når jeg har hentet post osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Det vet ikke vi heller, har akkurat begynt en kartlegging som skal pågå i tre-fire uker. En del av problemet er jo at de nå sier at de aldri har sett noe sånt nede hos seg.

Jeg var forberedt på å holde ut og se an kartleggingen, men nå vil jeg bare bort.

Jeg ser den altså! Får satse på at ting føles litt bedre ut etter ei natt med søvn..

ellers får du lete etter en sugardaddy Evt :P men siden der ble kanskje lagt ned her i Norge? ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Debbie said:

Så sigler jeg på denne genseren:)

Bilderesultat for fanakofte kauni

:shocked: Den var flott! Må få strikket en sånn. 

2 hours ago, maysofie said:

Jeg hater å drømme om å fylle feil type drivstoff på bilen, like ekkel og samme virkelighetsfølelse hver gang...

Nå har det kommet ny bil på gårdsplassen, altså en bensin og en diesel, for å gjøre marerittet komplett :lol: 

Det går helt fint, skal du se. Særlig om du faktisk er redd for å fylle nettopp feil. :P 
Jeg hadde bensin, og har nå også hatt diesel i mange år. Helt problemfritt det, aldri fylt feil. Eneste er at jeg har en uvane med å si bensin i stede for fellesbetegnelsen drivstoff. Får stadig kjeft for at jeg sier jeg skal fylle "bensin" når jeg tar dieselbilen. :innocent: 

Just now, Pixie said:

Alt jeg tar i blir til dritt.

(...) 

Jeg vet ikke om jeg orker mer av 2018.

Huff for en situasjon, sender deg en klem. :hug: Er dette en sak leieboerforeningen kan være behjelpelig med?

Akkurat nå har jeg tatt sjokoladekaka ut av ovnen. Tenkte det var best å bake den i kveld, i morgen må jeg bake solboller slik at de er ferske til besøket kommer. Skal trøstespise et stykke kake mens jeg tråler stamtavler etter alternativer. Kjenner jeg er rett ut besviken over at alle interessante planer enten er ”lagt til neste år” eller kombinasjonene blir endret. Skal ikke være lett å være kresen, nei. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg ser den altså! Får satse på at ting føles litt bedre ut etter ei natt med søvn..

ellers får du lete etter en sugardaddy Evt :P men siden der ble kanskje lagt ned her i Norge? ??

Litt vanskelig å hekte en Sugardaddy når man hverken er pen eller ung :P Kanskje jeg kan finne en som har en fetish for småfeit førtiårig nabokjerring-looken?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lillekrapyl said:

Er så greit med de diskene med nedsatt mat :) Finner ofte mye der, og fryser gjerne ned.

Ja geialt! De har ikke egne disker på coop da, men store fine klistermerker :D 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
3 timer siden, maysofie skrev:

Jeg hater å drømme om å fylle feil type drivstoff på bilen, like ekkel og samme virkelighetsfølelse hver gang...

Nå har det kommet ny bil på gårdsplassen, altså en bensin og en diesel, for å gjøre marerittet komplett :lol: 

Foreldrene til ei venninne reiste bort en helg for noen år siden, og før de dro fikk hun streng beskjed om å la bilen deres stå. Hun hadde sin egen, men klart deres splitter nye SUV fristet litt :aww: Sverigetur ble planlagt, for de kom vel ikke til å merke at hun kjørte til Sverige sånn om hun vasket bilen før den ble satt i garasjen igjen? Bare synd for venninna mi at hun måtte fylle opp tanken, og dermed klarte å fylle feil. Hun merket ingenting, startet bilen og boom så funket ikke bilen lengre :lol: Heldigvis hadde de «idiot-forsikring» som dekte det, men jeg glemmer aldri den telefonen hun måtte ta for å fortelle hva som hadde hendt. Har aldri sett henne så spak før, haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Malinka skrev:

Jeg føler jeg bare klager her inne, men jeg lever i en liten boble for tiden med boligdritt. I dag kom jeg hjem til kloakklukt i gangen og det kommer fra kjelleren der skadefolkene fortsatt holder på å tørke opp gulv og vegger. Naboen kom hjem rett etter meg, etter 2 uker på jobbreise, og har samme problemet. I tillegg oppdaget jeg når jeg lette etter opprinnelsen til lukten at det i tillegg er en annen luktbombe i kjelleren. De har koblet fryseren og kjøleskapet i kjelleren av strøm når de kappet vekk nederste del av veggen og glemt å koble de på igjen... Kjøleskapet var tomt, men ikke fryseren. Så der lukter det råttent når man løfter på lokket. Så jeg har klagd til skadefolkene, de skulle se om de kunne sende noen i morgen, jeg klagde til takstmannen som har skadesaken og han fikk de til å sende en i kveld. :aww: Så nå sitter jeg her og venter på en som skulle komme før jeg skulle på musikkøving... nå er det snart 1,5time siden han sa han skulle komme og om en halvtime må jeg gå. Lurer på om de fortsatt kaller det beboelig når jeg blir kvalm av å gå ut i gangen. Og jeg håper det bare er hjernen min som tuller litt med meg når jeg syns jeg kjenner lukten her i stuen også!

Fytte rakker'n så himla kjedelig den saken der er! 

Vi skulle bare rusle oss en kort tur bortover veien i kveld - men det ble 8 km... også har jeg fresa snø fra inngangspartiet. Det er så morsomt med den lille snøfreseren :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, her er det noe jeg har gått glipp av ser jeg...

Nettopp kommet inn fra tur. Forbanna på meg selv at jeg ødela for bikkja. Vi traff på en gal rottis og en gal terrier av noe slag. Ser de ofte, men nå var det på en smal sti uten "rømningsveier". Så jeg løp ut i grøfta. De to andre begynte å brøle og da så min opp på meg. Dette har vi jo øvd såå mye på, og at hun tilbydde det, med 2 brøleaper 3 meter i fra, hadde jeg aldri trodd. Men jeg ødela jo hele dritten jeg. Grøfta er full i bæsj så jeg fokuserte på hvor jeg satte beina mine, fomla med båndet og stappa hånden i den lommen jeg IKKE har godbiter i. Så når hun ikke fikk respons på den blikkontakten med en gang så begynte hun jo å brøle hun også...:cry:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Pixie skrev:

Det vet ikke vi heller, har akkurat begynt en kartlegging som skal pågå i tre-fire uker. En del av problemet er jo at de nå sier at de aldri har sett noe sånt nede hos seg.

Jeg var forberedt på å holde ut og se an kartleggingen, men nå vil jeg bare bort.

Det skjønner jeg veldig godt, særlig på grunn av reaksjonen til huseier. Slikt er ikke gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

AN ligger Sjef og fiser og sprer en slik giftig gass som gjør at jeg begynner å lure på om jeg burde kjøpt noen sånne klimakvoter. :o

 

:lol:

Jeg vurderer å hoppe i seng. Egentlig ikke så trøtt, men jeg har lyst til å ligge under dyna og lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg tror jeg er forsikra mot feilfylling, synes jeg så det da jeg skumma gjennom forsikringsdokumentene. (Ikke at jeg kommer til å trenge det, har aldri hatt dieselbil).

Da skal jeg faktisk se etter det i forsikringspapirene til nybilen, for slikt er ikke billig om man gjør blemma :lol: 

Fyller jeg feil på min egen så er ikke det verdens undergang, men om jeg fyller feil på mammas nye øyesten, daaaa...

1 time siden, CrazyTerrierLady skrev:

Det går helt fint, skal du se. Særlig om du faktisk er redd for å fylle nettopp feil. :P 
Jeg hadde bensin, og har nå også hatt diesel i mange år. Helt problemfritt det, aldri fylt feil. Eneste er at jeg har en uvane med å si bensin i stede for fellesbetegnelsen drivstoff. Får stadig kjeft for at jeg sier jeg skal fylle "bensin" når jeg tar dieselbilen. :innocent: 

Problemet er st jeg gir det ikke en singel tanke engang når jeg faktisk fyller, det går på autopilot. Men kom igjen på natta, så mange ganger jeg har drømt at jeg har fylt feil :lol: 

55 minutter siden, Christine skrev:

Foreldrene til ei venninne reiste bort en helg for noen år siden, og før de dro fikk hun streng beskjed om å la bilen deres stå. Hun hadde sin egen, men klart deres splitter nye SUV fristet litt :aww: Sverigetur ble planlagt, for de kom vel ikke til å merke at hun kjørte til Sverige sånn om hun vasket bilen før den ble satt i garasjen igjen? Bare synd for venninna mi at hun måtte fylle opp tanken, og dermed klarte å fylle feil. Hun merket ingenting, startet bilen og boom så funket ikke bilen lengre :lol: Heldigvis hadde de «idiot-forsikring» som dekte det, men jeg glemmer aldri den telefonen hun måtte ta for å fortelle hva som hadde hendt. Har aldri sett henne så spak før, haha! 

Ååååh nei, jeg tror jeg hadde satt bilen på en togskinne foran å måtte innrømme noe slikt :lol: 

Vi hadde en nabo som presterte å fylle feil tre ganger. Han kjøpte seg splitter ny årsmodell dieselbil som gikk helt kaputt, dieselbil nummer to led samme skjebne. Bil nummer tre byttet han til bensin for å unngå nettopp dette, og gjett da, der gikk katalysatoren adundas etter å ha fylt diesel på bensinbilen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

53 minutter siden, Siri skrev:

Fytte rakker'n så himla kjedelig den saken der er! 

Vi skulle bare rusle oss en kort tur bortover veien i kveld - men det ble 8 km... også har jeg fresa snø fra inngangspartiet. Det er så morsomt med den lille snøfreseren :D 

 Nå skulle jeg skrive at denne gang var det bare en sluk som var tørr og ikke noe mer problemer, og at han fra skadeselskapet var her helt til jeg måtte gå, men nå når jeg kom hjem for 10 min siden så lukter det fortsatt kloakk. Og vi luftet godt tidligere. Festlig :ermm:  Jeg hadde lang lunte når dette startet i desember, men nå er den nesten ikke eksisterende. Fryseren har startet igjen i hvert fall. Så får vi fryse inn den råtne maten slik at det er mer behagelig for de som må fjerne det. 

@Lillekrapyl det var lang tid å vente på å få fikset vannskader! Håper det går både kjapt og enkelt heretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Da skal jeg faktisk se etter det i forsikringspapirene til nybilen, for slikt er ikke billig om man gjør blemma :lol: 

Det er sikkert ikke billig nei. Det jeg synes er så rart er at de ikke kan gjøre noe så forveksling ikke kan skje. Grønt eller svart hode på bensinslangen er ikke nok, det burde ikke vært mulig å stikke feil slange i feil åpning. Det burde vært helt forskjellige dimensjoner eller form på rør og åpninger.

Ikke sitt der og tenk koffert da folkens. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Malinka skrev:

 Nå skulle jeg skrive at denne gang var det bare en sluk som var tørr og ikke noe mer problemer, og at han fra skadeselskapet var her helt til jeg måtte gå, men nå når jeg kom hjem for 10 min siden så lukter det fortsatt kloakk. Og vi luftet godt tidligere. Festlig :ermm:  Jeg hadde lang lunte når dette startet i desember, men nå er den nesten ikke eksisterende. Fryseren har startet igjen i hvert fall. Så får vi fryse inn den råtne maten slik at det er mer behagelig for de som må fjerne det. 

Kjempefestlig liksom :( Jeg skjønner godt at lunta er borte nå ja! Er det mulig liksom? Også fryseren i tillegg.. det er liksom prikken over i'en! 

8 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er sikkert ikke billig nei. Det jeg synes er så rart er at de ikke kan gjøre noe så forveksling ikke kan skje. Grønt eller svart hode på bensinslangen er ikke nok, det burde ikke vært mulig å stikke feil slange i feil åpning. Det burde vært helt forskjellige dimensjoner eller form på rør og åpninger.

Det står ganske tydelig på håndtaket også da, at det er diesel eller bensin :P ... Min bror greide også det kunststykket å fylle feil en gang.. gjett om han fikk høre det... lenge :D Det er heller ikke uvanlig at folk fyller diesel på vanntanken i bobilene sine. Det er visst skikkelig kjipt, det også, har jeg hørt... 

Sitat

Ikke sitt der og tenk koffert da folkens. :aww:

Gjør vi da aldri :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Piglet said:

Savner å kunne kle meg i "vanlige" klær av og til, skipper jeg ulltrøya stivner rygg og nakke med en gang. Selv om jeg ikke har det så ille som deg, jeg kan jo bruke hendene mine, så er det kjipt allikevel. Smerter er litt vanskelig å overse når de passerer en viss terskel. :hmm:

Jeg kan bruke hendene jeg og, det tar bare litt tid :P Det største problemet jeg har nå om dagen er kjeven, av alle ting. Jeg biter igjen så hardt hele tiden at det føles som at jeg må brekke munn opp igjen :rolleyes: Og det gir hodepine.. Digg :aww: 

10 hours ago, Pringlen said:

De sier at man skal ta hensyn til de dyra som sliter, men stopper ikke all mulighet for jakt på de dyra som tåler litt snø helt utmerket. Det kunne de gjort her også. Her er det alt annet enn mye snø uansett. Båndtvang for 15—20 cm, liksom...

Jeg tror ikke det er såpass heller her, jeg. Vel, kanskje med snøen som har kommet i dag. Nei, jeg tror allikevel ikke det. Virker noe overdrevent at det er ekstraordinær båndtvang i hvert fall. 

5 hours ago, Piglet said:

Det er sikkert fordi de ikke orker annet enn å være trivelige... Min møtte en bulldog da hun var valp, bulldogen var vel omtrent 4 mnd gammel og orka ikke løpe mer enn noen få meter for da ble den så andpusten. Det var skikkelig trist å se/høre. 

Ja, det er viden kjent det at levende vesener blir triveligere og triveligere jo mer de lider. Det kan jo ikke være fordi de er avlet sånn, mentalt. Det er bare i alle andre raser at mentalitet er arvelig og rasetypiske trekk er fordi rasen er avlet for å ha de trekkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det står ganske tydelig på håndtaket også da, at det er diesel eller bensin :P ... Min bror greide også det kunststykket å fylle feil en gang.. gjett om han fikk høre det... lenge :D Det er heller ikke uvanlig at folk fyller diesel på vanntanken i bobilene sine. Det er visst skikkelig kjipt, det også har jeg hørt... 

Jammen det ville vært umulig å ta feil hvis diesel hadde kvadratisk åpning og bensin rektangulær, eller noe sånt. Nemlig. Diesel på vanntanken høres ut som et lite feriemareritt ja, tipper tanken må skiftes ut om det skjedde.

Men jeg skulle jo legge meg sa jeg. Tisse Symra litt først bare.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Malinka skrev:

 

 Nå skulle jeg skrive at denne gang var det bare en sluk som var tørr og ikke noe mer problemer, og at han fra skadeselskapet var her helt til jeg måtte gå, men nå når jeg kom hjem for 10 min siden så lukter det fortsatt kloakk. Og vi luftet godt tidligere. Festlig :ermm:  Jeg hadde lang lunte når dette startet i desember, men nå er den nesten ikke eksisterende. Fryseren har startet igjen i hvert fall. Så får vi fryse inn den råtne maten slik at det er mer behagelig for de som må fjerne det. 

Nå må det faktisk være over :( Håper det nærmer seg slutten nå! 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Ikke sitt der og tenk koffert da folkens. :aww:

Jeg kan ikke snakke for resten av folket, men jeg gjorde det ikke før du sa at vi ikke skulle det. Da måtte jeg jo lese på nytt med helt andre briller på! :lol: 


Nå burde jeg egentlig vært trøtt i følge klokka. Men jeg har begynt å få vondt i hodet. Typisk når det er noe jeg funderer på, uansett hvor rett det måtte være. Og når jeg får nye ideer og tanker for fremtiden så blir det enda mer å diskutere med meg selv og vurdere. 

Og akkurat nå begynner jeg jo å lure på om studier er det rette for meg i og med at jeg tydeligvis får vondt i hodet av å tenke! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jammen det ville vært umulig å ta feil hvis diesel hadde kvadratisk åpning og bensin rektangulær, eller noe sånt. Nemlig. Diesel på vanntanken høres ut som et lite feriemareritt ja, tipper tanken må skiftes ut om det skjedde.

Du har selvsagt helt rett i det altså :D 
Jeg har hørt om en del som har skiftet både vanntank og hele vannsystemet i bilen pga diesel... skikkelig artig :lol: 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Men jeg skulle jo legge meg sa jeg. Tisse Symra litt først bare.

Høres veldig vondt ut... å tisse Symra altså :o 

Nå skal mine hunder ut på tissetur før vi skal legge oss også. Også ble jeg omsider ferdig med den uendelig langtekkelige og kjedelige boka jeg har holdt på med. Nå venter ny - og forhåpentligvis mye mer spennende bok :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...