Gå til innhold
Hundesonen.no

Mynde med kløv


ElinJ
 Share

Recommended Posts

Jeg har 2 whippeter jeg kløver med. Tror de bærer typ 3-4kg på alt fra 2 dager til 1mnd. Hvis vi har korte etapper, så kan de fint bære 5kg [emoji4]

De elsker det når jeg finner frem kløvene deres, så de er nok komfortable med det [emoji4] vi bruker Togo kløven til dem


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Carro92 skrev:

Jeg har 2 whippeter jeg kløver med. Tror de bærer typ 3-4kg på alt fra 2 dager til 1mnd. Hvis vi har korte etapper, så kan de fint bære 5kg emoji4.png

De elsker det når jeg finner frem kløvene deres, så de er nok komfortable med det emoji4.png vi bruker Togo kløven til dem


Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk for svar, gøy å høre at de liker det! 

Whippet er jo ikke så veldig ulik str til den jeg vurderer å forsøke å ha med på kløvtur, det er en silken windhound.

Jeg er også veldig godt fornøyd med Togo kløven til mine egne hunder ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lene_S skrev:

Hvis min chihuahua kan bære kløv, så kan vel en mynde også :P

Alle hunder kan gå med en kløv, men langt fra alle liker det over tid og når det blir tungt. Og skal man ha med en hund på lengre fjellturer og er avhengig av at hunden kan bære litt, så er det viktig (ihvertfall for meg) at hunden trives med kløv på ryggen og har litt arbeidslyst og utholdenhet. Det er ikke gøy å gå på fjellet med en hund som helst ikke vil ha på kløven, henger bak og legger seg ved første anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kløv til min whippet. Han har ingen problemer med å gå med kløven, bryr seg like lite om den som om han går med sele.

Jeg bruker bare kløven som supplement til mosjon, så har aldri hatt den veldig tung. Men det hadde ikke vært et problem å trene han opp til å gå med tyngre kløv til lengre turer.

Fordi jeg bare bare bruker kløven som supplement så har jeg valgt ruffwear sin kløv. Skulle jeg hatt kløv til lengre turer så hadde jeg kjøpt en fra seleverkstedet.

20170328_132822.thumb.jpg.ea2fe2bc1de300a60dc952d898077a74.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kløven til Ruffwear, den sitter godt på myndekroppen. Som nevnt er ikke bagen så stor da, og den kan ikke løsnes fra selen (tror den jeg har heter Approach Pack). Hun syns den er grei å ha på, men har ikke kommet så mye opp i vekt som de over her da :P . Har vel hatt 1,5 kg totalt inkludert vekten til kløven på min, hun er 11kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...