Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Jeg har strødd to kilo grovsalt på veiene på tomta mi. Stakkars Symrapoter. Får prøve å la henne gå andre steder enn der jeg har salta, og skylle av potene når vi har vært ute. Bilen liker vel heller ikke salt, den får få seg en vask med underspyling når isen er borte.

Ellers står kjøpapizzaen i ovnen (vegetale) og kvelden er bare min, helt uten oppgaver og avtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Symra&Pippin said:

Jeg er alene i bygget. De andre dro på møte, jeg skal gjøre ferdig søknader til vgs. Har lyst til å gå på Bunnpris og kjøpe noe digg, men hvis døra smeller igjen kommer jeg ikke inn igjen. Det kortet lå visst i den andre bagen gitt.

Da sparte du både penger og kalorier - win-win! :lol: 

3 hours ago, *Kat84* said:

Cottage cheese er virkelig ikke godt. De klumpene er bare grusomme :o Men med en oppdelt pære, masse kanel, og en god dæsj jordbærsyltetøy så gikk det ned. :aww: 

Man trenger ikke å spise hytteost bare fordi det er sunt altså... 

1 hour ago, Symra&Pippin said:

Kanskje det kunne funka noen steder, men den verste bakken kjører jeg bil i. Ser for meg at jeg river i stykker hønsenettingen da. Men jeg lagrer det i hodet som en mulighet. Takk!

Man får kjøpt smal hønsenetting (20-40 cm). Om du legger denne ute i siden så kan den vel brukes :) 

 

Hjemme. Hektisk dag på jobb, og så innom på sykehuset til mamma etterpå. Tusle ut en runde med jentene snart da :) 

Skulle bare ønske det var samme føret som for to år siden...

1794753_10151975315426985_1458627332_n.j

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Da sparte du både penger og kalorier - win-win! :lol: 

Jeg tok det igjen på veien hjem! :lol:

Akkurat nå, Line skrev:

Man får kjøpt smal hønsenetting (20-40 cm). Om du legger denne ute i siden så kan den vel brukes :) 

Nja, smal den oppkjørselen min da sjø. Vurderer å lage (d.v.s. få laga) en trapp ved siden av. Men jeg har en annen liten bakke der det kunne funka med hønsenetting. Må tenke litt på det. Jeg har tenkt mer i retning av elektriske varmematter, det er billigere enn varmekabler i bakken, men jeg fant ut at matter var kjempedyrt det også. Ikke noe for min type lommebok nei. :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å drømme om å fylle feil type drivstoff på bilen, like ekkel og samme virkelighetsfølelse hver gang...

Nå har det kommet ny bil på gårdsplassen, altså en bensin og en diesel, for å gjøre marerittet komplett :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Jeg hater å drømme om å fylle feil type drivstoff på bilen, like ekkel og samme virkelighetsfølelse hver gang...

Nå har det kommet ny bil på gårdsplassen, altså en bensin og en diesel, for å gjøre marerittet komplett :lol: 

Jeg tror jeg er forsikra mot feilfylling, synes jeg så det da jeg skumma gjennom forsikringsdokumentene. (Ikke at jeg kommer til å trenge det, har aldri hatt dieselbil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg bare klager her inne, men jeg lever i en liten boble for tiden med boligdritt. I dag kom jeg hjem til kloakklukt i gangen og det kommer fra kjelleren der skadefolkene fortsatt holder på å tørke opp gulv og vegger. Naboen kom hjem rett etter meg, etter 2 uker på jobbreise, og har samme problemet. I tillegg oppdaget jeg når jeg lette etter opprinnelsen til lukten at det i tillegg er en annen luktbombe i kjelleren. De har koblet fryseren og kjøleskapet i kjelleren av strøm når de kappet vekk nederste del av veggen og glemt å koble de på igjen... Kjøleskapet var tomt, men ikke fryseren. Så der lukter det råttent når man løfter på lokket. Så jeg har klagd til skadefolkene, de skulle se om de kunne sende noen i morgen, jeg klagde til takstmannen som har skadesaken og han fikk de til å sende en i kveld. :aww: Så nå sitter jeg her og venter på en som skulle komme før jeg skulle på musikkøving... nå er det snart 1,5time siden han sa han skulle komme og om en halvtime må jeg gå. Lurer på om de fortsatt kaller det beboelig når jeg blir kvalm av å gå ut i gangen. Og jeg håper det bare er hjernen min som tuller litt med meg når jeg syns jeg kjenner lukten her i stuen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte vannskade 01.10, og har ventet og ventet på svar, samtidig som vi har fått vage tilbakemeldinger på at takstmann ikke mener det er skade på bygningen.

Nå skal visstnok takstrapporten være ferdig, hvor takstmannen konkluderer med at det er en skadesak. Får et byggefirma på befaring imorgen, som skal gjøre et prisoverslag. 

Puh, kan vi endelig komme i mål med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de tingene man gjør i svime. Jeg henta fram en bit oppvaskmiddel, tok av plasten og la den i maskina. Så vaska jeg en kasserolle. Etterpå tok jeg fram en bit oppvaskmiddel, tok av plasten og skulle legge den i maskina, men der lå det allerede en. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅh dette var en vanvittig god middag, lenge siden middager har smakt så godt :o Fant indrefillet av storfe i nedsatt 40% på butikken i går, så tok med et par biter, hadde smørdampet brokkoli, stekt gulrot, stekt sopp og fløtegratinerte poteter til. Det smakte alldeles perfekt. Bonden toppet det hele med bernaisesaus da, den stod jeg over :lol:  

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Raksha skrev:

ÅÅÅh dette var en vanvittig god middag, lenge siden middager har smakt så godt :o Fant indrefillet av storfe i nedsatt 40% på butikken i går, så tok med et par biter, hadde smørdampet brokkoli, stekt gulrot, stekt sopp og fløtegratinerte poteter til. Det smakte alldeles perfekt. Bonden toppet det hele med bernaisesaus da, den stod jeg over :lol:  

 

Er så greit med de diskene med nedsatt mat :) Finner ofte mye der, og fryser gjerne ned.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille turen vi var på i dag var alt for lang for min del. heldigvis gikk hundene løs, så de utnyttet turer til det fulle.

Innser at det blir endel blåsing av pels de kommende årene, jaja blir vel en vane det også :P

Da vi kom hjem ble det en meget enkel middag, og nå er det første iron man filmen som durer og går på tv :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg stilte kanskje et unødvendig spørsmål oppi her et sted, trodde det var innafor. Ellers synes jeg ikke det er så mye her som ikke er innafor. Veldig synd hvis du forsvinner @SFX, du er best! Men hvis @Kangerlussuaq kan være så snill å ikke kjempe sine kamper på arenaer der disse kampene hverken er ønsket eller hensiktsmessig, så tror jeg sonen vil fortsette å være en ålreit plass. Du er jo en fin og kunnslkapsrik person Kanga, du skyter bare så ofte over mål så skittspruten står.

Kan vi være venner og danse litt sammen alle sammen nå?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg tar i blir til dritt.

Hadde huseier på døra med en gang jeg kom hjem fra jobb. Han gjorde det klinkende klart at de ikke dekker en dritt, at om jeg prøver meg på å antyde at krypene var i huset da jeg flyttet inn ville de påstå at jeg tok med meg krypene i mine møbler, at om det plagde meg sånn kunne jeg bare flytte og det ville han gjerne ha svar på helst i dag, men til nød i morgen. For han liker ikke å gå i uvisshet. Ispedd fraser som "om noen er ugrei mot meg er jeg dobbelt ugrei tilbake" og "jeg er ikke helt god når jeg blir pressa".

Så nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har virkelig ikke lyst til å bo her lenger, like mye pga hans oppførsel som pga krypene. Men om jeg flytter kan jeg ikke ta med meg møblene mine uten å risikere å ta med meg insekter, og siden de nekter å erstatte noe som helst vil jeg jo ikke ha råd til å la møblene stå igjen og kjøpe annet.Jeg har brukt utallige timer på å skru sammen skap og kommoder til soverommet. Og jeg ser virkelig ikke frem til å måtte flytte igjen, for tredje gang på bare noen måneder. Men jeg vet ikke om jeg orker å bli her, med insekter og en husvert som syns det er greit å true meg til taushet. 

De har tydeligvis funnet ut at det beste er å bare presse meg til å flytte, så kan de få inn en leieboer som ikke er så vanskelig og syns det er helt greit med "husdyr". 

Jeg vet ikke om jeg orker mer av 2018.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Pixie skrev:

Alt jeg tar i blir til dritt.

Hadde huseier på døra med en gang jeg kom hjem fra jobb. Han gjorde det klinkende klart at de ikke dekker en dritt, at om jeg prøver meg på å antyde at krypene var i huset da jeg flyttet inn ville de påstå at jeg tok med meg krypene i mine møbler, at om det plagde meg sånn kunne jeg bare flytte og det ville han gjerne ha svar på helst i dag, men til nød i morgen. For han liker ikke å gå i uvisshet. Ispedd fraser som "om noen er ugrei mot meg er jeg dobbelt ugrei tilbake" og "jeg er ikke helt god når jeg blir pressa".

Så nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har virkelig ikke lyst til å bo her lenger, like mye pga hans oppførsel som pga krypene. Men om jeg flytter kan jeg ikke ta med meg møblene mine uten å risikere å ta med meg insekter, og siden de nekter å erstatte noe som helst vil jeg jo ikke ha råd til å la møblene stå igjen og kjøpe annet.Jeg har brukt utallige timer på å skru sammen skap og kommoder til soverommet. Og jeg ser virkelig ikke frem til å måtte flytte igjen, for tredje gang på bare noen måneder. Men jeg vet ikke om jeg orker å bli her, med insekter og en husvert som syns det er greit å true meg til taushet. 

De har tydeligvis funnet ut at det beste er å bare presse meg til å flytte, så kan de få inn en leieboer som ikke er så vanskelig og syns det er helt greit med "husdyr". 

Jeg vet ikke om jeg orker mer av 2018.

Herlighet for en reaksjon fra han da :(
Er det noen mulighet for at en fagperson kan uttale seg om hvor dette har startet? Hvis de har hatt fast tilholdssted i ett eller annet møbel så bør det vel være et tegn på det, akkurat som når jeg hadde møllinvasjon og fant reir oppunder kantene på plastbokser, og oppi plastposer jeg hadde hatt liggende i skuffer. 

Har ikke så mye mer å bidra med enn det. Håper bare at du finner en løsning på det, for nå synes jeg du fortjener noe positivt snart! :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Herlighet for en reaksjon fra han da :(
Er det noen mulighet for at en fagperson kan uttale seg om hvor dette har startet? Hvis de har hatt fast tilholdssted i ett eller annet møbel så bør det vel være et tegn på det, akkurat som når jeg hadde møllinvasjon og fant reir oppunder kantene på plastbokser, og oppi plastposer jeg hadde hatt liggende i skuffer. 

Har ikke så mye mer å bidra med enn det. Håper bare at du finner en løsning på det, for nå synes jeg du fortjener noe positivt snart! :hug: 

De har hatt inne en kar fra Pelias som har lagt ut limfeller. Han gjør det som en vennetjeneste for dem, og første gangen de snakket om ham sa de at han ikke hadde noe erfaring med akkurat sølvkre/skjeggkre. Nå sier de at han har jobbet mye med akkurat dette, og at han mener bestemt at det er sølvkre. Dette til tross for at jeg har fått sikker identifisering fra en som er SBTF- sertifisert takstmann, sopp og skadedyr Autorisert skadedyrtekniker/inneklimaveileder 

på at dette er skjeggkre, og at jeg har sett at de kan klatre (det kan ikke sølvkre). De vil at det skal være sølvkre fordi de er enkle å bli kvitt. Og når skadedyreksperten er kompis, så blir det sånn.

Alle mine møbler har kommet inn i dette huset flatpakket. Og jeg hørte dem ha en intens rydde/støvsuge/dra frem møbler-økt nede i gangen (de har laget kott der trappa var og det er ikke lydisolert i det hele tatt) før kompisen kom og sjekket. Jeg vet også at jeg så et av krypene på kjøkkengulvet en av de aller første kveldene jeg var her. 

Men alt dette blir ord mot ord, og han gjorde det veldig klart at om jeg prøvde å være vanskelig ville han lage ******* for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Alt jeg tar i blir til dritt.

Hadde huseier på døra med en gang jeg kom hjem fra jobb. Han gjorde det klinkende klart at de ikke dekker en dritt, at om jeg prøver meg på å antyde at krypene var i huset da jeg flyttet inn ville de påstå at jeg tok med meg krypene i mine møbler, at om det plagde meg sånn kunne jeg bare flytte og det ville han gjerne ha svar på helst i dag, men til nød i morgen. For han liker ikke å gå i uvisshet. Ispedd fraser som "om noen er ugrei mot meg er jeg dobbelt ugrei tilbake" og "jeg er ikke helt god når jeg blir pressa".

Så nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har virkelig ikke lyst til å bo her lenger, like mye pga hans oppførsel som pga krypene. Men om jeg flytter kan jeg ikke ta med meg møblene mine uten å risikere å ta med meg insekter, og siden de nekter å erstatte noe som helst vil jeg jo ikke ha råd til å la møblene stå igjen og kjøpe annet.Jeg har brukt utallige timer på å skru sammen skap og kommoder til soverommet. Og jeg ser virkelig ikke frem til å måtte flytte igjen, for tredje gang på bare noen måneder. Men jeg vet ikke om jeg orker å bli her, med insekter og en husvert som syns det er greit å true meg til taushet. 

De har tydeligvis funnet ut at det beste er å bare presse meg til å flytte, så kan de få inn en leieboer som ikke er så vanskelig og syns det er helt greit med "husdyr". 

Jeg vet ikke om jeg orker mer av 2018.

Men er det helt håpløst å begrense bestanden med støvsuging, dampvasking, limfeller osv...? Jeg vet ikke hvor stor bestanden er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Men er det helt håpløst å begrense bestanden med støvsuging, dampvasking, limfeller osv...? Jeg vet ikke hvor stor bestanden er..

Det vet ikke vi heller, har akkurat begynt en kartlegging som skal pågå i tre-fire uker. En del av problemet er jo at de nå sier at de aldri har sett noe sånt nede hos seg.

Jeg var forberedt på å holde ut og se an kartleggingen, men nå vil jeg bare bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...