Gå til innhold
Hundesonen.no

Oooops... Eller "#¤%&/(&%¤!!!


Argyr
 Share

Recommended Posts

:ustol: :vegg:

 

Det er vel mest det siste, og bannskapen er rettet mot eierne av dyrene som samarbeida så godt om å være kørka. Nå er det ingen vei tilbake (for sent) og vi får bare gjøre det beste av hele smørja og finne gode hjem til blindpassasjerene. Når det først skulle bli, så tror jeg ikke det blir så halvgale valper av det, det er ingen egenskaper som krasjer eller noe sånt. 

Det er såpass trivelige bikkjer begge to at jeg faktisk har tenkt å beholde en tispevalp selv. 

 

Om noen har veldig lyst til å skjelle meg ut eller klaske meg i hodet med en fisk eller noe slikt, så er det helt legitimt det altså, men det er ikke nødvendig - jeg gjør det allerede selv. Denne tråden er vel mer for å oute min egen idioti :P , for å prøve å kose meg med valper (søte blir de åkkesom) og kanskje få litt hjelp til å spre informasjon. 

 

Dette er altså Dita/Trulte/Tjukkebolla:

13062217_1351043081588398_75163362144721

13062103_1351043111588395_28897962915200

13331082_1379816542044385_34367045385151

15726803_1627225073970196_10100685470174

 

Dita er tre år, blanding av border collie (mor) og noko attåt. Jeg og flere med meg synes hun likner mest på en staffemix, men faren hennes skal etter sigende ha vært rottweiler/spansk mastiff. :icon_confused: Har prøvd å lete opp kullet uten hell, skulle tro at noen hadde hørt om noe såpass spesielt, men finner ikke spor av det.

 

Og dette er en formodentlig fornøyd herremann (en renraset hvit gjeterhund) som fikk seg noe på sine eldre dager:

FB_IMG_1513751900760.jpg.45a915898fa3c9d63a5da9ed1f31987f.jpgmms_20171227_191528.thumb.jpg.259f0936df901e41c4758ee6b4b1423e.jpgResized_2012-06-18_16_15_46.thumb.jpeg.7ce297d0f43f9c128e994fa41708d6b9.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

22.41 gikk vannet og første valpen kom 23.27. Så fulgte syv til, siste kom 01.59 og jeg håper hun er ferdig nå. Hun har fortsatt sammentrekninger, men jeg håper det bare er etterrier. Fem tisper

De ble to uker i går, alle har bikka kiloen (størstefrøkna over 1,2kg), åpnet både øyne og ører og begynt å smake på verden, knurre og leke.  Nå er det valper og ikke bare rullepølser.  Jeg har fire-f

Nå har halvparten reist (alle solgt) og det er veeeldig stille her. Veldig godt og veldig trist.  Rapportene så langt er bra, de har taklet turen hjem fint og har gått på sine nye tilværelser med liv

Posted Images

Spent på hvordan de blir seendes ut! Alltid litt interessant det med blandinger. Håper du oppdaterer med bilder! Hvor langt er tispa på vei?

Uhell skjer alle. Ikke alltid kan man avverge dem. Og en verden uten disse uhellene hadde vært litt kjedelig. En verden ribbet for blandingshunder hadde vært kjedelig. Det er noe med dem.:wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Orca skrev:

Spent på hvordan de blir seendes ut! Alltid litt interessant det med blandinger. Håper du oppdaterer med bilder! Hvor langt er tispa på vei?

Uhell skjer alle. Ikke alltid kan man avverge dem. Og en verden uten disse uhellene hadde vært litt kjedelig. En verden ribbet for blandingshunder hadde vært kjedelig. Det er noe med dem.:wub:

Veldig spent på hvordan de blir seende ut, mtp at hvit gjeterhund ikke egentlig er hvit, men bleket creme og at jeg ikke anet hva som er av gener i Dita når det kommer til farge. Grønne med blå prikker, kanskje?

Regner med å oppdatere litt her så lenge det er interesse for det. :) Glemte helt å skrive at valpene er ventet andre uka i januar! Så er bare å hive seg rundt og snekre valpekasse og tigge håndklær og aviser. 

Helt enig i det egentlig, men *jeg* trenger liksom ikke være den som forårsaker at de finnes. :P Jeg burde vite bedre. 

Akkurat nå, QUEST skrev:

Hm..kanskje dette er 'rasen' for meg..:D (ref. diskusjonen i AN tråden ..) 

Kanskje det! :lol: Lover ikke bjeffeløse eller 100% fri for samkjønnsaggresjon her da. Dita kan være kav idiot noen ganger, men så langt er det vel bare ei tispe hun faktisk ikke tåler sånn på ordentlig, og der er det ganske gjensidig. Stort sett går det jo fint etter en fem minutters tid.  Og så sier hun ifra med hele alfabetet om det kanskje kunne tenkes å være en øksemorder bak et tre om kvelden. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Argyr skrev:

Veldig spent på hvordan de blir seende ut, mtp at hvit gjeterhund ikke egentlig er hvit, men bleket creme og at jeg ikke anet hva som er av gener i Dita når det kommer til farge. Grønne med blå prikker, kanskje?

Regner med å oppdatere litt her så lenge det er interesse for det. :) Glemte helt å skrive at valpene er ventet andre uka i januar! Så er bare å hive seg rundt og snekre valpekasse og tigge håndklær og aviser. 

Helt enig i det egentlig, men *jeg* trenger liksom ikke være den som forårsaker at de finnes. :P Jeg burde vite bedre. 

Kanskje det! :lol: Lover ikke bjeffeløse eller 100% fri for samkjønnsaggresjon her da. Dita kan være kav idiot noen ganger, men så langt er det vel bare ei tispe hun faktisk ikke tåler sånn på ordentlig, og der er det ganske gjensidig. Stort sett går det jo fint etter en fem minutters tid.  Og så sier hun ifra med hele alfabetet om det kanskje kunne tenkes å være en øksemorder bak et tre om kvelden. 

Grønne med blå prikker hadde nok vekket en viss interesse ja..:P Tipper du ikke hadde fått noe problem med avsetningen, for å si det slik..

Enig i at tispa har staffeutrykk, jeg har kikket på bildene flere ganger og jeg 'ser' staff i hode/utrykk. Men av erfaring vet jeg at kryssningsavkom kan ligne svært lite på opphavet, så det er jo mulig at de oppgitte raser er korrekt. 

Veldig praktisk med en øksemorder detektor men mulig samkjønnsaggresjon er ikke så greit for min del. Nydelig uttrykk på hanhunden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QUEST skrev:

Grønne med blå prikker hadde nok vekket en viss interesse ja..:P Tipper du ikke hadde fått noe problem med avsetningen, for å si det slik..

Nei, sikkert ikke! Men så var det det med gode hjem, da. 

1 time siden, QUEST skrev:

Enig i at tispa har staffeutrykk, jeg har kikket på bildene flere ganger og jeg 'ser' staff i hode/utrykk. Men av erfaring vet jeg at kryssningsavkom kan ligne svært lite på opphavet, så det er jo mulig at de oppgitte raser er korrekt. 

Nei, man vet jo aldri, og jeg klarte som sagt ikke å spore opp kullet, søsken eller noen som visste noe som helst. Hun hadde to hjem mellom meg og oppdretter, jeg klarte å spore opp opprinnelig kjøper men han husket ikke hvem han kjøpte henne av eller hvor mennesket holdt til hen. Type møttes på halvveien et sted.

1 time siden, QUEST skrev:

Veldig praktisk med en øksemorder detektor men mulig samkjønnsaggresjon er ikke så greit for min del. Nydelig uttrykk på hanhunden :) 

Da er du nok tilbake på IKEA-hund igjen. ;) Det blir litt som å si at man ikke vil ha hund med mulig innbilt drektighet, det er en helt normal greie liksom. De kommer nok med flere ugreiheter disse valpene, tendenser til tygging på hender, føtter, bordbein og ledninger for eksempel. 

1 time siden, simira skrev:

Uffda. Er vel ikke så mye å si som du ikke har sagt selv... Hvordan er faren?

Han er en veldig fin fyr. Rolig og avbalansert, men med på lek og moro. Sosial og førerorientert. Veldig kosete og går vel overens med det meste, tror jeg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Argyr skrev:

Nei, sikkert ikke! Men så var det det med gode hjem, da. 

Nei, man vet jo aldri, og jeg klarte som sagt ikke å spore opp kullet, søsken eller noen som visste noe som helst. Hun hadde to hjem mellom meg og oppdretter, jeg klarte å spore opp opprinnelig kjøper men han husket ikke hvem han kjøpte henne av eller hvor mennesket holdt til hen. Type møttes på halvveien et sted.

Da er du nok tilbake på IKEA-hund igjen. ;) Det blir litt som å si at man ikke vil ha hund med mulig innbilt drektighet, det er en helt normal greie liksom. De kommer nok med flere ugreiheter disse valpene, tendenser til tygging på hender, føtter, bordbein og ledninger for eksempel. 

Han er en veldig fin fyr. Rolig og avbalansert, men med på lek og moro. Sosial og førerorientert. Veldig kosete og går vel overens med det meste, tror jeg. 

Se det er en 'annen dans' ..'interessert i og egnet' har ikke nødvendigvis noen sammenheng nei..

Jeg har selv en hund som jeg ikke vet bakgrunnen til, jeg er rimelig sikker på at det er terrier av noe slag i den men sikker er jeg ikke. 

 

Nja, der er jeg ikke enig. Det finnes da flust av raser/individer som ikke er samkjønnsaggressive, ikke sånn normalt sett i alle fall. Likeens som det finnes greit mange raser der  det ikke er noe ukjent fenomen akkurat. Noen garanti har man jo selvsagt aldri men for meg er det svært viktig, da jeg har 'løsdrift' hjemme, alle går sammen, ingen stengsler eller bur. Jeg kan godta mye 'rart' jeg hadde f.eks en hund som 'åt meg ut av huset' dvs, den tygget sund en anseelig mengde klær, puter og pledd . Jeg hadde hatt hunden fremdeles, selv om jeg anså det som en kjedelig ulempe kan man si..  Men da det ble full og total kræsj med en annen tispe i huset, så ble den omplassert. For meg er det helt uaktuellt å ha hunder som ikke kan gå sammen med resten av flokken, i noenlunde fred og fordragelighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, QUEST skrev:

Nja, der er jeg ikke enig. Det finnes da flust av raser/individer som ikke er samkjønnsaggressive, ikke sånn normalt sett i alle fall. Likeens som det finnes greit mange raser der  det ikke er noe ukjent fenomen akkurat. Noen garanti har man jo selvsagt aldri men for meg er det svært viktig, da jeg har 'løsdrift' hjemme, alle går sammen, ingen stengsler eller bur. Jeg kan godta mye 'rart' jeg hadde f.eks en hund som 'åt meg ut av huset' dvs, den tygget sund en anseelig mengde klær, puter og pledd . Jeg hadde hatt hunden fremdeles, selv om jeg anså det som en kjedelig ulempe kan man si..  Men da det ble full og total kræsj med en annen tispe i huset, så ble den omplassert. For meg er det helt uaktuellt å ha hunder som ikke kan gå sammen med resten av flokken, i noenlunde fred og fordragelighet. 

Hun går da helt fint sammen med "flokken", dvs den andre tispa mi, og har gått helt fint sammen med passetisper også, det er som sagt ei tispe hun ikke tåler og det handler nok vel så mye om den andre hunden som gjerne vil spise henne til lunsj. Jeg vil ikke påstå hun har noe utpreget problem med samkjønnsaggresjon (mer et generelt hilsesituasjonproblem), men jeg er ikke den som bagatelliserer egne hunders feil heller. 

1 time siden, Raksha skrev:

Oisann! Men det blir sikkert kjempesøte valper, og forhåpentligvis trivelige voksne hunder. :) Masse lykke til! Jeg vil se masse bilder :wub: 

Håper det. :) Takk! Har bare mobilkamera da, men skal vel klare å få slengt ut litt etterhvert. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2017 at 11:55 PM, Argyr skrev:

Veldig spent på hvordan de blir seende ut, mtp at hvit gjeterhund ikke egentlig er hvit, men bleket creme og at jeg ikke anet hva som er av gener i Dita når det kommer til farge. Grønne med blå prikker, kanskje?

Regner med å oppdatere litt her så lenge det er interesse for det. :) Glemte helt å skrive at valpene er ventet andre uka i januar! Så er bare å hive seg rundt og snekre valpekasse og tigge håndklær og aviser. 

Helt enig i det egentlig, men *jeg* trenger liksom ikke være den som forårsaker at de finnes. :P Jeg burde vite bedre. 

 

"alle" burde vite bedre. Men så skjer det uhell likevel og man sitter og river seg i håret. Nå som du har vært gjennom den prosessen i hodet syns jeg det er helt greit å kunne glede seg over det nå som skaden er skjedd og skyve skammen litt til side. Du kan ikke gjøre noe med det som har skjedd :)

Elsker fargen til hvit gjeterhund. Det er liksom skikkelig hvit pels men med pigmentert hud, uten alt dette rosa greiene som andre hvite hunder typisk har. Mye penere. I min drømmeverden finnes en lettbygget spaniel med fargen til en hvit gjeterhund. En helt hvit spaniel hadde vært noe. :P Det er noe med hvitt altså! Blir veldig spennende å se hvilke farger du ender opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
9 timer siden, QUEST skrev:

Se det er en 'annen dans' ..'interessert i og egnet' har ikke nødvendigvis noen sammenheng nei..

Jeg har selv en hund som jeg ikke vet bakgrunnen til, jeg er rimelig sikker på at det er terrier av noe slag i den men sikker er jeg ikke. 

 

Nja, der er jeg ikke enig. Det finnes da flust av raser/individer som ikke er samkjønnsaggressive, ikke sånn normalt sett i alle fall. Likeens som det finnes greit mange raser der  det ikke er noe ukjent fenomen akkurat. Noen garanti har man jo selvsagt aldri men for meg er det svært viktig, da jeg har 'løsdrift' hjemme, alle går sammen, ingen stengsler eller bur. Jeg kan godta mye 'rart' jeg hadde f.eks en hund som 'åt meg ut av huset' dvs, den tygget sund en anseelig mengde klær, puter og pledd . Jeg hadde hatt hunden fremdeles, selv om jeg anså det som en kjedelig ulempe kan man si..  Men da det ble full og total kræsj med en annen tispe i huset, så ble den omplassert. For meg er det helt uaktuellt å ha hunder som ikke kan gå sammen med resten av flokken, i noenlunde fred og fordragelighet. 

Det er veldig stor forskjell på å gå over ens med alle tilfeldige hunder man møter, og å gå fint i flokken hjemme. Noen hunder gjør jo begge deler, det er jo selvfølgelig å foretrekke. Men at en hund kanskje ikke er bestevenn med alle den møter ute av samme kjønn, trenger ikke bety at den ikke kan bo i flokk uten å krangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhell kan skje den beste :lol:

Dette kan bli litt spennende mtp. fargegenetikk, for hvite gjeterhunder kan skjule veldig mye under rødfargen sin, noe jeg slett ikke er kjent med hva som er gjengangere! Dog holder jeg en knapp på at de alle blir sorte av noe slag, trolig med og uten litt hvitt. Blir spennende å se om noe agouti kommer seg gjennom, ettersom tispa ikke fremstår tric, samt selvsagt en mulighet hun bærer rød hun også ettersom blanding er ukjent :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Orca skrev:

"alle" burde vite bedre. Men så skjer det uhell likevel og man sitter og river seg i håret. Nå som du har vært gjennom den prosessen i hodet syns jeg det er helt greit å kunne glede seg over det nå som skaden er skjedd og skyve skammen litt til side. Du kan ikke gjøre noe med det som har skjedd :)

Ja, det er litt der jeg er nå. Kommer nok ikke til å slutte å føle meg som en idiot med det første, men jeg prøver å glede meg litt og tenke på alt det hyggelige oppi dette. 

23 minutter siden, Orca skrev:

Elsker fargen til hvit gjeterhund. Det er liksom skikkelig hvit pels men med pigmentert hud, uten alt dette rosa greiene som andre hvite hunder typisk har. Mye penere. I min drømmeverden finnes en lettbygget spaniel med fargen til en hvit gjeterhund. En helt hvit spaniel hadde vært noe. :P Det er noe med hvitt altså! Blir veldig spennende å se hvilke farger du ender opp med.

Nå har jeg lest litt mer om fargen, og leste at det er et recessivt maskeringsgen og ikke et dilutegen (definitivt ikke "hvitt" gen, som er fravær av pigment og gir rosa hud), så da skal det være "schäferfarge" under den hvite pelsen. Og siden Dita med all sannsynlighet ikke bærer det samme genet, vil ingen bli hvite/creme, men kanskje se mer ut som schäfermixer. :icon_confused: Nå har vel HG vært en egen rase så lenge at hvem vet hva som ligger under den hvite fargen? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Uhell kan skje den beste :lol:

Dette kan bli litt spennende mtp. fargegenetikk, for hvite gjeterhunder kan skjule veldig mye under rødfargen sin, noe jeg slett ikke er kjent med hva som er gjengangere! Dog holder jeg en knapp på at de alle blir sorte av noe slag, trolig med og uten litt hvitt. Blir spennende å se om noe agouti kommer seg gjennom, ettersom tispa ikke fremstår tric, samt selvsagt en mulighet hun bærer rød hun også ettersom blanding er ukjent :D 

Hun har et ørlite snev at noe lysere baki skjørtene, men ellers er hun sort og hvit.  Blir ren gjetting på hva som kommer ut her. Jeg synes fargegenetikk er vanskelig nok når man vet hva man har, jeg. :icon_redface: Sannsynligheten for langhår er vel tilstede, de fleste bcer er langhåret, så hun bærer antakeligvis på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Argyr skrev:

Hun går da helt fint sammen med "flokken", dvs den andre tispa mi, og har gått helt fint sammen med passetisper også, det er som sagt ei tispe hun ikke tåler og det handler nok vel så mye om den andre hunden som gjerne vil spise henne til lunsj. Jeg vil ikke påstå hun har noe utpreget problem med samkjønnsaggresjon (mer et generelt hilsesituasjonproblem), men jeg er ikke den som bagatelliserer egne hunders feil heller. 

Det er godt mulig jeg oppfattet innlegget ditt feil , kombinert med hva tispa muligens 'består av' . :) Det er jo ikke helt ukjent at noen av de rasene hun muligens er en mix av, kan inneha ikke helt ubetydelige 'samkvemsproblemer' med andre hunder. Jeg påstår på ingen måte at det er et absolutt eller at din tispe er slik og for mange er ikke det noe stort issue uansett. For meg er det svært viktig at hundene fungerer sammen , da det er helt uaktuellt for min del å skille hundene i huset ad.

 Selvsagt har man ingen garanti uansett, uansett rase/mix men vi kan muligens være enige om at enkelte raser/mixer kan ha noe større sannsynlighet for 'ugrei' oppførsel mot andre hunder, enten de befinner seg i egen flokk eller fremmede hunder? :) 

 

9 timer siden, Snusmumrikk skrev:

Det er veldig stor forskjell på å gå over ens med alle tilfeldige hunder man møter, og å gå fint i flokken hjemme. Noen hunder gjør jo begge deler, det er jo selvfølgelig å foretrekke. Men at en hund kanskje ikke er bestevenn med alle den møter ute av samme kjønn, trenger ikke bety at den ikke kan bo i flokk uten å krangle.

Sant nok det :) For min del er det en fordel at heller ikke egne hunder vil spise fremmede hunder, det vil uvergerlig  legge begrensninger på hundeholdet som jeg ikke liker. Riktignok gjør jeg det jeg kan for å unngå folk/hunder ute på tur, ikke fordi det er et problem som sådan men jeg anser en bra tur for totalt frævær av møter med enten folk eller fremmede hunder. Det hender dog og da er det veldig greit at slike møter kan foregå uten for mye drama og kjedelige konsekvenser.. 

Akkurat denne 'biten' gjør at mange raser jeg kunne tenkt meg, eksluderes fra 'lista'. 

Igjen, jeg er fullt klar over at mange ikke anser dette for noe stort problem og legger hundeholdet opp deretter :) 

Men tilbake til kullet; skulle jeg tippe ville jeg tro på mye svart her, få av de  blå med grønne prikker..:P

Uhell kan forøvrig skje alle , ja rent bortsett fra de som passer på alle eventualiteter 24/7 og aldri gjør feil eller har glipper..:sleep: Skal man dømme etter diverse kommentarer på ulike fora, så finnes det ikke helt få perfekte mennesker..( i egne øyne i alle fall..) ;) 

Så rent bortsett fra at det kan være uønsket for egen del eller upraktisk, så har det ingen hensikt å denge seg selv.. menne..lettere sagt enn gjort , I know.. ;) 

( hilsen ikke-feilfri..) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der tror jeg kan skje alle. Selv de som ikke innrømmer det. Jeg tør ikke ha hannhunden hjemme når tispa har løpetid en gang, for jeg er så redd det skal bli rare valper, uansett hvor mye vi passer på :P

Lykke til med de små ! Gleder meg til å se bilder !

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Det der tror jeg kan skje alle. Selv de som ikke innrømmer det. Jeg tør ikke ha hannhunden hjemme når tispa har løpetid en gang, for jeg er så redd det skal bli rare valper, uansett hvor mye vi passer på :P

Lykke til med de små ! Gleder meg til å se bilder !

Hm..hm..Nå begynte jeg jo selvfølgelig å lure på hvordan pusky blir seende ut..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QUEST skrev:

Hm..hm..Nå begynte jeg jo selvfølgelig å lure på hvordan pusky blir seende ut..:D

Det finnes folk i min omgangskrets som faktisk sier de kunne tenkt seg slike valper , men de aner ikke hva de prater om :P

Valpene hadde nok blitt særdeles kosete da. Men med litt funky pels...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Det finnes folk i min omgangskrets som faktisk sier de kunne tenkt seg slike valper , men de aner ikke hva de prater om :P

Valpene hadde nok blitt særdeles kosete da. Men med litt funky pels...

He,he..ja jeg ser for meg en interessant pels.. :P Måtte jo google puli x husky men ingenting kom opp hos meg, selv om det lot til at husky var en populær mix rase med de mest utenkelige kombinasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken aldrimett når stadig nye høyder. Forbud mot innbrudd i kattekassa er visst opphevet. :x Det samme gjelder forbud mot roting i søplepose, samt stjeling av mat ut av munnen på Katla. En av grunnene til at det gikk opp et lys for meg var at hun glefsa sånn etter ei pølse jeg skulle gi henne at hun faktisk beit hull i lillefingeren min :blink: (neida, ikke med vilje, bare sanseløst glupsk). 

 

Sånn ser trultemor ut for øyeblikket

DSC_0736.thumb.JPG.5c7cc530d9a220c5e98dc731d26b778c.JPGDSC_0739.thumb.JPG.b265bbebddc5d366d142a53c07e2a0b8.JPG

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
2 timer siden, QUEST skrev:

He,he..ja jeg ser for meg en interessant pels.. :P Måtte jo google puli x husky men ingenting kom opp hos meg, selv om det lot til at husky var en populær mix rase med de mest utenkelige kombinasjoner..

Og hos hvor mange av dem har foreldrene blå øyne? :lol: Alaska husky fremstår som en type hunder som ofte har blå øyne på fb og finn.no. Hos hundekjørere er det relativ uvanlig. De fleste har brune. En merkelig tilfeldighet? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...