Gå til innhold
Hundesonen.no

Er dette samme dama?


Katharina
 Share

Recommended Posts

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er vel så enkelt som at nei - man jager ikke dyr uten at man har en særdeles god grunn for det. 

Jeg syns det er på sin plass å slå ned på å faktisk forfølge dyr tett oppi demi nesten 10 minutter! Jeg liker jo ville dyr og blir fasinert når jeg ser dem, men det hadde aldri falt meg inn å forfulgt

Posted Images

Just now, Katharina said:

http://www.tv2.no/a/5547764/

 

http://lenaandreassen.blogg.no/1513155514_farmen_deltager_avslrt_som_hundesvindler.html

 

Stod plutselig på Facebook flere steder at det var samme dame men ble plutselig usikker da jeg ikke har hørt noe mere?

Det er visst det ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Perfect Image skrev:

"Hun får ikke lov til å eie eller å ha tilsyn med dyr på ti år, og hun må betale saksomkostningene på 3000 kroner. "

men da er det vel sak for politiet dette "oppdrettet" og selv farmen deltagelsen er jo nesten på kanten? Er vel ikke 10 år siden ?

Ja, akkurat det tenkte jeg også. Hun burde jo ikke vært inne på gården i det heletatt dersom dette stemmer. TV2 gjør ikke mye research når de caster folk, tror jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Katharina skrev:

http://www.tv2.no/a/5547764/

 

http://lenaandreassen.blogg.no/1513155514_farmen_deltager_avslrt_som_hundesvindler.html

 

Stod plutselig på Facebook flere steder at det var samme dame men ble plutselig usikker da jeg ikke har hørt noe mere?

Syns det virket som hun bloggdama prøvde å få fram at det IKKE er samme dama i den øverste artikkelen som i blogginnlegget? Linken til den øverste saken ble vel bare lagt ut i kommentarfeltet. Har fulgt saken litt på avstand noen dager siden jeg har (mannen har) familie som har kjøpt hund av damen?   

men sliter litt med å se hva som er riktig og galt her i og med at det er svært lite konkrete kilder og annet enn historier som oppgis...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Pringlen skrev:

Til og med en gammel sonentråd dukker opp om man googler navnet på damen. Pluss et utall raser, pluss ponnier. Tydelig hun drev stort sammen med datteren oppe i nord. Så kan jo fort være samme?

Jeg tviler ikke, vi har en i omgangskretsen litt lenger ut her i bondemiljøet(ganske pålitelig person) som var år tilbake avløser i grisefjøset deres i nord og som fikk sparken når h*n påpekte mangler og feil ved dyreholdet.. og dette var lenge før ting gikk "rett vest"

Men synes det er veldig rart at det ikke blir tatt strengere dette med hold og tilsyn av dyr når hun har en dom på seg..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra den første artikkelen:

Mattilsynet mente at funnene på gården var såpass graverende, at 16 katter, 25 hunder, 4 hester, 10 kaniner, 18 fugler, 12 gnagere og 4 fisker måtte avlives. 

Jeg synes det er litt suspekt at man "måtte" avlive så mange dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeees ... tydelig at idioter finner hverandre. Hun farmendama har ikke bare en dom fra Finnmark, men også dømt for det som ser ut som svindelforsøk ved hundesalg tidligere (Forbrukertvistutvalget, de brukte, for ordens skyld, ikke ordet svindel - bare mangel).

Ikke riktig nagla hun bloggdama heller. Når det er sagt så kan hun jo ha 100% rett i denne saken, men med den virkelighetsforståelsen hun demonstrerer i resten av bloggen sin så, begynner man jo å lure.

Tillegg: Jeg ser at jeg har ingen dokumentasjon på at dommen fra Finnmark nevnt av TV2 gjelder denne farmendeltakeren. Den andre saken er imidlertid offentlig tilgjengelig.

Endret av tillito
Modererer udokomentert påstand om straffbart forhold.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tillien skrev:

Jeees ... tydelig at idioter finner hverandre. Hun farmendama har ikke bare en dom fra Finnmark, men også dømt for det som ser ut som svindelforsøk ved hundesalg tidligere (Forbrukertvistutvalget, de brukte, for ordens skyld, ikke ordet svindel - bare mangel).

Ikke riktig nagla hun bloggdama heller. Når det er sagt så kan hun jo ha 100% rett i denne saken, men med den virkelighetsforståelsen hun demonstrerer i resten av bloggen sin så, begynner man jo å lure.

Jeg mistenker at det er 'bloggerdamens' politiske standpunkt det reageres på? Jeg forstår ikke hva det har med dyremishandling å gjøre? Er det ikke mulig å skille sak og person? Det er ingen hemmelighet at jeg ikke er videre begeistret for en annen blogger, men hadde hun rapportert om samme sak/annen dyremishandling, så hadde jeg ikke sådd tvil om riktigheten, bare fordi det var 'feil' person som kom med opplysningene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt sansen for "hun sa og han sa". 
I de tilfellene man henger ut feil person(er) kan konsekvensene bli ganske så fæle.
Og nei, jeg sier ikke at det er tilfellet her.

Det finnes så utrolig mye dokumentert info om denne dama (gitt at det er snakk om samme da) at det ville ikke kostet mange kaloriene å fått blogginnlegget til å fremstå noen hakk mer troverdig. 
Folk er omtrent hysteriske ifht å få gode kilder på noe så enkelt som hundefôr, men hvis noen kommer med "han sa, hun sa" om personer, så er det ikke like nøye? 
Hvorfor?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
8 minutter siden, Shokata skrev:

Har ikke helt sansen for "hun sa og han sa". 
I de tilfellene man henger ut feil person(er) kan konsekvensene bli ganske så fæle.
Og nei, jeg sier ikke at det er tilfellet her.

Det finnes så utrolig mye dokumentert info om denne dama (gitt at det er snakk om samme da) at det ville ikke kostet mange kaloriene å fått blogginnlegget til å fremstå noen hakk mer troverdig. 
Folk er omtrent hysteriske ifht å få gode kilder på noe så enkelt som hundefôr, men hvis noen kommer med "han sa, hun sa" om personer, så er det ikke like nøye? 
Hvorfor?
 

For å ha noe å blogge om? En blogg er det man hadde syklubb for før i tiden. Sladder og vås. Det hadde jo aldri fremstått som en frøken detektiv blogg hvis man bare viste til allerede oppklarte saker. 

Samme frøken detektiv flyr jo rundt med kamera og tar bilder av mørkhudede i et desperat forsøk på å vise at verden er i ferd med å gå under. Det blir litt vanskelig å ta troverdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QUEST skrev:

Jeg mistenker at det er 'bloggerdamens' politiske standpunkt det reageres på? Jeg forstår ikke hva det har med dyremishandling å gjøre? Er det ikke mulig å skille sak og person? Det er ingen hemmelighet at jeg ikke er videre begeistret for en annen blogger, men hadde hun rapportert om samme sak/annen dyremishandling, så hadde jeg ikke sådd tvil om riktigheten, bare fordi det var 'feil' person som kom med opplysningene..

Om du leser hva jeg skriver, så er det hennes virkeligetsforståelse jeg anser som helt på jordet. Når denne er helt på jordet, så er det klart jeg stiller meg spørsmål ved alt hun forteller. Og alt hun forteller er enten fullstendig udokumentert, fullstendig unyansert og relativt ofte fullstendig galt. Det er fullt mulig å peke på problemer ved muslimsk innvandring, ja til og med mene at vi ikke skal ha dem i landet, og samtidig fremstå som troverdig. En troverdighet hun trenger om man skal ta henne på ordet i andre saker.

Tror jeg hun Farmendama har rent mel i posen her? Neppe. Det betyr ikke at jeg automatisk kjøper alle aspekter ved denne krakilske damas versjon av virkeligheten.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tillien skrev:

Om du leser hva jeg skriver, så er det hennes virkeligetsforståelse jeg anser som helt på jordet. Når denne er helt på jordet, så er det klart jeg stiller meg spørsmål ved alt hun forteller. Og alt hun forteller er enten fullstendig udokumentert, fullstendig unyansert og relativt ofte fullstendig galt. Det er fullt mulig å peke på problemer ved muslimsk innvandring, ja til og med mene at vi ikke skal ha dem i landet, og samtidig fremstå som troverdig. En troverdighet hun trenger om man skal ta henne på ordet i andre saker.

Tror jeg hun Farmendama har rent mel i posen her? Neppe. Det betyr ikke at jeg automatisk kjøper alle aspekter ved denne krakilske damas versjon av virkeligheten.

Jeg skal ikke uttale meg om damens virkelighetsforståelse derimot tenker jeg at hun med fordel kunne formulert seg noe anderledes, opptil flere plasser. Nå snakker jeg kun om denne saken her, jeg har liten interesse av hennes øvrige innlegg. 

Som du muligens husker(?) så laget jeg en tråd  i samme underforum for noen måneder siden, da også om en mishandlingsak. Det ble ramaskrik det, ikke pga den mishandlede hvalpen men fordi 'moske' var angitt som stedsangivelse. For det var jo ingen tvil om at hele greia var fordekt muslimhets.. Samme blogger og ordet muslim var overhodet ikke nevnt, eller hentydet til. Det 'morsomme' var jo at det var en etnisk norsk mann som stod bak mishandlingen. 

Jeg hadde ikke engang hørt om damen før jeg leste det innlegget på en fbside om dyr. Men det var jo helt åpenbart ifølge opptil flere her inne at jeg hadde baktanker med innlegget.. Så det er mulig at jeg var urettferdig med deg her og at du fikk deg en 'sleng av sleven' i farten. Jeg kjenner at jeg er en smule pisselei at man skal se hets i alt mulig, som overhodet ikke har noe med sak/er å gjøre. Sånn på helt generell basis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva ER saken nå da? 
En pågående forliksklage (eller hva det nå var)? At noen har sagt at hun gjør sånn og slik? 
At hun fremdeles er aktiv (selv om det ikke er lov ihht dom)? At hun har vært på Farmen?
Kjenner noen til denne dama, sånn ut over hva som skrives i blogg og kommentarfelt?

Jeg har ekstremt lite til overs for dyremishandlere (og en del andre kategorier skitfolk), men jeg mener likevel at de bør ha en form for rettsvern de også (dette var nesten vondt å skrive...). 
Det er ufint å danne lynsjemobb. Det finnes instanser man kan melde fra til (noe jeg virkelig håper er gjort, av de som sitter på dokumentasjon/bevis osv). 
Skal man advare om noen, så bør man i det minste kunne vise til annet enn "han sa, hun sa, har hørt"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke tvil om at oppdretterdamen driver med noe snusk, med henvisning til tidligere nevnte familiemedlem med hund derfra (og min egen «snoking» på nettet) men jeg prøver også være litt nøye med å faktisk vite at det jeg beskylder folk for er sant, og da syns jeg det er litt vanskelig å stole 100% på et såpass dårlig skrevet blogginnlegg. Det var bakgrunnen for min usikkerhet om denne bloggen som kilde til info om saken. Hva bloggdamen mener om andre ting er ivertfall ikke jeg veldig opptatt av i denne saken...selv om jeg ser flere (på Facebook bla) stiller spørsmål v bloggen på bakgrunn av hennes politiske ståsted. 

 

Ja også blir jeg automatisk litt skeptisk når det dannes en sånn lynsjemobb? det er liksom ikke beste grunnlaget for en god «saksgang»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Shlush skrev:

Er man sikker på at farmendama er den samme som omtales? ? 

Farmendama har ivertfall samme navn som damen som selger valper av ulike småhund»raser» stadig vekk på Finn, fra ørje. Selger hunder både med og uten stamtavle (tilsynelatende), og jeg har også sett annonser hvor man kan betale mer og få papirer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, QUEST skrev:

Jeg hadde ikke engang hørt om damen før jeg leste det innlegget på en fbside om dyr. Men det var jo helt åpenbart ifølge opptil flere her inne at jeg hadde baktanker med innlegget..

Skjønner at det føles urettferdig når du faktisk ikke hadde baktanker. Men kan du forstå hvorfor noen kanskje kunne tro det? Det er vel ingen hemmelighet at du er relativt innvandrings- og muslimkritisk? (Noe som er helt legitimt, bare så det er sagt). Så poster du en historie fra en av Norges mest krakilske bloggere, en blogger som får selv Listhaug til å framstå omtrent som Per Fuggeli hva raushet gjelder. Bloggerens andre poster, både før og etter denne dyrehistorien, var en eneste lang tirade med unyansert grums om muslimer og sosialister. Tilfeldigvis (?) sniker ordet moské seg inn i den grusomme historien om valpen. Er det virkelig så rart at noen trakk de konklusjonene de gjorde? Kildekritikk er ekstremt viktig.

22 minutter siden, QUEST skrev:

Så det er mulig at jeg var urettferdig med deg her og at du fikk deg en 'sleng av sleven' i farten. Jeg kjenner at jeg er en smule pisselei at man skal se hets i alt mulig, som overhodet ikke har noe med sak/er å gjøre. Sånn på helt generell basis. 

Greit nok :) Men igjen, det er ikke uten betydning hvor en ytring kommer fra. Ved å ha et bevisst forhold til hvilke kilder man bruker så unngår man kanskje en del av misforståelsene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...