Gå til innhold
Hundesonen.no

Haster: Agria + uhell


Gjest
 Share

Recommended Posts

12 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Gjorde riktig valg: mens sølvguttene sang jula inn sang vi den inn hos veterinærvakta. Nerven lå klemt mellom ei klo med brist på tvers. Måtte fjernes fullstendig. Artig for matmor å få hjelpe til. Hva fornøyelsen ble på vet jeg ikke, oppfølgingstimen tar vi 27Dez...

Uff stakkars, god bedring ❤️ Tipper basert på erfaring at Agria dekker dette uten problem. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt med hund og helligdager. Hadde tre veterinærbesøk på den ene hesten min jula for fire år siden, totalen kom på ca 4000,-. For besøk julaften, 1. og 2. juledag, medisiner, kjøring osv. 

God bedring til voffen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt med vet. generelt. Avlivet hesten min på en søndag, akutt. Vet. kom; gav smertestillende og boltet. 3500,- takkskarruha. Uflaks at det var klinikkveterinær(stordyr, men tilknyttet klinikk) og ikke den selvstendige lokale vet. som hadde vakt. Da hadde nok prisen sett ganske anderledes ut.

 

Masse god bedring til Luna!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Raksha skrev:

Dyrt med vet. generelt. Avlivet hesten min på en søndag, akutt. Vet. kom; gav smertestillende og boltet. 3500,- takkskarruha. Uflaks at det var klinikkveterinær(stordyr, men tilknyttet klinikk) og ikke den selvstendige lokale vet. som hadde vakt. Da hadde nok prisen sett ganske anderledes ut.

 

Masse god bedring til Luna!

 

Tror du ar du får en rørlegger på en søndag for eksempel til noe billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er delt;

jeg er glad det er et tilbud med veterinærer også på julaften. Men jeg er lei meg for at prisen er noe av det første som kommer opp. Når jeg var der kimet telefonen om hunder som hadde spist sjokolade. Da hun informerte om startpris + tillegspriser var det 1 par som ikke dro inn med hunden for å spy, selv om den hadde spist mye sjokolade. Det er i slike tilfeller det er leit at det koster så mye. På den andre siden maner det vel til mer forsiktighet hos eiere, selv om noen alltid vil være uforsiktige og det i siste instans går utover hunden. Det er jo leit. Vet ikke helt jeg. Og jo dyrere det blir for veterinærer, jo dyrere blir forsikringsprisene. Meh. Vanskelig. Vil jo helst ha gode veterinærer med solid kunnskap og utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Jeg er delt;

jeg er glad det er et tilbud med veterinærer også på julaften. Men jeg er lei meg for at prisen er noe av det første som kommer opp. Når jeg var der kimet telefonen om hunder som hadde spist sjokolade. Da hun informerte om startpris + tillegspriser var det 1 par som ikke dro inn med hunden for å spy, selv om den hadde spist mye sjokolade. Det er i slike tilfeller det er leit at det koster så mye. På den andre siden maner det vel til mer forsiktighet hos eiere, selv om noen alltid vil være uforsiktige og det i siste instans går utover hunden. Det er jo leit. Vet ikke helt jeg. Og jo dyrere det blir for veterinærer, jo dyrere blir forsikringsprisene. Meh. Vanskelig. Vil jo helst ha gode veterinærer med solid kunnskap og utdanning.

Jeg forstår at de legger på konsultasjonsprisen - feks dobler timesprisen for arbeid og at det koster å komme innenfor døra, men jeg kan ikke forstå at de skal ha dobbelt for utstyr - det er jo samme ustyret uansett. Det er jo mennesket det er ubekvemme arbeidstider for. En bandasje vet jo ikke hvilken dag det er...

Men jeg er utrolig takknemlig for at det finnes veterinærvakt i området der jeg bor, er verre med rundt der mamma bor (der vi var i jula) vet om folk som har måttet kjøre helt til Jessheim eller Oslo for å få kommet inn akutt, det er ikke kult. Så sånn sett er jeg villig til å betale for det... men enig med deg, delt...

Ps god bedring til vovven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Jeg er delt;

jeg er glad det er et tilbud med veterinærer også på julaften. Men jeg er lei meg for at prisen er noe av det første som kommer opp. Når jeg var der kimet telefonen om hunder som hadde spist sjokolade. Da hun informerte om startpris + tillegspriser var det 1 par som ikke dro inn med hunden for å spy, selv om den hadde spist mye sjokolade. Det er i slike tilfeller det er leit at det koster så mye. På den andre siden maner det vel til mer forsiktighet hos eiere, selv om noen alltid vil være uforsiktige og det i siste instans går utover hunden. Det er jo leit. Vet ikke helt jeg. Og jo dyrere det blir for veterinærer, jo dyrere blir forsikringsprisene. Meh. Vanskelig. Vil jo helst ha gode veterinærer med solid kunnskap og utdanning.

Ikke helg eller helligdager; Trekking av tenner på hund. Vet 1; prisoverslag ca. 9000,-..! Vet 2; noe over 3000,-.. Jeg tror altså absolutt ikke at vet 2 som jeg benyttet arbeidet gratis eller ikke satt igjen med noe etter jobben.

Både jeg og andre har opplevd at det foreslåes helt unødvendig 'behandling' /undersøkelser hos enkelte veterinærer og det er litt vanskelig å være så godtroende at man innbiller seg at det ikke er vikarierende motiver bak..  

Annet eksempel; dyr med voldsom betennelse etter skade ( vet var usikker på om dyret ville overleve uansett) må ha øyeblikkelig operasjon for å ha en sjanse i alle fall. Vet foreslår å sjekke nyreverdiene for å se om dyret vil tåle narkose.. Som jeg sa til vet, jeg så ikke helt poenget med det..for krepere ville den uansett om den ikke fikk behandling.. Joda, vet var  enig i det.. Dyret overlevde forresten :) 

Hund spiser ved feiltagelse medisin beregnet på annen hund. Eier trodde ikke en tablett var farlig men ringte vet. Vet tror heller ikke det er så farlig men får beskjed om å komme med hunden for sikkerhets skyld.. og der får den kull..og en ganske  saftig regning.. Kull får man som kjent kjøpt overalt på apotek..

Kunne ramset opp en hel del flere eksempler også..

Jeg mener selvsagt ikke at veterinærer skal arbeide 'gratis' men når man ser de relativt voldsomme prisforskjellene det opereres med, så tenker man sitt.. Det later  til at det legges opp til at dyrene skal være forsikret og såmelker man forsikringselskapene for det som er mulig..Ikke rart forsikring er dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Turb said:

Jeg forstår at de legger på konsultasjonsprisen - feks dobler timesprisen for arbeid og at det koster å komme innenfor døra, men jeg kan ikke forstå at de skal ha dobbelt for utstyr - det er jo samme ustyret uansett. Det er jo mennesket det er ubekvemme arbeidstider for. En bandasje vet jo ikke hvilken dag det er...

Men jeg er utrolig takknemlig for at det finnes veterinærvakt i området der jeg bor, er verre med rundt der mamma bor (der vi var i jula) vet om folk som har måttet kjøre helt til Jessheim eller Oslo for å få kommet inn akutt, det er ikke kult. Så sånn sett er jeg villig til å betale for det... men enig med deg, delt...

Ps god bedring til vovven

Jeg innser jeg har vært litt utydelig i begrepsbruken - tror faktisk ikke det har vært dobbel pris for bandasjen, nettopp fordi det du sier. Men det var for eksempel 100% tillegg for sedasjonen, uten at jeg helt er sikker på hvorfor, det er vel noe med at det er et "arbeid" for veterinæren å overvåke? Ikke helt sikker.

Ja, det er ikke så lett å vite helt hva som er "grådighet" og hva som er "nødvendighet" for å opprettholde en styrket og GOD veterinærdekning for våre firbeinte venner.

@QUEST tja nja, noen er ufine, noen er mer reale. Jeg synes det er en vanskelig avgjørelse å ta, hvor grensa ligger og hva som er rett eller galt. I ditt tilfelle med kullet er det jo konsultasjon og utstyrsforbruk som koster noe. I mitt tilfelle var det jo ikke noe valg, dette var den kommunal/fylkes-pliktige veterinærvakta. Da har man valget mellom å dra inn eller ikke dra inn... Og da er jeg glad jeg har valget, og at de er ordentlige med rene lokaler og utdannede veterinærer. Det ble ikke gjort noe unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte vetvakt en julaften for flere år siden, bikkja hadde endret øyenfarge. Veterinæren sa at det koster 9000,- for at han skulle sjekke det. Ringer til veterinær nr 2 som etter en grundig forklaring sier at det er en blodutredelse i øyet som er helt ufarlig når hunden ikke viser tegn til ubehag. Og det gikk over. Ringer til veterinær når som helst om ting er akutt, og betaler som oftest med glede og takknemlighet. Men er også klar over at flere tar seg unødvendig godt betalt gjerne for unødvendige ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

@QUEST tja nja, noen er ufine, noen er mer reale. Jeg synes det er en vanskelig avgjørelse å ta, hvor grensa ligger og hva som er rett eller galt. I ditt tilfelle med kullet er det jo konsultasjon og utstyrsforbruk som koster noe. I mitt tilfelle var det jo ikke noe valg, dette var den kommunal/fylkes-pliktige veterinærvakta. Da har man valget mellom å dra inn eller ikke dra inn... Og da er jeg glad jeg har valget, og at de er ordentlige med rene lokaler og utdannede veterinærer. Det ble ikke gjort noe unødvendig. 

Tja..nå vil jeg jo påstå at det får være måte på hva man skal ta for 'konsultasjon' og helle kull ned i gapet på hunden.. Det kunne man glatt ha gjort hjemme..

Forhåpentligvis er alle veterinærer utdannede, enten de tar normal eller ågerpris.. Jeg har ikke vært noen plass der lokalene var så skitne at jeg har reagert men jeg skal jo selvsagt ikke snakke for andre steder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vilje skrev:

Tror du ar du får en rørlegger på en søndag for eksempel til noe billigere?

For å svare på det så har jobben til samboeren vaktordning (rørlegger). Det koster 5000 for å rykke ut, inkludert første time, deretter er det 3000/3500 per time, og det uten deler :P

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ozzy skrev:

For å svare på det så har jobben til samboeren vaktordning (rørlegger). Det koster 5000 for å rykke ut, inkludert første time, deretter er det 3000/3500 per time, og det uten deler :P

 

Er mulig det er fordi jeg ikke kjenner noen rørleggere men jeg lurer på om folk skriver side opp og side ned om hvor fæle rørleggere er som tar slike horrible priser...

Og så er det også ganske interessant at mange kommuner i Norge nå sliter med veterinærdekning på vakt fordi arbeidsmengden er så stor og lønna så dårlig at folk ikke vil ha jobbene... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Vilje skrev:

Er mulig det er fordi jeg ikke kjenner noen rørleggere men jeg lurer på om folk skriver side opp og side ned om hvor fæle rørleggere er som tar slike horrible priser...

Og så er det også ganske interessant at mange kommuner i Norge nå sliter med veterinærdekning på vakt fordi arbeidsmengden er så stor og lønna så dårlig at folk ikke vil ha jobbene... 

De som har vakttelefonen får da høre det,det er ikke slik at flesteparten synes prisen er helt rimelig. :P

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Vilje said:

Er mulig det er fordi jeg ikke kjenner noen rørleggere men jeg lurer på om folk skriver side opp og side ned om hvor fæle rørleggere er som tar slike horrible priser...

Og så er det også ganske interessant at mange kommuner i Norge nå sliter med veterinærdekning på vakt fordi arbeidsmengden er så stor og lønna så dårlig at folk ikke vil ha jobbene... 

Nå var det vel ikke akkurat det jeg gjorde? Klaget over hvor fæle dyrlegen er som tar horrible priser?  Jeg syntes det var dyrt, men jeg betaler jo, de hadde pengene på konto dagen etter. Ikke en eneste sur mine fra meg mot dem, jeg ringer vakttelefonen nestegang jeg har problemer med sykt dyr, jeg bruker klinikken regelmessig på smådyra mine. 

Jeg syns jeg hadde uflaks i og med at det var klinikken som hadde vakt den helga og ikke den lokale stordyrveterinæren, for da hadde prisen sett anderledes ut, for han er veldig mye billigere både fordi han har kortere kjørevei og fordi han ikke er tilknyttet klinikk. Og for meg som har stram økonomi så er 3500 myyye penger, spesielt når hesten var for gammel til forsikring. 

Vi har forøvrig kun vaktordning med veterinærer som kan stordyr, skal ha ekstremt flaks om det er en veternær som kan noe som helst om smådyr. Så jo, jeg syns faktisk prisen er stiv. Og kan love deg jeg hadde syntes prisen var like stiv, minst, om det var rørlegger ol. jeg måtte ringe. Det betyr ikke at jeg IKKE er takknemlig for at vet. kom og avlivet hesten min på en "fin" måte. Det betyr ikke at jeg takket veterinæren MASSE for at han kom. Det betyr ikke at jeg ikke betaler "gladelig" selv om det er mye penger, og jeg syns det er dyrt. Men jeg har da virkelig min fulle rett til å synes at 3500 for 10 minutters arbeid er stiv pris. 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Nå var det vel ikke akkurat det jeg gjorde? Klaget over hvor fæle dyrlegen er som tar horrible priser?  Jeg syntes det var dyrt, men jeg betaler jo, de hadde pengene på konto dagen etter. Ikke en eneste sur mine fra meg mot dem, jeg ringer vakttelefonen nestegang jeg har problemer med sykt dyr, jeg bruker klinikken regelmessig på smådyra mine. 

Jeg syns jeg hadde uflaks i og med at det var klinikken som hadde vakt den helga og ikke den lokale stordyrveterinæren, for da hadde prisen sett anderledes ut, for han er veldig mye billigere både fordi han har kortere kjørevei og fordi han ikke er tilknyttet klinikk. Og for meg som har stram økonomi så er 3500 myyye penger, spesielt når hesten var for gammel til forsikring. 

Vi har forøvrig kun vaktordning med veterinærer som kan stordyr, skal ha ekstremt flaks om det er en veternær som kan noe som helst om smådyr. Så jo, jeg syns faktisk prisen er stiv. Og kan love deg jeg hadde syntes prisen var like stiv, minst, om det var rørlegger ol. jeg måtte ringe. Det betyr ikke at jeg IKKE er takknemlig for at vet. kom og avlivet hesten min på en "fin" måte. Det betyr ikke at jeg takket veterinæren MASSE for at han kom. Det betyr ikke at jeg ikke betaler "gladelig" selv om det er mye penger, og jeg syns det er dyrt. Men jeg har da virkelig min fulle rett til å synes at 3500 for 10 minutters arbeid er stiv pris. 

 

Det er litt det. De som trenger rørlegger, eller veterinær, reagerer gjerne på prisen og synes det er dyrt. Men når de kommer til klinikken og får hjelp til dyret, eller rørleggeren fikser vannlekkasjen så er de alltid takknemlige, selv om det er sure penger :) Det er mange som har vært sure på Rørlegger'n på telefonen, men aldri når han kommer og fikser problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Vilje said:

Og så er det også ganske interessant at mange kommuner i Norge nå sliter med veterinærdekning på vakt fordi arbeidsmengden er så stor og lønna så dårlig at folk ikke vil ha jobbene... 

Men jeg føler at det fort kan ha noe sammenheng med hvordan veterinærkontorene driftes? Slik jeg observerer er det ofte noen "stormoguler" som sitter på eierskapet av klinikken, og håver inn pengene - mens veterinærene som faktisk jobber på gulvet ikke får så mye. Jeg håper at selve strukturen på dette endrer seg / blir bedre etterhvert. Om det var positivt å få Evidensia/Anicura inn i Norge (storbyene) vet jeg heller ikke, ser for meg det fort kan renne enda mer penger ut til utlandet og ikke til veterinærene gjennom disse ordningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ozzy said:

Det er litt det. De som trenger rørlegger, eller veterinær, reagerer gjerne på prisen og synes det er dyrt. Men når de kommer til klinikken og får hjelp til dyret, eller rørleggeren fikser vannlekkasjen så er de alltid takknemlige, selv om det er sure penger :) Det er mange som har vært sure på Rørlegger'n på telefonen, men aldri når han kommer og fikser problemet!

Veterinæren i mitt tilfelle er lykkelig uviten om at jeg syns prisen var stiv. Kunne ikke ramlet meg inn å klage til han. Han gjorde jobben sin på en utmerket måte. Så ja, kan tenke meg det at alle Rørlegger'n hjelper er veldig takknemlige, og slik skal det jo være :)  Kan vel tenke meg at det blir litt ekstra pålegg på vaktpriser på rørleggertjenester (selv om det der var ekstremt... :o ) for å unngå at folk ringer og ber dem komme for filleting. :) 

 

Vi kunne skutt hesten min selv, og sluppet unna med prisen for ei kule. Men jeg gav f i penger der og da. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...