Gå til innhold
Hundesonen.no

Tjuvparring med naboens hund


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Vel. 

i desember 2015 kjørte vi en liten blandingsvalp opp til svigerfar. denne skulle fungere som gårdshund. 

1 år og ca 3 mnd etter er min mann på besøk hos far sin. nabohunden som løper løs kommer bort. hun har løpetid. ingen oppdager dette før hundene står med heng (hannhunden i kjetting).

Det blir desverre valper utav det til min store forargelse. menneskene som eiger tispa er et eldre par. dama mellom 70 og 80 vertfall.

valpene blir plassert i en slags hundegård (likna mer på et inngjerda mørkt høl).

dattera til disse menneska finner ut hun kan tjene penger på disse og selger valpene. svigerfar tar selv til seg tispe. da med beskjed fra meg om å kastrere hannhund.

det går vel ca 6 mnd. så er det på an igjen. min mann er på besøk. våkner av hundehyl og tispa med løpetid igjen står med hannhunden med heng.

såå... hva kan svigerfar gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell ikke så voldsomt mye han kan gjøre. Blir han holdt ansvarlig på noe vis? Står hunden ute uten tilsyn? 

Skjønner at det ikke er ønskelig liksom, men ja, er vell neppe så mye rettslig å slå i bordet med her. Men han kan jo alltids forsøke å snakke med dem. Foreslå abortsprøyte? Foreslå å passe bedre på bikkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, svigerfar tok en tispevalp fra forrige kullet, og mor til forrige kull bor hos naboen og kom for å gjenta kombinasjonen?

Fikk svigerfar valpen, eller betalte han for den? Hvis han fikk den, kan han jo anse det som paringsavgift, og si at denne gangen vil han ha det i kontanter - kanskje de passer bedre på tispa da? Utover å anbefale abortsprøyte får han neppe gjort noe nå. Men naboen burde bli informert om dyrevelferd og kullfrekvens - NKKs regler for tisper burde være en rettesnor for alle tisper, det er ikke stamtavla som belaster tispa. Hvis valpene vokser opp under kummerlige forhold er kanskje en telefon til Mattilsynet på sin plass?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...