Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

41 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Etter å ha bodd her ett år uten internett driver jeg og vurder sterkt om jeg skal ha...

Men som dere vet, er det jo ikke så lett for meg å bestemme meg for ting... så jeg har holdt på noen mnd nå og vinglet mellom homenet og nextgentel, eller mobilt bredbånd fra onecall.

Onecall kan jeg si opp når som helst, og jeg tror 50GB i mnd skal holde, får jo netflixa endel på det. Og som webmaster/sosialemediamaster for klubben er det jo greit å ha nett liksom... (selv om det har vært overraskende lite stress å ikke ha nett, har jo mobil så).

Homenet og nexgentel er sikkert raskere, og jeg kan bruke så mye jeg vil. Men 12 mnd binding da. Hvorfor må ting ha binding!

Egentlig hadde jeg nesten bestemt meg for å teste ut onecall, men så ringte homenet meg (for 30.gang, jeg har bare ikle giddet å ta den), og jeg snakket med en pågående selger som slo av litt pris, spanderte frakt ("lommerusk"), og installasjonen som egentlig koster 800 (gratis hos nexgentel)... So what to do what to do... er jo bare for å fiske meg inn, men jeg blir jo så usikker!

Noen som har mobilt bredbånd fra onecall?

OK - jeg kjenner ingen av de der, men jeg har fra Telia, og det fungerer utmerket i hvert fall :P 

41 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Nei herregud... der kom det nok en kjedelig rant om kjedelige ting emoji28.png nå skal jeg spise makårååni.

:lol: 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Åh, så mange spørsmål! Denne siden hører vi ikke ofte om :aww: 

Det er et forlengst tilbakelagt kapittel :aww: 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

men viktigste først; er det han det er video om på P3? :lol: Han som har brukt brekkjern? ??

Ehhhhhh... jeg aner ikke? :lol: Han kunne sikkert vært en fyr som bruker brekkjern, han ble intervjuet mens han rydda snø og nekta å bruke snøfreser liksom :P Men hvor finner jeg brekkjernvideoen? :lol: 

Akkurat nå, Line skrev:

Vil vi det da? :pinch: 

:lol: 

Nei, det vil dere ikke :aww: 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Selvfølgelig!

Jeg storkoser meg med slikt! :lol: 

Kikker!!!! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb, og fikser verdens lateste middag - polarbrød med salami og ost i microen til osten er smeltet. Etterpå skal hundene få sitt, jeg skal teste overvåkingskameraet, og så blir det litt husarbeid. En meget spennende tirsdag, med ande ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

OK - jeg kjenner ingen av de der, men jeg har fra Telia, og det fungerer utmerket i hvert fall :P 

:lol: 

Det er et forlengst tilbakelagt kapittel :aww: 

Ehhhhhh... jeg aner ikke? :lol: Han kunne sikkert vært en fyr som bruker brekkjern, han ble intervjuet mens han rydda snø og nekta å bruke snøfreser liksom :P Men hvor finner jeg brekkjernvideoen? :lol: 

Nei, det vil dere ikke :aww: 

Kikker!!!! :lol: 

og jeg ser litt koblingen og gnisten mellom han som tydeligvis ikke ville bruke snøfreser med hun som ikke vil ha oppvaskmaskin :lol: 

Og det ekke jeg som synes ting blir kleint først :lol::lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Kaisen said:

Nei, jeg har bare bestilt over nettet. De er 100% lam liksom, men de er jo tilsatt litt forskjellig annet ja...fisk har jeg ikke testa ennå, men vil ha henne over på allergifor og få henne helt symptomfri først. Men...hvordan tørker jeg laks og andre ting? Grader og hvor lenge?:lol: usj, jeg husker med gru når jeg bodde hjemme og moren min dreiv å tørket lever og hjerte til labbisen... det stinka død i hele huset:shocked:

Har du prøvd rent tørka kaninkjøtt? Hvor fort merker du eventuelt reaksjon, kan sende deg litt om du vil teste. Skal uansett ordne gobiter denne uka. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh nå ser jeg bare for meg Siri og denne hyttemannen:)

Nå skal vi snart ut på trening, og jeg håper det blir morro. Jeg liker ikke  holke eller kald vind- begge ting er til stede nå...

OG til dere som gleder dere til sommeren- æsj sommeren er varm, flåttete, myggete, biete, vepsete og solete- altså masse som ikke er bra og godt. Pluss det er brannmaneter:no: og nå for tida er jo sommeren bare regn allikavel...

Men jeg kunne godt droppet holke, den liker jeg ikke. Men ellers er det ikke så ille akkurat nå.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg har også lest den. Og jeg har så mange spørsmål. Og bilder i hodet! Og ser for meg reaksjonen på hundene, og og... :lol: 

Jeg har vært igjennom mye på snart 15 årene jeg har stilt ut, men dette :lol: Jeg har stilt ut rasen tidligere og ser for meg selv hvis dette hadde skjedd nå rjeg var 15-16 og handlet for andre... Lurer på hvordan jeg hadde reagert da :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

åh nå ser jeg bare for meg Siri og denne hyttemannen:)

Nå skal vi snart ut på trening, og jeg håper det blir morro. Jeg liker ikke  holke eller kald vind- begge ting er til stede nå...

OG til dere som gleder dere til sommeren- æsj sommeren er varm, flåttete, myggete, biete, vepsete og solete- altså masse som ikke er bra og godt. Pluss det er brannmaneter:no: og nå for tida er jo sommeren bare regn allikavel...

Men jeg kunne godt droppet holke, den liker jeg ikke. Men ellers er det ikke så ille akkurat nå.

Du glemte HOGGORM.:blink:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
16 minutter siden, Perfect Image skrev:

Jeg har vært igjennom mye på snart 15 årene jeg har stilt ut, men dette :lol: Jeg har stilt ut rasen tidligere og ser for meg selv hvis dette hadde skjedd nå rjeg var 15-16 og handlet for andre... Lurer på hvordan jeg hadde reagert da :lol: 

 

Jeg vil tro det var mange rare reaksjoner fra handlere den dagen :P 
Om noen hadde funnet på å stikke tunga borti Sjef hadde jeg i hvert fall ledd godt når de endte opp med å spytte ut pels. :P 

Det ble nesten en times tur nå i kveld. Endelig var det slutt på høljeværet, og slik håper jeg det fortsetter. Eller rettere sagt at det ikke blir mer enn det da. Jeg håper jo selvfølgelig at det blir opphold, sol, og varme nå veldig snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lola Pagola said:

Etter å ha bodd her ett år uten internett driver jeg og vurder sterkt om jeg skal ha...

Men som dere vet, er det jo ikke så lett for meg å bestemme meg for ting... så jeg har holdt på noen mnd nå og vinglet mellom homenet og nextgentel, eller mobilt bredbånd fra onecall.

Onecall kan jeg si opp når som helst, og jeg tror 50GB i mnd skal holde, får jo netflixa endel på det. Og som webmaster/sosialemediamaster for klubben er det jo greit å ha nett liksom... (selv om det har vært overraskende lite stress å ikke ha nett, har jo mobil så).

Homenet og nexgentel er sikkert raskere, og jeg kan bruke så mye jeg vil. Men 12 mnd binding da. Hvorfor må ting ha binding!

Egentlig hadde jeg nesten bestemt meg for å teste ut onecall, men så ringte homenet meg (for 30.gang, jeg har bare ikle giddet å ta den), og jeg snakket med en pågående selger som slo av litt pris, spanderte frakt ("lommerusk"), og installasjonen som egentlig koster 800 (gratis hos nexgentel)... So what to do what to do... er jo bare for å fiske meg inn, men jeg blir jo så usikker!

Noen som har mobilt bredbånd fra onecall?

Nei herregud... der kom det nok en kjedelig rant om kjedelige ting emoji28.png nå skal jeg spise makårååni.

Jeg har hatt Telia i mange år og er knallfornøyd med dem :D

Bare hold deg langt unna Nextgentel.... De har jeg hørt mye negativt om... :thumbsdown:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Aldri aldri velg Nextgentel - vet om så mange som har hatt problemer med det firmaet, tror faktisk det finnes en egen fbgruppe med bare klager mot firmaet. 

@Lola Pagola signerer denne, vi feiret den dagen bindingstiden gikk ut! :P

 

 

Og siden det første jeg leste var Homonet så tror jeg kanskje at jeg bare legger fra meg mobilen igjen... :icon_redface: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

og jeg ser litt koblingen og gnisten mellom han som tydeligvis ikke ville bruke snøfreser med hun som ikke vil ha oppvaskmaskin :lol: 

Og det ekke jeg som synes ting blir kleint først :lol::lol: 

:lol: Det var ikke hyttemannen - men han var takanes han, altså :P 
*mumle noe om at jeg for lengst så koblingen med ikke-snøfreser og ikke-oppvaskmaskin* :aww: Det er mulig det er visse miljøpåvirkninger som varer livet ut :aww: 

1 time siden, Debbie skrev:

åh nå ser jeg bare for meg Siri og denne hyttemannen:)

Joa :lol: 

Sitat

OG til dere som gleder dere til sommeren- æsj sommeren er varm, flåttete, myggete, biete, vepsete og solete- altså masse som ikke er bra og godt. Pluss det er brannmaneter:no: og nå for tida er jo sommeren bare regn allikavel...

De kommer til å klage til sommeren også vet du - for da er det for varmt, eller for vått, eller for mye knott, mygg, veps, flått etc etc... og hoggorm... :aww: 

Vi fikk oss en kald, men deilig tur langs vegene - og jeg innså at det ikke var et spørsmål OM vi kom til å treffe elg, men NÅR... TO møter ble det.. stakkars dyr! De er fryktelig urolige nå, vandrer mye og har gnagd av masse busker og kvist langs vegene. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

De kommer til å klage til sommeren også vet du - for da er det for varmt, eller for vått, eller for mye knott, mygg, veps, flått etc etc... og hoggorm... :aww: 
 

Ja visst pokker kommer jeg til å klage til sommeren også, for sommer her er jo bare regn, 10 grader, og grått :P 
Og så klart veps, flått, og hoggorm. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Har du prøvd rent tørka kaninkjøtt? Hvor fort merker du eventuelt reaksjon, kan sende deg litt om du vil teste. Skal uansett ordne gobiter denne uka. 

 

Nei det har jeg ikke prøvd. Hu får kjøttboller av kanin fra country hunter nå..Litt usikker på reaksjonen enda, eller om det bare er lammet hun reagerer på.. :icon_confused:det tok ca 3 uker før vi merket reaksjon på lam i hvertfall. Så vil gjerne prøve tørka kaninkjøtt ja! :) Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget kjøleskapsgrøt til lunsj imorgen og skulle lage meg smoothie til frokost, men da røk blenderen gitt... hele to uker gammel... får bytte den på torsdag eller fredag. Men passe kjipt. Tror faktisk heller jeg går for en variant uten egne flasker og bare en stor beholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så ****** grinete når noen forteller meg at noe er kjempeenkelt, også er det faktisk ikke så enkelt. Jeg har holdt på i over en time for å få det ******* overvåkingskameraet til å snakke med den fordømte wifi'en, men det er **** ikke mulig når app'ens installasjonsveiviser ber meg om å koble mobilen til både wifi og kamera på en gang. Det går ikke, så jeg får bare beskjed om å restarte, og da kommer jeg videre til et sted som ikke godtar passordet til wifi'en. Hvor helvetes vanskelig går det an å gjøre ting som blir definert som enkelt? 

Det er rett før jeg pælmer både kamera, telefon og router ut gjennom vinduet uten å åpne det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg blir så ****** grinete når noen forteller meg at noe er kjempeenkelt, også er det faktisk ikke så enkelt. Jeg har holdt på i over en time for å få det ******* overvåkingskameraet til å snakke med den fordømte wifi'en, men det er **** ikke mulig når app'ens installasjonsveiviser ber meg om å koble mobilen til både wifi og kamera på en gang. Det går ikke, så jeg får bare beskjed om å restarte, og da kommer jeg videre til et sted som ikke godtar passordet til wifi'en. Hvor helvetes vanskelig går det an å gjøre ting som blir definert som enkelt? 

Det er rett før jeg pælmer både kamera, telefon og router ut gjennom vinduet uten å åpne det først.

Jeg slet også massivt med å koble mitt kamera til wifi - viste seg at jeg måtte ha en konto på appen før jeg fikk gjort det, men den kontoen fikk jeg ikke til å skape på mobil, ikke på ipaden og tilslutt klarte jeg det på pcn. Det sto ingenting i instruksjonene om at jeg måtte ha et konto først... 

Så all sympati sendes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

Jeg blir så ****** grinete når noen forteller meg at noe er kjempeenkelt, også er det faktisk ikke så enkelt. Jeg har holdt på i over en time for å få det ******* overvåkingskameraet til å snakke med den fordømte wifi'en, men det er **** ikke mulig når app'ens installasjonsveiviser ber meg om å koble mobilen til både wifi og kamera på en gang. Det går ikke, så jeg får bare beskjed om å restarte, og da kommer jeg videre til et sted som ikke godtar passordet til wifi'en. Hvor helvetes vanskelig går det an å gjøre ting som blir definert som enkelt? 

Det er rett før jeg pælmer både kamera, telefon og router ut gjennom vinduet uten å åpne det først.

Lever tilbake kameraet, og bruk ustream istedenfor. Da kan du bruke kameraet på pc'en.

 

Inne fra tur, føret er kanskje litt bedre nå så det er vel håp. Men jeg må kjøpe nye piggsko... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SFX skrev:

Det er rett før jeg pælmer både kamera, telefon og router ut gjennom vinduet uten å åpne det først.

Jeg bare nevner det, men det der er skikkelig teit å gjøre altså... bare sånn om du ikke visste det. Det blir så himla mye styr av det... knust glas, knust kamera, ødelagt router og greier :aww: 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg også. I snøen!

:whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santo er hjemme igjen. «Jeg skal hente han som uler» sa jeg bare. Hørte han idet jeg gikk inn på klinikken, og sånn hadde han holdt på hele dagen. Utenom når han fikk mat eller kos. De hadde måttet legge nye venefloner hele tiden fordi han var så urolig. Separasjonsangsten (fra meg) er ikke noe bedre hos veterinæren med andre ord :aww: Veterinæren sa han egentlig burde komme tilbake for væskebehandling i morgen også, men fordi han virkelig hatet å være der så skal vi heller se det an. Nå ligger han i sofaen og koser seg. 

Veterinæren sa at han kunne ikke si at det bare er betennelse. Han tror det kan være noe annet i tillegg, men vi får se hvordan det funker med nytt for. Og om han virker smertepåvirket og dårlig så må han tilbake i morgen. Vet liksom ikke om jeg vil la han gjennomgå det, ule i 12 timer er liksom ikke noe særlig. Stakkars lille... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Turb skrev:

Jeg slet også massivt med å koble mitt kamera til wifi - viste seg at jeg måtte ha en konto på appen før jeg fikk gjort det, men den kontoen fikk jeg ikke til å skape på mobil, ikke på ipaden og tilslutt klarte jeg det på pcn. Det sto ingenting i instruksjonene om at jeg måtte ha et konto først... 

Så all sympati sendes

Jeg har fått opprettet konto, på mobilen. Men det hjelper jo ikke når appen ikke godtar wifi-passordet.

13 minutter siden, Line skrev:

Lever tilbake kameraet, og bruk ustream istedenfor. Da kan du bruke kameraet på pc'en. 

Til 99 dollar måneden???

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg bare nevner det, men det der er skikkelig teit å gjøre altså... bare sånn om du ikke visste det. Det blir så himla mye styr av det... knust glas, knust kamera, ødelagt router og greier :aww: 

Det er det eneste som stoppet meg. Det, og gjennomtrekken.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melvin syntes ingen ting om valper som buser på :aww: Også likte jeg ikke helt måten de andre valpene ble håndtert på, så tror nok ikke jeg går tilbake.

 

Det fine var at Melvin stilte seg opp med x antall valper som løp rundt og herjet :P så noe godt kom ut av det, han husker hvordan man står når jeg ber om det :lol:

Må få trent mer på å løpe i bånd. Har vært så dårlig så har ikke prioritert det, men må virkelig begynne å trene med han. For nå er jeg litt der at jeg kommer til å ha en hund som ser litt så som så ut i pelsen, så da kan vi heller være så god som mulig på det jeg kan klare å lære meg på kort tid :aww::lol: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Siri said:

De kommer til å klage til sommeren også vet du - for da er det for varmt, eller for vått, eller for mye knott, mygg, veps, flått etc etc... og hoggorm... :aww: 

Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...