Gå til innhold
Hundesonen.no

Lapp på utstilling

Recommended Posts

Kan man selv skrive opp nummeret på ett stort ark på armen mens man stiller ut eller MÅ det være kopi av utstillingsnummeret man får på email? Jeg har jo ikke noe printer eller kopimaskin eller noe som helst. Kun papir og tusj. 

Og å vise bilde på MMS på mobilen tatt fra emailen jeg fikk når man skal inn inngangen på utstillinga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må henvende deg til sekretariatet når du kommer inn, så ordner de startnummer for deg. Det holder helt sikkert å vise filen på telefonen for å komme inn.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, Katharina skrev:

Kan man selv skrive opp nummeret på ett stort ark på armen mens man stiller ut eller MÅ det være kopi av utstillingsnummeret man får på email? Jeg har jo ikke noe printer eller kopimaskin eller noe som helst. Kun papir og tusj. 

Og å vise bilde på MMS på mobilen tatt fra emailen jeg fikk når man skal inn inngangen på utstillinga?

Du kan vise eposten ved inngangen, men så må du gå til sekretariatet og få et startnummer. Korrekt startnummer er bevis på at du har betalt påmeldingen. Om du går inn i ringen med hjemmelaget startnummer skal ringsekretær utvise deg fra ringen og nekte hunden bedømmelse. 

Jeg har heller ikke printer hjemme, og har ofte gått i sekretariatet. Jeg er også autorisert ringsekretær, og har sendt mange til sekretariatet for å få godkjent startnummer. 

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Guest Belgerpia
24 minutes ago, Meg said:

Hvis hunden står i katalogen, er det vel bekreftelse nok på at den er påmeldt og betalt for? 

Nope - nummerlappen skal være bekreftet av arrangør med stempel og signatur - eller orginalt utstedt nummer. Man kan aldri lage nummerlapp selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Belgerpia said:

Nope - nummerlappen skal være bekreftet av arrangør med stempel og signatur - eller orginalt utstedt nummer. Man kan aldri lage nummerlapp selv.

Har selv glemt nummerlapp og da har arrangør bare sagt at jeg kan skrive det på et ark :)

Hunder havner vel ikke i katalogen om påmeldingen ikke er bekreftet? Det trodde jeg gikk helt automatisk...via dogweb. Så det der høres litt smør på flesk-aktig ut? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Meg said:

Har selv glemt nummerlapp og da har arrangør bare sagt at jeg kan skrive det på et ark :)

Hunder havner vel ikke i katalogen om påmeldingen ikke er bekreftet? Så det der høres litt smør på flesk-aktig ut?

Om man melder på manuelt så betaler man separat. Ikke alle betaler, og man får da tilsendt en nummerlapp med XX på - selv om hunden er oppført i katalogen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Line said:

Om man melder på manuelt så betaler man separat. Ikke alle betaler, og man får da tilsendt en nummerlapp med XX på - selv om hunden er oppført i katalogen.

aha. det forklarer det. takk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, QUEST skrev:

Fullstendig OT men da jeg så overskriften tenkte jeg ; 'Jøss..det var ikke særlig PK å omtale samer som 'lapp'..:P

Jeg tenkte på lapphundrasene :-D 

1 time siden, Katharina skrev:

Har de kopimaskin på utstillingene?

Hva skal du med det?

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har noen erfaringer med Aluconsult bilbur? Har en utbryterkonge så må ha et bur som er solid 😅 
    • Altså. What. Jeg gikk i boden og skulle hente vom i frysa til bikkjene. Kunne ikke finne noe i den vanlige fryseren og ingenting i skapfryseren. Spør gubben hvor i alle dager han har gjemt det. Jo, nederst i skapfrysa. Jeg tømmer alle skuffene og finner ikke en dritt vom. Sjekker i den vanlige fryseren, ingenting der heller. 
      Så kikker jeg meg rundt, setter meg ned på noe og sender ny melding og spør om han er helt sikker på at det er skapfrysa. Jada, nederste skuff. 
      Så begynner jeg å leite etter våtfòret, for de måtte jo få noe mat. Så får jeg øye på en liten skapfryser jeg ikke kan huske å ha sett før. Hva i alle dager. Kjenner jeg meg selv rett er det sikkert jeg som har kjøpt den, tviler på at gubben bare har gjort det på egenhånd. Blir skremt av meg selv, det var seriøst ekkelt. Boden er 15 kvm, jeg er ikke der så vanvittig ofte akkurat, men ofte nok til at jeg burde ha lagt merke til den (?!) Hvordan kan jeg ikke ha visst om den?! 
      Og der fikk jeg svar. JEG hadde kontaktet han vi kjøpte den av, gubben hentet og innstallerte. Også har jeg ikke lagt merke til den? grøss, dette var ekkelt. 
    • Bruker klikker til å lære inn nye ting, synes de fester seg så bra da, når hunden selv må tenke ut hva den gjør riktig og hva jeg ønsker, fremfor å fks dytte ned rompa for "sitt". Når tingene er lært inn forsvinner klikkeren. 
    • Han gikk rett etter vinterferie/påskeferie fordi det da var greit med folk og han var typen som likte seg godt i eget selskap. Det vil si lite med folk, det var da selvbetjent og ubetjente hytter. 
    • Gi tørt, og ta bort så fort den mister interessen. Ikke vent så lenge.
  • Nylig opprettede emner