Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Lang dag, hyggelig dag. Er omsider i jobb.. 50 %  i hvert fall. Og formen er stigende.

Og etter denne særs slitsomme vinteren med mye sykdom må jeg si at jeg er utrolig fornøyd med de tre hundene jeg har i huset! Gemytt, temperament, energi, evnen til å "sku av" når jeg ber om det og "skru på" når jeg ber om det. Tre stk lykkepiller av ulik vekt (8 kg, 22 kg og 30 kg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

5 timer siden, Raksha skrev:

:lol: !   Men du! Apropos ingenting, så i en annen tråd at du sier man ikke kan ødelege støvere - hva krever en støver? :lol: Jeg vil ha en støver, de er så fine! 

 

I neste liv skal jeg ha harehunder. I tillegg til en del andre hunder. Tror jeg får det travelt i neste liv.

5 timer siden, mokken skrev:

Da tar jeg en og! Gjerne en sånn feilvare som mangler litt på jaktbiten :aww:

 

Det har jeg også drømt om ja. Men nei. kanskje de får det bedre hos noen andre. :aww:

Jeg lurer på om Symra har hoppet over en løpetid, jeg var sikker på at hun skulle få den i desember, men nå virker hun ikke preløpsk lenger. Er det vanlig for eldre tisper å hoppe over tro?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

I neste liv skal jeg ha harehunder. I tillegg til en del andre hunder. Tror jeg får det travelt i neste liv.

Det har jeg også drømt om ja. Men nei. kanskje de får det bedre hos noen andre. :aww:

Jeg lurer på om Symra har hoppet over en løpetid, jeg var sikker på at hun skulle få den i desember, men nå virker hun ikke preløpsk lenger. Er det vanlig for eldre tisper å hoppe over tro?

Både hos veldig unge og hos eldre er systemet ikke helt "stabilt". Så de kan nok både hoppe over og legge  til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

I neste liv skal jeg ha harehunder. I tillegg til en del andre hunder. Tror jeg får det travelt i neste liv.

:lol: i mitt neste liv skal jeg være  ekstremt pedantisk styrtrik minimalist som foretrekker reptiler :aww:  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pringlen said:

Bortsett fra styrtrik, så høres det ut som et mareritt :lol:

Neei, tenk så digg :D Reptiler lager lite rot og søl utenfor habitatet sitt, og pedantisk minimalist = minimalt med rot og det lille som er blir rydda med en gang, helst før det blir rot. :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Neei, tenk så digg :D Reptiler lager lite rot og søl utenfor habitatet sitt, og pedantisk minimalist = minimalt med rot og det lille som er blir rydda med en gang, helst før det blir rot. :aww: 

 

Enkelt forklart, så skal du bli en reptil som har andre reptiler som kjæledyr? :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Annik said:

Enkelt forklart, så skal du bli en reptil som har andre reptiler som kjæledyr? :aww:

Høres egentlig genialt ut :D

Eller bare droppe å ha kjæledyr da, eventuelt til nød en nakenhund eller eller noe sånt. :aww:  Ingen som roter og søler og maser og og og...

Ok, det er mulig at det skinner bittelitt gjennom at jeg har vært dårlig i tre dager og huset er rotete. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Høres egentlig genialt ut :D

Eller bare droppe å ha kjæledyr da, eventuelt til nød en nakenhund eller eller noe sånt. :aww:  Ingen som roter og søler og maser og og og...

Ok, det er mulig at det skinner bittelitt gjennom at jeg har vært dårlig i tre dager og huset er rotete. :aww: 

 

Du kan få låne Milo! Han ligger bare under et teppe og venter på at noen skal orke å ligge under teppet sammen med han. Havner det mat noen steder hvor det ikke hører hjemme, så jobber han gjerne som støvsuger :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Annik said:

Du kan få låne Milo! Han ligger bare under et teppe og venter på at noen skal orke å ligge under teppet sammen med han. Havner det mat noen steder hvor det ikke hører hjemme, så jobber han gjerne som støvsuger :P

Gutta mine hadde tatt han til lunsj :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kommer hjem på lørdag så skal jeg mure meg inne resten av helgen. Nå er jeg på femte dagen på rad med masse folk rundt meg og ekstremt sosiale dager. Veldig glad jeg valgte hjemreise på lørdag, så jeg får en fridag fra folk før jeg må på kobb igjen :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Raksha skrev:

Lykke til!! Håper Strider er frisk igjen før du må dra :hug:

 

11 timer siden, SFX skrev:

God bedring til Strider, og lykke til å jobbintervjuet! Har han vært sjekket for ryggen, hadde han ikke vondt i den for litt siden? Eller blander jeg med noen andre nå?

I natt drømte jeg at jeg forsøkte å finne flosshatter som passet til kelpiene til @JeanetteH, og endte med å måtte klippe hull til ørene, som jeg egentlig syntes var litt juks. 

Ellers har jeg sovet fantastisk godt i natt, bedre enn på lenge - om det er fordi det var rent sengetøy eller om det er andre årsaker vet jeg ikke, kanskje fordi jeg klarte å la være å grunne på 30 spørsmål før jeg sovnet. Jeg har ikke en gang våknet av at naboen har måkt snø på gårdsplassen utenfor soverommet.

I dag må jeg klippe noen flere poter, og begge skulle hatt et bad. Også har jeg tatt ned en eske det skal være julepynt i, det er jo en start for å få ut jula?

 

11 timer siden, Midas skrev:


:hug: God bedring til Strider og lykke til på intervju. Håper han kvikner til før du må dra.

Hvis du kommer frem til at du skal kjøpe deg kjøkkenmaskin, så ville jeg holdt meg langt unna kitchen aid iallefall. Vi fikk den i bryllupet, og den klarer jo knapt å håndtere en enkel bolledeig... Den er beregnet på eggedosis og små kakedeiger. Det er mange kjøkkenmaskiner som selges pent brukt, så får du kanskje en sterkere en for halve prisen av en ny :) 

 

 

 

11 timer siden, Turb skrev:

Lykke til med jobbintervju @TonjeM og god bedring til Strider.

Jeg gikk på ski i ca 4 km igår - kladdet noe helt vannvittig under skia, så jeg labba på ski, tungt, men Idde fikk løpt litt da (kunne ikke ha ham rundt livet for da hadde han dratt meg overende - så lite gli hadde jeg). 

Nå skal jeg snart sele på ham kløven og ta en tur før møter på jobb og førstehjelpskurs etterpå. 

Ellers er jeg særs lite imponert over brøytingen her, traktorn tok seg en sving midt på plassen og kjørte igjen. Det er faktisk ikke greit når vi betaler for brøyting... sukk... håper han gjør en bedre jobb i kveld. Skjønner ikke hvor vanskelig det er å gjøre jobben ordentlig når han først er her...

 

10 timer siden, JeanetteH skrev:

:hug: Altså vi har hatt nok syke kelpier for å år. Sinner har brukt opp den kvoten for 2018!

Og lykke til på jobbintervju :sorcerer:

:lol: 

3 timer soving etter nattevakt :yawn: kom montør og skulle bytte strømmåler. Men da er det gjort og jeg håper jeg sovner på sofaen etterhvert. 

 

 

8 timer siden, mokken skrev:

Lykke til på intervju @TonjeM,  og god bedring til Strider :flowers:

 

 

 

Takk folkens! Og joda Strider kom seg, jeg var ute og lekte med han og Shy like før jeg dro, og han lekte og hoppet og spratt og spiste pølsebiter. Og skrubbsulten til middag heldigvis, avblåser krisen for denne gang! (Og ja @JeanetteH de der møkka kelpiene får jaggu se å skikke seg!) Han hadde litt vondt i ryggen i forrige uke men det fikk jeg knepet tidlig. Etter han slo ryggen for noen år siden, så har han lett å få låst hele ryggpartiet rundt lenden og halen, helt harde fastlåste muskler. Smertestillende umiddelbart slik at han ikke spenner seg ytterligere pga smerter samt "rolige" båndturer et par dager, og så går det greit. Men han skal til kiropraktor (for massasje og laser, ikke knekking) så snart  jeg kan få fri fra jobben til det, men nå har jeg allerede brukt opp 1 fridag på jobbintervju (det har jeg ikke fortalt jobben om altså) :(  Og jobb-intervjuet, veit ikke hvordan det gikk jeg.. det får tiden vise!

Her blåser det noe vanvittig mye i forhold til "skogsnormalen". Jeg venter i grunnen bare på at strømmen skal gå, har fyllt flasker med vann og går ingen steder uten hodelykt lett tilgjengelig. Og veien er blitt til superfriksjonsløs hålke og dyp sørpe med is under.. herlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SFX said:

Kan jeg caste Netflix fra laptop til TV, eller går det bare fra mobilen?

Så lenge du har chrome cast så trykker du bare på castsymbolet og stiller inn tvn riktig - bruker alltid laptop jeg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SFX skrev:

Kan jeg caste Netflix fra laptop til TV, eller går det bare fra mobilen?

Jeg bruker chrome nettleser. Der skal det være et symbol i høyre hjørne. Er det ikke det trykker du på "apper" i bokmerkeraden og søker opp chromecast der. Da trenger du et tillegg i nettleseren før det fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 timer siden, Raksha skrev:

Eller bare droppe å ha kjæledyr da, eventuelt til nød en nakenhund eller eller noe sånt. :aww:  Ingen som roter og søler og maser og og og...

Evt også dropper mann og barn... :aww: 

8 timer siden, TonjeM skrev:

Men han skal til kiropraktor (for massasje og laser, ikke knekking) så snart  jeg kan få fri fra jobben til det, men nå har jeg allerede brukt opp 1 fridag på jobbintervju (det har jeg ikke fortalt jobben om altså) :(  Og jobb-intervjuet, veit ikke hvordan det gikk jeg.. det får tiden vise!

Jeg tenkte forresten på deg her for en stund siden da jeg så at vi utlyste stilling for tallknusere hos oss :) Håper det gikk bra på intervjuet :) 

8 timer siden, TonjeM skrev:

Her blåser det noe vanvittig mye i forhold til "skogsnormalen". Jeg venter i grunnen bare på at strømmen skal gå, har fyllt flasker med vann og går ingen steder uten hodelykt lett tilgjengelig. Og veien er blitt til superfriksjonsløs hålke og dyp sørpe med is under.. herlig.. 

Masse vind i skogen her også - og da jeg så værmeldingen var jeg forutseende nok til å fylle diverse bøtter og dunker med vann slik at jeg i hvert fall har DET tilgjengelig om strømmen går. Og den fine vegen min har også blitt holke i løpet av natta... og akkurat nå kom grusgubben med traktoren og strødde. 

8 timer siden, Raksha skrev:

Så lenge du har chrome cast så trykker du bare på castsymbolet og stiller inn tvn riktig - bruker alltid laptop jeg :)

Jeg innser at jeg har kommet i den alderen der man begynner å bli teknisk tilbakestående... aner ikke engang hva dere snakker om :aww: 

1 time siden, Stine skrev:

Den fine snøvinteren, borte... :icon_cry: Is, is is...

Her også :icon_cry:Men det er blå himmel i det minste... 

Starta dagen i dag med å grave meg inn til vedboden. Det lå et tonn med snø som hadde rast fra uthustaket foran døra. Jeg fant ut at det var lurt å fjerne den snøen før den evt frøys til igjen. Da hadde det blitt litt jobbig å få opp døra :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

Så lenge du har chrome cast så trykker du bare på castsymbolet og stiller inn tvn riktig - bruker alltid laptop jeg :)

 

3 timer siden, mushi skrev:

Jeg bruker chrome nettleser. Der skal det være et symbol i høyre hjørne. Er det ikke det trykker du på "apper" i bokmerkeraden og søker opp chromecast der. Da trenger du et tillegg i nettleseren før det fungerer. 

Takk for forklaring! Jeg finner ikke noe castsymbol når jeg er i nettleseren, men jeg bruker Opera - jeg skal forsøke annet når jeg kommer hjem igjen. 

Jeg må ut og kjøre, og er fryktelig spent på forholdene. Det var glatt og vanskelig å komme opp i går, jeg regner med at det betyr at det er kjempelett å komme ned bakken i dag, men at det kan være litt uvisst hvor og når jeg stopper i bunnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

 

Takk for forklaring! Jeg finner ikke noe castsymbol når jeg er i nettleseren, men jeg bruker Opera - jeg skal forsøke annet når jeg kommer hjem igjen. 

Jeg må ut og kjøre, og er fryktelig spent på forholdene. Det var glatt og vanskelig å komme opp i går, jeg regner med at det betyr at det er kjempelett å komme ned bakken i dag, men at det kan være litt uvisst hvor og når jeg stopper i bunnen...

Du må bruke chrome ja, og du kan caste fra PC til TV :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All snøen har regnet vekk på to dager, og det er egentlig helt greit! Har ikke lyst til å gå turer på holke :aww:

Hønene kunne nesten ikke tro sine egne øyne i dag når de ble sluppet ut! Ingen snø, ingen regn, ingen vind :o Jippi! :bananas:også tok hele gjengen en seiersrunde, flakset ordentlig med vingene så de fløy litt :lol: ikke like morsomt når sebrightene på 300gram gjør det, men Brahmadamene på 4-5 kg ser veldig morsom ut :teehe:

Melvin fikk gått på do, Casper sover enda i sengen under dynen. Jeg valgte å legge meg igjen i sengen å vente på bedre tider til kroppen :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

I dag er jeg tydeligvis ferdig utsovet. Det tok lang tid før jeg sovnet i natt, og jeg våknet lys våken igjen i 8 tiden. 
Har kanskje ikke vært så veldig effektive dager utover tur og diverse, men det synes jeg egentlig har vært godt nok. :aww:  

Nå skal jeg bare late meg littegrann til før det blir tur. Og ikke så lenge etter det så skal jeg hente en ny 2 måneders rasjon mat til Sjef. 
Og så ligger jeg antakelig på sofaen og verker i ryggen etter alt det er pakket inn. Stå og sitte bøyd over slaktekasser og pakke ca 1 kg kjøtt i hver er faktisk ganske slitsomt i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...