Gå til innhold
Hundesonen.no

Overvåke hunden når alene hjemme


Jeampi
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger litt hjelp fra datakyndige ?

 

Jeg har i dag en gammel ipad hvor jeg overvåker hundene når jeg er på jobb via en app som snakker mellom min iphone og ipad. Pad'en begynner og bli gammel og jeg har derfor tenkt at det er bedre å bruke 1000kr på et webkamera enn 5000kr for en ny pad. 

 

Appen jeg bruker i dag lager en logg led når hundene gir lyd fra seg. Så dvs at selv om jeg ikke har sett på dem med kamera på tre timer så kan jeg likevel gå inn og se om de har vært urolige. Dette ønsker jeg , og lurer på om er mulig med et webkamera. 

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nettopp lignende spørsmål i en oppdrettsgruppe på FB, og da var det noen som hadde et overvåkingskamera fra CO som kunne sende epost/SMS ved utslag (lyd eller bevegelse), om jeg forsto det riktig. De kunne også ha kontinuerlig filming via app på mobilen, for å følge med i valpekassa. Så kanskje du ikje trenger webkamera, men se mer på innbruddssikring og den type utstyr?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et kamera jeg ikke kan røre på, men som står i ene enden av leiligheten og dekker stue og deler av gangen - kostet meg rundt 300 kr. Finnes en app til det også, så kan se på mobil eller på pc skjermen. Jeg har en tidligere versjon av dette: https://www.elkjop.no/product/foto-og-video/sikkerhets-og-overvakningskamera/DCS932L/d-link-webkamera-dcs-932l-hvit

Søster har dette (som rører på seg) og er veldig fornøyd:
https://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/DCS5000L/d-link-dcs-5000l-wifi-overvakningkamera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et TP-link-kamera fra Clas Ohlson. Tror det kostet 500kr. Litt usikker på om det lager logg over lyd, men tror i hvert fall jeg kan få en slags notifikasjon når det er lyd i leiligheten. Bruker ikke den funksjonen, så er litt usikker på hvordan det fungerer. Men er i hvert fall veldig fornøyd med kameraet og appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mest fornøyd med denne fra Motorola: Link.

Kjøpte den på netthandelen til 1 kroner eller noe. Appen man bruker heter Hubble. Du kan velge hvilken grad den skal fokusere på bevegelse og lyd. Man kan også snakke til hunden via appen. Den har også nattmodus, og den hviser hvor mange grader det er i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...