Gå til innhold
Hundesonen.no

Bikkje slagsmål.


Ulvinne

Recommended Posts

Jeg skal passe ei tispe på 1 år til i morra. Jeg har ei tispe på 4 år selv. Nå har jeg ingen tro på at de kommer til og fly på hverandre men bedre føre var.

De har ´sloss´ en gang før,men det gikk helt fint da vi folka ikke gjorde noe for og skille de,de fikk ordne det selv og det ble ikke en skramme på noen av de. De er ganske jevnstore forresten.

Men så lurer jeg,for nå er jeg alene med de. Hva hvis de flyr på hverandre slik at jeg må skille de?

Har hørt noen som mener man skal kaste en bøtte med vann over de,men da det tar litt tid og fylle opp en vaskebøtte kan det være gjort stor skade før jeg rekker og løpe ut igjen med vann..

En annen ting jeg har hørt er at man skal ta hver hund i bakbena og dra de fra hverandre men dessverre har ikke jeg så lange armer.

Så var det teorien om og sparke til en eller begge,smekke båndet over ryggen/hodet på de osv.. Synes nå dette høres noe brutalt ut jeg da..

Så,er det noen smartinger her som har noen tips?

Veldig takknemmelig i så fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje du bare skal fylle den bøtten med en eneste gang.. Det er vel det eneste alternative du kan ta i bruk av dem du allerede har nevnt. Iaf siden du er alene med dem!

Evt. kan du unngå at de er i samme rom.... Bare en tanke fra meg altså :-)

Evt. hva hvis du har en fløyte eller noe, noe som lager innmari mye bråk. Så kan du blåse som en gal eller hamre noe voldsomt på gryter eller noe. Det burde kanskje spore dem mer av enn hvis du løper rundt dem og sier "nei" og "fy" og sånt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal passe ei tispe på 1 år til i morra. Jeg har ei tispe på 4 år selv. Nå har jeg ingen tro på at de kommer til og fly på hverandre men bedre føre var.

De har ´sloss´ en gang før,men det gikk helt fint da vi folka ikke gjorde noe for og skille de,de fikk ordne det selv og det ble ikke en skramme på noen av de. De er ganske jevnstore forresten.

Men så lurer jeg,for nå er jeg alene med de. Hva hvis de flyr på hverandre slik at jeg må skille de?

Har hørt noen som mener man skal kaste en bøtte med vann over de,men da det tar litt tid og fylle opp en vaskebøtte kan det være gjort stor skade før jeg rekker og løpe ut igjen med vann..

En annen ting jeg har hørt er at man skal ta hver hund i bakbena og dra de fra hverandre men dessverre har ikke jeg så lange armer.

Så var det teorien om og sparke til en eller begge,smekke båndet over ryggen/hodet på de osv.. Synes nå dette høres noe brutalt ut jeg da..

Så,er det noen smartinger her som har noen tips?

Veldig takknemmelig i så fall:)

Jada, denne smartingen her har tips til deg. :P

Siden de har slåss før og du ikke skal ha hunden lenger enn til i morgen, så ville jeg holdt de adskildt. Det ville jo ikke være noe hyggelig å levere tilbake en hund med sår, ikke sant? Så hold de adskildt med en sperre mellom, som er så solid at at de ikke har noen mulighet til å komme nær hverandre. Å la to hunder, særlig når den ene er en fremmed hund som kommer inn på dine hunders trerritorium, gjøre opp seg i mellom, er en særdeles dårlig ide, så fall nå endelig ikke for den fristelsen.

På denne måten slipper du også å tenke på hva du skal gjøre hvis de begynner å slåss, siden du sørger for at det ikke blir noen mulighet for at så kommer til å skje. Dette er jo også bare for en meget kort periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt tispene sammen i huset i det hele tatt - det er bare for ett døgn ikke sant? Og å komme innpå en annes område sånn uten videre faller ikke alltid i like god jord. I hvertfall hadde ikke mine tisper blitt særlig happy dersom ei anna tispe skulle være der B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk natten, Ulvinnen?? Jeg er litt nysgjerrig her jeg da ;-)

God morgen!:D

Det gikk kjempefint! Over all forventning. Fant ikke noe og bruke som sperre men det var ikke antydning til bråk.. Alle tre hundene sov i min seng om natta og det gikk kjempefint!

Hun jeg passet ble også mye roligere etter ca 3 timer her enn hun har vært noen gang,så det var jo litt gøy. :D

Det beste er at det virker som vår lille venn endelig begynner og tørre og si i fra hvis det er noe han ikke liker enn og bare fly på med engang. Hvis hun ble litt brå med han kom han bare med noen skikkelige(!) knurr,og hun gikk unna. Veldig gøy og se at han begynner og bli litt tryggere. :D:)

Takk for at du spurte. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!:D

Det gikk kjempefint! Over all forventning. Fant ikke noe og bruke som sperre men det var ikke antydning til bråk.. Alle tre hundene sov i min seng om natta og det gikk kjempefint!

Hun jeg passet ble også mye roligere etter ca 3 timer her enn hun har vært noen gang,så det var jo litt gøy. :P

Det beste er at det virker som vår lille venn endelig begynner og tørre og si i fra hvis det er noe han ikke liker enn og bare fly på med engang. Hvis hun ble litt brå med han kom han bare med noen skikkelige(!) knurr,og hun gikk unna. Veldig gøy og se at han begynner og bli litt tryggere. :P;)

Takk for at du spurte. :P

Det var jo kjempe bra da! Det er så supert når det attpåtil kommer noe "uant" ut av det hele også

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Når man skal skille et bikkje slagsmål, så bør det helst være 2 personer som gjør det.

Metoden:

Begge personene tar raskt tak i bakbena på hver sin hund, så vrir man bena rundt slik at hundene kommer på ryggen, deretter drar man de hver sin vei. Det beste er å binde dem fra hverandre etterpå.

Dette lærte vi i militæret og har sett det i praksis da to av hundene bulket sammen ved et uhell, funker utmerket.

ALDRI GÅ MELLOM TO HUNDER SOM SLÅSS! De er i sin egen verden og du kan ende med å bli bitt hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...