Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

8 minutter siden, Siri skrev:

Beste sofaen jeg har kjent, kjøpte jeg på finn. Den var også en diger hjørnesofa, kanskje ikke så pen, men plass til alle og litt til - og sinnsykt god å sitte og ligge i :ahappy: Jeg bytta den ut da jeg pussa opp stua... Jeg kjøpte ny sofa til masse penger, men den er jo ikke god i det heletatt. Og det er ikke plass til meg og en hund i bredden :aww: Jeg sitter heller på gulvet faktisk :aww: Men den er pen, da... 

Vi har vært på sparktur i strålende måneskinn!!! Herremin så vakkert. Og det var gnistrende flott føre - og Willy var tydelig understimulert, for det gikk så det grein oppover veien :lol: Selv Prinsessa var på hugget og trakk halve vegen :o 

Siri Guldseth sitt bilde.

Dæven døtte så stilig bilde!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Guest lijenta
1 time siden, Pixie skrev:

Altså, jeg har handla mye på finn jeg også nå. Både kjøpt og fått gratis. Men akkurat sofa blir litt preget av at jeg har parfymeallergi, jeg har allerede måttet selge igjen en sofa fordi det var såpass mye parfymelukt i stuffingen at jeg ikke klarte å ligge i den. Jeg tenkte det ville være nok å vaske trekkene, men da jeg tok av trekket på putene slo det parfymelukt imot meg.I tillegg koster det meg faktisk litt å få betalt for bil og sjåfør for å få hentet det som selges. Så jeg prøver å få spart opp til å kjøpe en av de billigste nye sofaene.

Sånn ellers er dagdrømming pokker meg det eneste jeg har for tiden, siden virkeligheten suger.

Sjekk om det er en Frivilligsentral i nærheten og om det er noen der som kan kjøre hjem en sofa eller andre ting for en billig penge kan være tingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første arbeidsdag alene for valpen. Hadde vist bjeffa "masse" i følge naboen hva nå enn det betyr. Han klarte ikke spesifisere mer enn det. Legger igjen mobil på opptak i morgen så får vi se. 

Men valpen jeg trodde var aktiv når jeg ikke jobba - hahaha! Propellhund 3000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Fant endelig fin sofa etter å ha trasket gjennom flere møbelbutikker i kveld. Typisk nok er det leveringstid på ca 6 uker, og jeg er en utålmodig sjel :aww: Siden stua er ferdigmalt vil jeg ha sofa asap, så i morgen skal jeg ringe alle butikker innen en radius på 3 timer i tilfelle de har på lager :lol: Har helt fri denne helga, så en roadtrip passer fint. Tålmodighet er noe jeg aldri kommer til å ha.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Siri said:

Har man begrenset økonomi, kjøper man det man TRENGER og har råd til. Det stemmer ikke alltid overens med det man har LYST på. Jeg foreslår fortsatt Finn.no eller kjøp/salg-grupper på FB. 

Enig der. 
Jeg har oldemors spisestue, foreldras 80-talls furu seksjon, en tidligere kollega av pappa sin mindre vakre svarte skinnsofa, og et digert furubord kjøpt på bruktbutikk etter at de forrige bokstavelig talt gikk i knas når Stjerne danset på bordet et natt (det var forøvrig også noe foreldre ikke hadde bruk for lenger). Har ikke ett eneste nytt møbel i hele stua (og ikke noen særlig andre steder heller) :P
 

 

2 hours ago, Snoffe said:

Men det er jo alltid (ikke langt unna) fint vær i Bergen på den tiden av året :o og Bergen i pent vær er veldig fint :D verd å kjøre langt for litt pent Bergensvær :aww::lol:

Jada, alltid pent under NKK Bergen :P *kremt*
bergenstur_12apr15b.jpg?w=640

bergenstur_11apr15e.jpg

 

bergenstur_12apr15h.jpg?w=1000&h=

 

 

1 hour ago, Stine said:

Æsj, broren til Trym er full av kreft. Det spørs om han rekker 9 års dagen sin 9 januar :icon_cry:

:(

 

--------------------

Jeg hadde kjempeflott måne på vei til jobb i dag jeg også, stor og gul og fin. Største supermåneden i 2018 visstnok. Skulle selvsagt hatt med kameraet, men dengang ei. 

 

Ellers har jeg øyelyst Denali på 8,5 år i dag, forstatt fri (3. gang) :D 
Orca (3,5 år) ble øyelyst og gonioskopert for første gang i dag og det var ingenting å utsette på hans øyne heller :D

 

Mer detaljer her hvis noen er interessert: http://snofrost.blogspot.no/2018/01/2018-en-god-start-sa-langt.html

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Fant endelig fin sofa etter å ha trasket gjennom flere møbelbutikker i kveld. Typisk nok er det leveringstid på ca 6 uker, og jeg er en utålmodig sjel :aww: Siden stua er ferdigmalt vil jeg ha sofa asap, så i morgen skal jeg ringe alle butikker innen en radius på 3 timer i tilfelle de har på lager :lol: Har helt fri denne helga, så en roadtrip passer fint. Tålmodighet er noe jeg aldri kommer til å ha.. 

Sånn er jeg også. Finner jeg ut at jeg skal kjøpe noe skulle jeg helst hatt det i går. Det var sånn vi kjøpte berlingoen dagen før juleferien for eksempel :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

ih lykke til!  Bestilte seng til kasko i går siden jeg avbestilte hooksgreia. Den skal og sendes med postnord. Lever farlig. 

Hæla i taket og sånn!  Er spent på om den hodelykter ankommer mens det fortsatt er mørkt :P

 

Skikkelig drittdag i dag, absolutt alt som kunne gå gale har gått galt. Og når jeg til slutt lagde meg en drink på kvelden så var det jammen meg hull i bunnen av glasset. Makan :aww:

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene hjemme og har kjeda vettet av meg. Selv om jeg ikke var hjemme fra jobb før kl 17.30. Trivdes visst ikke i mitt eget selskap i dag:sleep: men det resulterte i noe positivt da. Ryddesjau. Gadd ikke rydde før samboer reiste for da er det rotete igjen på en time uansett. Så nå har jeg ommøblert litt på diverse ting her, og fått bort de siste nissene som jeg tydeligvis hadde glemt.

Så fikk jeg kjøpt tispetruse på veien hjem, så nå kan stinky trygt sove i senga. Gud, hun stinker så inni granskauen når hun har løpetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Haha skulle sett Tino da jeg trente med Niri Det jobba på høygir i toppe der da og så ut som han hadde ramlet ned av månen hehe. Men da jeg prøvde på det samme med han så hadde han skjønt noe av vegen til pølsebiten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 time siden, Tonje skrev:

Sånn er jeg også. Finner jeg ut at jeg skal kjøpe noe skulle jeg helst hatt det i går. Det var sånn vi kjøpte berlingoen dagen før juleferien for eksempel :P 

 

Godt vi er flere :lol: Jeg er truende til å sette meg inn i bilen etter jobb på torsdag hvis noen har den på lager, bare for at da får jeg den inn i stua enda fortere :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, mokken said:

Hæla i taket og sånn!  Er spent på om den hodelykter ankommer mens det fortsatt er mørkt :P

 

Skikkelig drittdag i dag, absolutt alt som kunne gå gale har gått galt. Og når jeg til slutt lagde meg en drink på kvelden så var det jammen meg hull i bunnen av glasset. Makan :aww:

 

 

:lol: Yep... Jeg lurer på om denne kommer før den jeg egentlig bestilte fra Hooks hadde kommet. :aww: 

Og :hug: !

 

4 hours ago, Annik said:

Et av håpene mine for i år var at det ikke skulle være noe alvorlig som skjedde i familien. Bestemor døde brått i slutten av 2016, mamma enda mer brått i fjor og ista fikk jeg telefon om at pappa ligger på sykehuset pga hjertet igjen... Rakk å komme to dager inn i det nye året da... :icon_confused:

Åh :(:hug: 

 

3 hours ago, MarieR said:

Altså, et av målene mine for 2018 er å ikke spise sjokolade hver dag, men det var ikke helt med i beregningen at jeg skulle få en eske konfekt for å ha hjulpet til i stallen i jula. Selvbeherskelsen min er ikke god nok til å kaste den heller, så da ble det dessert da   :fish:Ny dag i morgen :icon_redface:

 

 

:lol:

Jeg så prisene på coop marked for sjokolade. Over 50 kr for en helt vanlig 200g melkesjokolade :o Blir lite sjokoladehandling der fremover når det ikke er tilbud.  Kjenner jeg ikke er helt imponert over denne sukkerskatten... 

 

2 hours ago, Midas said:

:hug: Skulle gjerne hjulpet deg å kjørt for deg om jeg bodde nærmere.

Nettopp kommet hjem fra butikken hvor jeg har kjøpt/fått meg felleski :D 
Det gleder jeg meg veldig til å prøve og håper at terskelen for å komme seg ut på ski blir litt lavere når man slipper å stå med smurning over hele seg. 

Så savner jeg Midas noe så grenseløst. Jeg var ikke forberedt på at det skulle bli så til de grader ille å miste han etter så lang tid med sykdom og bekymring. Hadde jeg visst hvor ille dette skulle bli hadde jeg nok ikke klart å avlive han :cry:
Det er liksom noe med det å ha et liv utenom mann og barn og.. Og for meg har det livet vært hund, hund og atter hund. Heldigvis får jeg låne kullsøsteren hans når jeg vil, for å gå på tur uten hund er jo rett og slett rene idiotien :whistle:

:hug::hug: 

2 hours ago, Kaja said:

Hils på Rhiannon❤

Snapchat-243933783.jpg

Noooommin! Din? 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ny sofa da vi flytta hit, fordi jeg for en gangs skyld ville ha en sofa jeg kunne sitte ihjel sjøl. Det var morsomt å ha noe som var helt nytt for en gangs skyld også. Selv med dårlig økonomi, eller kanskje nettopp når man har det, så er det morsomt å kjøpe noe helt nytt en gang i blant, liksom. 

Mvh 2ne, som skriver på guttebarnets avlagde mac, ved stuebordet jeg arvet av bestefattern, som står ved siden av reclineren jeg har fått av muttern. Like bortenfor står kontorpulten min, som i utgangspunktet var et kjøkkenbord lillebror lagde den gangen han gikk møbelsnekker i forrige årtusen en gang. Der står jaggu den "antikke" stolen fra 60-tallet eller så, sammen med bokhylla fra samme tidsepoke. 

Men sofaen er ny, og det gidder jeg ikke å ha dårlig samvittighet for, til tross for dårlig råd, samme hvor mye vi drar gjenbrukskortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

 

Jeg så prisene på coop marked for sjokolade. Over 50 kr for en helt vanlig 200g melkesjokolade :o Blir lite sjokoladehandling der fremover når det ikke er tilbud.  Kjenner jeg ikke er helt imponert over denne sukkerskatten... 

Det eneste positive med den sukkerskatten er at det antageligvis blir enklere gå forbi sjokoladen i butikken :lol: 

Nå blir det kveld, sist jeg så på klokka var den jo halv åtte også poff! nesten midnatt! :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, MarieR said:

Det eneste positive med den sukkerskatten er at det antageligvis blir enklere gå forbi sjokoladen i butikken :lol: 

Nå blir det kveld, sist jeg så på klokka var den jo halv åtte også poff! nesten midnatt! :o 

Ja, eller så galhandler man når det er tilbud, eller på utenlandske nettbutikker, eller sverigeturer... :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, mokken said:

Skikkelig drittdag i dag, absolutt alt som kunne gå gale har gått galt. Og når jeg til slutt lagde meg en drink på kvelden så var det jammen meg hull i bunnen av glasset. Makan :aww:

:lol: 

 

Angående sukkeravgiften så synes jeg det er helt greit, men det er fullstendig meningsløst at sukkerfrie varer blir rammet av samme avgift.

Nuh skal jeg finne senga :ahappy: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Line said:

:lol: 

 

Angående sukkeravgiften så synes jeg det er helt greit, men det er fullstendig meningsløst at sukkerfrie varer blir rammet av samme avgift.

 

Og økningen på rent sukker er bare på en drøy prosent :lol:  Ting henger liksom ikke helt på greip.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Line said:

Nettopp - ren sukkeravgift, helt topp! Men slik den er utformet nå så er det komplett idiotisk :P 

Helt latterlig sånn det har blitt, tanken var sikkert god - gjennomføringen: not so much. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble så langt at folk bare får scrolle over, måtte bare få luftet hodet litt.

Det året vi nå så vidt har begynt på har jeg gruet meg til lenge. I år er det 10 år siden jeg ble syk, 10 år siden jeg falt utenfor samfunnet. Syntes det er veldig tungt at det er gått så mange år, at jeg har.gått glipp av så mye som er så viktig å få med seg i i slutten av tenårene og begynnelsen av tyveårene. 

For 10 år siden så trodde jeg at jeg kom til å være tilbake på skolen og i stallen om et par måneder. Hadde aldri sett for meg at jeg skulle ende opp som ufør, slutte helt med hest og ikke ha annen skolegang enn grunnskolen (som som jeg forøvrig er veldig bitter over).

Den viktigste grunnen til at Melvin ble kjøpt nå og ikke om flere år som først var planen. Var at jeg hadde behov for å prøve å unngå å tenke for mye på at jeg har vært syk så lenge. Han er på en måte min stakkars-meg-jeg-har-vært-syk-i-10-år gave til meg selv :aww:

Det er så mange ting jeg har gått glipp av, og det er mange ting jeg kommer til å gå glipp av i fremtiden. Noe av det er jeg fryktelig trist over at jeg kommer til å gå glipp av. Kommer etter hvert til å få mye pes for det fra mennesker rundt meg, kommer til å bli mye mas og liten forståelse. Gruer meg til det skjer, og det er umulig å unngå at det skjer. Folk er ikke alltid så hyggelig. 

Eneste grunnen til at jeg har det nogenlunne bra er fordi jeg har valgt å være dårligere enn nødvendig. Jeg har valgt å ha dyr, noe jeg egentlig ikke burde hatt. Men dyrene gir meg så mye glede, nærhet og kjærlighet at det er verd det å være dårligere i kroppen enn nødvendig. Jeg får så mye mye mer igjen for å ha dem rundt meg, enn når jeg ikke har hatt dem rundt meg. Det er verd å være ekstra sliter når jeg får all den kjærligheten som de gir :wub:

Men jeg er lei, møkk lei av å være syk.

Nyttårsaften ble brukt i pysjen på sofaen med tv serier og cola. Takket til og med nei til et lite glass med bobler klokken 12. Likevel så kjennes kroppen ut som den har vært på en ordentlig fyllakule selv 2 dager etter på. Det er ikke morsomt når jeg aller helst skulle ønske jeg orket å være  på nyttårsfest med venner, og bli lettere beruset. Også blir jeg så dårlig av å ligge på sofaen *sukk* Jeg har vært så dårlig i hele julen, så dårlig at til neste år så kommer jeg til å si i fra om at jeg vil være hjemme alene. Ikke dra på besøk eller styre. Bare gjøre akkurat det jeg vil, i mitt tempo og etter min kropp sine ønsker. Folk får bare bli sint og lei seg. Jeg må ta hensyn til meg selv. 

Håper bare dette året blir bedre enn jeg fryktet, og bedre enn 2017. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snoffe:hug:   2017 har vært et drittår her og, heldigvis noen oppturer, men generelt et drittår, så håper virkelig at 18 blir bra for alle oss som trenger det! :hug: 

 

Savner Hottie og Bugen sånn at jeg blir tullete :( Var bare kjipt å se klokka gå over til nytt år uten Hottie og Bugen.  Vel vel, i år håper jeg at jeg har med meg alle hunder og hester videre til nesteår - gjerne med et lite firbeint tilskudd :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

@Snoffe:hug:   2017 har vært et drittår her og, heldigvis noen oppturer, men generelt et drittår, så håper virkelig at 18 blir bra for alle oss som trenger det! :hug: 

 

Savner Hottie og Bugen sånn at jeg blir tullete :( Var bare kjipt å se klokka gå over til nytt år uten Hottie og Bugen.  Vel vel, i år håper jeg at jeg har med meg alle hunder og hester videre til nesteår - gjerne med et lite firbeint tilskudd :aww: 

 

:hug: tilbake til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, ikke flytende fra G lenger! :banana: 
Så nå er det bare 6 dager igjen med salve der bak, så er lille Bavianrumpa fin igjen! (Jepp, han ble barbert for han var UTROLIG sår, rød og hoven..) Og så håper vi at det er lenge til han må til vet igjen :aww: 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...