Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Kokospaniel skrev:

Det var vel ei litt snau uke i mai det var mulig å sitte i t-skjorta på verandaen, men det stoppa liksom der. I år bør vi male litt på de ekstra værutsatte delene av huset, så da blir vel hele mai drit :icon_cry:

Og den uken teller ikke for da brukte jeg all tiden min på sykehuset:pinch:

----

Har sydd ny regnjakke til Melvin, han hadde vokst ut av den gamle. Måte han for å kunne lage ny og han har blitt alt for stor jo! :o Han har herved voksestopp, og han har å fortsette å være dverg :aww: Så i går at han har fått veldig lange bein i det siste, og det er egentlig like greit. Men han ble kjøpt som dverg, og da kan han være det når han blir stor også :aww:

 

IMG_20180131_113701014.thumb.jpg.084a1da42cc72d0e055db320c4fe3f32.jpg

Dekkenet er litt stort, men det gjør egentlig ikke så mye. Har brukt et dekken Casper har vokst ut av som stoff, så her er det gjenbruk for alle penga :aww:

 

Vi var ute en tur for å trene litt på å løpe, og det gikk mye bedre enn sist. Klarer jeg å få trent litt hver dag så vil nok dette bli bra :ahappy:

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

7 minutter siden, Siri skrev:

Pingle :P Sinner høres ut til å ha fått samme feilkobling som Willy :lol: Jo mer jeg bremser, jo hardere trekker han på :P Jeg har jo en evig dregg hengende bak også, så det blir fort kaos for oss også :P Saint vil garantert lære seg "fløtt deg" veldig fort, vil jeg tro :P 

Jeg synes jo de faktisk skulle stoppet jakta med hund her. Når jeg ser de mengdene med snø som er i skogen, så trenger det ikke å løpe hunder rundt på jakt etter haren - de vil jo også forstyrre elg og rådyr når de kommer. Her er det nok minst 50-60 cm ute i terrenget nå. 

Hvis det er såpass, så begrenser det seg selv. Bikkja skal liksom også komme fram, selv om haren går oppå. Elgen kan ikke bry seg mindre, og rådyra samler seg gjerne på mindre snøfulle plasser. Ikke at de heller bryr seg om hunder som jager på noe annet enn dem selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Hvis det er såpass, så begrenser det seg selv. Bikkja skal liksom også komme fram, selv om haren går oppå. Elgen kan ikke bry seg mindre, og rådyra samler seg gjerne på mindre snøfulle plasser. Ikke at de heller bryr seg om hunder som jager på noe annet enn dem selv. 

Ja, jeg tenkte på det i går da jeg så et par harejegere ute på vegen (og bikkja finsøkte på ett eller annet midt på vegen :P) - at det kan vel ikke være noen effektiv jakt med all den snøen... Det er i hvert fall ikke hold i snøen til at hunder kan løpe oppå - det er så vidt den bærer haren. Nå vet jeg ikke hvordan elg og rådyr reagerer på harehunder, men jeg vil vel tro at de uansett blir mer stressa av en hund i nærheten nå som det er lite mat og mye snø - selv om de ikke blir jaktet på. Jeg så jo bare på elgen vi møtte i går - som så oss på ganske lang avstand der den stod og beitet, men da vi kom, dro den avgårde (og den stod inni skogen på ca 30 m avstand). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, lijenta skrev:

Tenkte på den der. Så en oversikt over ekstraordinær bandtvang i Telemark og den var innført fra kyststrøkene og opp til rett over Midt Telemark. De som har mest snø har ikke innført noe enda

I områder hvor det faktisk ER mye snø, så greier vel folk gjerne å forholde seg til det på en fornuftig måte :)

Akkurat nå, Siri skrev:

Ja, jeg tenkte på det i går da jeg så et par harejegere ute på vegen (og bikkja finsøkte på ett eller annet midt på vegen :P) - at det kan vel ikke være noen effektiv jakt med all den snøen... Det er i hvert fall ikke hold i snøen til at hunder kan løpe oppå - det er så vidt den bærer haren. Nå vet jeg ikke hvordan elg og rådyr reagerer på harehunder, men jeg vil vel tro at de uansett blir mer stressa av en hund i nærheten nå som det er lite mat og mye snø - selv om de ikke blir jaktet på. Jeg så jo bare på elgen vi møtte i går - som så oss på ganske lang avstand der den stod og beitet, men da vi kom, dro den avgårde (og den stod inni skogen på ca 30 m avstand). 

Nei, det blir ikke noen fornuftig los ut av sånt :P Særlig ikke om bikkja bare rører rundt... Det som er greia med hunder som loser, og vilt, er at viltet vet nøyaktig hvor hunden er, og ikke behøver å la seg stresse. Ser jo det godt under rådyrjakt: dyra som ikke selv blir jaget, står gjerne bare og titter på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Nei, det blir ikke noen fornuftig los ut av sånt :P Særlig ikke om bikkja bare rører rundt... Det som er greia med hunder som loser, og vilt, er at viltet vet nøyaktig hvor hunden er, og ikke behøver å la seg stresse. Ser jo det godt under rådyrjakt: dyra som ikke selv blir jaget, står gjerne bare og titter på.

Den så veldig ung ut da, stakkars.. mye bein og lite kropp :lol: Men den var veldig fokusert på det den dreiv med, midt på vegen, så jeg kom meg nesten ikke forbi med bilen :P 

Men hva om bikkja IKKE loser? bare løper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Mye berg her, men jeg har absolutt vært inne på tanken ja. Det ville virkelig ha hjulpet.

Hvis det er mulig så kan du legge garn eller hønsenetting nedover bakken slik at du har noe å gå på. Jeg ser det blir gjort på glatte planker og slikt i turområder her, og det fungerer utmerket. 
Jeg har ikke sett det i bruk på holkeføre da, så hvordan det ville fungert i praksis kan jeg ikke si så mye om. Men spinnglatte planker med grønske, vann, og diverse annet glatt og seigt funker det for. :)  

1 time siden, Synnikken skrev:

Å henge med i an er ikke like enkelt lengre ? 

Er det et par dager siden sist så blir det fort et par timers lesing å ta igjen :o 


Hjemme fra møte på BUP, og på vei hjem kjøpte jeg bananer både til meg og til Sjef, og cottage cheese. Det gikk plutselig et lys opp for meg for hvorfor vekta står bom stilt. Det er jo etter jeg ble galleoperert for flere år siden. Klart fordøyelse av fett og slikt blir forstyrra av det. 
Så nå skal jeg begynne å spise veldig magert, og mest mulig fiber i tillegg. Ikke lett siden jeg elsker ost, rømme, og sjokolade! Men ikke på en gang da :P 

Cottage cheese er virkelig ikke godt. De klumpene er bare grusomme :o Men med en oppdelt pære, masse kanel, og en god dæsj jordbærsyltetøy så gikk det ned. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

Den så veldig ung ut da, stakkars.. mye bein og lite kropp :lol: Men den var veldig fokusert på det den dreiv med, midt på vegen, så jeg kom meg nesten ikke forbi med bilen :P 

Men hva om bikkja IKKE loser? bare løper?

De skal uansett holde seg langt unna kløvvilt :) Med en unghund, så regner jeg med at de har vett på å slippe den langt unna der det står rådyr. Uansett dårlig føre for å evt jage inn ungbikkjer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

De skal uansett holde seg langt unna kløvvilt :) Med en unghund, så regner jeg med at de har vett på å slippe den langt unna der det står rådyr. Uansett dårlig føre for å evt jage inn ungbikkjer :D

Men GJØR de det? :P 
Det er jo rådyr over alt, så jeg kan ikke tenke meg at de har scannet området for rådyr før de slapp bikkja (men som sagt - den stod midt på vegen og holdt på med sitt - 50 m fra jegergutta :lol:). Jeg kan heller ikke tenke meg at den fikk særlig trening - om de ikke var opptatt av at  bikkja skulle følge haresporene langs vegen bare, da :lol: Nei -  jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvordan de får jaktet nå, med all snøen gitt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, QUEST said:

Mener at det var en tispe men jeg sjekket nettopp og annonsen ser ut til å være borte nå. 

Sikkert bare bra at jeg ikke så den :lol:  

Pleier å snoke på finn for har ei venninne som leter etter "den perfekte hund". Men glemmer det litt innimellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med dagens ærend og jeg fikk kjøpt meg sofa :D Tar noen dager før jeg får hentet den da, men gleder meg til å innrede stua på nytt :ahappy:

Nå skal vi ut på tur og så skal jeg se litt etter hvilke løsninger jeg vil ha ifht stuebord og teppe. Vurderer også å bytte ut tv-reolen med noe mindre, den er unødvendig romstor den også. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Men GJØR de det? :P 

Det regner jeg med at eieren vet - om bikkja er rådyrrein eller ikke... Jeg slipper ikke yngste min der det er mulig å finne rådyr, for å si det sånn :P Er de først reine, så holder de seg langt unna slike skumle dyr :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Pringlen skrev:

Det regner jeg med at eieren vet - om bikkja er rådyrrein eller ikke... Jeg slipper ikke yngste min der det er mulig å finne rådyr, for å si det sånn :P Er de først reine, så holder de seg langt unna slike skumle dyr :lol:

Vi får håpe det :P Jeg slipper ikke guttungen, jeg heller, for å si det sånn :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Hvis det er mulig så kan du legge garn eller hønsenetting nedover bakken slik at du har noe å gå på. Jeg ser det blir gjort på glatte planker og slikt i turområder her, og det fungerer utmerket. 
Jeg har ikke sett det i bruk på holkeføre da, så hvordan det ville fungert i praksis kan jeg ikke si så mye om. Men spinnglatte planker med grønske, vann, og diverse annet glatt og seigt funker det for. :)  

Kanskje det kunne funka noen steder, men den verste bakken kjører jeg bil i. Ser for meg at jeg river i stykker hønsenettingen da. Men jeg lagrer det i hodet som en mulighet. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 50 søknader til videregående med vedlegg er klinkende klare. Noen rådgiversamtaler og klargjøring av ca 10 søknader til i morgen. Etter det er jeg faktisk ferdig med årets innsøkninger og kan begynne å undervise i utdanningsvalg for de andre elevene. Pjuh.

Nå hjem til Snupsi og middag. :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sint_01::mad::gaah::twisted::vegg::sint_01: !! DET har jeg å si om folk som skal kjøpe bil og for ANDRE gang bare forsvinner fra jordens overflate når det er avtalt henting. :sint_01::sint_01: Nå ligger bilen på finn igjen, så håper noen andre kjøper den. Muh!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
43 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Kanskje det kunne funka noen steder, men den verste bakken kjører jeg bil i. Ser for meg at jeg river i stykker hønsenettingen da. Men jeg lagrer det i hodet som en mulighet. Takk!

Ja, det kan vel kanskje gå utover både dekk og netting. Men litt ute i kanten der hvor du ikke kjører kanskje? Det er bedre enn å skli nedover med hjertet i halsen i hvert fall :) 

@Raksha Håper det går fort å finne ny kjøper! Og så håper jeg du har gitt veldig klar beskjed om oppførselen til vedkommende. 
Useriøse kjøpere er så frustrerende! Hva er problemet med å holde avtaler!? 


Jeg begynner å innstille meg på å si opp i morgen. Ingen kan si at jeg ikke har prøvd i hvert fall. Det blir i hvert fall godt å få det overstått, og godt å få mulighet til å gjøre noe mer givende i løpet av dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Raksha skrev:

:sint_01::mad::gaah::twisted::vegg::sint_01: !! DET har jeg å si om folk som skal kjøpe bil og for ANDRE gang bare forsvinner fra jordens overflate når det er avtalt henting. :sint_01::sint_01: Nå ligger bilen på finn igjen, så håper noen andre kjøper den. Muh!

 

For en tulling!! Det som er ulempen med finn føler jeg. Maange rare folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brått selskap av en engelsk setter oppe i skogen. Eieren var ikke så langt unna da, så vi ble stående å prate mens hundene fikk løpe en stund. Er så behagelig å ha en hannhund som går så godt overens med andre hannhunder! :) Setter-mannen hadde med seg en mops også, men den løp ikke så mye akkurat. Fikk litt vondt av den, for hun snorka og hev etter pusten selv når hun sto stille. Og den var operert for trange luftveier tidligere. Veldig trivelig hund da, tror aldri jeg har truffet en mops jeg ikke har likt attituden til. Bare så synd de skal slite sånn med pusten. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør igjen... :( 
Tror det nærmer seg at vi må vurdere å måke snø av hustaket... 
Mannen snakka om det i går, og i dag sto en av naboene oppå sitt tak og måka. 
Er neppe uten grunn. 
Det er kult med snø når man har hund man kan ta med på ski og sånn :frantics: men det er ikke noe moro å måke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MarieR skrev:

Fikk brått selskap av en engelsk setter oppe i skogen. Eieren var ikke så langt unna da, så vi ble stående å prate mens hundene fikk løpe en stund. Er så behagelig å ha en hannhund som går så godt overens med andre hannhunder! :) Setter-mannen hadde med seg en mops også, men den løp ikke så mye akkurat. Fikk litt vondt av den, for hun snorka og hev etter pusten selv når hun sto stille. Og den var operert for trange luftveier tidligere. Veldig trivelig hund da, tror aldri jeg har truffet en mops jeg ikke har likt attituden til. Bare så synd de skal slite sånn med pusten. 

 

Det er sikkert fordi de ikke orker annet enn å være trivelige... Min møtte en bulldog da hun var valp, bulldogen var vel omtrent 4 mnd gammel og orka ikke løpe mer enn noen få meter for da ble den så andpusten. Det var skikkelig trist å se/høre. 

 

1 time siden, Raksha skrev:

:sint_01::mad::gaah::twisted::vegg::sint_01: !! DET har jeg å si om folk som skal kjøpe bil og for ANDRE gang bare forsvinner fra jordens overflate når det er avtalt henting. :sint_01::sint_01: Nå ligger bilen på finn igjen, så håper noen andre kjøper den. Muh!

 

Drittfolk... Finn.no er veldig fin, men det er mye rare mennesker der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...