Gå til innhold
Hundesonen.no

Er dette samme dama?


Katharina
 Share

Recommended Posts

14 minutter siden, tillien skrev:

Skjønner at det føles urettferdig når du faktisk ikke hadde baktanker. Men kan du forstå hvorfor noen kanskje kunne tro det? Det er vel ingen hemmelighet at du er relativt innvandrings- og muslimkritisk? (Noe som er helt legitimt, bare så det er sagt). Så poster du en historie fra en av Norges mest krakilske bloggere, en blogger som får selv Listhaug til å framstå omtrent som Per Fuggeli hva raushet gjelder. Bloggerens andre poster, både før og etter denne dyrehistorien, var en eneste lang tirade med unyansert grums om muslimer og sosialister. Tilfeldigvis (?) sniker ordet moské seg inn i den grusomme historien om valpen. Er det virkelig så rart at noen trakk de konklusjonene de gjorde? Kildekritikk er ekstremt viktig.

Greit nok :) Men igjen, det er ikke uten betydning hvor en ytring kommer fra. Ved å ha et bevisst forhold til hvilke kilder man bruker så unngår man kanskje en del av misforståelsene.

image.thumb.jpg.02722ddeb5c475cc8c4a1f98e6b1b4b1.jpg

image.jpg

Beklager innlimt svar men igjen så ble jeg logget ut før jeg fikk sendt svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er vel så enkelt som at nei - man jager ikke dyr uten at man har en særdeles god grunn for det. 

Jeg syns det er på sin plass å slå ned på å faktisk forfølge dyr tett oppi demi nesten 10 minutter! Jeg liker jo ville dyr og blir fasinert når jeg ser dem, men det hadde aldri falt meg inn å forfulgt

Posted Images

Men @QUEST, siden du er åpent kritisk til en av landets mest kjente bloggere, vår alles kjære  Sophie Elise, ville du tatt det hun skriver for god fisk på bloggen sin? Eller ville du tenkt at de faktaene hun tidvis slenger rundt seg, i det minste bør sjekkes før man sprer det videre? 

Enhver idiot kan lage seg en blogg, og enhver idiot kan skrive hva de vil på bloggen sin. Da er man ganske idiot om man tror at alt man leser på nett er sant, bare fordi at en idiot har skrevet det, liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, på ts spørsmål om det er samme dama i dyrevernssaken som var med i farmen. Når man leser litt mer om saken, så tror ikke jeg det. Hun er fradømt retten til å ha dyr i 10 år, har sittet inne, det var ikke snakk om miniatyrer.

Vel er det åpenbart at farmendamen har holdt på med mye rart, i tillegg til å oppdrette et utall raser. Men at sakene hører sammen, er nok tvilsomt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Siri said:

Ja, akkurat det tenkte jeg også. Hun burde jo ikke vært inne på gården i det heletatt dersom dette stemmer. TV2 gjør ikke mye research når de caster folk, tror jeg.

nei det er jo riktig flott å ha TO personer dømt for brudd på dyrevelferdsloven med på farmen (hvis det er samme dame da). Bra jobba. :sint_01:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Debbie said:

Dette har jeg ikke fått med meg i det hele tatt, er det hun med bedlingtonoppdrett?

Det er ikke henne, nei.

Såvidt jeg har skjønt handler dette om noen som har vært med i årets Farmen, men det er visst noe uklart hvorvidt denne farmendeltakeren og personen som ble fradømt retten til å ha dyr er den samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som var med på farmen hadde jeg litt kontakt med for ca 17 år siden. Da hadde hun og familien hester, storfe (melkeproduksjon fikk jeg inntrykk av?) og smådyr. Det var gjennom smådyr jeg kjente til henne, hun hadde kaniner av samme rase som jeg hadde den gangen. Da bodde hun i Finnmark. Har ikke hørt fra henne siden da, og ante ikke at hun hadde flyttet sørover. Hun sa dengang at hun ønsket det, men var veldig vanskelig å få solgt gården.

Bor hun her i landet, eller i Sverige? Bruker hun sitt ekte navn på FINN? Jeg har jo fremdeles smådyr, og nå også både puddel og fugl (høns), så hadde vært fint å kunne vite hva hun driver med så jeg kan holde meg unna. Jeg har ikke sett noen med det navnet i gruppene på facebook. Noen som vet om hun har annet navn på bruker der? Vil gi meg pm i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun på farmen er samme dame :) fikk bekreftet av en venninne som har kjøpt ponni derifra. Denne ponnien hadde vi hos meg hele sommeren etter at hun ble kjøpt så jeg kjenner egentlig saken godt selv, men så aldri dama i seg selv. Ponnien visste seg å være drektig. Dama ville ha penger for føllet også og om ikke skulle hun hente han. Når hun fikk vite om føllet så var han to måneder og hun skulle hente han måneden etter. Noe hun gjorde. Aner ikke hva som skjedde med han helt sikkert, men han var ute på finn noen uker senere. Da var han plutselig 6 måneder. 

En annen god venninne kjøpte samtidig en ponni fra henne og han sto også hos meg. høvene så ikke ut. Han var tynn og ******. Hadde lus. Mannbisk var han også, men det trenger ikke være hennes feil. Han ble nå likevel snill som et lam etter noen få måneder.

Ingen av disse ponniene fikk man papirer på selv om det ble lovet. 
Andre historier vet jeg også om, men de kan jeg ikke bekrefte så det får bare være. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Futtikrutt skrev:

Hun på farmen er samme dame :) fikk bekreftet av en venninne som har kjøpt ponni derifra. Denne ponnien hadde vi hos meg hele sommeren etter at hun ble kjøpt så jeg kjenner egentlig saken godt selv, men så aldri dama i seg selv. Ponnien visste seg å være drektig. Dama ville ha penger for føllet også og om ikke skulle hun hente han. Når hun fikk vite om føllet så var han to måneder og hun skulle hente han måneden etter. Noe hun gjorde. Aner ikke hva som skjedde med han helt sikkert, men han var ute på finn noen uker senere. Da var han plutselig 6 måneder. 

 

Kom og henta føllet? Hadde hun noen rett til det, var ikke det tyveri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Futtikrutt skrev:

nei for hun hadde jo bare solgt hoppa

Eh, det var da hoppa med innhold, eller? Hun visste jo åpenbart ikke om føllet, så hoppa ble ikke solgt med forbehold om at føllet skulle tilbake til henne. Ergo, det er tyveri.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 2ne skrev:

Men @QUEST, siden du er åpent kritisk til en av landets mest kjente bloggere, vår alles kjære  Sophie Elise, ville du tatt det hun skriver for god fisk på bloggen sin? Eller ville du tenkt at de faktaene hun tidvis slenger rundt seg, i det minste bør sjekkes før man sprer det videre? 

Enhver idiot kan lage seg en blogg, og enhver idiot kan skrive hva de vil på bloggen sin. Da er man ganske idiot om man tror at alt man leser på nett er sant, bare fordi at en idiot har skrevet det, liksom :P 

'Det er ingen hemmelighet at jeg ikke er videre begeistret for en annen blogger, men hadde hun rapportert om samme sak/annen dyremishandling, så hadde jeg ikke sådd tvil om riktigheten, bare fordi det var 'feil' person som kom med opplysningene..'

Jeg kan ikke sitere fra mer enn en side om gangen, så derfor kopierer jeg mitt svar til tillien fra forrige side. * peker opp*

Det var nettopp 'vår alles kjære' jeg hadde i tankene da jeg skrev ovenstående.. ;) Så ja, som jeg sa, hadde hun eller Audunn Lysbakken for den del rapportert om samme sak( eller lignende) så hadde jeg ikke avvist 'saken' med den begrunnelse at jeg har særdeles tungt for begge to, for å si det veldig pent..:P Selv om jeg ikke er videre begeistret for en person,så  betyr det ikke at jeg ikke kan anerkjenne det, hvis vedkommende skulle komme med noe som er fornuftig/interessant. Det hender nemlig innimellom og som jeg allerede har nevnt, så syns jeg det er smålig å avskrive 'innlegg' man ellers ville vært enig i, hadde det vært ytret av noen annen.. 

Jupp, helt sant det..enhver idiot kan lage seg en blogg og for å være en smule ærlig..så ser det ut som om det er mange i den kategorien som føler sterkt behov for å dele sine tanker i en blogg ..:P

 
@Pringlen; glemte å sitere ditt innlegg, lenger opp, kopierer det defor her; 

Ja, når det er grov dyremishandling at det løper 3-4 ulver forran bilen din i lav fart :| Godt ingen fra sno var med da....(som jager ulv med helikopter) Sier litt om rovdyrhysteriet her til lands, om ikke annet.

 

Nå er vel du og jeg på forskjellig side i 'rovdyrsaken' og jeg har vel ikke akkurat sans for omtalte persons synspunkter på rovdyr. Men..når det er sagt, så stusser også jeg på den omtalte dommen.. Nå har jeg ikke lest særlig mye om saken , så jeg vet ikke hvor langt han fulgte etter og i hvilken hastighet? Men han ble dømt for grov dyremishandling. :blink:.Ikke det jeg syns det han gjorde var helt okidoki men sammenlignet med svært mye annet som blir gjort og har blitt gjort, så fremstår dommen som en smule overkill, for å si det slik.. Særdeles når man ser på hva slags dommer andre som har gjort forferdelige ting mot dyr har fått.. Jeg vet han ble dømt for grov dyremishandling men hvilken straff fikk han? 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@QUEST Halvor ble dømt til 36 dagers betinget fengsel for å følge etter ulvene + at han felte en bjørn i nødverge for dyra sine. Dommen er altså slått sammen. Han filmet selv at han kjørte etter ulveflokken på en skogsbilvei. i luntegalopp for ulvene. Hadde dette vært et hvilket som helst annet vilt, ville ingen løftet øyenbrynet. Helt sykt, faktisk....

men dette er ot :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

@QUEST Halvor ble dømt til 36 dagers betinget fengsel for å følge etter ulvene + at han felte en bjørn i nødverge for dyra sine. Dommen er altså slått sammen. Han filmet selv at han kjørte etter ulveflokken på en skogsbilvei. i luntegalopp for ulvene. Hadde dette vært et hvilket som helst annet vilt, ville ingen løftet øyenbrynet. Helt sykt, faktisk...

men dette er ot :)

Ja det er egentlig OT i denne saken men likevel interessant syns jeg. Synd dommene ble slått sammen for det skulle vært interessant å vite hvor mye han ville fått for hver enkelt sak.. Medmindre skytingen ble utført på en 'dårlig ' måte, kan det jo ikke sies å være dyreplageri å skyte bjørnen, selv om det kanskje ikke var nødvendig. Som sagt, jeg syns vel ikke den omtalte filmingen var helt innafor men grovt dyreplageri?  

Han fikk altså 36 dager betinget mens han som torturerte flere dachshvalper til døde, fikk 21 dager betinget.. Dette henger mildest talt ikke på greip.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Ja det er egentlig OT i denne saken men likevel interessant syns jeg. Synd dommene ble slått sammen for det skulle vært interessant å vite hvor mye han ville fått for hver enkelt sak.. Medmindre skytingen ble utført på en 'dårlig ' måte, kan det jo ikke sies å være dyreplageri å skyte bjørnen, selv om det kanskje ikke var nødvendig. Som sagt, jeg syns vel ikke den omtalte filmingen var helt innafor men grovt dyreplageri?  

Han fikk altså 36 dager betinget mens han som torturerte flere dachshvalper til døde, fikk 21 dager betinget.. Dette henger mildest talt ikke på greip.. 

Nei, jeg har sett filmen. Det er ingenting normale folk vil forbinde med dyremishandling. Kjør etter en elg, rådyr, hare, og ingen vil heve øyenbrynet... (bjørnen ble såvid jeg vet felt kjapt og greit, for å redde husdyra den var etter - altså det motsatte av dyremishandling)

Nei, straffeforholdene henger ikke på greip. En fyr innpå skauen her fikk et år for å felle en ulv som lusket på sauene hans. Klart han heller skulle latt ulven forsyne seg (er jo så få av dem her) så sauene kunne lide litt. Bedre det...(inngjerdet sau på innmark, så slipper du å begynne med ansvarsløse sauebønder)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pringlen skrev:

Nei, straffeforholdene henger ikke på greip. En fyr innpå skauen her fikk et år for å felle en ulv som lusket på sauene hans. Klart han heller skulle latt ulven forsyne seg (er jo så få av dem her) så sauene kunne lide litt. Bedre det...(inngjerdet sau på innmark, så slipper du å begynne med ansvarsløse sauebønder)

Jeg hverken tenkte på,'ansvarsløse' sauebønder eller hadde kommet til å kommentere det.. Du tenker ikke på noen andre nå? :P Og etter at Kristian røk ut fra Farmen, så var Halvor min favoritt..det hadde du vel ikke gjettet på, tipper jeg? :D

Halvor er en slik person jeg ville hatt med meg på en øde øy..Ikke av fjasete 'hanky panky' grunner men av ren nytteverdi.. Man har ikke mye nytte av en modelltype, hvis det er eneste egenskap vedkommende innhar.. :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, QUEST skrev:

Jeg hverken tenkte på,'ansvarsløse' sauebønder eller hadde kommet til å kommentere det.. Du tenker ikke på noen andre nå? :P Og etter at Kristian røk ut fra Farmen, så var Halvor min favoritt..det hadde du vel ikke gjettet på, tipper jeg? :D

Halvor er en slik person jeg ville hatt med meg på en øde øy..Ikke av fjasete 'hanky panky' grunner men av ren nytteverdi.. Man har ikke mye nytte av en modelltype, hvis det er eneste egenskap vedkommende innhar.. :sleep:

Nei nei, bare av praktiske grunner...:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Nei nei, bare av praktiske grunner...:icon_redface:

He,he.. ;) Men fra spøk til (H) alvor.. Dette er det jeg karakteriserer som et skikkelig mannfolk. Praktisk anlagt, innehar nyttige kunnskaper om 'praktiske' ting og sterk. Vel er jeg ikke helt på linje med han når det kommer til rovdyrpolitikk men det er bare en del av personen, ikke alt. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, QUEST said:

'Det er ingen hemmelighet at jeg ikke er videre begeistret for en annen blogger, men hadde hun rapportert om samme sak/annen dyremishandling, så hadde jeg ikke sådd tvil om riktigheten, bare fordi det var 'feil' person som kom med opplysningene..'

Jeg kan ikke sitere fra mer enn en side om gangen, så derfor kopierer jeg mitt svar til tillien fra forrige side. * peker opp*

Det var nettopp 'vår alles kjære' jeg hadde i tankene da jeg skrev ovenstående.. ;) Så ja, som jeg sa, hadde hun eller Audunn Lysbakken for den del rapportert om samme sak( eller lignende) så hadde jeg ikke avvist 'saken' med den begrunnelse at jeg har særdeles tungt for begge to, for å si det veldig pent..:P Selv om jeg ikke er videre begeistret for en person,så  betyr det ikke at jeg ikke kan anerkjenne det, hvis vedkommende skulle komme med noe som er fornuftig/interessant. Det hender nemlig innimellom og som jeg allerede har nevnt, så syns jeg det er smålig å avskrive 'innlegg' man ellers ville vært enig i, hadde det vært ytret av noen annen.. 

Jupp, helt sant det..enhver idiot kan lage seg en blogg og for å være en smule ærlig..så ser det ut som om det er mange i den kategorien som føler sterkt behov for å dele sine tanker i en blogg ..:P

Vel. Jeg ville i det minste sjekka om det var hold i påstandene i en blogg før jeg tok de for god fisk først, særlig om det kom fra noen jeg ikke akkurat anså som spesielt oppegående generelt, samme hva de skreiv om. Nettopp fordi enhver idiot kan skrive hva de vil i en blogg. Det er ikke alt som står på nett som er sant.

Hvilket jo denne tråden her er et bevis på. Har man kommet frem til at det er samme dama? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pringlen skrev:

Nei, jeg har sett filmen. Det er ingenting normale folk vil forbinde med dyremishandling. Kjør etter en elg, rådyr, hare, og ingen vil heve øyenbrynet... (bjørnen ble såvid jeg vet felt kjapt og greit, for å redde husdyra den var etter - altså det motsatte av dyremishandling)

Nei, straffeforholdene henger ikke på greip. En fyr innpå skauen her fikk et år for å felle en ulv som lusket på sauene hans. Klart han heller skulle latt ulven forsyne seg (er jo så få av dem her) så sauene kunne lide litt. Bedre det...(inngjerdet sau på innmark, så slipper du å begynne med ansvarsløse sauebønder)

Enig!  Har også sett filmen, og det er helt merkelig at man kan bli dømt for dette. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...